Terugbellen?

19-06-2015 12:37 45 berichten
Ik word de laatste tijd nogal eens gebeld door bedrijven en dergelijke die vervolgens geen voicemail achter laten wat ik altijd irritant vind. Ik heb juist de voicemail aanstaan zodat iemand een berichtje achter kan laten zodat ik een naam heb en weet waarover het gaat als ik terug bel. Heb een tijdje steeds terug gebeld maar het kwam regelmatig voor dat men niet wist waarom ik gebeld was en door wie of dat het inmiddels al was opgelost.

Als het een bedrijf is waar ik een sollicitatie naar heb verstuurd bel ik uiteraard terug omdat het waarschijnlijk daarover gaat maar bij andere bedrijven twijfel ik toch altijd want ik vind het zonde van mijn belminuten als ik voor niks terug bel.

Hoe doen anderen dat eigenlijk? Is het raar om niet terug te bellen en er vanuit te gaan dat men nog wel een keer belt als het belangrijk is?
Alle reacties Link kopieren
quote:blijekip schreef op 19 juni 2015 @ 13:06:

[...]

Zowel mijn ouders als mijn schoonouders bellen anoniem. Volgens mij weten ze allebei niet eens hoe ze dit aan-/uit moeten zetten

Help ze 'n handje!

M'n vader had 't laatst op z'n mobiel ook per ongeluk uitgezet, heb dat dus opgelost want wil 'n telefoontje van hem uiteraard niet negeren.
Shoot first, ask questions later!
Tja Snoesje, dat is het risico van bellen. Je kunt ook kiezen om op een andere manier contact op te nemen. De meeste mensen hebben wel een mailadres waar ook nog eens vrij simpel aan te komen is. Bedrijven en hun medewerkers zijn vaak via mail of de site te bereiken en je ziet dat steeds meer bedrijven op social media actief zijn en die kun je daar ook bereiken. Genoeg alternatieven om geen ¤0,30 kwijt te zijn.
quote:Snoesje666 schreef op 19 juni 2015 @ 13:09:

[...]

Ik ben dan tsjakka minstens 30 cent kwijt van mijn prepaid.

Dat vind ik a-sociaal. Je jaagt mensen op kosten doordat die stomme voicemail aanstaat.

Laatst ook, hielp ik een wildvreemde mevrouw met het zoeken naar haar vermiste telefoon.

Ik dat ding bellen, slaat die voicemail aan. Lastig zoeken als hij niet langere tijd overgaat en ik mooi beltegoed kwijt.

Tjonge. Bel dan gewoon helemaal niet (meer) als je er te krenterig/armoedig voor bent.

Echt, dertig cent
En anders als iemand na 3 keer overgaan niet opneemt, dan hang je op, voordat hij op antwoordapparaat slaat. Overigens is prepaid echt ontzettend reteduur. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken, maar is een abonnement niet iets? Je hebt ze al van iets van 10-15 euro per maand.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ik ben trouwens dol op voicemail, zeker werkgerelateerd. Ik spreek liever 1 x een bericht in dan dat ik eerst achttien pogingen moet wagen eer ik iemand aan de lijn krijg.

Bij mensen die ik wel moet, maar niet zo graag wíl spreken is het helemaal ideaal (ben je toch makkelijk je slecht-nieuws boodschap kwijt).
Ik sta in het Bel-me-niet Register en op mijn antwoordapparaat staat: 'Dit is de voicemail van Yette Ketette, ik kan nu helaas niet opnemen. Als u teruggebeld wilt worden, laat dan een naam en telefoonnummer achter na de piep' *piep*

Simpel en duidelijk.
quote:blijekip schreef op 19 juni 2015 @ 13:06:

[...]

Zowel mijn ouders als mijn schoonouders bellen anoniem. Volgens mij weten ze allebei niet eens hoe ze dit aan-/uit moeten zetten En veel overheidsinstanties en banken bellen ook anoniem.
quote:redbuIIetje schreef op 19 juni 2015 @ 13:27:

[...]

Help ze 'n handje!

M'n vader had 't laatst op z'n mobiel ook per ongeluk uitgezet, heb dat dus opgelost want wil 'n telefoontje van hem uiteraard niet negeren.

Ik neem gewoon op

Als het iemand is die ik niet wil spreken dan zeg ik dat.
Ik neem sowieso op als ik gebeld wordt, maar als ik een gesprek gemist heb van een nummer dat ik niet ken en er is geen voicemail: jammer. Dat bel ik niet terug. Als het belangrijk is bellen ze vanzelf nog een keer, denk ik maar.
quote:_blabla_ schreef op 19 juni 2015 @ 13:52:

[...]

En veel overheidsinstanties en banken bellen ook anoniem.

Precies, echt veel bedrijven. Mijn werkgever ( ziekenhuis) ook, zo irritant.

Ik geef mijn mobiele - en vaste lijnnummer niet zomaar, dat scheelt. verder sta ik in het belmeniet-register. Als er geen voicemail is ingesproken bel ik niet terug tenzjj ik weet wie het is en terugbellen handig is.
Je bent zelf een theepot
bij een niet ingesproken voicemail ben ik soms nieuwsgierig genoeg om het nummer op te zoeken. En dan ligt het er maar aan van wie dat nummer is of ik terugbel, of gewoon wacht tot ze nog eens bellen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:redbuIIetje schreef op 19 juni 2015 @ 12:41:

Anonieme nummers neem ik uberhaupt niet op. Dat zijn vaak telestalkers van bedrijven. Die spreken ook niets in, dus lekker laten bellen en het houdt vanzelf op.Hier hetzelfde, ik neem ook gewoon niet op. Als het echt belangrijk is spreken ze wel wat in of vinden ze een andere manier om me te bereiken, toch? (En dat gebeurt nooit, dus dat zegt mij genoeg.)
Had ik maar een motto.
Ik google alle onbekende nummers. Als er dan nog geen lampje bij me gaat branden (of het nummer niet te vinden is) en er is geen bericht is ingesproken, bel ik niet terug. Belminuten zijn voor mij geen reden om niet terug te bellen, maar ik heb geen zin om onbekenden die mij om onbekende redenen gebeld hebben terug te bellen. Mijn redenatie, als het echt belangrijk is, spreken ze wel wat in of bellen ze terug. Verder neem ik anonieme nummers ook niet op en vrienden/familie bel ik uiteraard wel terug.

Wat ik trouwens wel eens doe. Als ik gebeld kan worden door een bedrijf/instantie waar ik het van weet, zet ik het nummer van tevoren in mijn telefoon. Dan weet ik meteen wie er belt en of ik wil opnemen (ook als het op dat moment niet goed uit komt) of ik later terug bel.

Daarentegen heb ik zelf een hekel aan een voicemail inspreken. Als ik een bedrijf/instantie niet kan bereiken, bel ik op een later tijdstip terug of stuur een mail als het niet dringend is (doe ik sowieso liever dan bellen). Als ik vrienden/familie niet kan bereiken, stuur ik ze een app/sms zodat ze weten waarom ik belde.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
quote:Snoesje666 schreef op 19 juni 2015 @ 13:09:

[...]

Ik ben dan tsjakka minstens 30 cent kwijt van mijn prepaid.

Dat vind ik a-sociaal. Je jaagt mensen op kosten doordat die stomme voicemail aanstaat.

En vervolgens belt de ander jou terug, en is dat gesprek weer op zijn/haar kosten ipv op de jouwe...
Ik bel alleen terug als ik een bericht op mijn voicemail heb staan met de vraag om terug te bellen.

Of het moet een bekende of familie zijn.

Anonieme nummers neem ik meestal wel op omdat mijn werkgever en een gedeelte van mijn familie altijd anoniem belt. Is het een telefoontje waar ik geen zin of tijd voor heb dan kap ik het snel af.
Ik bel niemand terug.... als ze me nodig hebben proberen ze het nog maar een keer. Goede vrienden en familie hebben mijn handynummer, en daar neem ik dus onbekende telefoonnummers niet op....
Bestaat dat nog; Prepaid? Kost toch allemaal niks meer tegenwoordig, die abonnementen..

Ik word ook echt NOOIT gebeld trouwens, gelukkig geen last van bovenstaande dus!
quote:plumplum schreef op 19 juni 2015 @ 14:22:

Wat ik trouwens wel eens doe. Als ik gebeld kan worden door een bedrijf/instantie waar ik het van weet, zet ik het nummer van tevoren in mijn telefoon. Dan weet ik meteen wie er belt en of ik wil opnemen (ook als het op dat moment niet goed uit komt) of ik later terug bel.

Oh, wat slim! Handig bij sollicitaties!
quote:bam1984 schreef op 19 juni 2015 @ 15:34:

Bestaat dat nog; Prepaid? Kost toch allemaal niks meer tegenwoordig, die abonnementen..

Ik word ook echt NOOIT gebeld trouwens, gelukkig geen last van bovenstaande dus!Wat een onzin. Prepaid kost mij zo'n 15 euro per jaar, dus vele malen goedkoper dan zo'n 'goedkoop' abonnement.
Mijn prepaid kost me ongeveer 15 euro per jaar. Die is puur voor bereikbaarheid.

Snoezekind is dit schooljaar nog geen tientje kwijtgeraakt aan zijn mobiel.

Thuis en op school kan hij op de wifi, en op de fiets is internet niet nodig.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven