Reizen met Corendon
woensdag 10 juni 2015 om 00:03
Hey iedereen,
Heb vanmiddag een vakantie naar Turkije geboekt met Corendon.
Weekje all inclusive voor 694¤ per persoon.
Het scheelde redelijk veel met andere touroperators, vandaar uiteindelijk toch bij Corendon geboekt.
Nu is het zo, ik werk zelf op een reisbureau, wij boeken geen Corendon vanwege de vele slechte publiciteit.
Mijn vraag is nu dus of iemand van jullie ervaringen heeft met Corendon?
Zit me achteraf totaal niet lekker dat ik geboekt heb, dom ik weet het!
Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaringen zijn met deze touroperator.
Dank jullie wel!
Heb vanmiddag een vakantie naar Turkije geboekt met Corendon.
Weekje all inclusive voor 694¤ per persoon.
Het scheelde redelijk veel met andere touroperators, vandaar uiteindelijk toch bij Corendon geboekt.
Nu is het zo, ik werk zelf op een reisbureau, wij boeken geen Corendon vanwege de vele slechte publiciteit.
Mijn vraag is nu dus of iemand van jullie ervaringen heeft met Corendon?
Zit me achteraf totaal niet lekker dat ik geboekt heb, dom ik weet het!
Ik hoor graag van jullie wat jullie ervaringen zijn met deze touroperator.
Dank jullie wel!
woensdag 10 juni 2015 om 08:52
Meestal gaat het om 'gewijzigde vluchttijden' maar iedereen weet toch dat als je met een chartermaatschappij vliegt de vluchttijden oas vlak van te voren bekend zijn. Voor de wat mindere nadekenden onder ond is het handig als ze dat bij de reis in de brochure zetten ipv 'fictieve' tijden. Dan klagen mensen ook niet zo dat er 'twee dagen gestolen worden. De eerste en laatste dag zijn reisdagen. Dus kun je heen ipv om 07:00 zo maar ineens om 22:30 vliegen. Dat is geen gerede klacht want dat mag en gebeurt veelvuldig. Het is niet mogelijk om maanden of weken van te voren te weten hoe laat je vliegt. Als mensen dat willen moeten ze iets meer betalen en een lijnvlucht nemen.
Met dat in het achterhoofd is er verder niet veel mis met corendon.
Met dat in het achterhoofd is er verder niet veel mis met corendon.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
woensdag 10 juni 2015 om 08:56
quote:Pretzel66 schreef op 10 juni 2015 @ 08:53:
Mirage world staat wel goed bekend volgens mij en Icmeler is zo leuk ( kijk eens op dutch Icmeler lovers op fb voor leuke tips ) .
Nog steeds snap ik niet dat het zo goedkoop kan maar dat is een ander verhaal
Ik ben helemaal verliefd geworden op Icmeler. Dit is de vierde keer dat we daar naar toe gaan.
Deze aanbieding hebben we via ticketspy.nl.
Mirage world staat wel goed bekend volgens mij en Icmeler is zo leuk ( kijk eens op dutch Icmeler lovers op fb voor leuke tips ) .
Nog steeds snap ik niet dat het zo goedkoop kan maar dat is een ander verhaal
Ik ben helemaal verliefd geworden op Icmeler. Dit is de vierde keer dat we daar naar toe gaan.
Deze aanbieding hebben we via ticketspy.nl.
woensdag 10 juni 2015 om 09:14
Ik ben ooit met Corendon naar Marokko geweest, een rondreis langs de koningsteden van een week. Samen met een vriendin, maar dan allebei op een persoonsbasis. Was nog geen 500 euro in de voorjaarsvakantie. Prima bevallen, eten was overal inclusief, hotels zagen er prima uit, vervoer was goed. Dat je midden in de nacht aankomt en dan de eerste nacht moe ben is iets dat weet je in mijn ogen van te voren. Als het niet zo is valt het mee.
Enige wat ik jammer vond was dat in elk hotel waar we aten het eten Nederlands was. Gewoon aardappelen, groente en vlees ofzo. Of spaghetti. Wel altijd met soep vooraf en een lekker toetje, maar toch. Voor zulk eten ga ik niet naar Marokko...
Enige wat ik jammer vond was dat in elk hotel waar we aten het eten Nederlands was. Gewoon aardappelen, groente en vlees ofzo. Of spaghetti. Wel altijd met soep vooraf en een lekker toetje, maar toch. Voor zulk eten ga ik niet naar Marokko...
woensdag 10 juni 2015 om 09:48
Wij zijn naar Kreta gevlogen met Corendon. Ging heel soepel en zonder problemen. De heenreis was wel inchecken om 3 uur 's nachts maar, het voordeel daarvan is dat je voor de lunch onder je parasol ligt. Terug was een avondvlucht dus dat was perfect.
Beenruimte is inderdaad krap. Met onze net geen 1.60 m hadden we een centimeter of 3 (!) beenruimte. De maaltijden waren prima, maar er werd wel vreemd opgekeken toen ik drie bekertjes vroeg bij mijn peperdure flesjes water (2,50 per 300 ml).
Beenruimte is inderdaad krap. Met onze net geen 1.60 m hadden we een centimeter of 3 (!) beenruimte. De maaltijden waren prima, maar er werd wel vreemd opgekeken toen ik drie bekertjes vroeg bij mijn peperdure flesjes water (2,50 per 300 ml).
woensdag 10 juni 2015 om 09:56
Wij zijn twee keer naar Turkije met Corendon geweest, 4/5 jaar geleden. De eerste keer was het hotel overboekt, dit kregen we in Nederland al te horen en ik denk achteraf dat we in een mooier en schoner hotel geplaatst zijn dan oorspronkelijk geboekt (de hotels lagen vlak bij elkaar). Bij onze boeking waren de prijzen ook beduidend lager dan bij andere touroperators. Waar ik mij aan stoor is het slechte Nederlands van het personeel aan boord van het vliegtuig en de host/hostess die je met de bus naar het hotel brengt. Erg jammer en ik erger mij daar eerlijk gezegd aan maar omdat Corendon de reizen voor een betere prijs kan aanbieden toch bij hen geboekt. De voorraad eten en drinken aan boord van het vliegtuig was zeer slecht verzorgd. Op onze terugvlucht is er in Turkije niets aangevuld met gevolg dat er alleen nog water beschikbaar was op de vlucht van Turkije naar Amsterdam. Eten was helemaal niet meer beschikbaar. Voor dergelijke reizen vind ik dat het hotel je vakantie maakt en dat je daar een goede kwaliteit voor uit moet zoeken met goede recensies.
woensdag 10 juni 2015 om 10:09
quote:poldervrouw schreef op 10 juni 2015 @ 08:35:
Met corendon naar Turkije geweest. Accommodatie was prima maar vlucht was niet denderend .. Turkse maatschappij , stewardessen spraken allen Turks , bloedheet in vliegtuig , 0 service . Maar verder prima
De eigenaar is dan ook een Turk.
Wij gaan ook weer met Corendon, enige minpunt was vorig jaar de reisleider. Dat was echt een kwal.
Met corendon naar Turkije geweest. Accommodatie was prima maar vlucht was niet denderend .. Turkse maatschappij , stewardessen spraken allen Turks , bloedheet in vliegtuig , 0 service . Maar verder prima
Wij gaan ook weer met Corendon, enige minpunt was vorig jaar de reisleider. Dat was echt een kwal.
woensdag 10 juni 2015 om 10:17
quote:Blondie456 schreef op 10 juni 2015 @ 08:56:
[...]
Deze aanbieding hebben we via ticketspy.nl.Hier al 20 jaar maar nog nooit in een hotel dit jaar voor het eerst omdat de kinderen niet meer meegaan , we proberen om het jaar te gaan . Je houdt ervan of je haat het
[...]
Deze aanbieding hebben we via ticketspy.nl.Hier al 20 jaar maar nog nooit in een hotel dit jaar voor het eerst omdat de kinderen niet meer meegaan , we proberen om het jaar te gaan . Je houdt ervan of je haat het
woensdag 10 juni 2015 om 10:51
Ja hier ook hele goede ervaringen met Corendon, niets mis mee.
Wij zijn er zovaak mee gevlogen en er zitten altijd wel paar klagende mensen bij.
Voornamelijk gaat dat dan over het uitblijven van maaltijden aan boord of krappe beenruimte.
Ja hallo, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Met dat in je achterhoofd, dus dat service en ruimte matig is, zal het je alleen meevallen.
Wij zijn er zovaak mee gevlogen en er zitten altijd wel paar klagende mensen bij.
Voornamelijk gaat dat dan over het uitblijven van maaltijden aan boord of krappe beenruimte.
Ja hallo, je kan niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten. Met dat in je achterhoofd, dus dat service en ruimte matig is, zal het je alleen meevallen.
Girls compete with each other, women empower one another
woensdag 10 juni 2015 om 10:54
quote:Moderncharme schreef op 10 juni 2015 @ 00:23:
Gelukkig, fijn om te horen dat er ook nog mensen zijn met goede ervaringen!
Lees op hun Facebook pagina veel slechte berichten, al zijn de meeste mbt het wijzigen van de vluchttijden.
Het hotel is goed, dat weet ik.
Heb alleen een aantal keer gelezen dat ze ineens de klant een dag na boeking meer laten betalen, ivm foute berekeningen op de website. En dat mensen ineens dagen korter of juist langer op vakantie moeten. Dat vind ik nog het engst eigenlijk.
Vlucht, transfer en acco daar geloof ik wel in.Wij zijn welgeteld nu 7 x met Corendon gevlogen en dat hebben wij echt nog nooit meegemaakt.
Gelukkig, fijn om te horen dat er ook nog mensen zijn met goede ervaringen!
Lees op hun Facebook pagina veel slechte berichten, al zijn de meeste mbt het wijzigen van de vluchttijden.
Het hotel is goed, dat weet ik.
Heb alleen een aantal keer gelezen dat ze ineens de klant een dag na boeking meer laten betalen, ivm foute berekeningen op de website. En dat mensen ineens dagen korter of juist langer op vakantie moeten. Dat vind ik nog het engst eigenlijk.
Vlucht, transfer en acco daar geloof ik wel in.Wij zijn welgeteld nu 7 x met Corendon gevlogen en dat hebben wij echt nog nooit meegemaakt.
Girls compete with each other, women empower one another
woensdag 10 juni 2015 om 11:52
quote:beetjegek schreef op 10 juni 2015 @ 10:09:
[...]
kan wel zijn, maar engels is toch wel het minste wat je verwacht ... Dat ze geen nederlands spraken vond ik geen punt, maar geen engels..Waren mensen met klein kindje, voordat ze duidleijk hadden weten te maken aan de stewardess dat het flesje even in de magnetron moet.. echt..
Verder was het prima.. het hotel was prima en daar gaat het om... Qua vluchttijden weet je van te voren dat het makkelijk kan wijzigen, als je daar meer zeggenschap over wil kan je tegen meerprijs vlucht kiezen..
[...]
kan wel zijn, maar engels is toch wel het minste wat je verwacht ... Dat ze geen nederlands spraken vond ik geen punt, maar geen engels..Waren mensen met klein kindje, voordat ze duidleijk hadden weten te maken aan de stewardess dat het flesje even in de magnetron moet.. echt..
Verder was het prima.. het hotel was prima en daar gaat het om... Qua vluchttijden weet je van te voren dat het makkelijk kan wijzigen, als je daar meer zeggenschap over wil kan je tegen meerprijs vlucht kiezen..
woensdag 10 juni 2015 om 12:25
Ook hier prima ervaring. Paar jaar geleden mee naar Turkije gevlogen.
Kan me geen absurd kleine beenruimte herinneren (maar ben dan ook vrij klein), wel dat de broodjes in het vliegtuig op de terugweg naar NL op waren. Beetje jammer, als je rond etenstijd vliegt 's avonds, maar als je zelf wat meeneemt is er niks aan de hand.
Reisleiding was vriendelijk (en Nederlands), alleen wel wat opdringerig qua verkopen van excursies. Maar wellicht is dat bij alle touroperators zo? Ik heb daar verder geen ervaring mee, boek altijd zelf ticket en verblijf.
Kan me geen absurd kleine beenruimte herinneren (maar ben dan ook vrij klein), wel dat de broodjes in het vliegtuig op de terugweg naar NL op waren. Beetje jammer, als je rond etenstijd vliegt 's avonds, maar als je zelf wat meeneemt is er niks aan de hand.
Reisleiding was vriendelijk (en Nederlands), alleen wel wat opdringerig qua verkopen van excursies. Maar wellicht is dat bij alle touroperators zo? Ik heb daar verder geen ervaring mee, boek altijd zelf ticket en verblijf.
woensdag 10 juni 2015 om 12:47
Geloof dat wij de enige zijn die eens en nooit weer bij Corendon boeken.
Hotel werd 2 dagen vantevoren gewijzigd zonder overleg. Het gewijzigde hotel hebben we opgezocht op tripadvisor en bleek helemaal afgelegen te liggen en er waren bouwwerkzaamheden bezig. Contact gehad met Corendon dat we het hier niet mee eens waren. Zij zeiden dat dit niet het geval was en de werkzaamheden al voorbij waren.
Daar aangekomen bleek de hele 2e en 3e verdieping verbouwd te worden en liepen we door het stof naar onze kamer. Direct weer contact opgenomen: we kregen een andere kamer. Nu hadden we van de verbouwing binnen minder last, maar waren de werkzaamheden buiten erg hoorbaar.
Na 5 dagen konden we na een ochtend weggeweest te zijn onze kamer niet meer op: bleek dat ze de kamer ipv 7 nachten, maar 5 nachten hadden geboekt. We hebben toen de rest van de dag moeten wachten in de herrie op vervanging van de kamer. We mochten het hotel niet verlaten van de reisleidster (die boos op ons was, want ze had een dag vrij en moest voor ons terugkomen...). Uiteindelijk werden we in een ander hotel geplaatst. We hadden all incl, maar moesten daar bijbetalen omdat het een duurder hotel zou zijn.
Thuisgekomen klacht ingediend, maar alles werd gegooid op overmacht. We konden een tegoedbon van 25,- krijgen voor een volgende boeking.
Hotel werd 2 dagen vantevoren gewijzigd zonder overleg. Het gewijzigde hotel hebben we opgezocht op tripadvisor en bleek helemaal afgelegen te liggen en er waren bouwwerkzaamheden bezig. Contact gehad met Corendon dat we het hier niet mee eens waren. Zij zeiden dat dit niet het geval was en de werkzaamheden al voorbij waren.
Daar aangekomen bleek de hele 2e en 3e verdieping verbouwd te worden en liepen we door het stof naar onze kamer. Direct weer contact opgenomen: we kregen een andere kamer. Nu hadden we van de verbouwing binnen minder last, maar waren de werkzaamheden buiten erg hoorbaar.
Na 5 dagen konden we na een ochtend weggeweest te zijn onze kamer niet meer op: bleek dat ze de kamer ipv 7 nachten, maar 5 nachten hadden geboekt. We hebben toen de rest van de dag moeten wachten in de herrie op vervanging van de kamer. We mochten het hotel niet verlaten van de reisleidster (die boos op ons was, want ze had een dag vrij en moest voor ons terugkomen...). Uiteindelijk werden we in een ander hotel geplaatst. We hadden all incl, maar moesten daar bijbetalen omdat het een duurder hotel zou zijn.
Thuisgekomen klacht ingediend, maar alles werd gegooid op overmacht. We konden een tegoedbon van 25,- krijgen voor een volgende boeking.
woensdag 10 juni 2015 om 22:39
quote:katrien1974 schreef op 10 juni 2015 @ 07:37:
Afgelopen mei vakantie met corendon naar Turkije geweest. Op wat vertraging na geen klachten eigenlijk.
Die 850 euro voor 3 volwassenen welke accommodatie is dat?
Enne beetje offtopic, loont het nog om 3 dagen voor vertrek het reisbureau in tr lopen voor echt super lage prijsjes als je niet veel eisen hebt?
'
Kartien1974, niet echt heel eerlijk gezegd.
Als je flexibel bent kan je goed iets leuks vinden voor een lage prijs, maar met veel eisen wordt het lastig.
De rest hier trouwens bedankt voor het reageren!!
Jullie hebben me gerust gesteld.
Overigens heb ik vandaag een factuur ontvangen vanuit Corendon, zal wel goed zijn dus.
Afgelopen mei vakantie met corendon naar Turkije geweest. Op wat vertraging na geen klachten eigenlijk.
Die 850 euro voor 3 volwassenen welke accommodatie is dat?
Enne beetje offtopic, loont het nog om 3 dagen voor vertrek het reisbureau in tr lopen voor echt super lage prijsjes als je niet veel eisen hebt?
'
Kartien1974, niet echt heel eerlijk gezegd.
Als je flexibel bent kan je goed iets leuks vinden voor een lage prijs, maar met veel eisen wordt het lastig.
De rest hier trouwens bedankt voor het reageren!!
Jullie hebben me gerust gesteld.
Overigens heb ik vandaag een factuur ontvangen vanuit Corendon, zal wel goed zijn dus.
donderdag 11 juni 2015 om 08:07
Ik ben eigenaar van een website die visa levert voor mensen die naar Turkije gaan. Wij krijgen heel veel klachten over corendon! Heel veel over gewijzigde vluchten waardoor het visum niet geldig is (dan komen ze ineens eerder in Turkije aan dan gepland waardoor het visum nog niet geldig en ze een nieuwe moeten kopen) en over hun visumdienst. Zorg dat je visum een paar dagen eerder in gaat, dan hoef je geen nieuwe te kopen als je vlucht ineens eerder gaat.
donderdag 11 juni 2015 om 18:03
donderdag 11 juni 2015 om 20:42
quote:longwayhome schreef op 11 juni 2015 @ 08:07:
Ik ben eigenaar van een website die visa levert voor mensen die naar Turkije gaan. Wij krijgen heel veel klachten over corendon! Heel veel over gewijzigde vluchten waardoor het visum niet geldig is (dan komen ze ineens eerder in Turkije aan dan gepland waardoor het visum nog niet geldig en ze een nieuwe moeten kopen) en over hun visumdienst. Zorg dat je visum een paar dagen eerder in gaat, dan hoef je geen nieuwe te kopen als je vlucht ineens eerder gaat.Top! Vanmiddag mijn visum aangevraagd met ingang van 10 juli
Ik ben eigenaar van een website die visa levert voor mensen die naar Turkije gaan. Wij krijgen heel veel klachten over corendon! Heel veel over gewijzigde vluchten waardoor het visum niet geldig is (dan komen ze ineens eerder in Turkije aan dan gepland waardoor het visum nog niet geldig en ze een nieuwe moeten kopen) en over hun visumdienst. Zorg dat je visum een paar dagen eerder in gaat, dan hoef je geen nieuwe te kopen als je vlucht ineens eerder gaat.Top! Vanmiddag mijn visum aangevraagd met ingang van 10 juli