Aankleedkussen te groot voor commode?

01-06-2015 06:19 37 berichten
Kwam er gisteren achter dat de aankleedkussen niet op de commode past. Hij steekt een stuk uit. Lijkt me niet echt veilig. Vind het zonde om een nieuwe commode aan te schaffen en deze past bij de klerenkast en ledikant. Iemand een idee of ze ergens kleinere aankleedkussens verkopen of een andere oplossing? Vind het zonde om een nieuwe commode aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is een vergrootblad voor de commode handig?

Ik heb maar 1 maat aankleedkussen gezien.
If you can dream it, you can do it.
AH, daar ben je weer!

Aankleedkussen in de breedte leggen en tijdens het verschonen aan de zijkant gaan staan.
Dat is gek. Is de commode zo klein? Ik kan er bijna twee naast elkaar leggen.
Dan heb je wel een hele kleine commode...

Kleiner aankleedkussen (mits je die kunt vinden, volgens mij is het een standaard maat) kan even een oplossing zijn, maar na een half jaar past je kind sowieso al niet meer helemaal op een standaard aankleedkussen, en dus blijkbaar ook niet op je huidige commode. Ik zou toch op zoek gaan naar een grotere commode, of een tafeltje of zo.
Heb je het aankleedkussen in de lengte of in de breedte liggen?
Heb je wel een commode? Of is een een klein kastje of zo? Ik heb toen mijn kinderen klein waren soms zelfs 2 aankleedkussens erop gehad (bijvoorbeeld een extra droge voor bij het badje). Als het kussen er niet op past, gaat je baby er ook niet op passen......

Tip: aankleden op je bed of op de bank gaat ook (wij deden de eerste weken niet anders )
Zonder oorzaak geen gevolg
Je hebt wel degelijk verschillende maten aankleedkussens, maar dan heb je het over enkele cm verschil in lengte en breedte. Wij hebben de commode gemaakt op maat van het eerste aankleedkussen (op de cm nauwkeurig), vandaar dat ik erop gelet had.

Als je in de babydump of soortgelijke winkel kussens tegen elkaar houdt, zit er wel wat verschil in. Maar zeker niet zoveel dat het oversteekt. Maar het kan zijn dat je net een raar model gekocht hebt, dus even opmeten en vergelijken in de winkel?
Ik wil mijn dressoir misschien gebruiken als commode maar dat zou betekenen dat t aankleedkussen 3 à 4 cm uitsteekt. Vraag me af of dit een probleem is dus ik lees mee. (Als iemand antwoord op me wil geven erg graag, verder steel ik geen topic hoor
Wij hebben ook een dressoir gebruikt en daar heeft mijn vriend dus een rand omheen gemaakt, vandaar dat ik op de maten had gelet :-). Hij heeft eigenlijk een 'opzetbak' gemaakt waar het kussen in ligt. Die kan er eventueel ooit ook weer af.

Het voordeel daarvan is dat de rand rondom het hele dressoir loopt en je dus ook flesjes en dingetjes kan neerzetten, zonder dat het er makkelijk af kan vallen.
3 tot 4 cm uitsteken lijkt mij geen probleem.

Zelf had ik het aankleedkussen bij mij op bed liggen vond ik makkelijker, en beneden deed ik het verschonen gewoon op de bank met een hydrofiel eronder.
Hier paste het kussen ook niet in de lengte. Alleen in de breedte. Maar het was wel een standaard commode.

Je kon er wel een 'bladverlenger' bij kopen, maar dat vond ik onzin.

Hier ook bijna alleen maar op bed/bank etc. verschoond. En eigenlijk nog steeds. Verspreid door het huis liggen drie aankleedkussens.
Welke maat aankleedkussen heb je nu dan? Ik had voldoende ruimte over, kon er nog vanalles naast zetten. Maar in duitsland hebben ze hele andere maten kussens, die zijn zowat vierkant en heel groot. Dat had hier ook nooit gepast.
En als je het aankleedkussen een kwartslag draait past het er dan nog steeds niet op? Maar als het aan de kant waar je de voetjes legt een klein stukje over laat steken is dat echt niet gevaarlijk hoor.

(als je de maten van je commodeblad en van het aankleedkussen hier even neer zet kunnen we nog constructiever meedenken).
Het lijkt mij niet heel handig om bv doekjes niet naast het aankleedkussen te hebben staan. En de vieze luier legde ik ook altijd even naast het kussen en ruimde hem dan op als ik helemaal klaar was.
Vieze luier gaat hier direct in de luieremmer en de doekjes en schone luiers liggen in de bovenste la van de commode (dus die la een klein stukje open onder het verschonen), daar ben je zo aan gewend als je het altijd zo doet, dus daar hoef je niet perse een grotere commode voor te kopen. (vooral als je al een commode hebt gekocht, ik zou dat een beetje zonde vinden).
Wij verschoonden altijd op kommode. Op bank of op bed was niet handig ivm plasongelukjes. Onze mup wilde nog wel eens plassen wanneer de luier af was.
Heeft ze eindelijk de kommode staan zou ze een nieuwe moeten kopen. Daar staat TO niet op te wachten denk ik zo. Dan kijken naar vergrootblad of optie bank of bed.
Hier is kind nooit op bed of op de bank verschoont maar altijd op de commode.

Als ze wat ouder zijn kunnen ze behoorlijk draaien lijkt dan mij toch eng als je commode zo klein is dat een aankeedkussen er niet oppast. 1 verkeerde beweging en he baby ligt dan naast de commode.
Hier ook nooit op bed of de bank. Veel te laag en dan kreeg ik het meteen in mijn rug.

Maar ik ben ook wel benieuwd naar de afmetingen. Ik dacht dat op elke commode toch wel een normaal aankleedkussen kon.
quote:Desperate_Housewive schreef op 01 juni 2015 @ 09:10:

Hier ook nooit op bed of de bank. Veel te laag en dan kreeg ik het meteen in mijn rug.

Je moet dan ook niet blijven staan, maar ernaast gaan zitten.
quote:riannerianne schreef op 01 juni 2015 @ 09:22:

[...]

Je moet dan ook niet blijven staan, maar ernaast gaan zitten. Dat lukt mij niet. Als dochter op bed ligt en ik zit ernaast met mijn voeten gewoon langs het bed, zit ik verkeerdom (met rug naar kind toe of naast kind). Op die manier kan ik niet fatsoenlijk verschonen. Ik moet er echt recht voor staan ik kan ook niet andersom verschonen, kont moet altijd naar rechts. Maar het is gelukkig al een jele tijd niet meer nodig hier.
quote:Desperate_Housewive schreef op 01 juni 2015 @ 09:27:

[...]

Dat lukt mij niet. Als dochter op bed ligt en ik zit ernaast met mijn voeten gewoon langs het bed, zit ik verkeerdom (met rug naar kind toe of naast kind). Op die manier kan ik niet fatsoenlijk verschonen. Ik moet er echt recht voor staan ik kan ook niet andersom verschonen, kont moet altijd naar rechts. Maar het is gelukkig al een jele tijd niet meer nodig hier.Ik zit in kleermakerszit. Verschonen lukt me altijd wel, ook als ze ouder zijn en willen staan. Beetje oefenen en geluk hebben dat je geen draaikontje hebt.
quote:bridt schreef op 01 juni 2015 @ 07:31:

Wij hebben ook een dressoir gebruikt en daar heeft mijn vriend dus een rand omheen gemaakt, vandaar dat ik op de maten had gelet :-). Hij heeft eigenlijk een 'opzetbak' gemaakt waar het kussen in ligt. Die kan er eventueel ooit ook weer af.

Het voordeel daarvan is dat de rand rondom het hele dressoir loopt en je dus ook flesjes en dingetjes kan neerzetten, zonder dat het er makkelijk af kan vallen.

+1

dit hebben wij ook gedaan met een kastje wat wij al hadden. Als zoon straks groot is en kastje niet meer nodig is kan het aan de muur voor bv boeken etc boven het bureau. Gewoon een los tafelblad bij de ikea gekocht. Makkelijke is ook doordat het blad aan de voorkant zo'n 8cm uitsteekt je makkelijk goed bij de commode kan omdat je voeten etc eronder kunnen, net als een tafel.
Het is denk ik gewoon een kleine commode. Heb hem in de breedte neergelegd in de lengte past die al helemaal niet. In de breedte steekt er maar iets van 2 cm van het aankleedkussen uit, man zegt dat dit geen probleem moet zijn. Er is naast het aankleedkussen als die in de breedte ligt ook plek voor twee mandjes met spullen. Ik ben al in paniek en wil een nieuwe omdat ik bang ben dat het niet veilig is. Wat denken jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven