Wonen in Toronto
maandag 25 mei 2015 om 19:45
Volgend jaar verhuizen wij voor een half jaar naar Toronto. Enorm veel zin in, en ook nog een hoop te doen en uit te zoeken. Mijn zoektocht op internet naar ervaringen en tips levert helaas nog niet veel op. Zijn hier op het forum misschien meiden met persoonlijke ervaring met wonen in Toronto?
Ik ben nu vooral op zoek naar tips mbt huisvesting: hoe vinden we (gemeubileerde) woonruimte op een goede plek voor een half jaar? Wat zijn betrouwbare sites voor informatie/ huizenaanbod? Welke wijken zijn leuk om te wonen en waar wil je met een grote boog omheen? We zijn met z'n vieren (wo. twee jonge kinderen).
Andere tips over het verblijf daar of reacties van mensen die ook volgend jaar die kant op gaan zijn natuurlijk ook leuk!
Ik ben nu vooral op zoek naar tips mbt huisvesting: hoe vinden we (gemeubileerde) woonruimte op een goede plek voor een half jaar? Wat zijn betrouwbare sites voor informatie/ huizenaanbod? Welke wijken zijn leuk om te wonen en waar wil je met een grote boog omheen? We zijn met z'n vieren (wo. twee jonge kinderen).
Andere tips over het verblijf daar of reacties van mensen die ook volgend jaar die kant op gaan zijn natuurlijk ook leuk!
maandag 25 mei 2015 om 21:27
maandag 25 mei 2015 om 21:47
Vind dat niet ver weg voor 'n weekendje. Wel als je het op één dag op en neer wil rijden, maar als je 1 of 2 nachten blijft overnachten prima te doen. Het rijdt in dat soort landen ook allemaal 'n heel stuk vlotter dan dat je het Nederlandse chronische verkeersinfarct door moet ploeteren.
Shoot first, ask questions later!
dinsdag 26 mei 2015 om 04:38
Wij hebben hetzelfde gedaan (andere stad, wel zelfde werelddeel, met twee jonge kinderen), voor dezelfde periode en dat is heel goed bevallen. Huis zelf geregeld, inderdaad gevonden via lijst universiteit waar woningen te huur werden gevraagd/aangeboden. Airbnb kun je ook proberen. Fijne is dat die huizen geheel gemeubileerd zijn! Mocht je een eigen huis te huur hebben, dan kun je ook sabbaticalhomes,com of homeexange.com proberen. Succes!
woensdag 27 mei 2015 om 16:44
Leuk vooruitzicht daargaatze! Ik woon zelf sinds 5 jaar in Toronto. Weet je in welk jaargetijde jullie naar Toronto komen (zomer/winter)? Als je in de zomer komt, dan zeker iets met airconditioning uitkiezen. Vandaag wordt het bv 26 graden, maar door de luchtvochtigheid voelt het aan als 31. In de winter is het weer fijn om dichtbij je werk/metro te wonen.
De wijken die vermiljoengroen noemt zijn allemaal leuk en liggen erg centraal. Volgens mij kun je de meeste apartementen alleen voor 1 jaar huren. Misschien dat jullie iets kunnen onderhuren? Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.
De wijken die vermiljoengroen noemt zijn allemaal leuk en liggen erg centraal. Volgens mij kun je de meeste apartementen alleen voor 1 jaar huren. Misschien dat jullie iets kunnen onderhuren? Laat maar weten als je nog meer vragen hebt.
woensdag 27 mei 2015 om 20:56