Geeks en nerds-topic

18-05-2015 10:01 1269 berichten
Viva-nerds, verzamelen...

Hier kunnen de geeks van Nederland al hun vraagstukken/onzekerheden

/nerdonderwerpen kwijt.

Mijn maandag-ochtendconclusie voorlopig: koffie absoluut goud...

Ik ben blij dat het bestaat...
quote:Lovestar schreef op 01 juni 2015 @ 18:03:

Ben net begonnen met bijlezen, maar lees dat er een paar zijn afgehaakt.....Wat natuurlijk mag en heel begrijpelijk is. Alleen als het komt doordat we niet over nerdy en geeky dingen hebben, kunnen jullie zelf natuurlijk ook wat erin gooien Ik was niet van plan om de hele tijd te praten over alcohol, relaties ed, maar ik ben meer dan alleen een geerd (mooie samentrekking hé?). Maar ik ga een beetje mee met de flow.....dus als dat relaties is, dan hebben we het daar over, maar als we het over Oblivion hebben, dan praat ik daar ook (graag!) over mee.

Dit topic is wat wij zelf allemaal ervan maken.Juist! Jij snapt het
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 01 juni 2015 @ 18:35:

Ik vraag mij trouwens wat af hé.

1) Ik wil alles weten en vind veel dingen reuze interessant. Hebben jullie weleens het idee dat mensen een beetje geïrriteerd raken op een gegeven moment van het vele vragen

2) As nerd en geeks zijn we vast allemaal heeeeeeul slim en hebben in ieder geval veel feitenkennis,toch? Hoe voorkomen jullie dat je betweterig overkomt

Owww, ik ken niet anders. Ik stel over het algemeen, maar één vraag als iemand mij iets vertelt en dat is "waarom"? Aangezien 95% van de mensen dan al niet kan onderbouwen wat ze allemaal roepen dan zijn ze al geagiteerd, omdat ik niet klakkeloos aanneem wat ze zeggen. van de overige 5% valt al weer 4,9%punt weer af bij de tweede keer "waarom". Mag jij uitrekenen hoeveel % van de mensen in de wereld echt iets zinnigs te vertellen heeft.

Ik heb overigens ook nog wel een vraag: Heeft een nachtwaker recht op pensioen als hij overdag sterft?
quote:phoebe1982 schreef op 01 juni 2015 @ 16:18:

Fijn Spell... ik hou van uitzonderingen. Sterker nog dat ben ik zelf. (Ik ben geen vrouw, langer dan een halfuur winkelen vind ik ston, dan wil ik koffie, ik hou van voetbal en een beetje van auto's...)

HOI HOI HOI.. CAAAALIMEERO IS EEN HEEL LIEF KUIKENTJE.. JA DAT IS IK OOK..!!

Ik moet nodig aan Luther seizoen 3 beginnen.. probleem: stapel boeken waaronder nummertje 4 van... guess who...

Ok, en doe jij ook bier zuipen uit de fles, shag roken, boeren en scheten laten en als een boer klossen met klompen aan?

Ow en voetbal is saaaai!! Ijshockey en american football zijn veeeeel leuheuker! Zo is formule 1 ook saai, maar is indycar soeperdoepercool. Auto's zijn gewoon saai op zich en uuuuuuren winkelen is hartstikke leuk!! (Nee hoor, dat laatste lieg ik, winkelen is sowieso eng). Maar ja ik ben dan ook geen echte man, het valt me nog mee dat ik ballen heb..
quote:Lovestar schreef op 01 juni 2015 @ 18:03:

Ben net begonnen met bijlezen, maar lees dat er een paar zijn afgehaakt.....Wat natuurlijk mag en heel begrijpelijk is. Alleen als het komt doordat we niet over nerdy en geeky dingen hebben, kunnen jullie zelf natuurlijk ook wat erin gooien Ik was niet van plan om de hele tijd te praten over alcohol, relaties ed, maar ik ben meer dan alleen een geerd (mooie samentrekking hé?). Maar ik ga een beetje mee met de flow.....dus als dat relaties is, dan hebben we het daar over, maar als we het over Oblivion hebben, dan praat ik daar ook (graag!) over mee.

Dit topic is wat wij zelf allemaal ervan maken.

Dat heb ik een aantal malen geprobeerd.

Maar als ik dan na een dagje ga teruglezen moet ik eerst weer door een berg relatie geleuter heen.

De hele relatiepeiler staat daar al bomvol mee dus vandaar mijn teleurstelling in dit topic.

Maar als jullie elkaar als gelijkgestemden zien veel plezier nog!

Ik heb gelukkig genoeg facebook groepen waarin ik me wel kan uitleven.
Wakker worden. Naar de bank strompelen. Uitstrekken. Verder slapen. Ik zou een prima huisdier zijn.
quote:spell68 schreef op 01 juni 2015 @ 20:04:

[...]

Ok, en doe jij ook bier zuipen uit de fles, shag roken, boeren en scheten laten en als een boer klossen met klompen aan?

Ow en voetbal is saaaai!! Ijshockey en american football zijn veeeeel leuheuker! Zo is formule 1 ook saai, maar is indycar soeperdoepercool. Auto's zijn gewoon saai op zich en uuuuuuren winkelen is hartstikke leuk!! (Nee hoor, dat laatste lieg ik, winkelen is sowieso eng). Maar ja ik ben dan ook geen echte man, het valt me nog mee dat ik ballen heb..Neeee joh!! Qua bier alleen alcohol vrij, ik drink niet meer weet je nog ;) . (En alleen radler want die vind ik lekker)
quote:phoebe1982 schreef op 01 juni 2015 @ 20:22:

[...]

Neeee joh!! Qua bier alleen alcohol vrij, ik drink niet meer weet je nog ;) . (En alleen radler want die vind ik lekker)Oh ja, 6 maanden zag ik ergens. Ik drink tegenwoordig ook alleen alcoholvrij of arm bier, maar vorig jaar hadden ze grolsch stender lemon and lime en red orange, weinig suiker en superlekker EN DIE HEBBEN ZE GEWOON UIT HET ASSORTIMENT GEHAALD, VOOR DAT SUIKERBIER RADLER!!!!! Bah, bah driewerf bah!
quote:spell68 schreef op 01 juni 2015 @ 19:59:

[...]

Owww, ik ken niet anders. Ik stel over het algemeen, maar één vraag als iemand mij iets vertelt en dat is "waarom"? Aangezien 95% van de mensen dan al niet kan onderbouwen wat ze allemaal roepen dan zijn ze al geagiteerd, omdat ik niet klakkeloos aanneem wat ze zeggen. van de overige 5% valt al weer 4,9%punt weer af bij de tweede keer "waarom". Mag jij uitrekenen hoeveel % van de mensen in de wereld echt iets zinnigs te vertellen heeft.

Ik heb overigens ook nog wel een vraag: Heeft een nachtwaker recht op pensioen als hij overdag sterft?

95%? Weet je zeker dat het niet meer is?

Ehhhh, waarom zou een nachtwaker geen pensioen krijgen ongeacht wanneer ie dood gaat?
quote:Audrey-Parker schreef op 01 juni 2015 @ 20:06:

[...]

Dat heb ik een aantal malen geprobeerd.

Maar als ik dan na een dagje ga teruglezen moet ik eerst weer door een berg relatie geleuter heen.

De hele relatiepeiler staat daar al bomvol mee dus vandaar mijn teleurstelling in dit topic.

Maar als jullie elkaar als gelijkgestemden zien veel plezier nog!

Ik heb gelukkig genoeg facebook groepen waarin ik me wel kan uitleven.

Hmm, snap ik wel. Jammer, want ik vond je wel leuk en gezellig

Keep de geerds alive!
quote:Lovestar schreef op 01 juni 2015 @ 19:37:

Super slim is niet zozeer IQ, maar ook met ontwikkeling

ontwarren

En je hebt peeeeebeeeeeeee Yay! !!
quote:Lovestar schreef op 01 juni 2015 @ 18:35:

Ik vraag mij trouwens wat af hé.

1) Ik wil alles weten en vind veel dingen reuze interessant. Hebben jullie weleens het idee dat mensen een beetje geïrriteerd raken op een gegeven moment van het vele vragen

2) As nerd en geeks zijn we vast allemaal heeeeeeul slim en hebben in ieder geval veel feitenkennis,toch? Hoe voorkomen jullie dat je betweterig overkomt

1. Ja soms heb ik dat wel. Omdat er meestal dan een voor mij niet bevredigend antwoord komt. En ik door kan blijven zeiken. Gelukkig is mijn familie ook met mij opgegroeid dus die zeggen gewoon oké en nu is het klaar. En vrienden precies hetzelfde. Tegenwoordig is het je hebt toch een smartphone ga het lekker Googlen.

2. Nederigheid kun je jezelf aanleren. Ik heb geleerd hoe ik ervoor kan zorgen dat mensen denken dat zij met het feit kwamen. Taalgebruik aanpassen, eronder gaan zitten (ik werk in de zorg en dan is het soms effectiever om niet over te komen alsof jij de "alleswetende baas" bent), gewoon niets zeggen en op je tong bijten. Soms krijg ik het wel terug je bent een betweter, nee dat ben ik niet ik weet gewoon veel kan ik niets aan doen. Ik kan niet helpen dat ik 1x iets moet horen en het onthoud. En als je het niet waardeert dan luister je toch niet. Ik probeer alleen maar te helpen. Ik krijg het meestal terug als er frustratie ontstaat omdat iets niet lukt.
quote:KiaOraHoi schreef op 01 juni 2015 @ 23:07:

[...]

1. Ja soms heb ik dat wel. Omdat er meestal dan een voor mij niet bevredigend antwoord komt. En ik door kan blijven zeiken. Gelukkig is mijn familie ook met mij opgegroeid dus die zeggen gewoon oké en nu is het klaar. En vrienden precies hetzelfde. Tegenwoordig is het je hebt toch een smartphone ga het lekker Googlen.

2. Nederigheid kun je jezelf aanleren. Ik heb geleerd hoe ik ervoor kan zorgen dat mensen denken dat zij met het feit kwamen. Taalgebruik aanpassen, eronder gaan zitten (ik werk in de zorg en dan is het soms effectiever om niet over te komen alsof jij de "alleswetende baas" bent), gewoon niets zeggen en op je tong bijten. Soms krijg ik het wel terug je bent een betweter, nee dat ben ik niet ik weet gewoon veel kan ik niets aan doen. Ik kan niet helpen dat ik 1x iets moet horen en het onthoud. En als je het niet waardeert dan luister je toch niet. Ik probeer alleen maar te helpen. Ik krijg het meestal terug als er frustratie ontstaat omdat iets niet lukt.

Ik wil gewoon alles weten

Gelukkig heb jij goede mensen om je heen

Grappig, want dat is een hele slimme "truc" die je noemt en ook heel effectief. En het valt mij op dat je betweterig opgevat heb als dingen onthouden en niet zozeer dingen "weten". Dingen onthouden is ten slotte ook dingen weten, duh. Mensen noemen mij soms slim, terwijl het niet echt slim is, want ik heb het niet zelf bedacht, maar gewoon onthouden

[...]

Ik Spell... ... sinds ik niet meer drink...

Oww herkenbaar... ik denk dat als ik wat vraag mensen ook vrij moe worden van mij... . Ik ben gewoon te nieuwsgierig en vraag eindeloos door. Ik wil gewoon alles weten... Documentaires zijn overigens stom want daar krijg ik alleen maar meer vragen van..

Allerliefste snoezige Spell... goede vraag hoor maarre... WAT HEB IEMAND IN VREDESNAAM AN EEN PENSIOEN ALS IE KASSIE WIJLE GAAT! *Amsterdams accent*.. ? Verder: extra arbeidsvoorwaarden of zoiets... zal vast wel als je er wat aan zou hebben...

Mmm opvallend... het niet avondmens is nog scherp...

Oww ik doe mij niet anders voor dan ik ben want dat kan ik simpelweg niet. En ik zie daar de logica niet van in. Oww en ik weet het ook gewoon beter .. ja ik kom aardig betweterig over denk ik...

Nighty night!

[...]

Ik heb overigens ook nog wel een vraag: Heeft een nachtwaker recht op pensioen als hij overdag sterft?Als een nachtwaker sterft, wat heeft hij dan nog aan zijn pensioen?
quote:Lovestar schreef op 01 juni 2015 @ 23:51:

[...]

Ik wil gewoon alles weten

Gelukkig heb jij goede mensen om je heen

Grappig, want dat is een hele slimme "truc" die je noemt en ook heel effectief. En het valt mij op dat je betweterig opgevat heb als dingen onthouden en niet zozeer dingen "weten". Dingen onthouden is ten slotte ook dingen weten, duh. Mensen noemen mij soms slim, terwijl het niet echt slim is, want ik heb het niet zelf bedacht, maar gewoon onthouden

Je kunt slim zijn op verschillende fronten. Je kunt bv veel kennis hebben maar anti sociaal zijn. Of sociaal emotioneel intelligent zijn. Er zijn zoveel vormen van intelligentie en slim zijn. Ik heb klasgenoten gehad die alleen in het vakgebied intelligent zijn maar geen algemene vraag kunnen beantwoorden.

Tja onthouden is natuurlijk wel dingen weten. Meestal vinden familie en vrienden het prettig een wandelende Wikipedia alleen als iets niet lukt bv een ikea kast in elkaar zetten moet ik gewoon mijn mond houden. Dan kom ik niet zo aardig over blijkbaar.

Ik heb mij jarenlang door mijn omgeving niet begrepen gevoelt, en ik heb wel geleerd om mijn intelligentie te doen overkomen als ik kan het goed onthouden . Want een hoog iq en slimme mensen worden net als mensen met een lager iq met de nek aangekeken. Kijk die dan slim doen.. Of die zit te pochen met een hoog iq terwijl ze er dan zelf naar gevraagd hebben. Ik haal er standaard maar wat punten af is blijkbaar minder bedreigend.

Ik wil ook alles weten hoor maar kan mij er redelijk bij neerleggen als ik geen antwoord op kan krijgen/vinden.
Goedemorgen.

Vandaag is niet mijn dag. Wederom slecht geslapen, midden in de nacht zoon die on zijn bed had geplast en tussendoor zelf weer flink de zeehond lopen uithangen...

Vandaag veel koffie en mijn mantra: ook aan deze dag komt een eind!
Ik ben ook niveau vaatdoek vandaag... ik had een logee vannacht, een familielid is ivm audities een paar dagen hier waarvan 1 nacht bij mij. Beetje laat geworden en beetje vroeg weer op. Gelukkig ben ik vrij vandaag, jeeej..

Idd. Veeeeeel koffie...
quote:Lovestar schreef op 01 juni 2015 @ 22:11:

[...]

95%? Weet je zeker dat het niet meer is?

Ehhhh, waarom zou een nachtwaker geen pensioen krijgen ongeacht wanneer ie dood gaat?

Omdat ie dood is!! Dan krijg je geen pensioen....

Oh shit dat was al gemeld. Dat was natuurlijk voor de oplettenden onder ons.
Dan geef je dus antwoord op je eigen vraag.. dus waarom vraag je het dan... ...
quote:KiaOraHoi schreef op 02 juni 2015 @ 00:11:

[...]

Je kunt slim zijn op verschillende fronten. Je kunt bv veel kennis hebben maar anti sociaal zijn. Of sociaal emotioneel intelligent zijn. Er zijn zoveel vormen van intelligentie en slim zijn. Ik heb klasgenoten gehad die alleen in het vakgebied intelligent zijn maar geen algemene vraag kunnen beantwoorden.

Tja onthouden is natuurlijk wel dingen weten. Meestal vinden familie en vrienden het prettig een wandelende Wikipedia alleen als iets niet lukt bv een ikea kast in elkaar zetten moet ik gewoon mijn mond houden. Dan kom ik niet zo aardig over blijkbaar.

Ik heb mij jarenlang door mijn omgeving niet begrepen gevoelt, en ik heb wel geleerd om mijn intelligentie te doen overkomen als ik kan het goed onthouden . Want een hoog iq en slimme mensen worden net als mensen met een lager iq met de nek aangekeken. Kijk die dan slim doen.. Of die zit te pochen met een hoog iq terwijl ze er dan zelf naar gevraagd hebben. Ik haal er standaard maar wat punten af is blijkbaar minder bedreigend.

