Rijles

20-05-2015 22:44 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensjess..

Ik ben nu al zo'n 2 maanden bezig met autorijlessen.

En ik gok dat ik nu zo tussen 20-25 lessen zit.

Het gaat niet even soepel, en ik gok dat ik best wat

lessen nodig ga hebben voor hoe het er nu uit ziet.

Wil niet zeggen dat het vreselijk gaat maar het

kan beter, en er moet meer vooruitgang in komen.

Een instructeur van mij was laatst wel negatief,

en zei dat ik misschien wel 70-80 lessen nodig heb.

Ik hoop dat de knop op een gegeven moment omgaat,

maar tot nu toe verloopt het nog niet automatisch.

Ik pik dingen niet altijd snel op vergeet aanwijzingen snel, en

heb soms een beetje moeite met 'logisch nadenken'.

Ook heb ik steeds verschillende instructeurs, en je

merkt wel dat de een andere dingen verwacht dan de andere

dat vind ik soms ook wel vervelend. Want dan doe ik iets waar de

een geen enkel problemen mee heeft. Terwijl de ander mij daar

wel echt continu op wijst.

Maar kortom ik wil het sneller begrijpen, ben ook maar gewoon een studentje van 19 jaar en ik

moet alles zelf betalen. Ik ben iemand die doelgericht is en graag haar best wil doen, voor een goed resultaat.

Anyone tips????
Een autorijschool nemen waarbij je steeds dezelfde instructeur hebt. En lessen van 2 uur nemen ipv 1 uur.
Boem is ho en plons is water
quote:Moiren_ schreef op 20 mei 2015 @ 22:47:

Een autorijschool nemen waarbij je steeds dezelfde instructeur hebt. En lessen van 2 uur nemen ipv 1 uur.Ik neem der ook 2 uur, en probeer vaak ook wel 2 keer in de week rijles te nemen.
Even bij google de site opzoeken waar je kan zien wat de slagingspercentage is van de rijschool en in hoeveel lessen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
De ene heeft ook meer aanleg dan de ander. Ik ben die 'ander', dus: je bent niet de enige. Trouwens, je hebt echt nog niet zoveel lessen gehad hoor, maar die wisselende instructeurs lijkt me wel vervelend. Even aangeven bij de rijschool of andere rijschool kiezen.
Waar kom je vandaan ? Heb wel n tip
quote:Hangmat1234 schreef op 20 mei 2015 @ 23:11:

Waar kom je vandaan ? Heb wel n tipZet eens neer..... misschien hebben anderen er ook wat aan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik herken wat je schrijft, ik zat bij anwb. Wat een drama. Mijn allereerste instructeur was gezellig, maar als ik iets fout deed werd ik daar niet echt op gewezen. Dan was het een beetje gemompel van "ja, ja, nee dat moet niet zo" en dat was het dan wel weer.

Doordat mijn pakket afliep en ik hier geen idee van had, kwam hij dus naar mijn weten ineens niet opdagen op onze afspraak (die er dus niet was). Ik heb 4 instructeurs gehad, en bij 2 is dit gebeurd. Zit je dan. Even een belletje "nee mevrouw, je lessen zijn klaar en meneer BlaBla zijn agenda zit nu vol. We sturen je een andere instructeur." Na 30 lessen met die vent zat ik nog op score 4 qua rijden (van de 9), schandalig vond mijn 2e instructeur.

Ik weet oprecht niet na hoeveel lessen ik ben geslaagd. Ik zou er niet van opkijken als dat er 100-120 zijn geweest. Ik neem het ze echt nogsteeds ongelofelijk kwalijk hoe zij omgaan met dit soort dingen, maar goed ik heb mijn papiertje en kan na enig rijervaring prima rijden gelukkig.

Kortom: je bent dus niet de enige . Niet opgeven, als je hem eenmaal hebt ben je super blij! En dan begint het echte avontuur oas, want dan zit er niemand meer naast je met een extra rempedaal .
Ik heb ongeveer 100 uur nodig gehad. Ik ben wel tussendoor een jaar gestopt en daarna weer bij dezelfde rijschool verder gegaan. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een andere rijschool in een andere stad en daar met 15 extra lessen (toen had ik er dus al ruim 80 bij die andere rijschool gehad) en toen in 1x m'n rijexamen gehaald. Misschien kun je overstappen van rijschool of ergens anders gaan lessen.
Ik raad je ook aan om over te stappen op een andere rijschool. Ik zou in je omgeving rond vragen of mensen goede ervaringen hebben met een bepaalde rijschool. Dan eerst een proefles nemen, waarin je uitlegt wat je problemen zijn, en daarna pas een definitieve keuze maken. Succes, en het geeft echt niet als je meer lessen nodig hebt dan gemiddeld, maar als het probleem niet alleen bij jou ligt is dat wel zonde van je geld
Hoi Lalalalie,

Ik had een vrouw waarmee ik in het begin totaal niet samen mee kon. Te laat, mopperen enz. Later ging dat beter, maar ik was net als jou ook niet zo'n snelle leerling. Één keer in de zoveel tijd kreeg ik een soort van 'proefexamen' van haar man en hij leerde mij in één les zoveel nieuwe en handige trucs. Zeg dat je gewoon bij één iemand wilt lessen en anders 'moet' je echt eens gaan uitkijken naar een rijschool waarbij je wel één leraar/lerares hebt. Scheelt ook zoveel tijd in uitleggen wat je wel/niet kan. Uiteindelijk heb ik 52 lessen gehad.

Succes met je rijlessen!
Neem zo'n 10 daagse stoomcursus van de ANWB.

Zelf had ik m'n rijbewijs in 1 keer na 25 lessen. Gelukkig hoorde rijbewijs halen voor mijn ouders bij m'n opvoeding. Jammer dat ze jou zelf laten ploeteren ipv je hiermee te helpen.
Shoot first, ask questions later!
Niet iedere ouder heeft vanzelfsprekend zoveel geld over om rijlessen en een rijbewijs te betalen hoor. Ik heb er ook zelf voor moeten werken en daar ben ik trots op. Gelukkig was ik met 31 lessen klaar en direct geslaagd. Al voelde ik me ook een stuntel.

Ik zou echt kiezen voor een rijschool met één instructeur. Heel erg fijn. Je weet precies wat je kunt verwachten en zij weten precies wat je wel of niet kunt.
Welke omgeving zit je? Ik weet in de buurt van Utrecht nl wel een goede rijschool met hoog slagingspercentage en fijne instructrice.

Ik had zelf moeite met schakelen. Daar ben ik veel tijd aan kwijt geweest. Heb zo'n 45 lessen gehad in totaal, maar schakelen is bij mij nog steeds iets wat niet automatisch gaat en ik continu over na moet denken en zenuwachtig door wordt. Ik rij daarom nu in een automaat.
Automaat... I love it!

Bij mij viel het kwartje ook pas na een les of 25. Was toen ook al wat ouder trouwens. Rij nu sinds een paar jaar in een automaat, en dat is zo veel relaxter!

Mijn ouders hebben ons opgevoed met het idee dat niet alles voor niks komt. Daarnaast hadden ze ook niet de mogelijkheid om rijbewijzen te betalen, en daar ben ik niet slechter op geworden. Neemt niet weg, dat als ik later de mogelijkheid heb, ik mijn kinderen graag een rijbewijs kado willen doen...
quote:Desperate_Housewive schreef op 21 mei 2015 @ 08:21:

Welke omgeving zit je? Ik weet in de buurt van Utrecht nl wel een goede rijschool met hoog slagingspercentage en fijne instructrice.

Ik had zelf moeite met schakelen. Daar ben ik veel tijd aan kwijt geweest. Heb zo'n 45 lessen gehad in totaal, maar schakelen is bij mij nog steeds iets wat niet automatisch gaat en ik continu over na moet denken en zenuwachtig door wordt. Ik rij daarom nu in een automaat.Familie Sakkers?
Een vaste instructeur lijkt mij echt wel een pre!

Dan bouw je toch een beetje een vertrouwensrelatie op en dat is goed voor je zelfvertrouwen.
Follow your heart, but take your brain with you....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven