Kindertijdschrift

26-06-2015 22:29 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jongste vindt de Kijk nog te moeilijk, hij is 12, maar vindt de onderwerpen wel leuk. Nu zijn er, volgens mij, 2 vergelijkbare tijdschriften voor jongere kinderen. De 'Zit dat zo?' en 'Wetenschap in beeld'.

Kan iemand mij meer vertellen over deze 2 bladen? Wat is het verschil, zijn ze leuk, mooie foto's etc ?

Zijn er andere tijdschriften? De Junior Geografic vindt hij niet technisch genoeg
Je bent zelf een theepot
De Zo zit dat is hij denk ik te oud voor.
Quest misschien? Vond het als kind altijd erg leuk om te lezen en best eenvoudig om te lezen.
Girls compete with each other, women empower one another
Het is de 'Zo zit dat'

In mijn herinnering is dat een soort Quest voor kinderen.n
quote:nini28 schreef op 26 juni 2015 @ 22:33:

Quest misschien? Vond het als kind altijd erg leuk om te lezen en best eenvoudig om te lezen.Da's ook best een aardig tijdschrift, klopt. Weinig diepgang vind ik ( vooral veeeeeel artikeltjes) maar misschien voor nu even geen gek idee
Je bent zelf een theepot
quote:Nelladella1 schreef op 26 juni 2015 @ 22:32:

De Zo zit dat is hij denk ik te oud voor.

Oh, verkeerde titel

Valt dus af....
Je bent zelf een theepot
Know how!
De Sevendays en Kidsweek zijn twee kinderkranten die wij onze leerlingen sterk aanbevelen wanneer tijdens ouderavonden wordt gevraagd hoe het kind zijn/haar algemene kennis en leesvaardigheid kan vergroten. Het zijn beide algemene nieuwskranten, maar ligt dichtbij de belevingswereld van 12-14-jarigen. Wie weet ook een optie om naar te kijken?
Zo zit dat is voor kinderen van 9-15, dus kan nog prima!

Mijn neefje is er lid van en ik vind het zelf ook nog leuk om te lezen als ik daar ben.

Vooral omdat je zegt dat hij de Kijk nog te moeilijk vind, lijkt me dat ie prima nog een jaartje of meer de Zo zit dat kan lezen.

Of anders neem je een proefabonnement van een paar nummers?
Maar Know How is ook erg leuk! En is een stuk toegankelijker dan de Quest.
quote:K0ekie schreef op 26 juni 2015 @ 23:46:

De Sevendays en Kidsweek zijn twee kinderkranten die wij onze leerlingen sterk aanbevelen wanneer tijdens ouderavonden wordt gevraagd hoe het kind zijn/haar algemene kennis en leesvaardigheid kan vergroten. Het zijn beide algemene nieuwskranten, maar ligt dichtbij de belevingswereld van 12-14-jarigen. Wie weet ook een optie om naar te kijken?Kidsweek is veel te kinderachtig (geworden). Ik zoek echt iets daarboven en meer technisch gericht, zoals de Kijk dus (zie TP) maar dan minder moeilij
Je bent zelf een theepot
quote:LoiseauCoureur schreef op 26 juni 2015 @ 23:56:

Maar Know How is ook erg leuk! En is een stuk toegankelijker dan de Quest.

Nooit van gehoord, zag het ook niet bij de tijdschriftensite, ik zal eens zoeken

jammer dat je niet 1 nummer van tijdschriften kunt aanvragen en veel tijdschriften niet in winkels liggen
Je bent zelf een theepot
kidsweek werd hier ook echt niet gelezen, alles van het jeugdjornaal, wordt er weer uitgekauwd.
Girls compete with each other, women empower one another
Know how maar besteld, 3 nummers voor 10 euro.

Het is denk ik van 'How stuff works' zo te zien.Wetenschap in beeld lijkt me ook nog te pittig
Je bent zelf een theepot
http://www.youtech.nl/magazine/

http://issuu.com/youtech

De YouTech.

Gratis en bedoeld om kinderen voor techniek te interesseren.

Elke twee maanden op papier en elke week een nieuwsbrief op de mail.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Snoesje666 schreef op 27 juni 2015 @ 00:28:

http://www.youtech.nl/magazine/

http://issuu.com/youtech

De YouTech.

Gratis en bedoeld om kinderen voor techniek te interesseren.

Elke twee maanden op papier en elke week een nieuwsbrief op de mail.Oh, dat is ook leuk, mag hij morgen ff invullen
Je bent zelf een theepot
Ik had laatst een cadeau kaart voor tijdschriften, daarmee kon ik een paar nummers van tijdschriften bestellen.

De mevrouw in de boekwinkel om de hoek vond de kijk iig niet meer voor volwassenen.
quote:[message=19108045,noline]SuzanneSuus schreef op 26 juni 2015 @ 23:58[/

jammer dat je niet 1 nummer van tijdschriften kunt aanvragen en veel tijdschriften niet in winkels liggen

Een winkel met een groter assortiment zoeken dan, hier in het dorp heb ik ze allemaal gezien.

En anders bij een kringloopwinkels kijken en daar wat oudere nummers meenemen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Bij de supermarkt zijn deze tijdschriften vaak niet te koop, maar kijk eens bij van die sigaretten-krasloten-tijdschriftenwinkeltjes! Daar hebben ze een stuk meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven