Eenzaam

18-05-2015 23:27 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 10:10
Reden: Hoi
% gewijzigd
Ben je hiervoor bij die therapeut?

Dat lijkt me erg lastig om mee om te gaan. Woon je alleen? En heb je nu zo'n sombere bui?
Werk je met je therapeut ook aan je negatieve gedachten?

Je piekert veel, ook over je nieuwe baan. Als je veel negatief denkt, kom je vanzelf in sombere buien.

Lees het topic wat net geopend is over aangestormde: mezelf belonen.

Sterkte. En een lichtpuntje: die negatieve gedachtenspiraal kun je doorbreken door er of niet teveel aandacht aan te besteden en je af te vragen of ze echt waar zijn.
Ik herken het wel geen tips helaas, sterkte!
Is het nog onwennig op je werk? Een vriendschap sluiten neemt tijd in beslag. Wat doe je verder nog om met iemand nieuw in contact te komen?

Kijk anders of het wat is om een topic op het Prikbord te openen om iemand te ontmoeten. Kan je leuk meteen aangeven wie je hoopt te ontmoeten en wat af te spreken enz enz.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hoi hoi!

Ik ben sinds einde van vorige zomer weer vrijgezel en viel ook in een gat. Ex en ik waren altijd bij elkaar in zijn woonplaats en liet daardoor mijn vriendinnen 'vallen'. Toen het weer wat beter ging met me na de breuk, een hele sombere breuk, heb ik mezelf voorgenomen iedere week uit te gaan met mijn oude vriendinnen/collega's. Zo leer je toch weer mensen kennen en misschien wel weer wat hele gezellige mensen van vroeger. Af en toe ben ik alsnog somber en dan kijk ik gewoon naar wat ik leuk vindt, hobby's enz!
Hoi
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 10:11
% gewijzigd
Hoi
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 10:11
% gewijzigd
Laatst postte iemand deze link en ik word hier vrolijk van en geeft mij weer nieuwe moed. Bekijk het maar eens. Klik.
Ik heb jaren op mezelf gewoond & voelde me ook best alleen.

Nu heb ik een huisgenoot en denk ik, mens, wat een vrijheid had ik toen

Vind jij jezelf wel leuk?

Wat vind je leuk om te doen?

Waar ben je goed in?

Maakt het veel uit wat anderen van je vinden?
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
Hoi
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 10:12
% gewijzigd
Ik heb ook een periode in mijn leven gehad waarin ik ook vrij eenzaam was.

Toen woonde ik ook alleen; had weinig contacten en was ook niet zo goed in contacten maken.

Iets wat ik in de loop dr tijd geleerd heb, is dat er grofweg 2 dingen zijn die je kunt doen om je eenzaamheid te verminderen:

1. Anders leren denken, waardoor je het alleen zijn anders ervaart

2. Zorgen dat je onder de mensen komt

Ik begrijp dat je met een therapeut al bezig bent om te werken aan dat anders denken.

Heel goed!

Als je je alleen voelt, kun je je laten meeslepen door een ellendig gevoel, waardoor je steeds ellendiger wordt.

Maar je kunt ook in gedachten tegen jezelf zeggen: ik kan mijn dag wel laten verpesten, maar daar heb ik niets aan. Ik ga toch proberen er iets van te maken.

Probeer dan iets te gaan doen en niet in je eentje in de put te gaan zitten.

En dingen ondernemen waarbij je in contact komt met andere mensen is ook heel zinvol.

Dat kan op heel veel manieren.

Je kunt lid worden van een vereniging/club. (ik las dat je voetbal leuk vindt; misschien is dat wat?)

Je kunt deelnemen aan andere georganiseerde activiteiten in je woonplaats. Of via een activiteitenwebsite/vereniging zoals NMLK of Aktivo (wat ze organiseren, kun je op internet vinden).

Een cursus volgen.

Vrijwilligerswerk doen.

Etc... etc...

Op dit forum zijn wel meer topics te vinden over dit onderwerp, waarin ook tips van mensen staan over wat je kunt ondernemen.

Weet je ook waardoor het komt dat je niet zo veel contacten hebt?

Als je dat weet, kun je daar misschien ook iets aan doen.
Hoi
anoniem_230951 wijzigde dit bericht op 03-01-2017 10:13
% gewijzigd
quote:Marjoviv schreef op 21 mei 2015 @ 21:52:

[...]

Dank je wel voor je goede tips.

Ik heb niet zoveel contacten, omdat ik vrij rustig ben. Daarnaast vinden mensen me vaak niet leuk eruit zien. Ik ben niet de knapste. Vaak zie ik dat mensen juist met de leuke en knappe mensen omgaan. Dat zorgt ervoor dat andere vaak moeilijker contacten kunnen maken. Ik behoor tot die groep. En hoe graag ik het ook wil om aardig gevonden te worden, mensen waarderen het niet. Dat maakt het dat ik me eenzaam voel
quote:eenzamehans schreef op 21 mei 2015 @ 22:15:

[...]

Dank je wel voor je jullie reacties zorgen ervoor dat jullie meeleven.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-05-2015 12:33
Reden: Ongepast
% gewijzigd
Moi

[...]

Ik heb niet zoveel contacten, omdat ik vrij rustig ben. Daarnaast vinden mensen me vaak niet leuk eruit zien. Ik ben niet de knapste. Vaak zie ik dat mensen juist met de leuke en knappe mensen omgaan. Dat zorgt ervoor dat andere vaak moeilijker contacten kunnen maken. Ik behoor tot die groep. En hoe graag ik het ook wil om aardig gevonden te worden, mensen waarderen het niet. Dat maakt het dat ik me eenzaam voel

Uiterlijk is iets dierlijk instinctiefs. Dit zit nog redelijk diep geworteld in mensen tegenwoordig.

Aardig gevonden wil worden is wel iets dat je beter kan afleren. Je moet gewoon doen wat je wil (tenzij het tegen de wet is etc.), met zekerheid je eigen koers varen, wat jij leuk vindt te doen. Dan kom je vanzelf gelijksgezinden tegen.

En je kan ook dingen proberen te bereiken die je leuk vindt. Ik heb liever waardering voor iets wat ik heb gemaakt wat ik leuk vind om te maken. Dan één of andere diploma of hoog cijfer voor een vak wat me niet interesseert.

En sinds kort heb ik een huisgenoot & realiseer me dat die eenzaamheid van de afgelopen jaren zo slecht nog niet was

Naast eigen dagindeling is het verdelen van opruimen best irritant soms.
quote:LittleLilly schreef op 21 mei 2015 @ 22:47:

[...]Wat een ongelofelijke slang ben je toch
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-05-2015 12:34
Reden: Quote verwijderd
% gewijzigd

[...]

Wel iets mee doen hoor

Niet om mij een plezier te doen.

Maar als je niets doet, weet je zeker dat er ook niets verandert (is mijn ervaring).

Ik heb niet zoveel contacten, omdat ik vrij rustig ben.

Misschien kun je activiteiten zoeken waar je meer rustige mensen tegenkomt, bij wie je meer aansluiting kunt vinden.

Daarnaast vinden mensen me vaak niet leuk eruit zien. Ik ben niet de knapste. Vaak zie ik dat mensen juist met de leuke en knappe mensen omgaan. Dat zorgt ervoor dat andere vaak moeilijker contacten kunnen maken. Ik behoor tot die groep. En hoe graag ik het ook wil om aardig gevonden te worden, mensen waarderen het niet. Dat maakt het dat ik me eenzaam voel

Wat zijn "leuke" mensen dan, volgens jou?

Volgens mij vindt niet iedereen dezelfde mensen leuk.

Jouw vriendinnen vinden juist jou leuk, omdat je bent zoals je bent.

En wat betreft dat mensen vaak met "knappe" mensen omgaan, herken ik zelf niet zo.

Zie je dat overal? Of in bepaalde situaties?
quote:jippie55 schreef op 22 mei 2015 @ 12:06:

[...]

Wat een ongelofelijke slang ben je toch

Maak je niet druk jippie,

Er is een steekje los bij Lily, ze is erg beschadigd of gewoon 12 jaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven