Pitt cooking

27-06-2015 17:26 22 berichten
Pitt cooking, in werkblad geïntegreerde kookpitten. Mooi: zeker!

Maar is het ook zo practisch als het lijkt?

Wie heeft een dergelijk gasstel?
Ik moest googelen! Maar wat gaaf! Of het praktisch is, is een goede vraag inderdaad. Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft!
Ik heb ook gegoogled en het lijkt me juist erg praktisch omdat de gaspitten naast elkaar staan.
Alle reacties Link kopieren
Ziet er erg mooi uit, maar las wel dat 1 van de nadelen is dat als je werkblad van graniet of ander kwetsbaar materiaal dat het dan lastig is met vet, spetters en een pan die kan verschuiven en het blad daardoor makkelijker beschadigt.

Ik lees verder nog even mee, willen volgend jaar ofzo een nieuwe keuken en ben gek op koken en vind al leuk om ideeën op te doen
Ja, hier hadden we interesse. We hebben een nieuwe keuken en wij zagen dit concept en waren meteen verliefd. Hebben echter uiteindelijk toch gekozen voor ander principe en kan je dus geen gebruikerservaring vertellen.

Wij hebben afgezien van pitt cooking omdat we het toch te riskant vonden voor vwb beschadiging werkplaat. Of dat gevoel terecht is weet ik niet.
Ik dacht even dat Brad Pitt een eigen kookshow had.

Pitt cooking ga ik nú Googlen.
Heel mooi.

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken, maar gaan voor inductie.

Dit omdat het werkblad in hoogte verstelbaar wordt (keuken bruikbaar vanuit een rolstoel)
quote:Velma schreef op 27 juni 2015 @ 17:54:

Ik heb ook gegoogled en het lijkt me juist erg praktisch omdat de gaspitten naast elkaar staan.Het lijkt me juist erg onpraktisch omdat ik denk dat je door die opstelling veel minder plaats hebt voor je pannen.
Ik had er ook nog nooit van gehoord.

Ik lees dit:

Nooit meer aankijken tegen een vuile kookplaat. Nooit meer opkijken tegen het schoonmaken van de werkplek. PITT® cooking is hét antwoord op gepassioneerd koken en fluitend schoonmaken. Naast bedieningsgemak, voorziet de nieuwe kooksensatie in schoonmaakcomfort. Met de kookpitten geïntegreerd in het werkblad, kan de werkplaats eenvoudig en snel worden gereinigd.

Ja de werkplaats misschien maar die pitten zal je toch ook schoon moeten maken en daar ben je denk ik langer mee bezig dan met een keramische/inductie kookplaat.
Had er nog nooit van gehoord, maar vind het heel gaaf!

Lijkt me juist makkelijker schoonmaken, en zo'n werkblad zal wel zo gemaakt worden dat ie niet snel beschadigd.

Neem dit idee iig mee zodra wij aan een nieuwe keuken toe zijn, bedankt !
Ik blijf sowieso koken op gas. Dus dat keramisch en inductie nog makkelijker schoon te maken zijn dat boeit me niet echt
quote:Suze02 schreef op 27 juni 2015 @ 20:32:

Ik blijf sowieso koken op gas. Dus dat keramisch en inductie nog makkelijker schoon te maken zijn dat boeit me niet echt Geïntegreerde gaspitten heb ik ook al gezien.
quote:Sri schreef op 27 juni 2015 @ 19:02:

[...]

Het lijkt me juist erg onpraktisch omdat ik denk dat je door die opstelling veel minder plaats hebt voor je pannen.Je kunt de opstelling gewoon zelf bepalen dus dat is een kwestie van proberen met wat pannen.
quote:Sri schreef op 27 juni 2015 @ 20:35:

[...]

Geïntegreerde gaspitten heb ik ook al gezien.Link?
Schoonmaken is net zo'n drama als bij een gasfornuis, er blijven op termijn altijd restjes tussen blad en pit zitten en inderdaad vetspetters branden in je werkblad. Voor mij eens maar nooit meer. Nu weer inductie, dat is veel makkelijker schoonmaken. Enige voordeel is dat je de pitten kunt plaatsen waar je wilt maar uiteindelijk hebben maar weinig mensen een dusdanig grote keuken dat je er echt veel ruimte tussen kunt laten.
quote:kippetje29 schreef op 28 juni 2015 @ 22:51:

Schoonmaken is net zo'n drama als bij een gasfornuis, er blijven op termijn altijd restjes tussen blad en pit zitten en inderdaad vetspetters branden in je werkblad. Voor mij eens maar nooit meer. Nu weer inductie, dat is veel makkelijker schoonmaken. Enige voordeel is dat je de pitten kunt plaatsen waar je wilt maar uiteindelijk hebben maar weinig mensen een dusdanig grote keuken dat je er echt veel ruimte tussen kunt laten.

Vertel meer! Die vetspetters, hoort dat er gewoon bij? Of maakt het het echt lelijk?

Welke kleur had je? En restjes, hoe moet ik dat zien?

Ik heb nu een afschuwelijk zwaar robuuste toestand. En rvs weekblad dat er dus structureel niet uit ziet want iedere druppel water droogt lelijk op.
quote:Suze02 schreef op 27 juni 2015 @ 20:37:

[...]

Link?Dat zal moeilijk gaan, het was bij een zaak in Amsterdam.
Je blijft toch gewoon viezigheid houden van het koken? Alleen in plaats van op je fornuis/kookplaat zit het dan nu op je werkblad? Dat lijkt me eerlijk gezegd helemaal niet handig, mijn fornuis is van een materiaal dat ik steviger schoon kan maken dan mijn werkblad. Ik zou zeggen: kijk eens naar hoe je gasplaat er nu uit ziet en stel je voor dat die ingebrande vetrestjes die in de loop der jaren op of rond je pitten zijn gaan zitten niet op je gasplaat, maar op je werkblad zitten. Ik zie niet echt wat daar mooier, beter of handiger aan is. En schoonmaken: je zult toch rond die pit moeten poetsen, dat vind ik het grootste probleem van een gaspit. En dat probleem wordt niet opgelost.

Verder weet ik niet hoe jij kookt, maar ik schuif regelmatig tijdens het koken dingen even opzij om aan het volgende te kunnen beginnen. Waarbij de rand van mijn aanrecht ervoor zorgt dat ik nooit dingen onder de pan kan schuiven. Bij gaspitten die direct uit mijn werkblad zouden komen, zou hier om de haverklap brandgevaar zijn, omdat dingen er zo onder kunnen schuiven/rollen.

Mooi is het denk ik alleen als het nieuw is. Maar ik denk dat je na het in gebruik nemen heel snel met een lelijk werkblad zit.
Beeldig: mijn rvs werkblad en bij behorende kookplaat met loeizware rekken erop ziet er prima uit als het schoon is. Probleem van rvs: het vlekt en ziet er dus niet uit. Probleem van gasfornuis: die loeizware dingen zijn niet schoon te maken en die plaat er onder dus pas als je de rekken eraf hebt.
Je voorbeeld van schuiven snap ik niet?
Nog iemand ervaring?
Het enige voordeel lijkt me dat je de pitten zelf kunt plaatsen? Veel kooktoestellen hebben te weinig ruimte voor meerdere pannen. Nu zou je ze wat verder uit elkaar kunnen zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven