Wasmiddel

15-05-2015 15:55 12 berichten
Hoi ik woon pas op mezelf en heb eem vraagje over het wassen van kleren. Had vd week een vloeibare wasmiddel gekocht en op de fles staat dat je het bovenop de kleding moet gooien. ( dus niet in dat vakje zegmaar). Kan dit kwaad voor je wasmachine en word je kleding wel goed schoon of moet ik nog iets anders erbij gebruiken zoals een waspoeder. Sorry als ik een domme vraag stel.. Ik ben gewoon niet handig hiermee. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Vloeibaar wasmiddel doe ik altijd in zo'n doseerdop in de machine.

Poeder en wasverzachter gaan wel in het vakje.
Dat wasmiddel kun je in een bolletje doen en o je was plaatsen.

Ik doe mijn was al jaren zo en het is altijd goed schoon
Internagelaktisch
Of je gebruikt waspoeder of vloeibaar wasmiddel. Niet allebei. In de moderne wasmachines mag je vloeibaar wasmiddel ook in het wasmiddelenbakje van je machine doen. Ik zou het zelf niet rechtstreeks op je wasgoed doen, maar dan met een wasbolletje als je het liever rechtstreeks in je wasmachine doet.

Je vraag is helemaal niet dom hoor, iedereen moet het een keer leren.
Ik doe het vloeibaar wasmiddel altijd gewoon in het spoelbakje voor de waspoeder. Gaat ook altijd prima.
Ik heb ooit eens van een wasmachine monteur gehoord dat je vloeibaar wasmiddel inderdaad het beste in de trommel erbij kan doen omdat anders de zeepresten heel erg kunnen ophopen in het apparaat omdat het minder goed oplost dan poeder. Het wordt volgens mij dus nog steeds net zo schoon.

Welk merk heb je? Bij Ariel en bij sommige andere merken zit er een maatbekertje/dop bij die je bij de was doet.
quote:gismo72 schreef op 15 mei 2015 @ 16:01:

Ik doe het vloeibaar wasmiddel altijd gewoon in het spoelbakje voor de waspoeder. Gaat ook altijd prima.Ik ook.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:closednote schreef op 15 mei 2015 @ 16:02:

Ik heb ooit eens van een wasmachine monteur gehoord dat je vloeibaar wasmiddel inderdaad het beste in de trommel erbij kan doen omdat anders de zeepresten heel erg kunnen ophopen in het apparaat omdat het minder goed oplost dan poeder. Het wordt volgens mij dus nog steeds net zo schoon.

Welk merk heb je? Bij Ariel en bij sommige andere merken zit er een maatbekertje/dop bij die je bij de was doet.

Wasmachinemonteurs adviseren sowieso het gebruik van waspoeder ipv vloeibaar. Vloeibaar lost niet op en zit vol weekmakers. En die zijn weer slecht voor het rubber.

Een wasbol (en maatschep voor de waspoeder) kun je gratis bestellen bij de fabrikant. Telefoonnummer staat meestal op de verpakking.
Ik doe het altijd in een doseerbolletje tussen de was. In het wasmiddelvakje blijft het zo 'plakken', dat wordt vies op den duur (en ja dat bakje kun je wel afwassen, maar ik zie dan altijd voor me dat het leidinkje naar de trommel toe alsmaar smeriger wordt).

Gewoon zo over de kleding gieten zal vast geen kwaad kunnen. Met een doseerbolletje denk ik dat het wat beter verspreidt in het sopje.

Wasverzachter doe ik wel in het daarvoor bestemde bakje (zal ook wel moeten; meteen in de trommel dan is het meteen weg terwijl het pas op het laatst gebruikt moet worden). Overigens gebruik ik meestal een scheutje azijn ipv wasverzachter.
Ik heb het juist bij waspoeder, eens in de zoveel tijd, dat dat niet goed oplost als ik het in het bakje doe.
Krijg motto niet verwijderd :-)
quote:iceteapeach schreef op 15 mei 2015 @ 16:19:

Ik heb het juist bij waspoeder, eens in de zoveel tijd, dat dat niet goed oplost als ik het in het bakje doe.Dat komt dan waarschijnlijk door vochtresten in dat laadje. Na het wassen het laadje opentrekken en de deur open laten staan en de boel laten opdrogen kan al een boel schelen. (En vooraf de boel dan eerst een keer goed schoonmaken; laadje uit de machine halen en laten weken in een emmer water en dan met een tandenborstel de resten wasmiddel eruit poetsen)
Altijd in de trommel en dan het wasgoed erin.

Ik gebruik alleen vloeibaar wasmiddel voor jeans en donkere kleding.

Voor de andere was altijd poeder, ook rechtstreeks in de trommel, en dan de was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven