Tips Belfast

26-05-2015 21:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik de laatste jaren in Londen, Edinburgh, Glasgow en Dublin ben geweest, ben ik op zoek gegaan naar een andere Engelse/ Ierse bestemming. Ik denk nu over Belfast.

Ik ga alleen, eind augustus (dit jaar), ongeveer 4 dagen en heb een simpele b&b net buiten centrum op het oog.

Hebben jullie tips? Wat moet ik zeker zien? Wat zijn jullie ervaringen met bv het openbaar vervoer? Ik ben benieuwd!

Groet

Pochacco
If chocolate can't fix it, it's a real problem
In het centrum zitten weinig eettentjes e.d. Dat komt omdat vroeger het centrum van geen van de partijen was en het daar 's avonds dus niet veilig was. In de wijken rondom het centrum zitten genoeg leuke eettentjes zoals bijv. in het studentengedeelte. Ik voelde me trouwens helemaal niet onveilig in Belfast.

iets wat je zeker niet moet missen is een political tour. kun je bij de vvv regelen. Wij zijn te voet met een gids door de katholieke wijk gelopen. Indrukwekkend ook gezien de geschiedenis. (je kunt ook met een bus of taxi, maar dat lijkt me dan weer minder indrukwekkend)

Onze B&B zat in de studentenwijk. Van daaruit reden er bussen naar het centrum, maar was ook goed te voet te doen.

Toen wij er waren was er toevallig een cultureel festival met straatartiesten en voorstellingen.

We zijn ook 1 dag met de trein naar een kleiner dorpje in de omgeving geweest.

En natuurlijk niet vergeten de scheepswerf waar de Titanic gebouwd is. Er zit daar ook een klein museum bij.
Dank je wel, Mugske! Goed om te weten dat er weinig eettentjes in centrum zitten (en waarom). Dat maakt mijn keuze voor b&b buiten centrum makkelijker. Wanneer ben jij er geweest?
Inderdaad die tour of de hop on/hop off bus, kom je ook langs het parlementsgebouw, Titanic shipyard etc. Het centrum zelf vond ik wel redelijk compact en heel goed te doen te voet.

Je kan ook een dagtour maken naar Giant's Causeway. Ik heb dit geregeld via het hostel waar ik toen verbleef, dan maak je een supermooie rit via Carrick-a-Rede (touwbrug), Dunluce Castle naar de Causeway.
Sjongejongejongejonge........
quote:ClassyLadeee schreef op 26 mei 2015 @ 21:51:

Inderdaad die tour of de hop on/hop off bus, kom je ook langs het parlementsgebouw, Titanic shipyard etc. Het centrum zelf vond ik wel redelijk compact en heel goed te doen te voet.

Je kan ook een dagtour maken naar Giant's Causeway. Ik heb dit geregeld via het hostel waar ik toen verbleef, dan maak je een supermooie rit via Carrick-a-Rede (touwbrug), Dunluce Castle naar de Causeway.De Causeway ziet er heel gaaf uit! Bedankt voor jouw reactie!
Ik ben er paar jaar geleden geweest. Causeway hebben we niet gedaan vanwege te weinig tijd.
Ik ben vijf jaar geleden geweest en sliep ook in de wijk bij de universiteit.

Ik heb een dagtour gedaan naar de causeway, Bushmills, Derry en een kasteel. Was erg mooi!

Openbaar vervoer in de stad vond ik goed geregeld, met de bus kun je overal komen. Ik heb de bus naar de katholieke en protestantse wijken genomen en ben er zelf gaan rondlopen, wat pubs in en uit enzo. Indrukwekkend is het zeker.
Taxi's zijn ook betaalbaar. Restaurants vond ik vrij prijzig, maar misschien zat ik net in de verkeerde tent? (Een van de Deane's) ik ben dit jaar geweest en juist in het centrum zag ik wel meer leuke nieuwe restaurants.

Causeway en Bushmills zijn must sees en relatief dichtbij, een uur rijden of zo en de route langs de kust daar is zo mooi.

Houd er wel rekening mee dat het Internationale vliegveld niet bij Belfast zelf ligt, maar bij Antrim, een ruim half uur verder op. Er gaat regelmating een bus (vrij prijzig in mijn herinnering).
quote:erizo schreef op 27 mei 2015 @ 21:59:

Taxi's zijn ook betaalbaar. Restaurants vond ik vrij prijzig, maar misschien zat ik net in de verkeerde tent? (Een van de Deane's) ik ben dit jaar geweest en juist in het centrum zag ik wel meer leuke nieuwe restaurants.

Causeway en Bushmills zijn must sees en relatief dichtbij, een uur rijden of zo en de route langs de kust daar is zo mooi.

Houd er wel rekening mee dat het Internationale vliegveld niet bij Belfast zelf ligt, maar bij Antrim, een ruim half uur verder op. Er gaat regelmating een bus (vrij prijzig in mijn herinnering).

Hoi Erizo, goed punt mbt het vliegveld, ik zag dat er twee zijn, maar ben er nog niet helemaal uit welke het handigst is. Sindskort vliegt KLM op George Best airport, geloof ik

dank voor jouw tips!
Dan absoluut George Best doen!
Je hebt er trouwens een mooie mix van Engelse en Ierse winkels, zoals Boots en Dunnes. En als je grote borsten hebt maak dan vooraf een afspraak bij Bravissimo, zitten in het centrum.

En wat ik had willen doen, maar geen tijd, was Crumlin Road gevangenis. (Alhoewel je vast ook in Kilmainham Gaol in Dublin geweest bent?)
Klopt, ik ben ook in Kilmainham Gaol geweest (wat ik sindsdien iedereen aanraad )

Ik ga alle tips opzoeken!
Ik 'up' mijn eigen topic over Belfast nog even met een aanvullende vraag.

Heb ondertussen geboekt en vertrek begin september. Verder een Giant causeway tour en een murals wandel tour gepland. Ik slaap in een simpel hotel in centrum

Nu zag ik dat ze sinds dit jaar zo'n 'fietsplan' waarbij er op verschillende plekken fietsen kunt pakken (1x 5 pond+eerste half uur gratis)

Is er toevallig een forummer die dit dit jaar heeft gezien/ gedaan? Is het een aanrader voor de 5 pond?

Aangezien ik de trip nogal heb volgepland met tours, maar toch graag rest wil zien, leek me dit een idee.

Andere tips zijn natuurlijk ook nog welkom

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven