Madrid

31-05-2015 11:23 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in de zomer paar dagen naar Madrid met 2 tieners. Ik zoek hotel/appartement in het centrum zodat we tussendoor terug kunnen naar de accommodatie en niet met altijd met openbaar vervoer hoeven. Wie heeft er tips?
Weet je hoe groot Madrid is, en ook het centrum? Openbaar vervoer gebruiken is bijna onvermijdelijk. Maar helemaal niet erg, de metro is prima geregeld.
Wat is je budget en moet het een beetje luxe zijn?
Ben een week in een appartement vlak bij de Opera geweest. Alles gewandeld, geen enkele keer openbaar vervoer nodig gehad. Electrische witten fietsen waren wel uitnodigend, maar vorig jaar alleen nog maar voor locals. Ze werkten er aan het ook voor toeristen open te stellen.

Appartement geboekt via Friendlyrentals.
Wij hadden een hotel aan de straat 'paseo del prado'. (Ik denk hotel Mora, maar zeker weten doe ik het niet, is al even geleden) Erg centrale lokatie voor als je de drie grote musea wil bezoeken. We hebben veel lopend gedaan, maar zoals Kirikou al zei, in zo'n grote stad is OV onmisbaar
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Nu ik het zo lees, je gaat met tieners, dus misschien staan musea niet op programma
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Wat leuk! De grootste bezienswaardigheden liggen vrij ver van elkaar af. Wij zaten midden in het centrum maar moesten ook met de metro of flinke einden lopen. Met de metro ben je overal in een mum van tijd en kun je tussendoor ook terug naar de accommodatie. Wij hadden een hotel op minder dan 100 meter van het metrostation en dat vond ik ideaal!
Wij hebben geen metro gebruikt, vonden alles prima te lopen.

Hotel was perfect gelegen in het centrum: Hotel Persal (Plaza del Angel).

Redelijk basic maar schoon en netjes. En tussendoor makkelijk even terug en hup weer de stad in.
Met z'n vieren kun je ook makkelijk een taxi terug nemen 's avonds na het eten bijvoorbeeld, is echt heel goedkoop en lekker makkelijk!
Bedankt voor jullie reacties! Het mag wel een beetje luxe zijn

Pubers hoeven inderdaad niet heel musea te zien. We "moeten" wel naar het stadion, willen ook shoppen en een beetje relaxen.
Madrid is zo leuk met al die terrasjes, overal tapas, hele fijne sfeer.

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven