Geeks en nerds-topic

18-05-2015 10:01 1269 berichten
Viva-nerds, verzamelen...

Hier kunnen de geeks van Nederland al hun vraagstukken/onzekerheden

/nerdonderwerpen kwijt.

Mijn maandag-ochtendconclusie voorlopig: koffie absoluut goud...

Ik ben blij dat het bestaat...

Ik ga bijlezen en reageren
quote:phoebe1982 schreef op 26 mei 2015 @ 23:47:

[...]

Owww nee joh... zo moet je dat niet zien. Mijn humor is zoals ik al zei een beetje geek en hard.

Niet helemaal serieus nemen. (dat is bij mij over het algemeen verstandig, me niet al te serieus nemen )

Hmm, oké

Op forum is het lastig lezen en eruit te halen wat mensen bedoelen soms. Op mij kwam het over als een kern van waarheid en niet echt als een grap oid. Maar fijn dat het opgehelderd is.

En verder neem ik je altijd heeeeeeel serieus
Alle reacties Link kopieren
@ Morro, nee ik kwam net aan bij een nieuw dorp. Begin je Skyrim juist niet als crimineel?

Ik was een pc gamer (Starcraft, Legacy Of Kain, Quake 3) maar op de consoles kwamen ook leuke games. Next gen heb ik nog niet. Weinig tijd

@Polka, wat een gare start heb jij gehad zeg. Gelukkig is het toch nog goed gekomen.
Wie niet luisteren wil, moet maar lezen.
quote:Polkadot28 schreef op 26 mei 2015 @ 23:57:

[...]

Dat dacht ik ook. Maar nu heb ik via phoebe een site gezien waardoor ik toch twijfel...

Hier ga ik iig flink op broeden, er goed over nadenken...

Ga jij ook schema therapie volgen? Ik volg dit ook in groepsverband, nu al anderhalf jaar.

De eerste dag dat ik hiermee begon kwam mijn vader in het ziekenhuis met een gescheurde aorta.

Precies een week later, mijn tweede therapie dag, is hij overleden...

Het is zeer heftig begonnen.

Mocht je vragen hebben over schema therapie, geef maar een gil. Mag ook via pb!

Waar ga je die volgen?U heeft pb
quote:Polkadot28 schreef op 27 mei 2015 @ 00:00:

[...]

Ik weet niet zeker wat erachter zit.

Maar daar zal ik vast en zeker achter komen!

Ik zal het aangeven als het teveel is maar het hoeft natuurlijk niet polka's therapie topic te worden!

En als je wat wilt weten mag je het altijd vragen!

Even trouwens: ik vind je echt een hele fijne forumster, je reageert zo lief op iederee. Je bent begaan met iedereen lijkt het wel.

De rest kan ook aangeven als we even privé moeten hiermee

Nou ja, ik kan mij voorstellen dat het eerst vanuit verdriet niet ging, maar dat het daarna een symptoom van iets anders is geworden, of misschien gewoon een "slechte" gewoonte geworden is. Omdat je zei dat je het eigenlijk wel fijn vond dat je flink was afgevallen (dat is ook fijn!!! ) vraag ik mij dus wel af of er niet meer achter zit.

Maar ik zeg ook dat je het even ter sprake moet brengen met individuele therapie

Haha, zo ben ik Ik ben ook begaan met iedereen, soms een beetje te en is ook wel een kwetsbaarheid van mij die zijn nadelen kent.
quote:spell68 schreef op 27 mei 2015 @ 08:54:

[...]

Ach treurig is wat je erin leest natuurlijk. Ik gun mezelf natuurlijk alles en ik denk er natuurlijk ook wel over na, maar eigenlijk ga ik het liefste sporten en ben ik met mijn voeding bezig en voor de rest lees ik veel en kijk ik sport en tv-series. Dat vind ik echt leuk en in die zin heb ik een vrouw niet zoveel te bieden en ik ben ook niet echt bereid om dat aat te passen. Dan kan ik de ander beter de teleurstelling bewaren en er niet aan beginnen, want dat zou niet eerlijk zijn.

Het is uiteraard niet om je te veroordelen, maar ik vind je uitspraak/beeld hierover triest. Dit komt bij mij vandaan dat ik erin (wil) geloven dat er voor iedereen wel iemand (meer zelfs) is waarmee ze "gelukkig" kunnen zijn. En voor jou dus ook. Alleen zijn is deels een bewuste keuze. Maar kan mij dus niet echt iets bij voorstellen dat mensen dit echt willen, tenzij je al "oud" bent en al een heel leven samen met iemand (of meer) gehad heb.

En het dikgedrukte is niet waar......
@Phoebe

Bank bezorgd?

Verschrikkelijk stom die bezorgservices altijd, weinig klantgericht vind ik het maar.
quote:Lovestar schreef op 27 mei 2015 @ 18:01:

[...]

Hmm, oké

Op forum is het lastig lezen en eruit te halen wat mensen bedoelen soms. Op mij kwam het over als een kern van waarheid en niet echt als een grap oid. Maar fijn dat het opgehelderd is.

En verder neem ik je altijd heeeeeeel serieus

pas maar op, straks wil ik nog met jou trouwen..

Jaaaa bank is er... 4 minuten voor tijd... .

Hij staat zelfs al! Ok niet alleen gedaan maar wat was dat makkelijk zeg.. zag er erg tegenop maar eenmaal bezig vond ik het best wel ontspannend.

Ik eigenlijk ook Lovestar...

Spell: ik ga denk ik toch maar met Jaws trouwen...
quote:Lovestar schreef op 27 mei 2015 @ 18:12:

[...]

U heeft pb En u ook! :-)
quote:Lovestar schreef op 27 mei 2015 @ 18:15:

[...]

De rest kan ook aangeven als we even privé moeten hiermee

Nou ja, ik kan mij voorstellen dat het eerst vanuit verdriet niet ging, maar dat het daarna een symptoom van iets anders is geworden, of misschien gewoon een "slechte" gewoonte geworden is. Omdat je zei dat je het eigenlijk wel fijn vond dat je flink was afgevallen (dat is ook fijn!!! ) vraag ik mij dus wel af of er niet meer achter zit.

Ik denk zelf ook dat het iets dergelijks is. Maar dat moeten we nu zien uit te vinden. Vind het wel lastig dat het nu ineens op tafel ligt...

Maar ik zeg ook dat je het even ter sprake moet brengen met individuele therapie

Dat ga ik zeker doen!

Haha, zo ben ik Ik ben ook begaan met iedereen, soms een beetje te en is ook wel een kwetsbaarheid van mij die zijn nadelen kent.
quote:phoebe1982 schreef op 27 mei 2015 @ 18:30:

[...]

pas maar op, straks wil ik nog met jou trouwen..

Jaaaa bank is er... 4 minuten voor tijd... .

Hij staat zelfs al! Ok niet alleen gedaan maar wat was dat makkelijk zeg.. zag er erg tegenop maar eenmaal bezig vond ik het best wel ontspannend.

Ik eigenlijk ook Lovestar...

Spell: ik ga denk ik toch maar met Jaws trouwen...Fijn dat je bank er eindelijk is!!!
Kia en Morrowind: Objection!

Richtingsgevoel vrouwelijk, nee hoor, vraag maar aan Jaws ...

Oww en genetisch, ja dat klopt bij mij zeker, maar dat is niet mijn schuld.

(mijn moeder is net zo erg als ik, we verdwalen ook vaak samen, is altijd

erg lollig. ook omdat ik niet beter weet dan dat ik verdwaal met haar.

het komt toch altijd goed dus in paniek raak ik zelden)

Hoe weet je dat nou.. meten met een meetlat? Dat is toch niet logisch

Deze zin heb ik 10 keer opnieuw gelezen, en geconcludeerd dat de vraag zelf niet logisch is.

Hoorde bij de calorieen-vraag

Verdere reactie op jullie antwoorden:
Ik pb, jij pb't wij pben...

Ik stem voor in de dikke van dale !
Wij hebben gepb't!!!
quote:spell68 schreef op 27 mei 2015 @ 13:15:

[...]

Dan ben jij angstig-vermijdend. Mijn stijl kenmerkt zich door weinig vertrouwen in andere mensen en jij denk ik dat je te weinig jezelf vertrouwt en daarom aan anderen gaat hangen. Ik heb dat op deze site gevonden, lees het eens door zou ik zeggen, je zult je er wel in herkennen.

http://www.liefdelust.nl/binding-en-intimiteit/

Ik ben ontzettend trots op mezelf en ik lijk in de verste verte niet op de massa. Ik heb heel andere denkpatronen en ik bezit ook een aantal kwaliteiten en vaardigheden die ik zelf maar zeer zelden tegekom (dit vind ik zelf dan he). Ik kijk, vind ik zelf, ook anders in het leven dan de meeste mensen, en dat is toch ook wel een van de reden, waarom ik soms binnen een minuut al op iemand uitgekeken kan zijn. Maar ja dat ik mede daardoor dus weinig mensen in mijn leven heb, dat accepteer ik graag. En gewone mensen zijn verschrikkelijk saai, dus hoe meer gekke trekken hoe beter!

Dus je bent inmiddels wel in staat om jezelf te waarderen en accepteren, want dat is natuurlijk het belangrijkste?

Ik ben een angstig-vermijdend en mijn partner angstig-obsessief, goede combi hé?

Ik denk dat je dekseltje nog niet gevonden
quote:phoebe1982 schreef op 27 mei 2015 @ 19:03:

Kia en Morrowind: Objection!

Richtingsgevoel vrouwelijk, nee hoor, vraag maar aan Jaws ...

Oww en genetisch, ja dat klopt bij mij zeker, maar dat is niet mijn schuld.

(mijn moeder is net zo erg als ik, we verdwalen ook vaak samen, is altijd

erg lollig. ook omdat ik niet beter weet dan dat ik verdwaal met haar.

het komt toch altijd goed dus in paniek raak ik zelden)

Deze zin heb ik 10 keer opnieuw gelezen, en geconcludeerd dat de vraag zelf niet logisch is.

Hoorde bij de calorieen-vraag

Verdere reactie op jullie antwoorden:

Haha ik zat maar een grapje te maken hoor. Ik en mijn zusje hebben een fantastisch richtingsgevoel mijn moeder daarentegen niet en mijn vader maakte zichzelf altijd wijs dat hij het had. Vroeger op vakantie was het altijd de wegenkaart naar achteren graag wij doen het wel . Ik lees hem altijd naar noord en zusje draait hem heel grappig.

De rest nog niet terug gelezen, ga ik zo nog doen.
quote:phoebe1982 schreef op 27 mei 2015 @ 13:25:

[...]

Ja dat hoop ik ook... en anders weet ik als Guzman-fan nog wel

een paar flauwe opmerkingen die ik kan maken tegen uuhh hoe heet zo'n

kerel, aflevermeneer . (ik word flauw van uitzieken en wachten..)

Ok ik heb even een paar onmogelijke en niet bijster intelligente/boeiende vragen, komen ze:

-Waarom vliegen kippen niet? Is het dan een soort vogelsoort-light?

Kippen kunnen wél vliegen, alleen zwaardere rassen hebben het een beetje moeilijk . Maar waarom zouden ze willen vliegen?

-Waarom staat er op een geldwagen dat het een geldwagen is?

Geen idee, misschien is het juist om criminaliteit tegen te gaan?

-Welke idioot heeft er ook calorieën bedacht? En verzonnen hoeveel er in wat zit?

Tja, je hebt eenmaal voeding nodig. Gewoon stom dat we niet alles kunnen eten wat we willen zonder aan te komen

-Waarom bevestigen ambtenaren zeer regelmatig de vele vooroordelen die er over die

beroepsgroep zijn?

Ik ben formeel een ambtenaar..... Dus pas op hé?

Het komt denk ik omdat ambtenaren bepaalde werkzaamheden moeten uitvoeren in bepaalde kaders en dat vormt je en ook zijn het vaak bepaalde mensen die het aantrekt. Denk ook dat ambtenaren erg trouwe werknemers zijn en dus meer dan gemiddeld lang bij de overheid zitten. Die vormen op hun beurt de nieuwelingen.

-waarom willen mensen die single zijn een relatie en die een relatie hebben single zijn

(ok dat laatste geldt uiteraard niet voor iedereen...)

Heeft denk ik te maken met monogamie (mensen willen rondneuken ) en de drang van mensen naar perfectionisme en afwisseling.

-waarom is kerst in de winter? ja omdat dat in de bijbel staat... maar of dat nou een 100% garantie is..

dacht het niet...

Vraag ik mij ook af wat de kersman hiermee te maken heeft....Het heeft misschien te maken met de jaargetijden. Want in Australië is het nooit echt koud. Dus winter winter is het daar niet. December is bij ons winter, tja.

-waarom vind ik het soms stom dat wat ik leuk vind niet veel mensen leuk vinden, maar nog stommer

als meer mensen het ineens leuk gaan vinden?

Komt denk ik doordat ieder mens de behoefte heeft om zich te onderscheiden en tegelijkertijd een groepsdier is. Ik herken het helaas ook.....

-waarom is A'dam de hoofdstad van Nederland, waarom wisselen ze dat nou niet om de paar jaar.

Nu weet ik het wel hoor...

-waarom hebben sommige mensen richtingsgevoel en sommigen (waaronder ik) niet?

Is genetisch bepaald, deels opvoeding en deels andere omgevingsfactoren.

-waarom lukt het me maar niet om olijven en oesters lekker te gaan vinden, hoe vaak ik het ook proef?

Ieder groot mens vindt dat lekker... ik wil dat ook lekker vinden

Ik vind het ook vies Ik vind nu sommige olijven wel "oké". Heeft te maken met je opvoeding wat betreft eten en smakenpalet. Ik vind vroeger geitenkaas niet te eten, nu heerlijk. Naarmate mensen ouder worden, wordt hun smakenpalet ook uitgebreider en gaan we "moeilijke" smaken lekker vinden. Nu betwijfel ik dat met oester en andere schelpdieren.....Dat zit gewoon tussen mijn hoofd grotendeels

-Wat zou er gebeuren als ik mijn laptop echt uit het raam gooi?

Die valt dan.

Mmm ik hoop vooral voor jullie dat die klote bank er snel is... Ik hoop het ook voor je
quote:phoebe1982 schreef op 27 mei 2015 @ 13:27:

Nu vergeet ik nog de hoofd/ham vraag: Wat is de logica van de zuidpool. Dat ding

ligt toch niet vast, bij een beetje wind waait ie toch zo een andere kant op...

Dan is het geen zuidpool meer maar een west/oost/anderekantop-pool..

Welke idioot dat ooit bedacht heeft....Het ligt ten zuiden van de wereld.
quote:Polkadot28 schreef op 27 mei 2015 @ 13:57:

[...]

Het is zeer herkenbaar.

Ik ben hiermee in aanraking gekomen toen ik vorig jaar in therapie ging.

Inmiddels is mij ook duidelijk waarvandaan dit allemaal komt, hoe het is ontstaan.

In deze therapie ben ik hiermee aan de slag gegaan en inmiddels heb ik op dit vlak een redelijk goed zelfbeeld. Ik ben minder onzeker en ben meer in staat mijzelf op waarde in te schatten t.o.v. andere mensen. Ik voel mij steeds minder minderwaardig.

Vandaag heb ik in mijn therapie aangekaart dat ik moeite heb met eten. Moeite met een gezond eetpatroon in stand brengen en houden.

Waarschijnlijk komt dit voort uit het feit dat ik in mijn groepstherapie heb geleerd om op andere vlakken de teugels wat te laten vieren en niet volledig de controle in handen te hebben.

Dit ben ik nu waarschijnlijk aan het compenseren met voedsel...

Komende week moet ik dit ook in mijn individuele therapie bespreken. En er daar ook verder mee gaan...

Wat goed!!!

En wat fijn om te lezen dat je een vooruitgang hebt geboekt. Wat fijn dat je meer zelfliefde heb en jezelf beter op waarde kan stellen

En wat betreft eten, klinkt best logisch.
quote:Morrowind schreef op 27 mei 2015 @ 14:00:

[...]

Wij hebben bijna alleen maar andere antwoorden
quote:KiaOraHoi schreef op 27 mei 2015 @ 14:02:

[...]

Ik heb gisteren van 12 tot 18 uur onnodig zitten wachten op de wasmachine man. Die eikel is niet op komen dagen en ik belde vandaag naar het bedrijf (waren gisteren dus al dicht ) en die muts aan de telefoon had niet eens een slap excuus maar uhm ja uhm ik uhm weet het uuhh ook niet. Ok wanneer komt die dan? Volgende week? Ik zo grapje zeker en zij nee mevrouw ik ben serieus in mijn werk. Toen heb ik maar opgehangen.

Ik kreeg vorig jaar mijn bank echt een enorm ding pas tegen 19 uur geleverd vrachtwagen had een lekke band gehad en ze hadden netjes gebeld. Sta je daar om 22 uur nog te klooien met je bank in elkaar draaien. Want de schroefjes waren allemaal verschillende maten en niet op het oog te zien dus moest overal met een meetlat om te zien welke waar hoorde.

Haha! Wij hebben hetzelfde gezegd over kerst en Australië

Wat een lol heb ik om jullie antwoorden terug te lezen. We zouden het eigenlijk moeten rouleren......Om de dag mag een forummer ons spammen hiermee
quote:Morrowind schreef op 27 mei 2015 @ 14:05:

[...]

Nope. Hier is het The Elder Scrolls wat de klok slaat. Morrowind, Oblivion en Skyrim. En tussendoor ook wel andere games, maar dus al tien jaar lang TES. En ik kan niet wachten totdat de volgende uitkomt.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Hier Oblivion gespeeld......Uit zelfbescherming (en dat meen ik echt serieus) ben ik niet begonnen aan Skyrim. Wilde je ook vragen of je nickname daar vandaan kwam Ja dus. Ik kende het al van mijn broertje die Morrowind gespeeld had en een ex die begon aan Oblivion.

Ik was vooral goed in alchemy........Men men, wat ben ik hier lang zoet mee geweest Ik was een kei in ingrediënten verzamelen en had een overzicht met alle goede dranken, werkzaamheden en ingrediënten. *zei iemand geek?*
quote:Polkadot28 schreef op 27 mei 2015 @ 15:03:

[...]

Ik heb die slachtofferrol nog aardig lang volgehouden.

Bijna 10 jaar lang zelfs...

Toen vond ik het welletjes en ben ik "echt" in therapie gegaan. Eerder heb ik ook wel therapie gevolgd, maar niet echt iets mee gedaan. Ik was er denk ik nog niet klaar voor.

Ik ben al steeds positiever gaan denken en praten.

Voorheen was ik een half leeg type en ik word nu steeds meer een half vol type!

Ik ben in mijn jeugd zwaar emotioneel verwaarloosd door moeder, vader kon daar niets tegen doen. Nooit was ik goed genoeg voor haar. Er was voor mij, mijn gevoel en wensen, mijn hele ik zeg maar, geen enkele ruimte.

Op school, van groep 3 t/m eind middelbare school ben ik gepest, ook hier werd ik niet erkend.

Dit alles heeft geleid tot wie ik was.

Iemand zonder identiteit. En nu leer ik mijzelf steeds een beetje beter kennen, en eigenlijk vind ik die persoon best aardig! Ook zij mag er zijn.

Voor de rest heb ik het redelijk goed gedaan.

Ben inmiddels bijna 11 jaar samen met mijn man en we hebben samen een zoontje van 6.

Op dat vlak ben ik heel goed terechtgekomen.

Qua werk en studie nog niet.

Maar ook dat zal komen. Binnenkort ga ik als het goed is weer werken en dan wil ik ook een studie beginnen!

Qua eten, ik krijg veel te weinig voedingsstoffen binnen. En dat slaat terug lichamelijk. Ik ben alsmaar moe, vaak hoofdpijn, geen energie. Vaak verkouden.

Dus het is belangrijk om dit toch aan te pakken...

Wat verdrietig voor je

Des te fijner om te horen dat het steeds beter met je gaat en dat het goed gaat met aan jezelf te werken. Je komt er vanzelf wel
Alle reacties Link kopieren
quote:Polkadot28 schreef op 27 mei 2015 @ 15:03:

[...]

Ik heb die slachtofferrol nog aardig lang volgehouden.

Bijna 10 jaar lang zelfs...

Toen vond ik het welletjes en ben ik "echt" in therapie gegaan. Eerder heb ik ook wel therapie gevolgd, maar niet echt iets mee gedaan. Ik was er denk ik nog niet klaar voor.

Ik ben al steeds positiever gaan denken en praten.

Voorheen was ik een half leeg type en ik word nu steeds meer een half vol type!

Ik ben in mijn jeugd zwaar emotioneel verwaarloosd door moeder, vader kon daar niets tegen doen. Nooit was ik goed genoeg voor haar. Er was voor mij, mijn gevoel en wensen, mijn hele ik zeg maar, geen enkele ruimte.

Op school, van groep 3 t/m eind middelbare school ben ik gepest, ook hier werd ik niet erkend.

Dit alles heeft geleid tot wie ik was.

Iemand zonder identiteit. En nu leer ik mijzelf steeds een beetje beter kennen, en eigenlijk vind ik die persoon best aardig! Ook zij mag er zijn.

Voor de rest heb ik het redelijk goed gedaan.

Ben inmiddels bijna 11 jaar samen met mijn man en we hebben samen een zoontje van 6.

Op dat vlak ben ik heel goed terechtgekomen.

Qua werk en studie nog niet.

Maar ook dat zal komen. Binnenkort ga ik als het goed is weer werken en dan wil ik ook een studie beginnen!

Qua eten, ik krijg veel te weinig voedingsstoffen binnen. En dat slaat terug lichamelijk. Ik ben alsmaar moe, vaak hoofdpijn, geen energie. Vaak verkouden.

Dus het is belangrijk om dit toch aan te pakken...

Jeetje dan heb jij wel je portie gehad zeg in het leven. Man man. Knap hoor dat je van zover terug aan het komen bent, dat zal veel pijn en moeite kosten lijkt me. Maar fijn dat je in ieder geval een man en een kindje hebt die je kunnen steunen. Hopelijk helpt hier praten ook, dat zou helemaal mooi zijn.

Ja en als je voedingsstoffen tekort, hebt dan wordt het idd een andere zaak. Je moet wel een beetje goed voor jezelf zorgen natuurlijk, anders heb je aan het heelproces ook niet zoveel.

Maar nogmaals ga zo door je bent op de goede weg!
quote:Polkadot28 schreef op 27 mei 2015 @ 18:48:

[...]

En u ook! :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven