Aasgieren

15-06-2015 23:37 22 berichten
Staan ze bij jullie ook? In linie voor de kassarij. En dat ze dan vragen: 'mag ik ze hebben?' Worden er bij jou in de buurt ruilparties gehouden voor de dubbelen? En geruzied om die ene zeldzame missende?

Kortom, deel hier je leuke, minder leuke en ronduit schokkende ervaringen met dierenplaatjes en andere meuk van de supermarkt

Ik heb vandaag een verlegen meisje blij gemaakt met een handje dierenkaarten. Word ik blij van.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet nog met die voetbalplaatjes. Dat ze de dranghekken bij de uitgang van de supermarkt hadden gezet om hondsdolle kinderen op gepaste afstand te houden van nietsvermoedende klanten
quote:diana_banana schreef op 15 juni 2015 @ 23:53:

Ik weet nog met die voetbalplaatjes. Dat ze de dranghekken bij de uitgang van de supermarkt hadden gezet om hondsdolle kinderen op gepaste afstand te houden van nietsvermoedende klanten

Dat zouden ze bij mijn supermarkt wel weer mogen doen hoor.

Er staan wel vaker kinderen voor de gratis uitdeelstuff maar het is nu toch wel heel erg.

Kan iemand me uitleggen wat er zo leuk is aan die plaatjes?
Dranghekken zelfs. Maar het doet mij inderdaad ook aan de voetbalkaartjes denken. Hier rond 20:30 nog 5 kinderen bij de kassa!
Die voetbalplaatjes die je bij 5 euro kreeg (of was het 10 euro?), gek werd je van die kinderen "mevrouw mag ik uw plaatjes?". Heb een keer aan een kind gevraagd "Wat denk je dat dit kost?" Had alleen een pakje melk en kaascroissants in zo'n doorzichtig zakje.
Hier staat buiten een hek met een spandoek dat je daar om diere plaatjes mag vragen, als de kinderen wet veel of irritant zijn worden ze naar buiten gestuurd. Als er 1 verlegen jongetje (of meisje) is mag die binnen blijven, die valt niemand lastig en als jij de plaatjes niet hoeft kan je die gelijk bij hem of haar kwijt. Vind dat wel een goede oplossing. Maar heb het ook wel mee gemaakt op andere plekken dat dat soort kaartjes nog net niet uit je handen worden getrokken... Ik spaar ze altijd voor mijn oppas kinderen, maar de lol is er voor mij dan snel af...
Ik vind het altijd reuze irritant!

Het is zo schooierig!

Heb mijn kinderen ook op het hart gedrukt dat ik absoluut niet wil dat zij dat ooit gaan doen.
En over twee maanden liggen die zorgvuldig gespaarde plaatjes bij de kringloop.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Al 3x gehad dat ze de straat langs gaan! Dus aanbellen bij alle huizen en vragen om minions (van de plus)...
Ik ben dól op Albert Heijn maar het is me er tegenwoordig te duur. Het enige voordeel daarvan is dat ik van die spaaractiebedelaars af ben.

De Lidl heeft dat soort acties niet.
quote:AnneBoleyn schreef op 16 juni 2015 @ 07:02:

Al 3x gehad dat ze de straat langs gaan! Dus aanbellen bij alle huizen en vragen om minions (van de plus)...Dit heb ik nog maar één keer gehad. Als ik Minions zou hebben dan hield ik ze lekker zelf. Ik Minions.
Als ik ze zie bedelen en voor me in de rij staat een kind dan vraag ik vlak bij de bedelaars of dat kind de plaatjes wil hebben. met daarna de opmerking: kinderen die vragen......
Ik geef ze ook vaak aan een kindje wat het helemaal niet verwacht, zo lief als ze zo blij reageren. Daar word ik zelf ook helemaal blij van.
Ik doe niet vaak mee aan spaaracties omdat ik het meestal meuk vind. Alleen voor een boodschappenpakket spaar ik, maar dan geef ik de spullen die ik zelf niet gebruik weg. Ik neem zegels etc. wel altijd aan en leg ze dan in de koffiekamer op mijn werk voor de liefhebbers (ze zijn altijd zo weg!). Als een kind het netjes vraagt, krijgt hij/zij mijn plaatjes/minions of wat dan ook gewoon.
Gisteren kwamen de kinderen uit school met een boekje... het spaarboek van de AH met de dierenplaatjes van de AH. gekregen. leuk hoor.

Nu kom ik daar max 1x in de maand. Als er echt iets is wat ik perse wil hebben of voor een bonusvoordeel die je kan hamsteren.

Ja en nu?

Dochter wil natuurlijk de plaatjes sparen, maar ik kom bij de Deen, Lidl en soms Jumbo. Hopelijk zijn er straks weer vriendinnen en grootouders die die dingen gaan sparen voor ze.
Zoo vervelend als ze buiten meteen staan te springen om die plaatjes!

Mijn vriend deed laatst boodschappen bij de AH, waar ze ook een dwanghek hebben geplaatst. 1 Snotblaag springt hier echter zo overheen om de kaartjes uit mijn vriends hand te trekken en het op een lopen te zetten. Ze worden steeds brutaler.
The most courageous act is still to think for yourself.
quote:artistiqueorchid schreef op 16 juni 2015 @ 09:04:

Zoo vervelend als ze buiten meteen staan te springen om die plaatjes!

Mijn vriend deed laatst boodschappen bij de AH, waar ze ook een dwanghek hebben geplaatst. 1 Snotblaag springt hier echter zo overheen om de kaartjes uit mijn vriends hand te trekken en het op een lopen te zetten. Ze worden steeds brutaler."Ze" lijkt me overdreven. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat 1 asociaal, onopgevoed kutkind steeds brutaler wordt. Veruit de meeste kinderen zijn heel normaal.
quote:viva1966 schreef op 16 juni 2015 @ 09:28:

[...]

"Ze" lijkt me overdreven. Je zou hoogstens kunnen zeggen dat 1 asociaal, onopgevoed kutkind steeds brutaler wordt. Veruit de meeste kinderen zijn heel normaal.Dat er überhaupt dranghekken nodig zijn lijkt mij een goed teken dat ze steeds brutaler worden. Bij de wuppies of hamsters (de eerste keer) ging het bij mij niet zo hoor, toen was dat nog niet nodig. Al betekend dat niet dat alle kinderen nu opeens zo brutaal zijn.

Mijn oppas kinderen hebben de diere plaatjes de eerste keer ook verzameld, maar dat album hebben ze nu nog en vinden ze nu ook nog leuk (wel minder natuurlijk). En die stickies van de plus heb ik nog, hehe gebruik ze bij feestjes. Hoef ik geen glas markers te kopen of iedere 15 minuten weer glazen te gaan wassen
Ik vraag mij ook wel eens af hoeveel ouders het daadwerkelijk goed vinden dat hun kind staat te bedelen bij de AH. Heb wel eens gezien dat ouders hun kind daar droppen zodat ze makkelijk zonder zeuren boodschappen kunnen doen maar ik heb ook wel eens gezien dat sommige kinderen daar echt uren zijn. De AH is toch geen kinder opvang? Zouden die kinderen tegen ouders zeggen dat ze bij een ander zijn gaan spelen om ondertussen bij de AH te bivakkeren?

Heb ook wel eens gezien dat mensen nog snel een mars, blad of iets dergelijks kopen want ojee ze komen 50 cent te kort en dan het blad ook nog vergeten en niet luisteren als de cassiere roept.
meestal spaar ik voor de buurkinderen, maar als het iets is dat zij niet sparen, dan geef ik het aan al die aasgiertjes bij de uitgang.

het zijn net aapjes in kooien, want ze worden achter speciale hekjes gezet.
Ik geef ze aan het kind dat het het minst verwacht. Gewoon voor het glunderende snoetje, niet omdat ik zo nodig andermans kinderen de les wil lezen.
Als iemand hamstertjes zoekt, ze liggen per kilo bij de kringloopwinkels.

Net als de Disney poppenkastpoppen en de Muppetshandpoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven