Geeks en nerds-topic

18-05-2015 10:01 1269 berichten
Viva-nerds, verzamelen...

Hier kunnen de geeks van Nederland al hun vraagstukken/onzekerheden

/nerdonderwerpen kwijt.

Mijn maandag-ochtendconclusie voorlopig: koffie absoluut goud...

Ik ben blij dat het bestaat...
quote:Polkadot28 schreef op 31 mei 2015 @ 21:44:

Wat vraagjes:

Waarom noem je het een luipaard, terwijl het eigenlijk een hele snelle kat is?

Nou dat heeft te maken met het feit dat tegenstellingen nodig zijn in het leven.

Zonder kou geen warmte, snap je? (m.a.w: iets kroms rechtlullen.. , ik snap er namelijk

de logica ook niet van)

Waarom is een boksring vierkant? Omdat ze het saai vonden worden, een ring die rond is. Toen heeft een of andere grapjas er een vierkant van gemaakt.

Wat doen dagjesmensen, als ze hun dag niet hebben? Uuhhh geen dagjesmensen meer zijn.

Hebben analfabeten evenveel pret met lettertjes in de soep?

Uiteraard niet.

Waarom heet een van de maanstanden nieuwe maan, terwijl we al miljoenen jaren met dezelfde maan te maken hebben? Geen idee, goede vraag.

Waarom heet een hamburger een hamburger als er helemaal geen ham op zit?

Omdat ze toch een naam moesten verzinnen voor een platgeslagen gehaktbal...

Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn als jullie voor mij antwoorden weten op deze vragen.

Ze houden mij heel erg bezig...

Ha leuk, weer een vragenlijst. ben ik dol op...

Antwoorden staan eronder.
Alle reacties Link kopieren
quote:Polkadot28 schreef op 01 juni 2015 @ 09:32:

Hahaha Spell.

Neem jij de verzorging van mijn zoontje en mijn huishouding over dan?

Dan neem ik met alle liefde en geheel vrijwillig jouw werk over. (ehm, wat doe je voor werk trouwens?)

Durf je dat wel aan? Ik ben niet verantwoordelijk als je huis dan compleet ontploft is als je terugkomt. Ik kan mezelf niet eens in het gareel houden...

Nu ben ik heel druk bezig met sequestered aan het kijken en de tijd uit te zitten, maar soms moet ik wel iets doen met interne controles, maar alles op zijn tijd.
quote:phoebe1982 schreef op 01 juni 2015 @ 09:57:

[...]

Dat vroeg ik mij ook al af vanmorgen. Meeeehh....

Heb al 3 bakken koffie op...

Oei! Is het zo erg??? Dat krijg je als je in het weekend vrijwillig al om 07.24 uur aan het rondhollen bent!

Pfff, ik moet gewoon 4 dagen werken deze week, hoe ga ik dat doorkomen zeg pfff.

Wat vraagjes:

Omdat de eerste Hollanders die ze namen gaven ze alleen maar zagen wanneer ze languit in de zon aan het liggen waren. De paar keer dat ze daadwerkelijk al hun energie in een sprint stopten was niet in het bijzijn van die domme Hollanders.

Waarom is een boksring vierkant?

Omdat het zo lastig is de spelers naar de hoek te sturen bij aanvang in een cirkel.

Wat doen dagjesmensen, als ze hun dag niet hebben?

Nachtbraker worden

Nee, maar omdat ze niet weten waarom ze zoveel aandacht en gelach krijgen van andere mensen wanneer ze woorden gaan maken.

Waarom heet een van de maanstanden nieuwe maan, terwijl we al miljoenen jaren met dezelfde maan te maken hebben?

Men wist niet beter?

Het blijft vaak toch wel varkensvlees. Zelfs al werden dit soort broodjes al aan het publiek bij theaters en arena's in het oude Rome verkocht.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
quote:spell68 schreef op 01 juni 2015 @ 10:23:

[...]

Oei! Is het zo erg??? Dat krijg je als je in het weekend vrijwillig al om 07.24 uur aan het rondhollen bent!

Pfff, ik moet gewoon 4 dagen werken deze week, hoe ga ik dat doorkomen zeg pfff.

zijn we nou een klaar met de discussie... Oww dat is dan mijn nutteloze vraag van vandaag:

Ik krijg mn hele leven al veel commentaar op het feit dat ik een ochtendmens ben. Wat is daar in godesnaam zo zelfzaam aan? Snapt iemand dit?

Ja vanmorgen was het vrij erg, maandag he... (al is dat ook wel een excuus om veel koffie te drinken...)
quote:spell68 schreef op 01 juni 2015 @ 10:21:

[...]

Durf je dat wel aan? Ik ben niet verantwoordelijk als je huis dan compleet ontploft is als je terugkomt. Ik kan mezelf niet eens in het gareel houden... komt me weer bekend voor, sorry. Alhoewel ik geen rommelmaker ben... Wel chaotisch trouwens. (en das geen goede combi)

Hoe je verder deze week doorkomt: Koekjes eten? In de Rijn springen en hopen dat ik

een goede bui heb en je er weer uitvis?

Haaitje !! Uitgevist? Was het leuk in Alaska?
quote:phoebe1982 schreef op 01 juni 2015 @ 11:02:

[...]

zijn we nou een klaar met de discussie... Oww dat is dan mijn nutteloze vraag van vandaag:

Ik krijg mn hele leven al veel commentaar op het feit dat ik een ochtendmens ben. Wat is daar in godesnaam zo zelfzaam aan? Snapt iemand dit?

Ja vanmorgen was het vrij erg, maandag he... (al is dat ook wel een excuus om veel koffie te drinken...)

De één is een ochtendmens en de ander een avondmens.

Het is niet zeldzaam, ik denk dat jij voornamelijk avondmensen treft.

Bij mij wisselt het heel erg. Periodes van ochtendmens zijn en avondmens zijn wisselen zich nogal af.

Tevens heb ik vaak dat ik geen van beiden ben, maar meer een middagmens

Maar dat zal voornamelijk met de afgelopen 2 jaar te maken hebben waarin ik niet goed in mijn vel zat/zit...
Ik ben zelf een echt avond mens. Maar dat neemt niet weg dat je mij 's ochtends best wakker mag maken voor een vrijpartij voor het opstaan :-) , lekker relaxed en daarna kan je de hele dag weer aan.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Jaw, ik denk dat dat voor iedere man geldt...
quote:phoebe1982 schreef op 01 juni 2015 @ 14:16:

Jaw, ik denk dat dat voor iedere man geldt...Maar geldt dat ook voor iedere avondmens?
wel als het van het mannelijk geslacht is... slimmerd...

Ok ik ben Calimero gemixt met Remi... ik zou nee organiseren met het familieweekend in 2016. Vraag ik mijn neef of we niet eens moeten beginnen, zegt hij dat ze allang bezig waren maar mij vergeten waren... Nu had ik toch al totaal geen zin maar of ik dit nou heel leuk vind... Mmmm....

Van de andere kant, dit kan gebeuren en het is geen drama maar beetje knullig is het wel..
Wees blij, familie weekend kan leuk zijn, maar ben je liever niet gewoon consument ipv organisatie? Veel minder zorgen en drama.

Weer een relaxed weekend achter de rug. Lekker in de zon gelegen met Keltfest op Zaterdag, Mede drinken, veel bekenden weer gesproken en geluisterd naar verschillende optredens. Avond tot laat een spel gespeeld bij vrienden. En Zondag de hele middag aan de taart, scones, thee etc. bijgepraat met een groep van 12 over hobby's en gerelateerde zaken. Veel nieuwe ideeën langsgekomen welke best wel de moeite waard kunnen zijn om te realiseren als eenmalig LARP evenement.
Euhh ja dat wel... .. Ik had er de ballen geen zin in. Nou ja dan laat ik het los ipv mezelf heel zielig te vinden/een calimero te voelen.

Met een eierdoppie op mijn koppie... piep piep hoi!
Och, zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk, oh nee.
quote:phoebe1982 schreef op 01 juni 2015 @ 14:16:

Jaw, ik denk dat dat voor iedere man geldt...Dan ben ik geen man, want 's ochtends moet ik eerst gewoon wakker worden, in plaats van gelijk aan de bak te moeten. Anders kan ik er gelijk weer 4 slaapuren aan vastplakken.
Eindelijk tijd gehad gisterenavond om aan de eerste 3 afleveringen van Seizoen 2 van Penny Dreadfull te beginnen. Dit seizoen begint nog beter dan het vorige seizoen. Heerlijk genieten van deze serie met al dat occultisme en victoriaans geneuzel.
Fijn Spell... ik hou van uitzonderingen. Sterker nog dat ben ik zelf. (Ik ben geen vrouw, langer dan een halfuur winkelen vind ik ston, dan wil ik koffie, ik hou van voetbal en een beetje van auto's...)

HOI HOI HOI.. CAAAALIMEERO IS EEN HEEL LIEF KUIKENTJE.. JA DAT IS IK OOK..!!

Ik moet nodig aan Luther seizoen 3 beginnen.. probleem: stapel boeken waaronder nummertje 4 van... guess who...

Ben net begonnen met bijlezen, maar lees dat er een paar zijn afgehaakt.....Wat natuurlijk mag en heel begrijpelijk is. Alleen als het komt doordat we niet over nerdy en geeky dingen hebben, kunnen jullie zelf natuurlijk ook wat erin gooien Ik was niet van plan om de hele tijd te praten over alcohol, relaties ed, maar ik ben meer dan alleen een geerd (mooie samentrekking hé?). Maar ik ga een beetje mee met de flow.....dus als dat relaties is, dan hebben we het daar over, maar als we het over Oblivion hebben, dan praat ik daar ook (graag!) over mee.

Dit topic is wat wij zelf allemaal ervan maken.

Wat vraagjes:

Eh, ja. Een goed idee

Gewoon een keuze geweest? Is toch meestal met sport en spelletjes? Ze bepalen dat iets gewoon zo is.

Thuis blijven

Die eten de soep op en ze "zien" er niks bijzonder in de soep behalve vermicelli

Waarom heet een van de maanstanden nieuwe maan, terwijl we al miljoenen jaren met dezelfde maan te maken hebben?

De nieuw duidt aan dat de maan "opnieuw" begint?

Vroeger zat er ham op?

Ik zou jullie zeer erkentelijk zijn als jullie voor mij antwoorden weten op deze vragen.

Ze houden mij heel erg bezig...Graag gedaan
quote:Kunai schreef op 01 juni 2015 @ 03:15:

[...]

Vind je het niet irritant als ik me niet kan mensen in discussies of grapjes over relaties in jouw topic? Ik heb gewoon echt niets met relaties.

Ik in ieder geval niet, iedereen heeft zo zijn onderwerpen Je hoeft niet overal op te reageren, doe ik ook niet

(overigens niks persoonlijks naar niemand niet )
Ik vraag mij trouwens wat af hé.

1) Ik wil alles weten en vind veel dingen reuze interessant. Hebben jullie weleens het idee dat mensen een beetje geïrriteerd raken op een gegeven moment van het vele vragen

2) As nerd en geeks zijn we vast allemaal heeeeeeul slim en hebben in ieder geval veel feitenkennis,toch? Hoe voorkomen jullie dat je betweterig overkomt
quote:jaw schreef op 01 juni 2015 @ 10:27:

[...]

Omdat de eerste Hollanders die ze namen gaven ze alleen maar zagen wanneer ze languit in de zon aan het liggen waren. De paar keer dat ze daadwerkelijk al hun energie in een sprint stopten was niet in het bijzijn van die domme Hollanders.

Omdat het zo lastig is de spelers naar de hoek te sturen bij aanvang in een cirkel.

Nachtbraker worden

Nee, maar omdat ze niet weten waarom ze zoveel aandacht en gelach krijgen van andere mensen wanneer ze woorden gaan maken.

Men wist niet beter?

Het blijft vaak toch wel varkensvlees. Zelfs al werden dit soort broodjes al aan het publiek bij theaters en arena's in het oude Rome verkocht.

Jouw antwoorden Vooral die van de boksring
quote:Polkadot28 schreef op 01 juni 2015 @ 12:27:

[...]

De één is een ochtendmens en de ander een avondmens.

Het is niet zeldzaam, ik denk dat jij voornamelijk avondmensen treft.

Bij mij wisselt het heel erg. Periodes van ochtendmens zijn en avondmens zijn wisselen zich nogal af.

Tevens heb ik vaak dat ik geen van beiden ben, maar meer een middagmens

Maar dat zal voornamelijk met de afgelopen 2 jaar te maken hebben waarin ik niet goed in mijn vel zat/zit...Ik heb eigenlijk geen voorkeur......Wel een soort neiging naar de avond/nacht....Maar dat komt omdat ik niet wil gaan slapen Maar ik vind slapen wel heel erg lekker, waardoor ik 's middags 's ochtends nog lekker in bed (wil) blijf liggen.

Lekker vaag ben ik
quote:Lovestar schreef op 01 juni 2015 @ 18:35:

Ik vraag mij trouwens wat af hé.

1) Ik wil alles weten en vind veel dingen reuze interessant. Hebben jullie weleens het idee dat mensen een beetje geïrriteerd raken op een gegeven moment van het vele vragen

2) As nerd en geeks zijn we vast allemaal heeeeeeul slim en hebben in ieder geval veel feitenkennis,toch? Hoe voorkomen jullie dat je betweterig overkomt Ik ben niet superslim hoor. Ik heb een gemiddeld iq. :-)
Super slim is niet zozeer IQ, maar ook met ontwikkeling

En je hebt peeeeebeeeeeeee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven