Kat en pup

17-06-2015 13:19 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik heb een kat die hier iets meer dan een jaar is, hij loopt de hele dag buiten en komt binnen om te slapen. Hij heeft zijn eigen plekjes, waar de hond niet kan komen.

Sinds april hebben we een pup in huis. De pup en kat gaat heel goed samen, ze spelen af en toe met elkaar maar kunnen ook bij elkaar gaan liggen.

Alleen de kat plast op de spullen van de hond, in de hondenmand en op een dekentje waar de hond graag op ligt.

Is dit sproeigedrag? Is het jaloezie? Iemand ervaring? Of tips hoe dit kan stoppen?

Alvast bedankt!
Doe wat goed voelt, kritiek krijg je toch wel!
Klinkt als stress en territoriaal gedrag.

Mijn katten hebben in het nieuwe huis een tijdje op dingen geplast omdat er hier vroeger ook een katje heeft gewoond die ze dus roken. Plus de stress van de verhuizing.

Dus ik denk stress van het nieuwe hondje en laten zien dat het zijn/haar territorium is.

Als je de spulletjes wast in de soda dan ruikt de kat het niet meer en is de kans kleiner dat er nog een keer op die plek geplast wordt. Dat is iig mijn ervaring.
Stress idd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Wassen met groene biotex. Dat dood de eiwitten in kattenurine.

Extra kattenbak eventueel. Uitloop naar buiten?

Feliway spray of verdamper.

Meer zou ik even niet weten.
Dank jullie wel, zal het goed wassen..

Aan stress had ik nog niet gedacht, maar klinkt ook wel logisch. Zal hem wel wat extra aandacht geven.
quote:little_angel89 schreef op 17 juni 2015 @ 13:34:

Wassen met groene biotex. Dat dood de eiwitten in kattenurine.

Extra kattenbak eventueel. Uitloop naar buiten?

Feliway spray of verdamper.

Meer zou ik even niet weten.Even een vraagje maar is die biotex niet hetzelfde als soda of zit er nog iets anders doorheen?
Geen idee of dat hetzelfde is. Hier heeft men het altijd over groene biotex. Heb me er nooit in de verachillen verdiept. Maar hoor dus niet anders als deze. Net als dat er iets van verschil blijkt te zitten in groen en blauw, maar vraag me niet wat.

@ to: goed wassen en goed wassen zijn 2 dingen. Je hebt echt iets nodig wat de eiwitten neutraliseert. Een gewone allesreiniger of waspoeder doet dat niet. De kat blijft zijn markering dan ruiken.

Ook niet met bleek/chloor. Dat ruikt veel te lekker voor katten.
Voor spullen die niet in de was kunnen: Ecodor!

Mijn draakje heeft 1x op de bank geplast, spray erop en nooit meer gedaan.
quote:little_angel89 schreef op 17 juni 2015 @ 14:02:

Geen idee of dat hetzelfde is. Hier heeft men het altijd over groene biotex. Heb me er nooit in de verachillen verdiept. Maar hoor dus niet anders als deze. Net als dat er iets van verschil blijkt te zitten in groen en blauw, maar vraag me niet wat.

Ik heb het even aan de wijze oudere dames hier nagevraagd en die zeggen dat het verschil is dat er bij de biotex ook wat wasmiddel zit.

Maar ik vind het wel een goede tip! Ga ik als ze het ooit weer doen ook eens proberen.
Leuk dat ze goed met elkaar om kunnen gaan! Wel jammer van het sproei gedrag....is de kat gecastreerd?
"I love not Man the less, but Nature more..."
Ja, de kat is wel gecastreerd!

Dat hebben we al gedaan voor dat hij begon met sproeien, om dat te voorkomen en om te voorkomen dat hij weg zou lopen..
Castreren maakt ook inderdaad niet uit.

Nogmaals naast het wassen een (tijdelijk) extra kattenbak bij waar hij sproeit. Hopen dat dat werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven