Eerste keer interrail - route

15-06-2015 21:39 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
In januari '16 willen mijn vriend en ik graag gaan interrailen voor 10 dagen (5 reisdagen in 10 dagen) . Wij hebben dit nog nooit gedaan en ik heb dan ook geen idee of ons beoogde reisschema haalbaar is:

Dag 1 (Eerste reisdag) Nederland - Praag 00:07- 15:02

Dag 2 Praag

Dag 3 Praag

Dag 3/4 (Tweede reisdag) Praag- Budapest 23:05-08:35

Dit zou een nachttrein worden.

Dag 5 Budapest

Dag 6 (Derde reisdag) Budapest - Venetië 05:24-14:28

Besef me dat dit erg lang is..

Dag 7 Venetië

Dag 8 (Vierde reisdag) Venetië- Turijn 08:32-11:59

Dag 9 Turijn

Dag 10: Turijn - Parijs 07:39-13:19

Parijs- NL 19:22 - X

Zijn er hier ervaringsdeskundige met advies:)?
Zou je, om tijd te winnen, niet een goedkoop vliegticket met Ryanair/EasyJet oid in die richting kunnen boeken? Ik krijg pijn in de rug bij het zien van je schema.

Geen ervaring verder overigens....
Oh heel leuk! Nostalgische gevoelens Ik heb toen ik nog piep was ook twee keer voor een interrailreis gekozen maar ik kon toen wel onbeperkt reizen binnen een periode van 4 weken. Ik heb het eerste jaar Engeland/Ierland gekozen en het tweede jaar Italië/Griekenland maar reisde iedere dag/om de dag op de bonnefooi. Ik had geen planning gemaakt. Vind ik achteraf jammer maar het had ook wel wat.

Ik vind het een gaaf reisschema hoor! Kijk uit met de treinen waar je een gereserveerde plaats voor moet hebben. Daar liep ik in Italië tegenaan.
Ik heb nog warme herinneringen aan mijn interrailvakantie. Ik raad het mijn leerlingen ook altijd aan. Natuurlijk is een vliegtuig sneller, maar loom treinreizen is een heel bijzondere ervaring.

Treinreizen in Oost-Europa gaat erg sloom, maar de tijden die in het boekje staan, kloppen meestal wel. Soms sta je zomaar een uur stil, maar je komt wel op tijd. Je reisschema is wel pittig, maar als jullie dit graag willen, dan kan het best.

(wij deden Duitsland -we wonen aan de grens-Wenen--stadje in Slowakije-Boedapest-Salzburg-terug naar huis. Dat was maar een klein hoekje, maar vooral de reis van het bergdorp in Slowakije naar Boedapest was erg lang)
Oh heerlijk, treinreizen!

Ik zou zelf niet half Europa doorkruisen, maar me iets meer richten op een bepaalde hoek. NL-Berlijn-Praag-Budapest-Wenen-NL. Zoiets? Maar dat is slechts een suggestie.

Treinreizen is zo fijn, dan gaat het soms helemaal niet meer om de steden, maar het reizen zelf is al een belevenis op zich.
Ooit met het 10 reisdagen binnen 22 dagen-interrail ticket gereisd. Nog steeds een van de leukste vakanties ooit. Wij deden toen München - Verona- Venetië - Kroatische kust - Zagreb - Boedapest - Balaton meer - Praag. Heerlijke vakantie gehad.

Ik zou je schema iets wijzigen in je schema door bv. Turijn (of Venetië want bizar druk in hoogseizoen) en Parijs eruit te gooien. Boedapest vind ik een geweldige stad en zou ik echt de tijd voor nemen (castle hill, spa's, uitgaan). Ook zou ik niet kiezen voor een aaneenschakeling van steden, maar ook wat natuur/rust er tussen plannen.

Mijn suggestie:

Berlijn

Erzgebirge (grens Duitsland - Tsjechie) (tip: los betalen, geen interrail reisdag gebruiken)

Praag

Boedapest

Kroatische/Sloveense kust

München
I choose happy!
Oh wow ! Dit heb ik ook altijd al eens een keer willen doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven