egypte in december

19-05-2015 11:07 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

We zijn aan het kijken voor een bestemming in december. We willen een weekje zon, all inclusive en niet zoveel doen.

Een temperatuur van ongeveer 25 gr zou lekker zijn.

Wat zijn de ervaringen met Hurghada in december?

Of heeft iemand nog een andere tips?
Geen ervaring met hurghada in december, wel met twee weken geleden. En ik ga nooit meer, behalve de zee en het weer vond ik het verschrikkelijk. Het eten niet lekker, veel

Russen, die andere normen en waarden hadden dan mijn gezin en ik 😳, erg armoedig en geen schoon land.
Zelfs in Egypte is 25graden in december niet perse gegarandeerd. Ik denk dat gemiddelde temperaturen voor december rond de 20graden liggen. Zon gaat er natuurlijk wel zijn, maar zwemmen in de zee kan al fris zijn.

Je zou kunnen kijken om wat zuidelijker te gaan dan Hurghade, Marsa Alam bijvoorbeeld. Daar is niet perse veel te doen, maar is wel een toeristisch gebied met genoeg moderne all-inclusive resorts.
Ik ben in december in Hurghada geweest.

Heel goed bevallen warm weer,prachtig resort goed eten en schoon.

Hurghada stad met de taxi en voor 10 euro op en neer.

Erg arm land in de woestijn en aardige mensen en niet alleen aardig om de fooien die ik graag geef want ze zijn arm.

Ik ga in dec.nog een keer zo goed bevallen dus.
Ik ben eens de eerste week van december naar El Gouna geweest (dichtbij Hurghada). Het was zeker wel 25 graden midden op de dag, maar werd snel kouder 's middags (vanaf 15:30 ofzo). Heb wel gesnorkeld in zee, kan me niet herinneren dat dat koud was. Voor de rest hadden we een chill zwembad op het resort, dus dat vond ik ook wel voldoende.

De Egyptenaren zelf liepen overigens met dikke winterjassen rond.
Marsa Alam is prima te doen in de december. Afgelopen dec/jan nog geweest. Het kan dan wel flink waaien en 's avonds kan het afkoelen. Marsa Alam ligt nog een stuk zuidelijker dan Hurghada, waardoor de temperatuur van zowel het water als de lucht net iets hoger liggen.

Marsa Alam is nog niet zo lang een vakantie bestemming. De resorts liggen allemaal direct aan de Rode Zee en zijn ruim en mooi opgezet.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
December en januari zijn niet meer zo zonzeker als 10 jaar terug. Het regent er tegenwoordig zelfs wel eens in die maanden. Maar eventjes hoor, maar toch. Kies in elk geval een hotel met windschermen bij de bedjes, dan is het al snel aangenaam vertoeven als het er 20+ is. Denk niet dat je op 25 moet rekenen.

Verder vraag ik me af in hoeverre Egypte nog een vakantieland is als je landgenote wordt veroordeeld tot 10 jaar cel voor het nuttigen van een kop koffie en doodstraffen worden uitgedeeld alsof het pepermuntjes zijn, maar dat is een persoonlijke afweging.
Wel ervaring met Hurghada en vond het 3 keer niks.

Ga naar Gambia als je zon/warmte wil op niet ver vliegen.
Shoot first, ask questions later!
Wij zijn afgelopen december 2 weken in El Gouna geweest. We hebben het geweldig gehad! Wij zaten in hotel Sultan Bey. We hadden er dagen bij dat het 31 graden was. Wel was het al om 5 uur donker en 's avonds moest je vaak wel een vestje aan. Wij willen in oktober terug gaan.
quote:redbuIIetje schreef op 19 mei 2015 @ 11:43:

Wel ervaring met Hurghada en vond het 3 keer niks.

Ga naar Gambia als je zon/warmte wil op niet ver vliegen.Serieus, Gambia? Ik ben er zelf niet geweest maar mijn vrouw wel en vond het een verschrikkelijk land. Smerig en een ontzettend vervelende bevolking. Het enige land waar ze op de vakantiebestemming echt terugverlangde naar huis. Of Egypte dan beter of slechter is weet ik dan weer niet. Zijn we allebei niet geweest. Met Afrika hebben we denk ik allebei echt het minst hoewel ik nog wel ooit in mijn leven een echte safari zou willen maken denk ik.
Egypte en Gambia beiden niet.

Geef wat meer uit en ga naar tropisch eiland , niet naar Afrika
quote:NYC schreef op 19 mei 2015 @ 13:47:

[...]

Serieus, Gambia? Ik ben er zelf niet geweest maar mijn vrouw wel en vond het een verschrikkelijk land. Smerig en een ontzettend vervelende bevolking. Het enige land waar ze op de vakantiebestemming echt terugverlangde naar huis. Of Egypte dan beter of slechter is weet ik dan weer niet. Zijn we allebei niet geweest. Met Afrika hebben we denk ik allebei echt het minst hoewel ik nog wel ooit in mijn leven een echte safari zou willen maken denk ik.

Kijk, het is ook niet mijn favoriete bestemming, maar vind het Egypte echt overstijgen als je niet naar Egypte gaat voor de cultuur, want wil je iets van het land zien is Egypte natuurlijk veel interessanter. Maar voor 'n weekje zon in de winter, vond ik Gambia prima geschikt. Veel mooier strand met tropisch groen, wat in Egypte dan weer ontbreekt. En als je voor 'n goed hotel kiest zit je wel prima. Zelf heb ik ook uitstapjes gedaan in Gambia en dat was best leuk. Je moet 't natuurlijk niet vergelijken met echt Afrika, want behalve apen heb je er natuurlijk nauwelijks wildlife.

Mijn persoonlijke voorkeur voor 'n strandbestemming zou Thailand zijn of St. Maarten. Beiden totaal anders, maar beiden super sfeer en ook zeer lekker eten en drinken
Je kan wel snorkelen in Egypte en in Gambia niet,daar was de zee nogal wild.

Denk wel dat het warmer is in Gambia.

De opdringerigheid van de mensen is vergelijkbaar al vond ik de mensen in Gambia wat vriendelijker, en minder agressief overkomen.

Maar buiten de resorts is het wel arm en primitief.

Je zou ook nog een van de Canarische eilanden kunnen proberen denk ik,denk dat de temperatuur overdag wel goed is. Dat was in maart tenminste wel,alleen was de zee te koud om te zwemmen.

Of naar Aruba,daar is het zeker warm en mooi.
Er loopt een hoop vervelend volk in Hurghada, een beetje vergelijkbaar met wat wij hier asociaal volk vinden. Vooral op straat wordt je voortdurend aangesproken door uitschot.

Er zijn wel betere plaatsen te vinden in Egypte.

Persoonlijk zou ik de voorkeur geven aan een meer Europese bestemming, Kaapverdië, ligt op dezelfde hoogte als Gambia.
In Hurghada had je inderdaad vervelend volk en ook veel bedelaars. In El Gouna hadden wij daar helemaal geen last van, die mensen waren vriendelijk, behulpzaam en helemaal niet opdringerig.
Vooral in de namiddag en avond koud dan heb je echt een lange broek en een vest nodig.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben in december naar marsa alam geweest en daar was het weer toen heerlijk. Volgens mij was het zo'n 22 graden. De zee was ijskoud maar gelukkig waren de zwembaden verwarmd. Er stond ook best een koude wind. Als je perse naar Egypte wilt (is denk ik wel zo'n beetje de goedkoopste zonzekere bestemming in de winter) raad ik je Marsa Alam aan omdat dat het meest zuidelijke ligt. anders kun je ook redelijk goedkoop naar de Canarische Eilanden.

Twee jaar geleden hadden we een goede aanbieding gevonden voor Mexico in de winter: 3,5 week All Inclusive voor 900 euro. Dat was echt heerlijk warm! Maar goed weet niet of je dat nu weer zo goedkoop kunt vinden.

Veel plezier met het uitzoeken van je reis!
Voor de Dominicaanse zie je ook vaak aanbiedingen.
Ik ben afgelopen december 2 weken naar Sharm el Sheikh geweest en de temperatuur overdag was heerlijk, tussen de 25 en 30 graden.

Wel is het inderdaad vroeg donker en koelt het heel snel af. In de avond is het tussen de 16 en 20 graden.

Daar hebben veel terrassen heaters of maken ze een kampvuur.

Je hebt het dus niet koud en zit ook nog eens gezellig.. Ik vind het een aanrader!
Bedankt voor alle reacties!

We hoeven niet perse naar egypte hoor. Graag een zonzekere bestemming, wil zelf zo rond de 700 euro uitgeven pp.

We hebben 1 week vrij daarom wil ik liever niet naar het caribisch gebied omdat ik geen 9 uur wil vliegen voor 1 week.

We houden gewoon de aanbiedingen in de gaten!
en jordanie?

Zijn daar ervaringen mee? Schijnt volgens een bekende die op het reisbureau werkt, ook wel interessant te zijn en warm.
quote:Blondie456 schreef op 19 mei 2015 @ 19:27:

In Hurghada had je inderdaad vervelend volk en ook veel bedelaars. In El Gouna hadden wij daar helemaal geen last van, die mensen waren vriendelijk, behulpzaam en helemaal niet opdringerig.

Dat is ook logisch in El Gouna. Dat is een soort van gekocht stadje door één of andere rijke kerel. De Egyptenaren die daar wonen zijn superblij dat ze daar überhaupt mogen wonen en één van de voorwaarden is dus dat ze toeristen niet lastig vallen.

Ik vond het een prima stadje, maar echt Egyptisch is het niet natuurlijk.
quote:sohappy schreef op 20 mei 2015 @ 09:26:

en jordanie?

Zijn daar ervaringen mee? Schijnt volgens een bekende die op het reisbureau werkt, ook wel interessant te zijn en warm.Jordanië is prachtig, ook lekker warm. We zijn er 2x geweest, allebei de keren in december. De eerste keer was het zelfs rond de 26 graden. De 2e keer lag er in het noorden sneeuw maar was het in Aqaba toch nog zo'n 22 graden. De mensen in Jordanië zijn hartstikke lief, niet zo opdringerig als de Egyptenaren, verder zijn ze heel gematigd qua geloof. En er is ook genoeg te doen, een dagje naar Petra, of naar de Dode Zee, wij hebben ook overnacht in Wadi Rum en zijn toen een stuk de woestijn in geweest. Ik wil nog een keertje terug maar dan meer naar het noorden, wil een tocht doen langs alle Bijbelse plaatsen, in dit gebied ligt toch de oorsprong van o.a. het christelijke geloof.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
quote:sohappy schreef op 20 mei 2015 @ 09:12:

Bedankt voor alle reacties!

We hoeven niet perse naar egypte hoor. Graag een zonzekere bestemming, wil zelf zo rond de 700 euro uitgeven pp.

We hebben 1 week vrij daarom wil ik liever niet naar het caribisch gebied omdat ik geen 9 uur wil vliegen voor 1 week.

We houden gewoon de aanbiedingen in de gaten!Dan moet je zo'n 6 à 8 weken voor vertrek even op de site van Arke kijken, vaak geven ze dan korting. Wij zijn de 2e keer geweest voor nog geen 1000,- met z'n 2tjes, dit was alleen met ontbijt, maar uit eten in Aqaba is geen probleem, je bent gemiddeld 25 euro met z'n 2en kwijt. We hebben beide keren in het Mövenpick Aqaba gezeten, niet het resort net buiten Aqaba maar echt in Aqaba. Fantastisch hotel, mooie kamers en erg schoon. Verder is Aqaba erg gemoedelijk, we liepen na het eten altijd nog een rondje door de stad en ik heb me werkelijk nog geen moment onveilig gevoeld.
Maar waar zijn dan de oren van het konijn? Die zitten nog in mijn potlood opa (vrij naar Herman van Veen)
Ik zou persoonlijk niet op Jordanie gokken. Lijkt me een geweldig land, m'n ouders zijn er afgelopen jaar geweest. Alleen zit je dan wel een stuk noordelijker en is de gemiddelde temperatuur in Jordanie in december slechts 14 graden. Dat is niet echt zon, zee en strand weer.

Ik kan me voorstellen dat je voor een week niet naar het Caribisch gebied gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven