Hulp vrienden?

22-05-2015 21:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

Wij gaan binnenkort verhuizen. Aantal vrienden hebben gezegt toen wij het net gekocht hadden dat zij willen helpen.

Nu bijna zo ver, haken zij af.( diverse redenen)

Ik Baal hier flink van.

Ik sta altijd klaar en afspraak is afspraak bij mij! Ik krijg er meestal niks voor , Of soms krijg ik kleinig heid van hen. Max 15 euro.

Ik ben ook gewend van huis uit om dingen te doen gewoon om vrienden/ familie bent!

Nu doe ik keer beroep op ze en haken ze af.

Nu hebben iemand anders gevonden hij kan misschien helpen. Nou ja mooi (In mijn ogen laatste optie)

Nu zegt mijn man ineens we moeten als ze komen helpen met laminaat leggen hem wel iets geven!

Dat snap ik wel , Omdat hun ' vrije dag ' voor inleveren .

En ook tegemoet komen in reiskosten!

Nu vond 20 euro rieel voor iemand die dan heen weer moet rijden 100 km

Daar boven op de reiskosten ook nog een bedrag voor hij bezig is geweest!

Ben van principe je kunt vrienden ook wel keer helpen voor niks!

Maar mijn man vind dat niet kunnen! Oke dan vind 30 euro voor bijv 6 uurtjes hulp wel rieel! Totaal met benzine 50 euro Is geen vet pot! KleinigHeid ( hoe wel ik dat veel geld vind! ;) ( Ik vind snel iets veel;))

Nu dacht mijn man aan 100 euro totaal

Ik vind zelf dat echt veel geld! 8 uur werken verdien nog geen eens 100 euro ! Dan gaat ook belasting geld van af! Dus als ik 10,50 euro per uur mag blij zijn dat 70 euro van weer ziet!

Wat denken vinden jullie?

Okja kan fouten in ze zitten ik heb dyslexie

Vr gr marije
Ik snap er geen hout van. Voeg eens wat lidwoorden en persoonlijke voornaamwoorden toe.
Poeh, lastig lezen dit zeg. Tip: hou het voortaan kort en bondig.

On topic: ik betaal vrienden nooit voor hulp. En ik ontvang ook niks. Na verhuizen of klussen betalen we elkaar uit met drank en lekker eten.
Niks met dyslexie te maken hoor, het verschil tussen me en mijn: puur een aanwensel...

Vrienden betalen voor een vriendendienst is bij ons niet normaal: gewoon een bbq en borrel is helemaal goed. Alleen dat is per vriendengroep verschillend.

Mensen zijn niet verplicht je te helpen, hier geldt de regel; kan ik op hen rekenen? Dan help ik ze, eenrichtingsverkeer doen we niet aan.
Gewoon dit soort zaken uitbesteden via werkspot oid of zelf klooien

Dit soort gedoe moet je niet willen
Een lekkere maaltijd of uit eten een keer lijkt me meer op zijn plaats.

Flauw dat iedereen afzegt.

Hoe oud zijn jullie? Hier wordt meestal ingehuurd (voor 200 euro kun je bijv 2 jongens met een busje huren) en kom je alleen 'leuk' helpen. Uitpakken etc.

Dat gesjouw heeft niemand meer zin in.
Ha Marije,

Ik vind zelf dat je voor een vriendendienst helemaal niks betaalt. Je zorgt voor goed eten, lunch met lekkere broodjes en 's avonds iets warms. Eventueel geef je een cadeautje, bijvoorbeeld een lekkere fles wijn. Maar vrienden betaal je niet.

Als je iemand toch wilt betalen, bijvoorbeeld omdat hij of zij geen inkomen heeft, of het als beroep doet, dan betaal je ook de volle mep. Voor een schilder is dat ten minste 25 euro per uur, voor een klusjesman minstens 40 per uur. (wit)

20, 30 of 50 euro geven voor een hele dag werk zou ik zelf een belediging vinden. Geef dan niks, of een bos bloemen, of bak een lekkere taart.
Tjee 100 euro voor een vriend die graag wil helpen?? Dat vind ik echt te veel. Heeft die vriend dit zelf aangegeven ofzo? Dat jouw vriend er zo stellig op is om zoveel te betalen? Of bulken jullie zo van het geld dat hij niet weet waar hij het laten moet .

Ik vind geld eigenlijk helemaal geen leuke tegemoetkoming. De rijkosten vind ik nog wel reëel, hij moet immers wel een uur of langer rijden (is dit heen en terug samen, of is de heenreis 100 km en de terugreis 100 km?). Maar bv 50 euro en een lekker etentje lijkt me toch wel meer dan genoeg.
Wij geven ook nooit geld. In onze vriendengroep is het niet meer dan normaal dat je helpt. Wij verzorgen dan de lunch en desnoods avondeten.

Geld zou ik niet doen, maar ik heb sowieso een hekel aan geld geven.. Ik geef liever iets waar ik wat meer moeite in heb gestoken en waarvan men niet zo snel ziet wat het gekost heeft.
er komt een moment waarop je beseft dat je voor sommige mensen nooit genoeg bent... de vraag is: is dat jouw, of hun probleem?
Als jij zelf al 'n keer bij die vrienden bent komen verhuizen, vind ik het lullig als ze nu opeens allemaal afhaken. Als jij hen nooit 'n gunst hebt gedaan, zou ik ze niet proberen over te halen. Huur gewoon bij die verhuisdienst 'n paar extra mannetjes. Heb je gelijk 'n prima excuus om zelf ook niet te hoeven ingaan op verzoeken om verhuishulp bij anderen.
Shoot first, ask questions later!
Wij hebben via mp een laminaatlegger laten komen. Dat kostte 5 euro per vierkante meter inclusief ondervloer, plinten. In totaal waren we nog geen 300 euro kwijt. Om hoeveel vierkante meter gaat het? Misschien kan je nog beter iemand inhuren dan 100 euro betalen en dank je wel zeggen. Ben je van al het gezeik af.
Vrienden betalen om te helpen met verhuizen?

Soms vraag ik me echt af in wat voor wereld we leven....
Pfff aparte vrienden hebben jullie.
Jeetje, als vriend zijnde hoef je toch niet persee elkaar te betalen voor een dienst? Je bent vrienden, dan help je elkaar. Er komt altijd wel weer een moment dat je weer iets terug kunt doen.

Hier helpen wij elkaar allemaal, zonder dat we daar iets voor terugwillen of verwachten. Als er iemand moet verhuizen of iets dergelijks, dan zijn we er allemaal. En worden daarna bedankt met een gezellige borrelavond.

Vriendschap is elkaar helpen toch? Niet elkaar inhuren als werkkracht. En anders begrijp je in mijn ogen de definitie van vriendschap niet.
Mijn ervaring met vriendendiensten bij verhuizen is dat deze vaak idd uitdraaien op wat TO schrijft (op het moeten betalen na, een etentje na afloop is toereikend). Bij aankoop van een nieuw huis roepen tig man enthousiast dat ze zeker komen helpen, maar als het zover is mag je blij zijn dat er nog 2 daadwerkelijk over zijn die hun belofte willen waarmaken.
Shoot first, ask questions later!
Verhalen die samen te vatten zijn met "ik ben zo geweldig, wat zijn andere mensen toch gemeen voor mij" doen me altijd denken aan de mevrouw met de fotoboeken van Brigitte Kaandorp.
Ik zou raar opkijken als ik een dagje ga helpen klussen en na afloop wordt me 100 euro in de handen gedrukt. Echt buiten proportie.

En 20 of 50 euro ook.

Je gaat toch geen geld geven voor een vriendendienst? Dan huur je vrienden in, dat is een heel andere constructie.

Je zorgt voor lekkere catering en gezelligheid en doet het een keertje terug.

Als je echt zo nodig wat wil geven doe dan wijn of een bon of zo.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik heb laatst mensen geholpen met verhuizen (het echte sjouwwerk, plus en paar keer heen en weer rijden met eigen auto, wel binnen de stad). Er was een lekkere lunch en een hartelijk dankjewel. Op zich prima, al zou ik zelf een flesje wijn of een bloemetje geregeld hebben (en geloof me, ik ben géén attent persoon ).

Maar betalen? Ik zou heel raar hebben opgekeken.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Vrienden betalen voor hulp? Wat idioot

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven