Kinderliedjes

03-06-2015 15:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is acht maanden en ik besef me opeens dat ik eigenlijk maar heel weinig versjes ken. Al helemaal geen moderne (bestaan die ?)

Wat ik me dus afvraag: wat zijn jullie favouriete liedjes om te zingen met (jonge) kinderen ?
hoedje van papier, alle eendjes zwemmen in het water, ik zag twee beren broodjes smeren.... ga zo maar door.

Er zijn veel leuke boekjes en/of CDs te koop. Op internet staat het er vol mee. Veel plezier samen!
Ik zong wat ik leuk vond en dat vonden dochters prima. Ik zong bijvoorbeeld heel graag "dansen op de vulkaan" voor ze. Of "zullen we maar weer een potje dansen"

Iets gepaster: alle klassiekers van vroeger, maar ook "Olifantje in het bos." Echt een hit onder dreumesen
Wat ik thuis en op mijn werk zing en wat de populairste onder de kinderen zijn:

Olifantje in het bos

Klein rood autootje

Grauwtje de ezel

Dit zijn mijn wangetjes

Klap eens in handjes

In de maneschijn

Op een klein stationnetje

Krokodil in het water

Schaapje heb je witte wol

De wielen van de bus

Leuk voor op schoot:

Op een grote paddestoel

Het dames paard
Mijn peuterliedjes repertoire bestaat uit de cd met de krokodil, bijt ie in je bil heet ie. Ik kan ze op volgorde Verder nog wat geleerd op peuterzwemmen en muziek op schoot.
anoniem_19055 wijzigde dit bericht op 03-06-2015 15:16
Reden: Multitasken
% gewijzigd
Als hij iets groter is, zoek dan de DD company op. Echt super leuk
If you can dream it, you can do it.
YouTube helpt graag moeders die niet meer helemaal weten hoe die liedjes van vroegah gingen

Bij mijn neefje zijn liedjes als "de wielen van de bus", "in de maneschijn" zeer favoriet, maar ook liedjes van Sesamstraat, K3, Dora

En het leukst vindt hij het als we het zingen en dansen zonder het liedje op de achtergrond hihi, dus YouTube wordt alleen als naslagwerk gebruikt
Het lijstje van Derpina, plus:

De kikkertjes

Met de vingertjes

Helicopter
CD's van Ageeth de Haan.

En als ze in de peuter/kleuterleeftijd zijn: de CD's van Henny Vrienten voor Sesamstraat!
quote:barbaracartland schreef op 03 juni 2015 @ 15:09:

Ik zong wat ik leuk vond en dat vonden dochters prima. Ik zong bijvoorbeeld heel graag "dansen op de vulkaan" voor ze. Of "zullen we maar weer een potje dansen"

Iets gepaster: alle klassiekers van vroeger, maar ook "Olifantje in het bos." Echt een hit onder dreumesen

Hier is "Olifantje op de stoep, trap niet in de hondepoep' een net iets grotere hit dan het origineel.

Verder kijk eens op Youtube en zoek op kinderliedjes. Daar kun je heel veel vinden.
Als je kind naar een KDV gaat, gaat er op een gegeven moment een wereld voor je open aan herkenning : hé die ken ik, en die ook, en dan maar graven naar de tekst
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:mel.nl schreef op 03 juni 2015 @ 15:22:

Als hij iets groter is, zoek dan de DD company op. Echt super leuk

Dit.

Ze hebben ook een dvd die is opgenomen op een kdv. Allerlei liedjes die op de opvang gezongen worden komen voorbij. Echt een aanrader.
quote:Tia.Dalma schreef op 03 juni 2015 @ 16:23:

CD's van Ageeth de Haan.

En als ze in de peuter/kleuterleeftijd zijn: de CD's van Henny Vrienten voor Sesamstraat!Ja, die Henny Vrienten-liedjes zijn leuk! Vooral als ze echt een beetje Doe Maar-achtig zijn. Of "Wij hebben thuis een gasfornuis" en ik moet altijd een beetje huilen om "ik had een opa met een baard" Frank Groothof heeft ook zo'n mooie stem!
Sesamstraat is hier ook een grote favoriet!

Verder heb ik een cd van Cowboy Billy Boem en een hele stapel van het Kruidvat laatst. Een cd van Annie MG Schmidt waar ik de liedjes sowieso leuk van vind maar helaas niet mooi gezongen

Favoriete liedjes om zelf te zingen:

In de maneschijn

Op een grote paddestoel

Op een klein stationnetje

Ze kunnen zeggen wat ze willen

Molletje onder de grond

Clowntje Piet

1, 2, 3, 4 hoedje van papier

Berend Botje

Zo gaat de molen

Schuitje varen, theetje drinken

Schaapje schaapje heb je witte wol

Slaap kindje slaap
Youtube! Vaak staan de teksten er ook bij.
Op de app van Zappelin staan ook veel leuke kinderliedjes.

Mijn zoontje swiped de laatste tijd in één ruk door naar zijn favoriete liedje: het Zappelin verjaardagslied.
Ik werk op een kinderdagverblijf en de allergrootste favoriet is; de wielen van de bus! En dan alle mogelijke variaties die je erop kunt maken.. Van; 'de deuren van de bus gaan open en dicht' tot 'de baby in die bus doet wheee wheee wheee' ...

Oja klein rood autootje werkt ook altijd goed. En dan uiteraard in alle kleuren

Het liedje; 'met de vingertjes' is voor de allerkleinsten ook erg leuk.
Don't look back. You're not going that way.
Ik wist ze ook niet hoor, maar op een gegeven moment kom je zo overal tegen. Je komt er niet onderuit. Op gym, bij zwemmen, op het KDV, op tv.

- olifantje in het bos

- ze kunnen zeggen wat willen, maar de olifant...

- poesje mauw

Sesamstraat heeft idd voor volwassenen de meest leuke liedjes, vind ik.
Wat leuk, al die suggesties! Ik krijg er nu helemaal zin in, door jullie enthousiasme!

Sommige ken ik inderdaad wel maar heel veel nog nooit van gehoord. Dus ik ga maar snel eens rondkijken op youtube en de cd's opzoeken.
YouTube staan heel veel liedjes op en Spotify als je dat hebt. Hier zijn favoriet:

De wielen van de bus (met gekke geluiden, lachen!)

Ik zag twee beren (hij moet ook altijd lachen van hi-hi-hi ha-ha-ha)

Roltrap naar de maan is ook een leuke cd, maar voor wat ouder eigenlijk.
Hij is er nu nog misschien wat jong voor, maar erg leuk vanaf een jaar of 2: twee kleine kleutertjes.

Is een boek met cd van Jan en Moniek Smit. Ben geen fan normaal, maar dit vind ik hele leuke nieuwe kinderliedjes!

En mijn kinderen (2,5 en 1,5) vinden het geweldig!
Haha dit topic is echt een trip down memory lane! Ik was die vergeten van ze kunnen zeggen wat ze willen maar de olifant! Die was leuk!

Ik zing met mijn oppaskindjes:

Klein klein kleutertje

Roodborstje tikt tegen 't raam

Voor de hele baby's voor het slapen gaan Suja Suja kindje

En Schaapje schaapje heb je witte wol

En In de maneschijn

Schuitje varen theetje drinken

Berend Botje

Poesje miauw natuurlijk

En Altijd is Kortjakje ziek

Met de oudere kinderen zing ik inmiddels Ja Zuster Nee Zuster, Kinderen voor Kinderen en Disneyliedjes. We hebben een hele leuke versie van Let it go in perfect steenkolenengels

Tja ik zing wat af. What can I say? hou van zingen
Oh en die van het Hansje Pansje kevertje zing ik ook vaak en 'k zag 2 beren broodjes smeren heb je en alle eendjes zwemmen in het water en Elsje Fiederelsje!

Oh ik krijg helemaal inspiratie haha
Oooo en wat ik vroeger altijd zong maar misschien niet helemaal oké is in deze tijd

Moriaantje zo zwart als roet

Ging eens wandelen zonder hoed

Maar de zon scheen op z'n bolletje

Daarom droeg hij een parasolletje

Toen hij 's avonds naar huis toe kwam

Kreeg hij 'n lekkere boterham

Maar die lustte hij niet meer

Want zijn bolletje deed zo'n zeer

Wat had ik te doen met Moriaantje.
quote:lux. schreef op 05 juni 2015 @ 07:32:

Oooo en wat ik vroeger altijd zong maar misschien niet helemaal oké is in deze tijd

Moriaantje zo zwart als roet

Ging eens wandelen zonder hoed

Maar de zon scheen op z'n bolletje

Daarom droeg hij een parasolletje

Toen hij 's avonds naar huis toe kwam

Kreeg hij 'n lekkere boterham

Maar die lustte hij niet meer

Want zijn bolletje deed zo'n zeer

Wat had ik te doen met Moriaantje.

Haha! Ik kende alleen het eerste gedeelte van het liedje.

Wat een zielig liedje is het eigenlijk zeg..

Al denk ik dan; hij droeg een parasol dus hoe kan zn bolletje dan verbranden?
Don't look back. You're not going that way.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven