Heftige dag

31-05-2015 20:52 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allen, afgelopen weken heb ik wat topics geplaatst omtrent mijn depressie en ( te ) snelle afbouw. afgelopen week heb ik hierdoor enorme paniek aanvallen, hyperventilieren en ''slechte''buien gehad. Vandaag is er echter zoiets heftigs gebeurd dat ik het gewoon even kwijt moet, omdat ik het allemaal niet meer weet. Vandaag stond ik op met een ''slechte''dag, slecht geslapen, erg down voelen enz. Ik had met mijn vriend afgesproken. In de auto kregen we ruzie wat steeds heftiger opliep. Hij maakte het uit in de auto.In eerste instantie heb ik hard gehuild maar al snel liep dit heftiger op. Ik heb de auto ondergespuugd en heb gehyper ventileerd. Al snel merkte ik dat ik me niet goed voelde en me afwezig ging voelen. Ik kan niet goed uitleggen hoe en wat, maar het leek wel of er een knop omging. Ik heb blijkbaar mijn gordel uitgedaan, het portier opengegooid en geprobeerde uit de rijdende auto te springen. Ik weet alleen nog dat ik de dringende drang had naar het viaduct aan de overkant van de weg te rennen om er vanaf te springen. We hebben hierop een noodrem moeten maken en heeft mijn vriend met veel kracht moeten tegenhouden om niet uit de auto te springen. Dit liep uit op een flinke worsteling waardoor ik onder de krassen en blauwe plekken zit. Het enigste wat ik op dat moment wilde was de auto uit gaan. Na dit moment kwam ik weer wat ''terug bij aarde'' Mijn ''vriend'' heeft de crisis dienst van de GGZ gebeld en de situatie uitgelegd. Deze wilden niet komen omdat naar hun idee de situatie onder controle leek. Ik ben nu alleen thuis en voel me zo ontzettend slecht. Heb weinig vriendinnen en geen band met mijn ouders. Van de GGD kreeg ik het advies thuis te gaan slapen en morgen de HA te bellen. Wilde dit graag even kwijt..
jeetje, sterkte!
en je deed dit omdat je vriend het uitmaakte?
Wat heftig! Schrijf hier gerust van je af.

I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Wat ben je nu aan het doen dan (naast op viva forum zitten)?
De vraag is of dit echt 'onbewust' gebeurde of dat je het bewust bij jezelf opriep om een reactie bij je vriend teweeg te brengen.
Ach meisje toch....

Als leven lijden wordt, lijkt de dood soms de verlossing.

Seen that, been there.

Ik ben er nog lang niet, maar ik vind dat je het goed doet door hier je hart te luchten.

Wat moet je (ex) vriend ook geschrokken zijn.

Wel raar dat de crisis dienst niet wilde komen. Miss kan je ze zelf nog eens bellen. Soms is een 'bed' zo nu en dan om bij te komen helemaal zo gek nog niet.

En heb je oxazepam in huis?

Neem het en ga vroeg op bed. Nu bijvoorbeeld.

Sterkte meis.

Xxx
Ik lees in je andere topics dat je een zware depressie hebt, maar dat de huisarts de medicijnen voorschrijft. Ben je ook onder behandeling bij een psychiater? Of alleen bij psycholoog?
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2015 @ 20:55:

en je deed dit omdat je vriend het uitmaakte?

nee natuurlijk niet, het is geen keus om me zo te voelen

na dit bericht zakte ik psychisch in, het sloeg ''letterlijk'' in als een bom. heb dit afgelopen tijd al vaker gehad na heftige gebeurtenissen.

totaal van de wereld af, geen enkele controle meer over gevoel en gedachtes. mede een van de redenen dat ik AD slik
Psych gaat over pillen, psycholoog niet.

Heb je ( groeps) therapie? Heb je een diagnose waar je voor behandeld wordt?

Ben je bekend met dissociatie?
Jouw gevoel rechtvaardigt jouw gedrag absoluut niet. Hoe haal je het in je hoofd om uit een rijdende auto te proberen te springen?

Al voel jij je nog zo klote, dat geeft je niet het recht om anderen daar ook in mee te trekken. Wat denk je wat er gebeurd was als je dat wel had gedaan? Wat het met jouw vriend had gedaan? En met onschuldige voorbijgangers? Misschien wel kinderen in een passerende auto die zoiets meekrijgen?

Neem verdomme je verantwoordelijkheid.

Ik lees dat je met de psych gestopt bent want geen klik, geen nieuwe zoekt want teveel moeite, en dat je iom de huisarts jouw medicatie nu afbouwt en pas op langere termijn een afspraak met de huisarts maakt om eens door te spreken hoe klote het nu met de afbouw gaat.

Neem je verantwoordelijkheid!

Morgenochtend ga je naar het inloopspreekuur en daar ga je niet meer weg totdat je de hulp krijgt die je nu nodig hebt.
En waarom ben je in vredesnaam anti-depressiva aan het afbouwen?
ik lees in de loepgeschiedenis veel liefdesdrama. stop eens met relaties als dat elke keer uitmondt in gedoe. door dat rare gedrag heb je niet alleen jezelf in gevaar gebracht maar ook je ex en andere weggebruikers. hou daar mee op. bel morgen je psycholoog en zorg dat je intensievere hulp krijgt
quote:lila01 schreef op 31 mei 2015 @ 21:04:

En waarom ben je in vredesnaam anti-depressiva aan het afbouwen?Omdat ze er dik van werd. En dat was niet goed voor haar negatieve zelfbeeld. Het zelfbeeld aanpakken met de psych was teveel gedoe.
Misschien lastig te begrijpen, maar op een moment als deze vergeet ik de complete grip op de rest van de wereld, de gedachte wat het met anderen gedaan zou hebben heb ik om eerlijk te zijn geen seconde bij stil gestaan.

heb ondertussen weer een nieuwe psych gevonden waar ik me beter bij voel.

quote]NummerZoveel schreef op 31 mei 2015 @ 21:04:

Jouw gevoel rechtvaardigt jouw gedrag absoluut niet. Hoe haal je het in je hoofd om uit een rijdende auto te proberen te springen?

Al voel jij je nog zo klote, dat geeft je niet het recht om anderen daar ook in mee te trekken. Wat denk je wat er gebeurd was als je dat wel had gedaan? Wat het met jouw vriend had gedaan? En met onschuldige voorbijgangers? Misschien wel kinderen in een passerende auto die zoiets meekrijgen?

Ik lees dat je met de psych gestopt bent want geen klik, geen nieuwe zoekt want teveel moeite, en dat je iom de huisarts jouw medicatie nu afbouwt en pas op langere termijn een afspraak met de huisarts maakt om eens door te spreken hoe klote het nu met de afbouw gaat.

Morgenochtend ga je naar het inloopspreekuur en daar ga je niet meer weg totdat je de hulp krijgt die je nu nodig hebt.[/quote]
Nou, dan bel je morgen die psycholoog en bespreek je wat er is gebeurd. Hij/zij kan dan samen met jou bedenken of onderzoek en behandeling bij de psychiater geen beter idee is. Want dat lijkt mij wel eerlijk gezegd.
Als je het niet vol kunt houden om alleen te zijn en afschrijven niet voldoende helpt bel dan alsjeblieft de HAP. Zij kunnen ook contact leggen met de crisisdienst en zij worden dan "serieuzer" genomen.

Als het je lukt probeer te gaan slapen en morgen een afspraak te maken met de huisarts. Wees duidelijk dat je suïcidaal bent en geholpen wilt/moet worden.
quote:Jamie20 schreef op 31 mei 2015 @ 21:07:

Misschien lastig te begrijpen, maar op een moment als deze vergeet ik de complete grip op de rest van de wereld, de gedachte wat het met anderen gedaan zou hebben heb ik om eerlijk te zijn geen seconde bij stil gestaan.

heb ondertussen weer een nieuwe psych gevonden waar ik me beter bij voel.

Is dat eerstelijns ofzo? Waarom niet via huisarts naar GGZ-psychiater voor een intake/ diagnose en dan verder?

Waarom wil je zelf alles in de hand houden? Heb je geen vertrouwen in de hulpverlening?

Je relatie is nu uit? Maar dat was ie toch al?

En familie en vrienden zijn belangrijk. Zeker met psychische problemen is het fijn om een veilige sociale kring om je heen te hebben. Werk daar ook aan.
quote:NummerZoveel schreef op 31 mei 2015 @ 21:04:

Morgenochtend ga je naar het inloopspreekuur en daar ga je niet meer weg totdat je de hulp krijgt die je nu nodig hebt.Je weet duidelijk niet waar je over praat! Op zo'n moment ben je totaal jezelf niet! Lekker makkelijk om te zeggen neem je verantwoordelijkheid.. Op dat moment wil je gewoon dood!! Hoe dan ook.. Je weet dan niet eens wat verantwoordelijk zijn is. To sterkte!!
En dat de crisisdienst niet komt is helemaal niet zo raar. Als het weer rustiger is en het directe gevaar Cor client of omgeving is geweken, dan komen ze niet langs hoor. Wat moeten ze dan doen?

En 'een bed' regelen zoals iemand hier net zei, is echt verleden tijd.
dubbel
Ik vraag me trouwens af hoe jouw vriend aan het crisisnummer van de ggz komt. Normaal gesproken gaat dit namelijk via de huisarts.
dat klopt, AD is voorgeschreven door HA in samenspraak met psycholoog. Heb een afspraak staan met psychiater omtrent medicatie aangezien HA dit gehalveerd heeft. Kom wekelijks nu bij mijn (nieuwe) psyquote:lila01 schreef op 31 mei 2015 @ 21:02:

Ik lees in je andere topics dat je een zware depressie hebt, maar dat de huisarts de medicijnen voorschrijft. Ben je ook onder behandeling bij een psychiater? Of alleen bij psycholoog?
quote:dreamer084 schreef op 31 mei 2015 @ 21:10:

[...]

Je weet duidelijk niet waar je over praat! Op zo'n moment ben je totaal jezelf niet! Lekker makkelijk om te zeggen neem je verantwoordelijkheid.. Op dat moment wil je gewoon dood!! Hoe dan ook.. Je weet dan niet eens wat verantwoordelijk zijn is. To sterkte!!

Ik weet verdomd goed waar ik over praat. De machinist die mijn oma overreed is er nooit meer overheen gekomen. En mijn vader ook niet. Dus ga mij niet vertellen dat ik niet weet waar ik over praat!

Niemand heeft het recht een ander zoveel leed aan te doen. TO kan dat voorkomen door haar verantwoordelijkheid te nemen. Door niet te wachten tot het mis gaat, maar aan de bel te trekken als het mis gaat met de medicatie. Door hulp te aanvaarden, ongeacht of de psycholoog nu wel of niet aardig is.

TO gedraagt zich als een verwend kind en brengt anderen daarmee in gevaar. En daar spreek ik haar op aan. Juist omdat ik helaas heel goed weet wat het is!
quote:dreamer084 schreef op 31 mei 2015 @ 21:10:

[...]

Je weet duidelijk niet waar je over praat! Op zo'n moment ben je totaal jezelf niet! Lekker makkelijk om te zeggen neem je verantwoordelijkheid.. Op dat moment wil je gewoon dood!! Hoe dan ook.. Je weet dan niet eens wat verantwoordelijk zijn is. To sterkte!!ik lees nergens dat TO een probleem heeft met realiteitszin. Blijkbaar vond de crisisdienst dat ook niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven