antiek verkopen

17-06-2015 15:21 31 berichten
mijn ouders willen hun huis verkopen. ze wonen nu ruim en hebben dus heel veel spullen.

Kasten, bureaus, commodes, eetkamer, gereedschap, kleine spullen. Alles oud/antiek.

Nu weten we niet goed hoe we dit het beste kunnen aanpakken. voor mijn gevoel zet je een oude antieke kast niet zomaar op marktplaats. Maar een antiekwinkel geeft je natuurlijk maar een fractie van de prijs wat het waard is. Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben? De kringloop laten we voor overige spullen ook komen maar die zullen niet geïnteresseerd zijn in het echte antiek.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinkeDeWit schreef op 17 juni 2015 @ 17:30:

Mooie antieke meubels doen het wel goed op Marktplaats hoor. Het is mij nog nooit gelukt om daar iets moois voor bijna niets te vinden.Nou een bod van 150 euro op een empire kabinet vind ik bijna niets
Van Tol Antiek

Adres: Oosteinderweg 201-A, 1432 AS Aalsmeer

Voor mooi antiek krijg je hier wel een goede prijs nog maar dan moet het wel zeer goed antiek zijn
Naar antieke meubels, ook al is er ooit "fors" (relatief begrip) voor betaald is niet veel vraag. Tenzij het een puntgaaf liefst uniek stuk is.

Koper en ook tin zijn ook niet populair.

Ik zou foto's maken en een keer naar zo'n Kunst en Kitsch bijeenkomst gaan.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
http://www.vantolantiek.n ... kabinet-overgangs-periode

Dit kabinet hebben wij aan hun verkocht.Stond bij ons in de hal en ik wilde daar nu een eiken.Daar kregen we tenminste nog een redelijke prijs voor.

Vroeger waren ze 25000 gulden of meer waard.Dus als je ouders daar zoveel voor hebben betaald is het jammer maar de waarde is erg gezakt voor kabinetten.
fors als in 40 tot 50 jaar geleden honderden guldens. Voor hun veel geld toen.

Wij wonen in het zuiden trouwens
Beste Liesbeth,

Uit ervaring weet ik dat antieke kasten / meubels vandaag de dag niet veel meer opbrengen. De mooiste kasten of andere meubels gaan bij veilinghuizen voor 150 euro weg. Alleen de meeste bijzondere meubels brengen meer op wanneer deze volledig origineel zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven