Kinderliedjes

03-06-2015 15:06 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon is acht maanden en ik besef me opeens dat ik eigenlijk maar heel weinig versjes ken. Al helemaal geen moderne (bestaan die ?)

Wat ik me dus afvraag: wat zijn jullie favouriete liedjes om te zingen met (jonge) kinderen ?
En trouwens..

De liedjes van Woezel en Pip zijn ook erg leuk! Heel lieflijk (de meeste dan..), draaien wij op het werk vaak met de allerkleinsten.
Don't look back. You're not going that way.
quote:alegria- schreef op 05 juni 2015 @ 09:11:

[...]

Haha! Ik kende alleen het eerste gedeelte van het liedje.

Wat een zielig liedje is het eigenlijk zeg..

Al denk ik dan; hij droeg een parasol dus hoe kan zn bolletje dan verbranden? Ja dat begreep ik ook nooit helemaal, maar ik vond het zo zielig dat hij zo'n lekkere boterham kreeg maar er geen trek meer in had. Ik stelde me dan een boterham met 6 lagen hagelslag ofzo voor (wat je nooit mocht natuurlijk) en dat Moriaantje dat nét nu mocht hebben en dan had 'ie geen trek. Oneerlijke wereld, vond ik het
1x op zo'n all-inclusive met kids-club vakantie geweest. De kinderen van mijn zus vonden die liedjes geweldig.

Wij hoorde ze in het vliegtuig nog in ons hoofd.

Vind vrijwel alle kinder liedjes leuk, maar die Kids-club liedjes zijn echt v-e-r-s-c-h-r-i-k-k-e-l-i-j-k!

Heb een 10 weken oude baby. Maakt dus niet uit wat we voor hem zingen. Hij vind alles leuk.
Veel kinderliedjes zijn behoorlijk dramatisch. Zeven kikkertjes die in de sloot bijna bevroren waren en in het groene groene groene knollenland waar een van de haasjes werd neergeschoten door de jager..
Als je lid wordt van de bieb krijg je een koffertje met een knisperboekje en een heel toffe cd met liedjesboek bij ons (en ik vermoed overal). Kost niks en is echt de moeite.

Onze favoriet is de kindercd van VOF de Kunst, Muziek op Schoot. Vooral 'Uit Artis is een beer ontsnapt' doet het hier goed.
Hallo?!
Ik zal eens navragen bij de bieb. Goede suggestie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven