seroquel start-ervaringen
zaterdag 13 december 2014 om 15:09
Hallo,
Ik ben do.avond begonnen met seroquel 25 mg voor de nacht. Als ik er niet duf van werd/van kon slapen, mocht ik een 2e pakken, dus dan zit je op 50 mg.
Ik krijg dit omdat ik erg slecht slaap en overmatig pieker nu ik in een depressie zit.
Ik werd vrijdagochtend heel angstig wakker, alsof ik doodzenuwachtig voor iets was, ik kon niet helder goed nadenken want had een waas, die eng aanvoelde in mijn hoofd, ik trilde erg (dat zag je aan mijn handen maar dat voelde ik ook van binnen), ik was duizelig. En had het gevoel dat ik er niet echt goed bij ben, alsof alles OM me heen afspeelt ipv dat er middenin leef.
Huisarts gebeld en ja kunnen best bijwerkingen zijn, geen idee of het lang duurde, ik moest zelf kijken of ik dit aankon of wilde stoppen. Niet echt duidelijk vond ik het. Afspraak psychiater pas 20 Januari...
Ik wil best doorzetten, maar wil wel graag weten of dit herkenbaar is (in bijsluiter staat enkel: duizelingen bv, maar niet mijn hele gevoel natuurlijk beschreven). En hoelang dit dan duurt! En ook benieuwd, wanneer dan dat minder piekeren/malen gaat werken, want ondanks dat ik me wazig voel/ben, lukt het piekeren helaas nog prima.
Benieuwd naar jullie ervaringen.
groetjes
Ik ben do.avond begonnen met seroquel 25 mg voor de nacht. Als ik er niet duf van werd/van kon slapen, mocht ik een 2e pakken, dus dan zit je op 50 mg.
Ik krijg dit omdat ik erg slecht slaap en overmatig pieker nu ik in een depressie zit.
Ik werd vrijdagochtend heel angstig wakker, alsof ik doodzenuwachtig voor iets was, ik kon niet helder goed nadenken want had een waas, die eng aanvoelde in mijn hoofd, ik trilde erg (dat zag je aan mijn handen maar dat voelde ik ook van binnen), ik was duizelig. En had het gevoel dat ik er niet echt goed bij ben, alsof alles OM me heen afspeelt ipv dat er middenin leef.
Huisarts gebeld en ja kunnen best bijwerkingen zijn, geen idee of het lang duurde, ik moest zelf kijken of ik dit aankon of wilde stoppen. Niet echt duidelijk vond ik het. Afspraak psychiater pas 20 Januari...
Ik wil best doorzetten, maar wil wel graag weten of dit herkenbaar is (in bijsluiter staat enkel: duizelingen bv, maar niet mijn hele gevoel natuurlijk beschreven). En hoelang dit dan duurt! En ook benieuwd, wanneer dan dat minder piekeren/malen gaat werken, want ondanks dat ik me wazig voel/ben, lukt het piekeren helaas nog prima.
Benieuwd naar jullie ervaringen.
groetjes
woensdag 20 mei 2015 om 20:08
Ik slik het ook al geruime tijd, om helderder in mijn hoofd te worden (ik had het gevoel alsof ik ergens was maar er niet met mn hoofd bij was) en daarnaast ook om beter te slapen ( al slik ik daar ook nog een ander middel voor) Ik kan me herinneren dat ik de eerste ochtend enorm duf was maar dat ik daar niet bang voor was ( ik heb angst en paniekaanvallen) Ik kon niet goed denken of me concentreren. Na een paar uurtjes na het het opstaan was dat over. De ochtend erna was het al veel sneller weg. Na een paar keer is dat helemaal over. Ik ben er niet van aangekomen.
woensdag 20 mei 2015 om 21:07
Ik heb ook last van angsten. Ik heb een hele drukke baan, gaat op zich weer prima. Maar naar de supermarkt gaan is een enorm ding voor me. Zelfs met lijstje kom ik met de verkeerde dingen thuis, of ik vergeet nog de helft. Kan me er niet concentreren en bang om flauw te vallen.
Hopelijk wordt dat ook minder
Hopelijk wordt dat ook minder
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
donderdag 21 mei 2015 om 10:04
Ik ben er ook niet van aangekomen. Het is echt maar een mini-beetje wat je slikt he, het wordt ook voorgeschreven als 600-1000mg, 40x zo veel! Het viel mij echt reuze mee, ik was ook ENORM bang voor bijwerkingen, lees de bijsluiter maar niet
Oh my, voor het eerste pilletje had ik zelfs de bijsluiter aan mijn vriend gegeven en gezegd: als ik echt niet goed wordt of niet meer wakker wordt ofzo, bel de dokter en zeg dat ik dit op heb. Oef, ging niet helemaal lekker met me toen
Maar viel dus echt alleszins mee. Succes!
Oh my, voor het eerste pilletje had ik zelfs de bijsluiter aan mijn vriend gegeven en gezegd: als ik echt niet goed wordt of niet meer wakker wordt ofzo, bel de dokter en zeg dat ik dit op heb. Oef, ging niet helemaal lekker met me toen
Maar viel dus echt alleszins mee. Succes!
donderdag 21 mei 2015 om 21:32
Haha herkenbaar..
Heb de bijsluiter helaas al 100 keer gelezen
Dadelijk hopelijk mijn laatste slaappil, vanaf morgen de seroquel. Ben zo moe dat ik er bijna naar uitkijk. Kan me niet voorstellen dat zo'n pilletje me rust gaat geven. Gelukkig pinksterweekend, dus tijd om wat rust te nemen!
Heb de bijsluiter helaas al 100 keer gelezen
Dadelijk hopelijk mijn laatste slaappil, vanaf morgen de seroquel. Ben zo moe dat ik er bijna naar uitkijk. Kan me niet voorstellen dat zo'n pilletje me rust gaat geven. Gelukkig pinksterweekend, dus tijd om wat rust te nemen!
Schuin spaan en Zee gras planten potjes