Ik wil ook alles weten hoor maar kan mij er redelijk bij neerleggen als ik geen antwoord op kan krijgen/vinden.

Ik wauwel meestal ook op een niveau, waarbij anderen me na 10 seconden kwijt zijn, maar ja ik ga me toch echt niet aanpassen aan de anderen (oops daar gaat mijn SQ). Als ze het niet snappen dan moeten ze het maar aangeven, ik kan niet bij iedereen in het hoofd kijken. En bescheidenheid en nederigheid daar is de wereld nog nooit beter van geworden.

Ik was vroeger ook echt een betweter, maar dat is alleen een teken dat je gelijk wil hebben. Als je dat dan niet krijgt dan blijf je maar drammen, dat is idd irritant.

Maar ja, ik heb hier op de site wel eens een voedingsadviesje gegeven en daar word ik van alle kanten op aangevallen en dan wordt me weer verweten dat ik denk de wijsheid in pacht te hebben (dat heb ik ook anders schrijf ik het niet), maar ik zeg dan ook dat IK dat vind en dat ze ermee moeten doen wat ze willen. Hoef ik geen gelijk te hebben is het ook weer niet goed, want er valt niet te discussiëren.

Ik heb wel gemerkt als je mensen iets vertelt wat in de kern hun eigen overtuiging of denkwijze ter discussie stelt ze de neiging hebben om wild om zich heen te slaan. Gevolg van jarenlange conditionering. Errug vermoeiend iig.
quote:phoebe1982 schreef op 02 juni 2015 @ 08:36:

Dan geef je dus antwoord op je eigen vraag.. dus waarom vraag je het dan... ...Nou ja, om de echte geeks en nerds enzo te scheiden van de wannabe's natuurlijk!
quote:Polkadot28 schreef op 02 juni 2015 @ 07:59:

Goedemorgen.

Vandaag is niet mijn dag. Wederom slecht geslapen, midden in de nacht zoon die on zijn bed had geplast en tussendoor zelf weer flink de zeehond lopen uithangen...

Vandaag veel koffie en mijn mantra: ook aan deze dag komt een eind!Ow, dat is niet zo tof! Huishouden een dagje laten voor wat het is en lekker op debank filmpie kijken of zo, komt alles goed! Beterschap!
quote:phoebe1982 schreef op 02 juni 2015 @ 08:30:

Ik ben ook niveau vaatdoek vandaag... ik had een logee vannacht, een familielid is ivm audities een paar dagen hier waarvan 1 nacht bij mij. Beetje laat geworden en beetje vroeg weer op. Gelukkig ben ik vrij vandaag, jeeej..

Idd. Veeeeeel koffie...Pak gewoon effe lekker een glaasje chocomel, word je een sterke meid van!
quote:spell68 schreef op 02 juni 2015 @ 08:47:

[...]

Nou ja, om de echte geeks en nerds enzo te scheiden van de wannabe's natuurlijk!Dus dus dus. Ben ik nou dan door de test gekomen met mijn wedervraag gisteren???
quote:spell68 schreef op 02 juni 2015 @ 08:49:

[...]

Ow, dat is niet zo tof! Huishouden een dagje laten voor wat het is en lekker op debank filmpie kijken of zo, komt alles goed! Beterschap!

Thanks. Dat was ik al van plan. Morgen weer een dag!

Ik moet alleen zo naar de fysio... En daarna heb ik tot 14:15 me-time .
Ja Spell dat wil ik ook wel weten, ik was de 1e die opmerkte dat het niet klopte ;).

Perse gelijk willen hebben ben ik wel wat aan het afleren sinds ik wat ouder word.

Voorkomt zinloze discussies, scheelt energie.

Kom de choco maar brengen trouwens... Daar heb ik best trek in en bovendien ben ik zielig .

Ok dat is echt secret single behaviour, ik lig weer op bed say yes to the dress te kijken.. . Heel erg fout, ik heb niks met bruiloften en je krijgt mij nog niet voor 10 miljoen in zo'n afgezaagde witte hobbezak. Never nooit niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven