Nostalgie

13-06-2015 23:58 45 berichten
Als je mij ziet, denk je een vrouw van de wereld te zien. Niets is minder waar. Ik ben 45 maar haat deze tijd, en voel me een oud wijf. Om te beginnen social media en de smart Phone. Wat een vreselijke uitvindingen. De technologie groeit mij uberhaupt boven het hoofd. Waar gaat dit naartoe vraag ik me regelmatig af. Krijg van die afschuwelijke gedachten dat we over een tijd lege straten en robots hebben. Wat heb ik een heimwee naar de videotheek, de bibliotheek, de leuke winkeltjes, het kaarten met mijn vrienden toen ze nog niet om de havenklap hun FB moesten checken, de papieren vliegtickets, de gloeilampen, het roken in de kroeg, de schattige dubbeltjes. Ook irriteer ik me kapot als ik door de gangen van mijn werk de kantoortjes binnenkijk, hoeveel medewerkers ik wel niet bezig zie met die smartphone, niet normaal meer. Als ik naar mijn werk fiets heb ik altijd het gevoel in een film te zitten, al die mede weggebruikers, zo druk met de Phone. Anyways, ik vind alles dus alleen maar stommer worden, en voel me daar eenzaam bij, niemand begrijpt me lijkt het wel. Ze lijken allemaal te kicken op de nieuwste gadgets en het feit dat je met je Phone de boodschappen kan scannen...pfffff. Ben eerlijk gezegd blij dat ik er straks niet meer ben in deze afgrijselijke maatschappij/wereld.
[...]

Ik snap die mensen die jij spreekt / mee kaart wel. Ik zou me ook achter m'n telefoon verstoppen geloof ik. O nee wacht. Ik zou niet eens in een contact met jou verzeild raken, ik heb een radar voor negatieve energiezuigers, blijf erbij weg.

Wat kom je ontzettend naar over.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-06-2015 00:30
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
quote:bethweeter schreef op 14 juni 2015 @ 00:25:

Vroeger was het tenminste nog gezellig om met z'n allen rond de smulsteen te zitten.Pcies. De smulsteen, dat is pas nostalgie. Bij nostalgie stel ik me iets gezelligs voor, iets waar je later om kunt lachen. Niet een zure ouwe zijkerT die hier komt huilen dat iedereen op het internet zo vreselijk gemeen is.
Alle reacties Link kopieren
Wat bedoel je met schattige dubbeltjes? Ik vind dat toch wel een van de grootste raadsels uit je OP
Oh God, ik weet ineens wie je bent
TO, ga ff VPRO kijken, nu.

Ik zie allerlei dingen uit mijn ouderlijk huis voorbij komen.

En ik wil pumps met blokhakken.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 juni 2015 @ 00:28:

Oh God, ik weet ineens wie je bent Doe es een hint.
Wat is een smulsteen??
Forum doet moeilijk. Even een lege posting vullen.
quote:sehnsucht schreef op 14 juni 2015 @ 00:38:

Wat is een smulsteen??

Weet je dat niet ?
Smulsteen
Nee, deze trent is gelukkig aan mij voorbij gegaan

Vekeerde topic
quote:Lady-Voldemort schreef op 14 juni 2015 @ 00:28:

[...]

Pcies. De smulsteen, dat is pas nostalgie. Bij nostalgie stel ik me iets gezelligs voor, iets waar je later om kunt lachen. Niet een zure ouwe zijkerT die hier komt huilen dat iedereen op het internet zo vreselijk gemeen is.

Oh ik koester mijn smulsteen hoor!!!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 juni 2015 @ 00:02:

deze OP heb je met een balpen geschreven?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Jonari schreef op 14 juni 2015 @ 00:37:

[...]

Doe es een hint.+1
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:Snoesje666 schreef op 14 juni 2015 @ 00:36:

TO, ga ff VPRO kijken, nu.

Ik zie allerlei dingen uit mijn ouderlijk huis voorbij komen.

En ik wil pumps met blokhakken.

[afbeelding]Wat een geweldige schoenen zijn dit!
Het is ook maar wat je wil zien natuurlijk...

Bij ons is het in de personeelskamer not done om je af te zonderen met je telefoon. Hier hebben we gewoon gesprekken. Leerlingen lopen wel veel met hun telefoon maar een simpel: "telefoon in de tas graag" is genoeg om ze weg te krijgen.

En jouw horrorbeeld zal echt niet gebeuren. Mensen zijn sociale wezens en je hebt persoonlijke contacten nodig om te kunnen functioneren. Dat horrorbeeld is alleen maar ontstaan door alle sf boeken en films. Maar vaak een draad in die verhalen is mensen die elkaar opzoeken en elkaar nodig hebben.

En stoort het je als een vriendin voortdurend haar telefoon pakt om fb te checken, zeg er dan iets van!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
blijkbaar is het niet zo erg, want je hebt wel een computer met internet, dus het zal allemaal wel mee vallen. alleen jammer dat ik niet heb kunnen lezen wat je reacties waren, die zijn verwijderd.
Ik ben ook van mening dat het tegenwoordig alleen maar ikke, ikke ikke is... Mede door de Smartphone.. Ik zat laatst bij de bedrijfsarts in de wachtkamer. Zes mensen, allemaal keken ze op hun telefoon.. Kon amper een goedemiddag van af..
Dat begrijp ik wel. Sommige uitvindingen zijn handig maar het moet niet tever gaan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Louise70 schreef op 14 juni 2015 @ 10:14:

Ik ben ook van mening dat het tegenwoordig alleen maar ikke, ikke ikke is... Mede door de Smartphone.. Ik zat laatst bij de bedrijfsarts in de wachtkamer. Zes mensen, allemaal keken ze op hun telefoon.. Kon amper een goedemiddag van af..

Nee, dan vroeger, toen iedereen in de krant gedoken zat.

Oh, wacht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven