Werk & Studie alle pijlers

thuiswerk

19-05-2015 15:47 73 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er ervaring met thuiswerk? Wat voor eerk doe je dan zoal? Ik weet dat er sites zijn met thuiswerk maar ik vraag me altijd af of dit wel zo betrouwbaar is.

werken als zzper is denk ik niet iets voor mij. Ik weet ook niet precies wat er bij zzp er allemaal komt kijken.
Ik werk thuis. Zelfstandig. Mijn man heeft ook een eigen zaak. Hij werkt dus ook veel thuis. Ik in marketing communicatie. Mijn man als consultant (dus ook veel beetje de deur). Wat wil je precies weten?
Waarom wil je thuiswerken, heb je veel discipline en welke functies heb je in het verleden gehad?
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Ik ben eigenlijk op zoek maar in 1e instantie niet als zelfstandige. Ik weet niet goed hoe dit aan te pakken.

Maar jij bent dan zelf een bedrijf begonnen of hoe moet ik dat zien?
Discipline heb ik wel. Tot nu toe heb ik alleen administratief werk gedaan.
Kan je dan niet beter solliciteren op functies als commercieel binnendienst medewerker. Of iets dergelijks? Waarom zou je thuis willen werken? Als ZZP je niets lijkt, moet je het niet doen... Loondienst is dan veel makkelijker.
Ik heb een administratieve baan en kan daarbij veel thuis werken. Gewoon in loondienst.
Wat komt er precies kijken bij zzper dan?

@whattodo, is het werk een bepaald soort bedrijf of branche die bekend staat als thuis werken? Of is het gewoon geluk dat je bij dit bedrijf thuis mag wetken?
Bedoel je niet dat je advertenties ziet in de krant over thuiswerken? En dan staat er vaak bij: Salaris tot 2000 Euro. Dat houdt vaak in: stiften inpakken, post sorteren, sokken vouwen. Zulke dingen.

Dan ben je geen zzp-er maar in dienst van het bedrijf dat zulk werk aanbiedt.
quote:mila81 schreef op 19 mei 2015 @ 16:15:

@whattodo, is het werk een bepaald soort bedrijf of branche die bekend staat als thuis werken? Of is het gewoon geluk dat je bij dit bedrijf thuis mag wetken?

Als zzper ben je eigenaar van een bedrijf. Met of zonder personeel.

En wat daar allemaal bij komt kijken? Ga maar eens naar de KVK.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Japin ja die bedoel ik. Ik zou dan administratief werk willen doen, dat staat er ook weleens bij. Maar vertrouw het niet.

ik zou ook thuis administratief/boekhoudkundig werk willen doen voor een bedrijf. Maar weet niet hoe je dit soort werk vindt.
Ik zit te kijken naar zzper maar ik denk niet dat dit iets voor mij is.
quote:japin schreef op 19 mei 2015 @ 16:18:

Bedoel je niet dat je advertenties ziet in de krant over thuiswerken? En dan staat er vaak bij: Salaris tot 2000 Euro. Dat houdt vaak in: stiften inpakken, post sorteren, sokken vouwen. Zulke dingen.

Dan ben je geen zzp-er maar in dienst van het bedrijf dat zulk werk aanbiedt.En je moet dag en nacht werken om die 2000 te halen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Tsja, ik weet niet of het te vertrouwen is. Geen ervaring. Het wordt bij bijvoorbeeld 'een dubbeltje op zn kant' weleens ter spraken gebracht voor extra inkomsten.
quote:japin schreef op 19 mei 2015 @ 16:41:

Tsja, ik weet niet of het te vertrouwen is. Geen ervaring. Het wordt bij bijvoorbeeld 'een dubbeltje op zn kant' weleens ter spraken gebracht voor extra inkomsten.Tv is niet echt.
quote:mila81 schreef op 19 mei 2015 @ 16:15:

@whattodo, is het werk een bepaald soort bedrijf of branche die bekend staat als thuis werken? Of is het gewoon geluk dat je bij dit bedrijf thuis mag wetken?Dit heb ik al in het sollicitatiegesprek besproken. Het Is voor mij een eis om thuis te kunnen werken. Bij elke administratieve functie Is dit tegenwoordig mogelijk.
quote:mila81 schreef op 19 mei 2015 @ 16:29:

ik zou ook thuis administratief/boekhoudkundig werk willen doen voor een bedrijf. Maar weet niet hoe je dit soort werk vindt.Niet. Al het thuiswerk is brieven in een envelop doen ofzo.
quote:Star schreef op 19 mei 2015 @ 17:15:

[...]

Niet. Al het thuiswerk is brieven in een envelop doen ofzo.En dan staat je hele huis vol met dozen waar je tegen een schijtloontje en met een erg krappe deadline die brieven in een envelop moet stoppen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
@whattodo werk je dan alle dagen thuis of een gedeelte van de uren dat je werkt?
Volgens mij haal je een paar dingen door elkaar.

Thuiswerk: jij krijgt de opdracht (van die louche vage bedrijfjes) om thuis werk te verrichten. Vaak productieachtig (inpakken, assembleren). Tegen stukloon, ongeschoolde arbeid. Nauwelijks een echt inkomen mee te verdienen. Vage bedrijven, te mooi om waar te zijn.

Thuis werken: je bent in (vaste of tijdelijke) loondienst bij een bedrijf. Je mag, in overleg, een deel van je tijd thuis werken. In plaats van naar kantoor te rijden doe je je werk thuis.

Zzper zijn: je bent je eigen bedrijf. Andere bedrijven huren jouw expertise/ kunde en ervaring in om een opdracht voor ze te doen. Jij levert dat resultaat en stuurt een factuur om betaald te worden. Daarna zoek je een nieuwe opdrachtgever die jou wil inhuren.
Hoi hedja, je hebt gelijk. Het beste passen optie 2 en 3 bij me. Optie 2 daar lijkt mij dat je niet alle dagen thuis mag werken. Ook kan het zijn dat thuiswerken wordt teruggedraaid, dat het ineens niet meer mag. Dat heb ik weleens meegemaakt.

Optie 3 spreekt mij het beste aan, alleen heb ik liever niet de verantwoordelijkheid van een eigen bedrijf. Ik zou dan wel op deze manier willen werken, maar dan niet dat het mijn eigen bedrijf is. Kan dit ook?
Mila81 wat heb je in huis dat andere jouw in kunnen huren. Speciale talenten/ervaringen enzo ?
Eigenlijk wil je dus dat iemand jou vast betaalt en dat jij thuis werkt als het jou uitkomt? Jij geen ondernemers risico, maar wel vast inkomen? En voor dat inkomen niet de deur uit willen?

Ik ben het niet tegengekomen. Ik beweer niet dat zulke bedrijven niet bestaan, maar ik zie ze nooit. De werkgevers die ik ken zien thuiswerken als een speciale uitzondering. In sommige functies prima, soms erg efficient en effectief, maar nooit altijd. Kantoortijd is onmisbaar vanwege het contact met je collegas.

Heb je trouwens een speciale reden om dit te willen?

Kinderen? Andere hulpbehoevenden? Sociale fobie? Geen mobiliteit?
Ik heb geen speciale talenten/ervaringen. Ik kan administratief werk en vind dat ik daar goed en nsuwkeurig in ben. Maar dat is niets speciaals.

de rest reageer ik nog op.
Vaak kan je pas een aantal uren thuiswerken in een functie als je er al een tijdje werkt.

Zzper worden daar moet je energie in willen steken. Ik maak dat niet op uit jouw posts.

Dat je dat graag wil. Het is misschien alleen het thuiswerken wat je trekt. Dan is het denk ik of zzp er met de nodige inzet en risicos. Of dozen vouwen of ed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven