kinderfeestje
zondag 7 juni 2015 om 13:31
mijn dochter - momenteel groep 3 - wordt binnenkort 7, en dat wordt natuurlijk gevierd. Het kinderfeestje willen we eigenlijk gewoon thuis doen: iets lekkers lunchen, kadootjes, cakejes versieren, misschien een knutselactiviteit, en ik dacht aan een speurtocht door de wijk: opdrachtjes en spelletjes tussendoor, en aan het eind een schat vinden ofzo.
Mijn dochter zal dat allemaal heel leuk vinden, maar er komen ook een paar meisjes die wat ouder zijn: momenteel groep 4 en 5. Is ons plan voor deze grotere meiden misschien te kinderachtig? Ik wil natuurlijk graag dat iedereen het leuk heeft....
Zijn hier moeders van meisjes in die leeftijd die even met me mee kunnen denken? Zou zo'n feestje, en dan met name de speurtocht, te kinderachtig zijn? Moeten we m schrappen, of kunnen we er met wat aanpassingen ook een grote-meiden-speurtocht doen?
Ik hoop op tips, alvast bedankt voor de reacties!
Mijn dochter zal dat allemaal heel leuk vinden, maar er komen ook een paar meisjes die wat ouder zijn: momenteel groep 4 en 5. Is ons plan voor deze grotere meiden misschien te kinderachtig? Ik wil natuurlijk graag dat iedereen het leuk heeft....
Zijn hier moeders van meisjes in die leeftijd die even met me mee kunnen denken? Zou zo'n feestje, en dan met name de speurtocht, te kinderachtig zijn? Moeten we m schrappen, of kunnen we er met wat aanpassingen ook een grote-meiden-speurtocht doen?
Ik hoop op tips, alvast bedankt voor de reacties!
zondag 7 juni 2015 om 13:55
quote:Moiren_ schreef op 07 juni 2015 @ 13:45:
Maak er een fotospeurtocht van. Fotografeer op de route details, die ze vervolgens moeten zoeken. Print ze op volgorde uit op papier, plastificeer voor elk kind een setje en zoeken maar.
Erg leuk idee vind ik dit!
TO, wat ik vroeger zo geweldig vond aan mijn eigen kinderfeestjes was tafelfriet. Leg een plastic tafelkleed over de tafel, wij hadden er altijd zo'n eentje met ballonnen etc er op in allemaal vrolijke kleurtjes. Dan gooide mijn moeder een berg friet op tafel en allerlei sausjes. Vond ik altijd geweldig, geen bord en super veel frietjes voor iedereen . Misschien is dit een leuk idee als afsluiter en anders als lunch?
Maak er een fotospeurtocht van. Fotografeer op de route details, die ze vervolgens moeten zoeken. Print ze op volgorde uit op papier, plastificeer voor elk kind een setje en zoeken maar.
Erg leuk idee vind ik dit!
TO, wat ik vroeger zo geweldig vond aan mijn eigen kinderfeestjes was tafelfriet. Leg een plastic tafelkleed over de tafel, wij hadden er altijd zo'n eentje met ballonnen etc er op in allemaal vrolijke kleurtjes. Dan gooide mijn moeder een berg friet op tafel en allerlei sausjes. Vond ik altijd geweldig, geen bord en super veel frietjes voor iedereen . Misschien is dit een leuk idee als afsluiter en anders als lunch?
zondag 7 juni 2015 om 14:22
Leuke ideeën hier, bedankt voor de reacties! Dat van die foto's klinkt goed, kan ik ook nog makkelijk vooraf voorbereiden. Tafelfriet ook, dat heb ik vaker gehoord maar ik geloof niet dat dochter dat al eens heeft meegemaakt op een feestje.
Er komen oudere kinderen op haar feestje omdat dat kinderen zijn waar ze graag mee speelt. Dochter zit in een combinatieklas: groep 3, 4 en 5 bij elkaar, en ze zitten ook samen op de bso, vandaar.
Er komen oudere kinderen op haar feestje omdat dat kinderen zijn waar ze graag mee speelt. Dochter zit in een combinatieklas: groep 3, 4 en 5 bij elkaar, en ze zitten ook samen op de bso, vandaar.
zondag 7 juni 2015 om 14:23
zondag 7 juni 2015 om 14:34
Wat eten betreft heeft mijn dochter ooit haar leukste verjaardagseten gehad toen ik spaghetti bolognese had gemaakt. Allemaal een oude blouse aan van de papa's en dan de spaghetti "op zijn pipi langkous" eten. MET EEN SCHAAR.
Verder is en speurtocht altijd leuk. Maar dan heb je denk ik wel wat extra toezicht nodig? Hang vooraf niets aan bomen of zo. Altijd van die grapjassen die de pret bederven en allea weghalen. Veel plezier!
Verder is en speurtocht altijd leuk. Maar dan heb je denk ik wel wat extra toezicht nodig? Hang vooraf niets aan bomen of zo. Altijd van die grapjassen die de pret bederven en allea weghalen. Veel plezier!
Lijflied: Somethin' in my mouth - Gare du Nord
zondag 7 juni 2015 om 15:31
zondag 7 juni 2015 om 15:53
Ik heb al vaak een speurtocht gedaan, ook met oudere kinderen en het was altijd leuk!
Je kunt er ook een thema-speurtocht van maken, bijvoorbeeld allemaal opdrachten met ballonnen of Olympische spelen (al zijn ze daar misschien wat jong voor). Of een ridders- en prinsessenspeurtocht en dan aan het eind een schat verstoppen.
Je kunt er ook een thema-speurtocht van maken, bijvoorbeeld allemaal opdrachten met ballonnen of Olympische spelen (al zijn ze daar misschien wat jong voor). Of een ridders- en prinsessenspeurtocht en dan aan het eind een schat verstoppen.
Alleen kalmte kan ons redden.
zondag 7 juni 2015 om 15:55
zondag 7 juni 2015 om 16:04
Ik heb hier dit jaar ook een fotospeurtocht gemaakt (een van de knuffelbeesten van mijn dochter was weggelopen en moest teruggevonden worden. Ik vond het zelf echt het leukste dat ik ruim een uur door het dorp heb gesjouwd met een camera en een knuffelbeest
) en de kinderen vonden het heel erg leuk. Als je heel fanatiek bent, kun je de oudere kinderen dezelfde speurtocht laten lopen, maar dan met moeilijkere aanwijzingen of extra vragen. Als ze door straten lopen, laat ze dan telkens de zoveelste letter van de straatnaam opschrijven, zodat ze er uiteindelijk een woord van kunnen maken, bijvoorbeeld. Dat woord kan dan helpen om de schat te vinden.
zondag 7 juni 2015 om 20:30
Wij hebben net van de week een speurtocht georganiseerd voor meisjes van 6 en 7 en 1 van 10. Was heel leuk. Veel doe opdrachten. Spannende verhaallijn en genoeg prijsjes, snoep en limonade.
Zo hadden we een opdracht wc rol gooien. Het hele voetbalveld was bedekt onder de witte banen. Kids hadden geweldige lol
Zo hadden we een opdracht wc rol gooien. Het hele voetbalveld was bedekt onder de witte banen. Kids hadden geweldige lol