de speeltuin-oppas

15-05-2015 16:29 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo voel ik me regelmatig als ik met mijn dreumes in de speeltuin ben. Kinderen die alleen mogen, hier de meeste vanaf een jaar of 6, die continue vanalles van mij moeten. Mevrouw kunt u me hierop tillen? Mevrouw kijk welk kunstje ik kan. Mevrouw zij duwde mij (over een ander kind, niet die van mij). Mevrouw zal ik duwen (als mijn dreumes in de schommel zit). Enz enz enz. En ik word er doodmoe van en weet ook afentoe echt niet hoe ik moet reageren, meestal ben ik dus beleefd kortaf. Hoe reageren jullie?
That's life denk ik...

Als je er geen zin in hebt, dus beleefd kortaf doen of een andere speeltuin zoeken.

Ik denk dat dat je opties zo'n beetje zijn...
Tja dat hoort er nu eenmaal bij in een speeltuin.

Als je dat allemaal niet wilt dan moet je op een moment gaan dat je helemaal alleen met je kind in de speeltuin kunt zijn..
Nog nooit meegemaakt maar ik kom altijd alleen in het (omheinde) peutergedeelte en heb echt mijn handen vol aan mijn eigen kind.
Dan ben je dus heel laagdrempelig.

Ik ben dat ook, dus ik heb ook veel aanspraak van kinderen. Mijn man is laatst door een meisje van 4 jaar aangeklampt om te vertellen dat ze haar vader kwijt was en of hij haar wilde helpen zoeken. Het is niet anders :D
Er zijn inderdaad weinig andere opties, maar kan het hier even ventileren ofzo. Ben ik dan de enige die zich daaraan stoort?
Ik vond dat altijd schattig juist.

Als het je irriteert, kun je beter met een kleintje naar de speeltuin gaan als de meeste kinderen op school zitten.
quote:funnymiss schreef op 15 mei 2015 @ 16:33:

Er zijn inderdaad weinig andere opties, maar kan het hier even ventileren ofzo. Ben ik dan de enige die zich daaraan stoort?

Wat stoort je dan zo?

Dit is nu eenmaal hoe kinderen zijn ook de jouwe als hij/zij wat groter is.

Er zijn inderdaad weinig andere opties, maar kan het hier even ventileren ofzo. Ben ik dan de enige die zich daaraan stoort?Misschien een van de weinige die zich eraan stoort.
Wat me stoort is denk ik vooral dat ik al n paar ogen tekort kom voor mn eigen kind en dus geen zin/tijd voor heb een ander kind

Je kan ook rustig zeggen: nee ik kan je er even niet optillen. Je moet even iets anders gaan doen.

En bij het duwen kun je je ervan af maken door te zeggen: allebei elkaar een hand geven en sorry zeggen! En nu weer spelen.

Zit je misschien onbewust de speeltuin te bekijken en op te letten wat alle kinderen doen? Ik doe dat wel. Zie dus ook veel dingen die gebeuren en volgens mij maakt mij dit tot een ideaal aanspreekslachtoffer. Misschien met je rug naar de kinderen gaan zitten en je focus bij je eigen kind houden?

Er zijn inderdaad weinig andere opties, maar kan het hier even ventileren ofzo. Ben ik dan de enige die zich daaraan stoort?Ik heb me daar nooit aan gestoord. Waarom zit het je zo hoog en maak je hier zo'n punt van?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
quote:funnymiss schreef op 15 mei 2015 @ 16:38:

Wat me stoort is denk ik vooral dat ik al n paar ogen tekort kom voor mn eigen kind en dus geen zin/tijd voor heb een ander kindDan zeg je: ik ben even met mijn eigen kind bezig.
Ik ervaar hetzelfde als ik met mijn neefje ergens kom waar veel kinderen zijn, zoals inderdaad de speeltuin ,indoor speelparadijzen en zwembaden. Ik heb 2 armen vol met gekleurde tattoo's, en kinderen vinden dat fascinerend. Al die kids even voelen en vragen wat het is, vervolgens word ik dan tot speelkameraadje gebombardeerd terwijl ik nou niet bekend sta als s'werelds grootste kindervriend

Ik stoor me er verder niet aan, ben dan gewoon even kind met de kinderen, en hoelang zit je nou eenmaal in zo'n speeltuin? Ik zou het bijna als complimentje zien, je bent blijkbaar een heel benaderbaar persoon, beter dan dat ze bang van je zijn
quote:sweetfirefly schreef op 15 mei 2015 @ 16:38:

[...]

Ik heb me daar nooit aan gestoord. Waarom zit het je zo hoog en maak je hier zo'n punt van?Nou het zit me niet hoog en ik maak er geen punt van. Vroeg me gewoon af hoe anderen dan reageren en wat andere ouders erover denken. Dat kan gewoon vind ik

Wat me stoort is denk ik vooral dat ik al n paar ogen tekort kom voor mn eigen kind en dus geen zin/tijd voor heb een ander kind

Kinderen die ouder dan 6 jaar zijn, moeten toch naar school?

Dan zijn er toch genoeg momenten op een dag waarop je vrijwel de enige bent met je kleintje?

Wat me stoort is denk ik vooral dat ik al n paar ogen tekort kom voor mn eigen kind en dus geen zin/tijd voor heb een ander kindNegeren dus; houden ze vanzelf op.
Ik vind het juist leuk! En soms kan ik zo'n kind aan mijn eigen kleuter koppelen, heeft die ook een speelkameraadje.
TJa ik ben dan ook blijkbaar makkelijk aanspreekbaar. En als ik daar geen zin in heb vraag ik vriendelijk of het niet beter is dat ze dat aan hun eigen mamma vragen... Is die er niet? Misschien moet je d'r ff gaan halen dan.

Als ze er alleen naar toe mogen mogen ze neem ik aan ook weer alleen naar huis terug.
quote:ajok schreef op 15 mei 2015 @ 16:43:

Ik vind het juist leuk! En soms kan ik zo'n kind aan mijn eigen kleuter koppelen, heeft die ook een speelkameraadje.En de keren dat ik fit ben idd dit.
quote:funnymiss schreef op 15 mei 2015 @ 16:41:

[...]

Nou het zit me niet hoog en ik maak er geen punt van. Vroeg me gewoon af hoe anderen dan reageren en wat andere ouders erover denken. Dat kan gewoon vind ik

Maar waarom ben je dan "beleefd kortaf", je kunt toch ook vriendelijk iets zeggen tegen een kind?

Ben je altijd zo tegen kinderen? Stel je voor dat iemand "beleefd kortaf" tegen jouw kind reageert, dat zal jouw kind waarschijnlijk niet leuk vinden. En jij ook niet.

Vriendelijk zijn kost niets, alleen moeite. Althans, voor sommige mensen.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.

Ik stoorde me eraan als ik merkte dat de reden was dat de eigen ouders niet eens in de beurt waren óf deden alsof ze onzichtbaar waren. Dat had dan meer met de ouders te maken dan met het kind. Heb ook rustig wel eens gezegd dat ze dat aan de eigen ouders moesten vragen.

Zoals, mevrouw, kunt u mij hierop tillen? > moet je aan je moeder/vader vragen schat.

Mevrouw, dat jongetje gooit steeds zand naar mij. Vervelend, moet je even tegen je moeder/vader zeggen dan.

Etc.
Als kinderen af en toe wat vragen of zeggen vind ik het geen probleem.

Maar bij mij in de buurt is ook een meisje wat zodra ze je ziet je aandacht vraagt en ook niet meer ophoudt met aandacht vragen tot je weer weg gaat. Negeren wil ik haar niet maar ik erger mij soms rot. Als een kind zoveel aandacht vraagt zou een ouder gewoon mee moeten naar de speeltuin.
Ik heb het ook.

Wat ik nog lastiger vind: zoals ook met volwassenen bij mij, komen ze altijd met zorgwekkende verhalen.

Laatst een meisje dat zei dat ze honger had. Andere keer kind dat hart uitstorte omdat ze geplaagd werd...en erger nog, daarna ook haar moeder die ipv aandacht voor verhaal kind over eigen horror schooltijd ging vertellen.

Gelukkig hebben wij hier speeltuinen met goed toezicht die ik er dan weer bij kan halen. Die kennen deze kinderen vaak ook.

En als ik er echt geen zin in heb verschuil ik me achter mijn eigen kinderen (nee, zie je dat kleintje? Daar moet ik even goed op letten want die doet soms echt gevaarlijke dingen).

Verder prijs ik me gelukkig dat a- mijn kinderen wel iemand bij zich hebben. B- andere moeders ook aardig voor mijn kinderen zijn als kind b iets heeft en ik met kind a bezig ben.
quote:sugarmiss schreef op 15 mei 2015 @ 16:47:

Als kinderen af en toe wat vragen of zeggen vind ik het geen probleem.

Maar bij mij in de buurt is ook een meisje wat zodra ze je ziet je aandacht vraagt en ook niet meer ophoudt met aandacht vragen tot je weer weg gaat. Negeren wil ik haar niet maar ik erger mij soms rot. Als een kind zoveel aandacht vraagt zou een ouder gewoon mee moeten naar de speeltuin.Ik zou eerder medelijden met haar hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven