ander levenspad

21-06-2015 11:19 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best benieuwd naar verhalen van mensen die op een dag besloten om een totaal ander pad in het leven te kiezen. Om bijv iets heel anders te doen qua werk. Of bijv het abrupt beëindigen van een relatie/vriendschappen, ander land, andere hobby's... Noem maar op..

Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar wat het je heeft opgeleverd.

Alle verhalen zijn welkom
To begint.
Neem een kind.
Waarom wil je dat weten?
Ik heb op een dag een ander kapsel genomen, telt dat ook? Leverde me een lege portemonnee op.
Het abrupt beëindigen van een ander land?
quote:verhuisd schreef op 21 juni 2015 @ 11:44:

Het abrupt beëindigen van een ander land?Zo, wat een agressie! U is meneer Poetin?
Na 5 jaar thuis te hebben gezeten met een chronische ziekte namelijk me/cvs, en een hevige angststoornis waarbij ik dagelijks te maken kreeg met paniekaanvallen, heb ik de stap genomen om toch werk te gaan zoeken.

Ik voel me beter dan ooit!

Heb nu afleiding, waardoor ik geen paniekaanvallen krijg, ben weer onder de mensen, voel me weer belangrijk in het leven, en met mijn vermoeidheid? tsja, na het werk ga ik even 1.5 uur slapen.
quote:JollyJ schreef op 21 juni 2015 @ 11:45:

[...]

Zo, wat een agressie! U is meneer Poetin?Njet! Desalniettemin aangenaam.
Life Changing Decisions gepaard gaand met bliksem en donder? Nee, meestal was het een futiliteit waardoor het levenstroompje werd verlegd naar een andere baan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
de dag dat ik een wasmachine kocht
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2015 @ 12:17:

de dag dat ik een wasmachine kochtOw? Ik doe het nog steeds op de hand en daarna haal ik het door de mangel.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2015 @ 12:19:

[...]

Ow? Ik doe het nog steeds op de hand en daarna haal ik het door de mangel.suffie, ik weet dat veranderingen moeilijk zijn maar van deze ga je echt veel plezier hebben!
Ik heb me hier aangemeld. Was ook een levensveranderende ervaring.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 juni 2015 @ 12:20:

[...]

suffie, ik weet dat veranderingen moeilijk zijn maar van deze ga je echt veel plezier hebben!Ik hou niet van nieuwerwetse fratsen.
Wat een heerlijke reacties weer
Je vraagt om hele persoonlijke verhalen zonder iets van jezelf neer te zetten of te vertellen waarom. Wat voor soort reacties verwacht je dan?
quote:fifaqueen schreef op 21 juni 2015 @ 12:30:

Wat een heerlijke reacties weer Die krijg je als je zelf de moeite niet neemt inhoudelijk te openen.
Ik heb een steen verlegd,

in een rivier op aarde.

Het water gaat er anders dan voorheen.

De stroom van een rivier, hou je niet tegen

het water vindt er altijd een weg omheen.

Misschien eens gevuld, door sneeuw en regen,

neemt de rivier m'n kiezel met zich mee.

Om hem, dan glad, en rond gesleten,

te laten rusten in de luwte van de zee.

in een rivier op aarde.

Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten.

Ik leverde bewijs van mijn bestaan.

Omdat, door het verleggen van die ene steen,

de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan.

in een rivier op aarde.

Nu weet ik dat ik nooit zal zijn vergeten.

Ik leverde bewijs van mijn bestaan.

Omdat, door het verleggen van die ene steen,

de stroom nooit meer dezelfde weg zal gaan
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Fifaqueen wat is je eigen voorbeeld dan? Of waarom stel je deze vraag?
Eh, hoe bedoel je dat? Ik verander vaker van levenspad; bijna wel elke 2-3 jaar. Al zo'n tig keer gedaan en dan moet ik nog 30 jaar worden. Zowel opleidingstechnisch, woonomgeving, familie & vrienden, gezinssamenstelling, ambities, hobby's, muzikale voorkeur. En dan ben ik momenteel gewoon het prototype burgerlijk, vaste relatie, kind, huisje boompje beestje Ik denk/hoop dat ik nu wel klaar ben met alle veranderingen.
quote:yasmijn schreef op 21 juni 2015 @ 12:27:

[...]

Ik hou niet van nieuwerwetse fratsen.het scheelt zeeën van tijd. met de komst van de wasmachine leerde ik lezen en schrijven, zonder de wasmachine dus geen forum
Maar goed, inhoudelijk dan: ik volg geen pad. Mijn levenspad ligt achter me, niet voor me. Ik kan mijn pad dus niet verleggen, ik kan terugkijkend wel kronkelingen zien.
Hey fifaqueen, sta je mss op het punt om een rigoreuze beslissing te nemen maar twijfel je nog?
Ik heb een tijdje geleden een besluit genomen voor een ander levenspad. Was goed, geen seconde spijt van gehad.

Nu tijdelijk weer terug in mijn 'oude' leven, aangezien het volgen van mijn droom nogal wat geld kost. Ook geen spijt van trouwens....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven