Terugbellen?

19-06-2015 12:37 45 berichten
Ik word de laatste tijd nogal eens gebeld door bedrijven en dergelijke die vervolgens geen voicemail achter laten wat ik altijd irritant vind. Ik heb juist de voicemail aanstaan zodat iemand een berichtje achter kan laten zodat ik een naam heb en weet waarover het gaat als ik terug bel. Heb een tijdje steeds terug gebeld maar het kwam regelmatig voor dat men niet wist waarom ik gebeld was en door wie of dat het inmiddels al was opgelost.

Als het een bedrijf is waar ik een sollicitatie naar heb verstuurd bel ik uiteraard terug omdat het waarschijnlijk daarover gaat maar bij andere bedrijven twijfel ik toch altijd want ik vind het zonde van mijn belminuten als ik voor niks terug bel.

Hoe doen anderen dat eigenlijk? Is het raar om niet terug te bellen en er vanuit te gaan dat men nog wel een keer belt als het belangrijk is?
Alle reacties Link kopieren
Als ik een telefoontje verwacht maar het mis dan bel ik terug, zo niet dan bel ik eigenlijk nooit terug. Ze bellen mij dan nog maar een keer.
Nee, dat vind ik helemaal niet raar. Zij willen jou spreken toch, niet andersom? En als ze dan ook nog eens geen bericht inspreken, laat ik het helemaal aan de andere partij over.
Voicemail aanzetten.

Of anders voicemail uit en niet terugbellen. Dan blijf ik nl bezig.
gouden regel bij mij is 'geen voicemail = niet terugbellen'. Bij een sollicitatie vind ik het wel anders idd, dan zou ik ook terugbellen.
terugbellen doen ze zelf maar ... vaak krijg je toch alleen algemeen nummer in het scherm te zien en weet de receptioniste toch ook niet waarover het gaat

daarvoor kunnen ze een bericht nalaten als het echt belangrijk is
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik bel niet terug, tenzij ik ze om iets gevraagd heb. Als ze op eigen initiatief hebben gebeld, bellen ze wel terug als ze me nodig hebben of spreken in met de vraag of ik ze wil bellen.
Anonieme nummers neem ik uberhaupt niet op. Dat zijn vaak telestalkers van bedrijven. Die spreken ook niets in, dus lekker laten bellen en het houdt vanzelf op.
Shoot first, ask questions later!
Wie niet inspreekt, wordt niet teruggebeld. Heel simpel.

Verder sta ik in het belmenietregister, dus ik heb er niet zoveel last van.
Hier ook de laatste tijd: ik word steeds gebeld door een onbekend nummer, en ze spreken niks in.

Heel irritant, want ik ben best nieuwsgierig. Maar ik bel dus niet zelf terug, ook niet als ik wel een nummer zou hebben.

(overigens: als ik wel een nummer weet, dan google ik dat en dan bepaal ik of het leuk genoeg is om terug te bellen)
quote:Splinter_ schreef op 19 juni 2015 @ 12:45:

Hier ook de laatste tijd: ik word steeds gebeld door een onbekend nummer, en ze spreken niks in.

Heel irritant, want ik ben best nieuwsgierig. Maar ik bel dus niet zelf terug, ook niet als ik wel een nummer zou hebben.

(overigens: als ik wel een nummer weet, dan google ik dat en dan bepaal ik of het leuk genoeg is om terug te bellen)Vaak zijn dit bedrijven die je wat willen verkopen.
quote:gismo72 schreef op 19 juni 2015 @ 12:46:

[...]

Vaak zijn dit bedrijven die je wat willen verkopen.

Ja, dat denk ik ook.

Dan wens ik ze succes met steeds bellen. k ben zelden thuis.
quote:Splinter_ schreef op 19 juni 2015 @ 12:46:

[...]

Ja, dat denk ik ook.

Dan wens ik ze succes met steeds bellen. k ben zelden thuis. Ja vind ik ook. Alhoewel ik altijd wel erg nieuwsgierig wie er gebeld heeft.
Voicemail staat bij mij uit, ook op de vaste telefoon. Als iemand me nodig heeft probeert hij of zij het later nog maar een keer.
verba volant, scripta manent.
Ik vind voicemail a-sociaal.

De beller is geld kwijt voor nul contact en degene die gebeld wordt reageert meestal niet terug.

Je neemt op, of je neemt niet op. Als het belangrijk is bellen ze wel een tweede keer.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:MarianneDavids schreef op 19 juni 2015 @ 12:53:

Voicemail staat bij mij uit, ook op de vaste telefoon. Als iemand me nodig heeft probeert hij of zij het later nog maar een keer.Bij mij hetzelfde, als het familie is die me nodig heeft, weten ze me wel te vinden.
Ws zijn dit telestalkers. Een computer belt automatisch een nummer en bij contact (niet een antwoord apparaat) wordt het telefoontje naar een medewerker doorgeschakeld. Zo zijn medewerkers geen tijd kwijt met het intoetsen van nummers waar niet wordt opgenomen. Helaas slaat daarbij jouw antwoordapparaat dus wel gewoon aan en heb je een gemiste oproep zonder ingesproken woord.

Inderdaad, aanmelden bij Bel-Me-Niet-Register en je bent overal vanaf.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Wat is er mis mee om even een voicemail in te spreken? Bij mij gaat de voicemail zowel op landlijn als mobiel na een keer of vier overgaan gewoon aan. Je kan altijd wat inspreken. Al is het maar om te vragen om terug te bellen, dat je later bent, bus gemist, etc.

Als ik les geef of bij een conferentie ben, heb ik mijn telefoon ook uit staan. Ik zie dan pas iets tijdens de pauze.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Als iemand geen voicemail achterlaat bel ik niet terug. Als het belangrijk is laten ze namelijk wel een voicemail achter of ze bellen zelf later terug.

Ik Google wel vaak het nummer, omdat ik wel wil weten wie er gebeld heeft. Dan kan ik nog altijd bepalen of ik zelf terug wil bellen of niet.
Voicemail asociaal?! Ik vind van niet want ik bel wel altijd terug. Als die aan staat en je bent nooit van plan terug te bellen na een bericht dan vind ik het wel asociaal.

Vrienden, werk en telefoontjes die ik verwacht bel ik terug maar bij werk gaat het dan vaak om vervanging die al geregeld is als ik terugbel.
quote:gismo72 schreef op 19 juni 2015 @ 12:49:

[...]

Ja vind ik ook. Alhoewel ik altijd wel erg nieuwsgierig wie er gebeld heeft.Google!

O wacht (ik lees van onder naar boven ) ik zie nu dat het gaat om gebeld worden door een onbekend nummer.
quote:redbuIIetje schreef op 19 juni 2015 @ 12:41:

Anonieme nummers neem ik uberhaupt niet op. Dat zijn vaak telestalkers van bedrijven. Die spreken ook niets in, dus lekker laten bellen en het houdt vanzelf op.Zowel mijn ouders als mijn schoonouders bellen anoniem. Volgens mij weten ze allebei niet eens hoe ze dit aan-/uit moeten zetten
quote:soetkees schreef op 19 juni 2015 @ 13:01:

Wat is er mis mee om even een voicemail in te spreken? Bij mij gaat de voicemail zowel op landlijn als mobiel na een keer of vier overgaan gewoon aan. Je kan altijd wat inspreken. Al is het maar om te vragen om terug te bellen, dat je later bent, bus gemist, etc.

Als ik les geef of bij een conferentie ben, heb ik mijn telefoon ook uit staan. Ik zie dan pas iets tijdens de pauze.

Ik ben dan tsjakka minstens 30 cent kwijt van mijn prepaid.

Dat vind ik a-sociaal. Je jaagt mensen op kosten doordat die stomme voicemail aanstaat.

Laatst ook, hielp ik een wildvreemde mevrouw met het zoeken naar haar vermiste telefoon.

Ik dat ding bellen, slaat die voicemail aan. Lastig zoeken als hij niet langere tijd overgaat en ik mooi beltegoed kwijt.
quote:[message=19038233',noline]Snoesje666 schreef op 19 juni 2015 @ 13:09[/message]:

[...]

Ik ben dan tsjakka minstens 30 cent kwijt van mijn prepaid.

Dat vind ik a-sociaal. Je jaagt mensen op kosten doordat die stomme voicemail aanstaat.

Laatst ook, hielp ik een wildvreemde mevrouw met het zoeken naar haar vermiste telefoon.

Ik dat ding bellen, slaat die voicemail aan. Lastig zoeken als hij niet langere tijd overgaat en ik mooi beltegoed kwijt.

Nou ja, eh, op het moment dat je iemand belt dan wil je diegene toch spreken en kost het je toch ook "tjakka" 30 cent van je beltegoed.... Nu spreek je iemands voicemail in, die belt je terug, zelfde effect toch?

En sorry hoor maar...30 cent... Tjonge.
Als ik er contact mee krijg is me dat die 30 cent wél waard.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven