de dag dat....
maandag 15 juni 2015 om 22:35
Misschien een stom topic... maar ik moet t even opschrijven.
Vanmiddag fietse ik naar huis en moest ik bij een kruispunt stoppen voor een stoplicht. Een vrachtwagen kwam naast me staan. Toen het groen was reed deze vrachtwagen hopla bijna over me heen. Blijkbaar stond ik in zijn dode hoek. Een vrouw achter me riep en gelukkig kon ik snel richting de stop. Maar het had niet veel gescheeld. Ik schrok erg .
En nu wil ik gaan slapen en moet ik ineens huilen. En denk ik: je kan dus als he pech hebt zo verongelukken. En er schieten beelden door mijn hoofd. Stel dat ik vandaag zo overreden was. Brrr ik ben er toch best van geschrokken.
Vanmiddag fietse ik naar huis en moest ik bij een kruispunt stoppen voor een stoplicht. Een vrachtwagen kwam naast me staan. Toen het groen was reed deze vrachtwagen hopla bijna over me heen. Blijkbaar stond ik in zijn dode hoek. Een vrouw achter me riep en gelukkig kon ik snel richting de stop. Maar het had niet veel gescheeld. Ik schrok erg .
En nu wil ik gaan slapen en moet ik ineens huilen. En denk ik: je kan dus als he pech hebt zo verongelukken. En er schieten beelden door mijn hoofd. Stel dat ik vandaag zo overreden was. Brrr ik ben er toch best van geschrokken.
maandag 15 juni 2015 om 22:54
In dergelijke situaties controleer ik altijd bewust in hoeverre ik in de spiegel van de vrachtauto de chauffeur kan zien. Als dat zo is, kan hij mij ook zien (met theoretisch dan nog de kans dat hij me niet waarneemt...). Als ik de chauffeur op dat moment niet kan zien, dan blijf ik per definitie wachten totdat hij weggereden is. Van een vrachtauto kun je niet winnen als fietser/voetganger.
Ik kan me je bibbers achteraf goed voorstellen!
Ik kan me je bibbers achteraf goed voorstellen!
maandag 15 juni 2015 om 23:10
Ja zo word je weer eens met de neus op de feiten gedrukt. Kan me indenken dat je nu ineens de bibbers hebt. Ik zag gisteren hier op een soort buurtfeest een vuilniswagen staan waaromheen een rood zeil lag met de tekst: Als je op dit kleed staat zien we je niet. Dat helpt me herinneren volgende keer toch nog wat meer afstand te houden. Als ik als fietser voorrang heb op een vrachtwagen omdat die uit een uitrit komt, kijk ik ook altijd of de chauffeur me ziet voor ik er langs ga
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 16 juni 2015 om 00:00
Snap het helemaal! Ik heb ooit uitgeweken naar de middenberm toen ik op de motor een vrachtwagen aan het inhalen was. Die zag mij niet naast zich en kwam zo naar links! Ik hobbeldebobbel over het gras in de middenberm en keihard in de remmen. Wat was ik daar ongelooflijk van geschrokken! Nog altijd schiet dat moment Door me heen als ik vrachtwagens inhaal en is al meer dan 15 jaar geleden. Live life!
dinsdag 16 juni 2015 om 01:56
Begrijpelijk. Dat soort dingen kan heel veel indruk maken, en dan, als je lekker thuis bent, moet die schrik er even uit. Fijn dat je verder ongedeerd bent!
Ik ben ooit van achter aangereden op mijn fiets terwijl ik naar school fietste. Had de auto niet gezien, hij mij ook niet, gevaarlijke weg. Gelukkig alleen een kapotte fiets en blauwe billen. Ik vind het nog steeds naar als een auto te dicht op mij rijdt, en het is al 16 jaar geleden.
Ik ben ooit van achter aangereden op mijn fiets terwijl ik naar school fietste. Had de auto niet gezien, hij mij ook niet, gevaarlijke weg. Gelukkig alleen een kapotte fiets en blauwe billen. Ik vind het nog steeds naar als een auto te dicht op mij rijdt, en het is al 16 jaar geleden.