dillema... auto
donderdag 4 juni 2015 om 21:45
Ik heb nu al zo 8 jaar mijn rijbewijs... maar heb nooit echt een eigen auto gehad, maar reed wel af en toe in de auto van mijn vader, alhoewel dat niet altijd mocht, heb daardoor niet vaak auto gereden en heb 1 keer een eigen auto gehad maar daar mankeerde van alles aan dat die weg moest... daarna geen auto meer gehad om dat ik het toen niet kon betalen..
Nu heb ik een fulltime baan maar per 1 oktober zit ik zonder werk omdat contracten niet meer worden verlengd. Ik rij nu na een tijd wel in de auto van mijn vriend. Maar nu hebben we een leuk auto gevonden. Hij wil de helft betalen en ik de andere helft,,
zaterdag nemen wij een kijkje maar de keuze is aan mij, vriend zegt dat ik het autorijden wel moet onderhouden en hierdoor ook meer ervaring op kan doen. We wonen niet samen, ik woon alleen en hij ook. Maar ik twijfel nog heel erg of ik het wel of niet wil, ook omdat ik straks weer werkloos wordt en dan waarschijnlijk in de WW zit.. Maar wil het auto rijden ook onder houden en kan niet altijd de auto van een ander lenen..
Hoe zullen jullie hier tegen over staan? toch maar wachten met de aanschaf van een auto?
Nu heb ik een fulltime baan maar per 1 oktober zit ik zonder werk omdat contracten niet meer worden verlengd. Ik rij nu na een tijd wel in de auto van mijn vriend. Maar nu hebben we een leuk auto gevonden. Hij wil de helft betalen en ik de andere helft,,
zaterdag nemen wij een kijkje maar de keuze is aan mij, vriend zegt dat ik het autorijden wel moet onderhouden en hierdoor ook meer ervaring op kan doen. We wonen niet samen, ik woon alleen en hij ook. Maar ik twijfel nog heel erg of ik het wel of niet wil, ook omdat ik straks weer werkloos wordt en dan waarschijnlijk in de WW zit.. Maar wil het auto rijden ook onder houden en kan niet altijd de auto van een ander lenen..
Hoe zullen jullie hier tegen over staan? toch maar wachten met de aanschaf van een auto?
donderdag 4 juni 2015 om 21:49
Ik zou wachten. Je woont niet samen, dus de auto staat niet voor je deur. Wie het hem dan continu en wie moet hem telkens bij de ander ophalen? Hoe ga je dat praktisch doen? En hoe ga je het doen als de relatie uit gaat? Ik zou het niet praktisch vinden en qua kosten zou ik het nu ook niet doen. Je hebt je geld hard genoeg nodig straks denk ik.
Dilemma trouwens
Dilemma trouwens
donderdag 4 juni 2015 om 21:50
donderdag 4 juni 2015 om 21:58
Niet doen. Je woont niet samen, dus zeker niet samen een auto kopen. Leuke auto's zijn er altijd, dus dat is geen reden om er één te kopen. Dan kun je nog gaan ruziën over wie hem wanneer gebruikt ook. Koop als je ooit voor je werk een auto nodig hebt dán een autootje, nu klinkt het meer alsof jij mag gaan meebetalen aan iets wat je vriend graag wil.
donderdag 4 juni 2015 om 22:08
Ik zou het niet doen. Je kunt je geld wel beter gebruiken en bovendien lijkt het me een recept voor problemen tussen jou en je vriend.
Neem gewoon een paar opfrislessen als je wel zelf echt weer aan een auto toe bent.
En werp je op als BOB, dan kun je mooi trainen mer andermans auto's. Ik heb bijvoorbeeld zelf een leaseauto en mag die niet zomaar uitlenen aan iemand, maar ik mag wel bijrijder zijn.
Neem gewoon een paar opfrislessen als je wel zelf echt weer aan een auto toe bent.
En werp je op als BOB, dan kun je mooi trainen mer andermans auto's. Ik heb bijvoorbeeld zelf een leaseauto en mag die niet zomaar uitlenen aan iemand, maar ik mag wel bijrijder zijn.
donderdag 4 juni 2015 om 22:11
donderdag 4 juni 2015 om 22:15
quote:Wintertime16 schreef op 04 juni 2015 @ 22:11:
Pas op dat je de auto niet op jouw naam zet. Als je vriend boetes rijdt of de verzekering niet betaalt, ben jij de pineut. Jouw vriend zou jou natuurlijk nóóit laten opdraaien voor zijn boetes maar je zal niet de eerste zijn die er in trapt.
Maar met de constructie van TO kan je dat andersom toch ook zeggen?
Gewoon niet slim dus om te doen, zo samen een auto kopen. Ook hierom nog eens.
Pas op dat je de auto niet op jouw naam zet. Als je vriend boetes rijdt of de verzekering niet betaalt, ben jij de pineut. Jouw vriend zou jou natuurlijk nóóit laten opdraaien voor zijn boetes maar je zal niet de eerste zijn die er in trapt.
Maar met de constructie van TO kan je dat andersom toch ook zeggen?
Gewoon niet slim dus om te doen, zo samen een auto kopen. Ook hierom nog eens.
vrijdag 5 juni 2015 om 09:15
Ik kan beslist niet zonder auto dus ik zou het zeker wel doen
Maar ik begrijp dat TO de auto gewoon voor zichzelf koopt? en dat vriend wil bijdragen? En waarom er van uit gaan dat je toch weer werkloos wordt als je net aan een nieuwe baan begint?
Gezamenlijke aankopen ben ik per definitie op tegen!
Maar ik begrijp dat TO de auto gewoon voor zichzelf koopt? en dat vriend wil bijdragen? En waarom er van uit gaan dat je toch weer werkloos wordt als je net aan een nieuwe baan begint?
Gezamenlijke aankopen ben ik per definitie op tegen!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge