Heftige dag

31-05-2015 20:52 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allen, afgelopen weken heb ik wat topics geplaatst omtrent mijn depressie en ( te ) snelle afbouw. afgelopen week heb ik hierdoor enorme paniek aanvallen, hyperventilieren en ''slechte''buien gehad. Vandaag is er echter zoiets heftigs gebeurd dat ik het gewoon even kwijt moet, omdat ik het allemaal niet meer weet. Vandaag stond ik op met een ''slechte''dag, slecht geslapen, erg down voelen enz. Ik had met mijn vriend afgesproken. In de auto kregen we ruzie wat steeds heftiger opliep. Hij maakte het uit in de auto.In eerste instantie heb ik hard gehuild maar al snel liep dit heftiger op. Ik heb de auto ondergespuugd en heb gehyper ventileerd. Al snel merkte ik dat ik me niet goed voelde en me afwezig ging voelen. Ik kan niet goed uitleggen hoe en wat, maar het leek wel of er een knop omging. Ik heb blijkbaar mijn gordel uitgedaan, het portier opengegooid en geprobeerde uit de rijdende auto te springen. Ik weet alleen nog dat ik de dringende drang had naar het viaduct aan de overkant van de weg te rennen om er vanaf te springen. We hebben hierop een noodrem moeten maken en heeft mijn vriend met veel kracht moeten tegenhouden om niet uit de auto te springen. Dit liep uit op een flinke worsteling waardoor ik onder de krassen en blauwe plekken zit. Het enigste wat ik op dat moment wilde was de auto uit gaan. Na dit moment kwam ik weer wat ''terug bij aarde'' Mijn ''vriend'' heeft de crisis dienst van de GGZ gebeld en de situatie uitgelegd. Deze wilden niet komen omdat naar hun idee de situatie onder controle leek. Ik ben nu alleen thuis en voel me zo ontzettend slecht. Heb weinig vriendinnen en geen band met mijn ouders. Van de GGD kreeg ik het advies thuis te gaan slapen en morgen de HA te bellen. Wilde dit graag even kwijt..
helemaal eens met nummerzoveel.
quote:Jamie20 schreef op 31 mei 2015 @ 21:07:

Misschien lastig te begrijpen, maar op een moment als deze vergeet ik de complete grip op de rest van de wereld, de gedachte wat het met anderen gedaan zou hebben heb ik om eerlijk te zijn geen seconde bij stil gestaan.

heb ondertussen weer een nieuwe psych gevonden waar ik me beter bij voel.

Ik wil niet heel vervelend zijn maar aan een psycholoog heb je nu niets. Je hebt op zijn minst een psychiater nodig. En een opname lijkt mij ook niet zo ver weg. Als jij tijdens je emoties niet in kan staan voor wat je doet. Je toch door blijft gaan met afbouw terwijl je weet dat je aan het decompenseren bent.

Stuur mij maar een pbtje als je verdere uitleg wilt hoe ik tot deze conclusie kom.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2015 @ 21:16:

[...]

ik lees nergens dat TO een probleem heeft met realiteitszin. Blijkbaar vond de crisisdienst dat ook niet.Vandaar ook mijn eerste vraag in dit topic.
quote:KiaOraHoi schreef op 31 mei 2015 @ 21:17:

[...]

Ik wil niet heel vervelend zijn maar aan een psycholoog heb je nu niets. Je hebt op zijn minst een psychiater nodig.
Dat is vanaf de andere kant gezien, niet vanuit je oma's kant. Vind het verschrikkelijk voor je dat je dit mee heb moeten maken en je hebt ook zeker gelijk dat To er wat aan moet gaan doen maar als je in zo'n psychose zit dan kan je niks meer. En dit kan je zomaar ineens overkomen ook nog eens.
quote:dreamer084 schreef op 31 mei 2015 @ 21:19:

Dat is vanaf de andere kant gezien, niet vanuit je oma's kant. Vind het verschrikkelijk voor je dat je dit mee heb moeten maken en je hebt ook zeker gelijk dat To er wat aan moet gaan doen maar als je in zo'n psychose zit dan kan je niks meer. En dit kan je zomaar ineens overkomen ook nog eens.TO zit niet in een psychose.
quote:lila01 schreef op 31 mei 2015 @ 21:18:

[...]

Vandaar ook mijn eerste vraag in dit topic.jij kan goede vragen stellen!
quote:lila01 schreef op 31 mei 2015 @ 21:20:

[...]

TO zit niet in een psychose.

dit.

en als je dood wil zit je ook niet op het VF

en met die vriend was het allang uit

drama

drama

drama
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2015 @ 21:16:

[...]

ik lees nergens dat TO een probleem heeft met realiteitszin. Blijkbaar vond de crisisdienst dat ook niet.morgen ff naar de opticien?

Jamie20 in "Heftige dag"
quote:dreamer084 schreef op 31 mei 2015 @ 21:19:

Dat is vanaf de andere kant gezien, niet vanuit je oma's kant. Vind het verschrikkelijk voor je dat je dit mee heb moeten maken en je hebt ook zeker gelijk dat To er wat aan moet gaan doen maar als je in zo'n psychose zit dan kan je niks meer. En dit kan je zomaar ineens overkomen ook nog eens.Loep TO even. De suïcidale klachten zijn niet van vandaag.
quote:lila01 schreef op 31 mei 2015 @ 21:20:

[...]

TO zit niet in een psychose.

Nee, dit gedrag klinkt niet psychotisch, maar hysterisch.

En dat vraagt echt een andere aanpak. Psychiater is in beide gevallen wel aan te raden.
quote:sabbaticalmeds schreef op 31 mei 2015 @ 21:20:

[...]

jij kan goede vragen stellen!Ik heb mijn momenten .
Dat ging fout, jullie hebben je oordeel al getrokken over to. Never mind.
quote:dreamer084 schreef op 31 mei 2015 @ 21:29:Goed bezig Dreamer 😄
quote:dreamer084 schreef op 31 mei 2015 @ 21:30:

Dat ging fout, jullie hebben je oordeel al getrokken over to. Never mind.Hoe bedoel je dit?
quote:helena2 schreef op 31 mei 2015 @ 21:26:

[...]

Nee, dit gedrag klinkt niet psychotisch, maar hysterisch.

En dat vraagt echt een andere aanpak. Psychiater is in beide gevallen wel aan te raden.Wij kunnen hier geen diagnoses stellen, daar zal TO voor naar een deskundige moeten. We kunnen wel vast stellen, op basis van wat ze hier zelf zoal gedeeld heeft, dat ze daar veel pro-actiever in moet worden.
quote:dreamer084 schreef op 31 mei 2015 @ 21:30:

Dat ging fout, jullie hebben je oordeel al getrokken over to. Never mind.Voor de helderheid, ik oordeel niet over TO, ik veroordeel alleen haar gedrag.
Wow wat zijn jullie hard!

To, waarom negeer je mijn postings? Of heb je er overheen gelezen?

Ik lees dat ze dit soort episodes sinds kort heeft. To klinkt jong. Ik weet niet wat naar diagnose is, maar ik vind dat jullie vanuit hier niet kunnen oordelen over haar 'i hate you don't leave me' relatie met (ex) vriend.

Dat crisis niks van eventuele dissociatie weet hoeft niks te betekenen. A kan dit nieuw zijn/ nog niet bekend of gediagnosticeerd, b de crisisdienst weet ook niet alles.

Ik heb wel met je te doen meis, ik vind de reacties hier onwijs hard. Dikke knuffel. X
quote:NummerZoveel schreef op 31 mei 2015 @ 21:34:

[...]

Wij kunnen hier geen diagnoses stellen, daar zal TO voor naar een deskundige moeten. We kunnen wel vast stellen, op basis van wat ze hier zelf zoal gedeeld heeft, dat ze daar veel pro-actiever in moet worden.

Zeker! Ik stel ook geen diagnose. En het was flauw van me om dit te zeggen.

Maar TO, ik meen wel dat je contact op moet nemen met je psycholoog morgen. En als je niet kunt slapen en je vannacht heel erg slecht voelt, dan kun je óf proberen de nacht gewoon uit te zitten, en anders de HA post bellen.

Sterkte.
Hoe kan je gedrag veroordelen als t.o ziek is? Ze is geen kutwijf, maar iemand in psychische nood. Wat erg dit
TO, misschien wil je reageren. Hoeft niet hoor. Maar ik heb je wat vragen gesteld. Sommige dingen zijn me namelijk niet duidelijk en komen vreemd over. Zoals hoe jouw vriend aan het nummer van de crisisdienst komt.
Die zal hij wel hebben omdat ze patient is. T.o klinkt bekend in de psychiatrie.
quote:Yggdrasil- schreef op 31 mei 2015 @ 21:40:

Hoe kan je gedrag veroordelen als t.o ziek is? Ze is geen kutwijf, maar iemand in psychische nood. Wat erg dit Ik geloof niet dat iemand haar een kutwijf noemt?
quote:Yggdrasil- schreef op 31 mei 2015 @ 21:43:

Die zal hij wel hebben omdat ze patient is. T.o klinkt bekend in de psychiatrie.Dan nog gaat het altijd via de huisarts. Maar het kan natuurlijk wel dat het via die weg is gegaan, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven