China

27-06-2015 21:04 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
In september gaan wij naar China. Superveel zin in! Nu starten wij in Hong Kong en willen we na een paar dagen daar door naar Guilin. Nu zie ik twee treinroutes via Gangzhou en via Shenzhen. Welke route kunnen we het beste nemen? We willen graag een dagtrein nemen? In Hong Kong is het volgens mij via de MTR? Kun je die kaartjes het beste ter plekke kopen of loop je dan kans dat je een plek misloopt? Ik wil sowieso de kaartjes voor de reis in China zelf alvast online kopen. Wie heeft er tips
Wij hadden met onze reisgenoten 4 persoons slaapcoupés. Je kunt je bagage dan gewoon in de coupe bewaren onder het stapelbed. Je kunt als koppel natuurlijk 'n coupé voor jullie 2 reserveren, dan heb je in elk geval nog wat privacy.
Shoot first, ask questions later!
quote:Ditje schreef op 27 juni 2015 @ 21:36:

[...]

Ik ga nog ff in de ontkenning

Komt wel goed

In het begin vond ik het wel mee vallen, maar op een gegeven moment kon ik het niet meer uit staan!!!!

Maar het hoort erbij.

Hoe lang gaan jullie?

En gaan jullie nog naar andere plekken in China?
quote:Ditje schreef op 27 juni 2015 @ 21:27:

[...]

Ahhh! Dus het is helemaal geen trein!

Is via Shenzhen dan het meest handige? Vanuit Gangzhou zijn er nl. meer vertrektijden richting Guilin...Shenzhen is zeker makkelijker vanuit HK
Yangshuo en Lijiang zijn absoluut aanraders om te bezoeken.
quote:vivagirl schreef op 27 juni 2015 @ 21:42:

[...]

Komt wel goed

In het begin vond ik het wel mee vallen, maar op een gegeven moment kon ik het niet meer uit staan!!!!

Maar het hoort erbij.

Hoe lang gaan jullie?

En gaan jullie nog naar andere plekken in China?We eindigen in Beijing en de route ligt nog vrij open. Ik denk dat we ook naar Dali, Lijang en de tiger leap gorge gaan. Even zien of we tijdtechnisch Xian er nog bij kunnen doen. We gaan ruim 3 weken. Dus we zullen toch her en der keuzes moeten maken met wat we willen. Sowieso verwachten we veel tijd in het Karstgebergte te zijn.
quote:redbuIIetje schreef op 27 juni 2015 @ 21:46:

Yangshuo en Lijiang zijn absoluut aanraders om te bezoeken.

Ben ik het (niet) meer mee eens.

Ik ben 10 jaar geleden in Lijiang geweest en vorig jaar weer, wat een teleurstelling. Het was al heel toeristisch maar het is wel heel erg geworden.

Ik zou er zelf niet zo heel snel meer naar terug gaan.
Alhoewel,het was ook wel lachen,

in een kabelbaan bakje met chinezen aan de zuurstof

quote:annavanandelle schreef op 27 juni 2015 @ 21:51:

[...]

Ik ben 10 jaar geleden in Lijiang geweest en vorig jaar weer, wat een teleurstelling. Het was al heel toeristisch maar het is wel heel erg geworden.

Ik was er in 2005, dus idd ook 10 jaar geleden en vond dat 'n geweldig mooi plaatsje, vooral door de bouwstijl. En al die houten open restaurantjes.

Dali, Chengdu ook geweest, ook mooi. Chengdu is vooral bekend van de panda's.

Xi'an vond ik matig, da's waar dat beeldenleger staat. Als ik iets achterwege moest laten wegens tijdgebrek zou ik die stad het eerst skippen.
quote:Ditje schreef op 27 juni 2015 @ 21:46:

[...]

We eindigen in Beijing en de route ligt nog vrij open. Ik denk dat we ook naar Dali, Lijang en de tiger leap gorge gaan. Even zien of we tijdtechnisch Xian er nog bij kunnen doen. We gaan ruim 3 weken. Dus we zullen toch her en der keuzes moeten maken met wat we willen. Sowieso verwachten we veel tijd in het Karstgebergte te zijn.

Lijang is erg mooi!!!!

Tiger Leaping Gorge vond ik ook erg gaaf.

Dali ben ik niet geweest, Xi'an wel, en vandaar naar Mount Huashan gegaan. Dat was erg gaaf.

Jiuzhaigou is ook prachtig, maar uit de richting! China is zooooo groot. Verkijk je niet op de afstanden en reistijden (en vertragingen).
quote:annavanandelle schreef op 27 juni 2015 @ 21:51:

[...]

Ik was er vorig jaar en vond het erg mooi. Maar inderdaad wel heel toeristisch.

Dat met die zuurstof flessen, is dat bij Jade Mountain?

Het is een bijzonder volk hoor......
quote:vivagirl schreef op 27 juni 2015 @ 21:59:

[...]

Lijang is erg mooi!!!!

Tiger Leaping Gorge vond ik ook erg gaaf.

Ook op de wc met het beste uitzicht geweest?

Beijing is 'n prachtige stad waar je in 2005 voor bijna nop met 'n taxi kon rijden. Neem wel altijd plattegrondjes en adreskaartjes van je hotels mee in Chinese tekens, anders begrijpt niemand waar je naartoe wil.

Het meest indrukwekkend bij Beijing vond ik de Temple of Dawn waar je 's ochtends vroeg moet zijn (7 uur) omdat dan alle locals naar het omliggende park gaan om allerlei activiteiten te doen, van Tai Chi tot waaierzwaaien, ballen en stijldansen. Oude opaatjes zitter er te breien en sommige oudjes spelen Majong. Echt heel bijzonder om mee te maken. Ze vragen ook of je mee doet en vinden het allemaal keileuk om op de foto te mogen. Hele leuke bevolking! Vanaf 'n uur of 9 zijn de meeste mensen weer weg (school of werk) en komen er meer toeristen, dus ga vooral 's ochtends vroeg.
quote:vivagirl schreef op 27 juni 2015 @ 22:03:

[...]

Ik was er vorig jaar en vond het erg mooi. Maar inderdaad wel heel toeristisch.

Dat met die zuurstof flessen, is dat bij Jade Mountain?

Het is een bijzonder volk hoor......

Ja,dat is Jade Mountain, zo mooi maar ik werd echt gek van alle chinezen..... het zijn er echt zo veel.. scheelt ook niet dat we met dochter waren en dat die echt een ongelooflijke aantrekkingskracht op chinezen had.

Maar Jade mountain was echt in de rij staan voor de kabelbaan omhoog, daarna in de rij voor naar beneden. In de rij voor de bus naar de waterval. Echt alleen maar rijen met chinezen in mijn herinnering.
quote:redbuIIetje schreef op 27 juni 2015 @ 22:05:

[...]

Ook op de wc met het beste uitzicht geweest?

Beijing is 'n prachtige stad waar je in 2005 voor bijna nop met 'n taxi kon rijden. Neem wel altijd plattegrondjes en adreskaartjes van je hotels mee in Chinese tekens, anders begrijpt niemand waar je naartoe wil.

Het meest indrukwekkend bij Beijing vond ik de Temple of Dawn waar je 's ochtends vroeg moet zijn (7 uur) omdat dan alle locals naar het omliggende park gaan om allerlei activiteiten te doen, van Tai Chi tot waaierzwaaien, ballen en stijldansen. Oude opaatjes zitter er te breien en sommige oudjes spelen Majong. Echt heel bijzonder om mee te maken. Ze vragen ook of je mee doet en vinden het allemaal keileuk om op de foto te mogen. Hele leuke bevolking! Vanaf 'n uur of 9 zijn de meeste mensen weer weg (school of werk) en komen er meer toeristen, dus ga vooral 's ochtends vroeg.

Nee, die heb ik gemist....... jammer, vind dat soort dingen meestal wel leuk.

Even googlen
Leuke tips Redbulletje! Als anderen nog goede tips hebben, graag!!
Bedoel je deze http://www.tripadvisor.co ... gri_La_County_Yunnan.html ?
quote:annavanandelle schreef op 27 juni 2015 @ 22:07:

[...]

Ja,dat is Jade Mountain, zo mooi maar ik werd echt gek van alle chinezen..... het zijn er echt zo veel.. scheelt ook niet dat we met dochter waren en dat die echt een ongelooflijke aantrekkingskracht op chinezen had.

Maar Jade mountain was echt in de rij staan voor de kabelbaan omhoog, daarna in de rij voor naar beneden. In de rij voor de bus naar de waterval. Echt alleen maar rijen met chinezen in mijn herinnering.

Haha, ik werd van te voren ook gewaarschuwd dat er zoveel Chinezen waren. Ja, logisch, dacht ik, je bent in China.

Maar het zijn er echt zoooooo veel. En ze kennen het woord 'personal space' niet, en ze zijn ook best luid ruchtig. Ik werd er ook veel eens gek van.

En dan zoveel in de rij staan voor alles.......... met duizenden Chinezen aan al je zijden, die je alleen maar aan zitten te staren en zitten giebelen en stiekem foto's van je maken. En ik ben niet eens blond!!! En niet groot! (zie er niet uit als een doorsnee Nederlander )

Ik haal hem straks weer weg, maar heel veel chinezen trokken dochter gewoon op schoot voor een Foto, nu is ze heel makkelijk maar ze vond het soms gewoon ook echt vermoeiend
Ditje, lees onze verhalen met een knipoog!!!! Ik vond het een geweldig mooi land, met bijzondere mensen. Daar kan je je niet op voorbereiden. En moet je gewoon mee maken. Ik me zeker aan ze geergerd, maar nu lach ik om sommige dingen die ik daar heb mee gemaakt.
quote:annavanandelle schreef op 27 juni 2015 @ 22:13:

[[[/url]]

Ik haal hem straks weer weg, maar heel veel chinezen trokken dochter gewoon op schoot voor een Foto, nu is ze heel makkelijk maar ze vond het soms gewoon ook echt vermoeiend

Dat kan ik me voorstellen!!!!! (ik heb de url uit de quote verwijderd). Zou ik ook niet altijd fijn vinden.

Veel Chinezen wilden wel met me op de foto, vond ik meestal geen probleem. Ze zijn erg verlegen en durven niet goed te vragen, en

spreken ook niet genoeg Engels om te vragen. Maar als 1 Chinees het dan toch vraagt en anderen zien dat ik op foto ging, nou...... daar kwamen ze allemaal aan!!! Wilden ze allemaal op de foto. En allemaal met die 2 vingers omhoog. Ging op een gegeven zelf ook doen en ik had het niet eens door, haha!
Ik kan een lbum vullen van dochter met chinezen.

Ze Staat idd ook tegenwoordig nog met die 2 vingers op de Foto

En wat vivagirl zegt, het was ergerlijk en tegelijk geweldig
Ik hoop dat jullie al weten dat kipfiletjes niet uit het niets in de supermarkt verschijnen, anders kom je er daar snel achter hoe het echt gaat. Heb een keer ergens net buiten een dorp bij een "eethuisje" kip besteld. Versere kip kon niet want hij werd voor mijn ogen geslacht.

Correctie: kipfilet kennen ze daar niet. de kip wordt in stukken gehakt op de manier die op dat moment het beste uitkomt, en met kop , poten en de rest op je tafel gebracht. Dus naast ieder stukje vlees vind je ook stukjes bot
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:annavanandelle schreef op 27 juni 2015 @ 22:20:

Ik kan een lbum vullen van dochter met chinezen.

Ze Staat idd ook tegenwoordig nog met die 2 vingers op de Foto

En wat vivagirl zegt, het was ergerlijk en tegelijk geweldig

Daar moet ik even hard om lachen.

Ik heb de neiging ook nog wel eens
quote:nlies schreef op 27 juni 2015 @ 22:22:

Ik hoop dat jullie al weten dat kipfiletjes niet uit het niets in de supermarkt verschijnen, anders kom je er daar snel achter hoe het echt gaat. Heb een keer ergens net buiten een dorp bij een "eethuisje" kip besteld. Versere kip kon niet want hij werd voor mijn ogen geslacht.

Correctie: kipfilet kennen ze daar niet. de kip wordt in stukken gehakt op de manier die op dat moment het beste uitkomt, en met kop , poten en de rest op je tafel gebracht. Dus naast ieder stukje vlees vind je ook stukjes botOf als snack lekker op een kippepootje knabbelen.

Ok, getver... hahahaha gekke chinezen
Ik had de eerste dag echt een cultuurshock in China, die drukte, het rochelen, de herrie, verkeerschaos, de hurk wc's waar ik moeite mee had en die starende blikken omdat je opvalt etc. Sommigen maakten ook gewoon foto's van mij zonder het te vragen enzo. Gelukkig wende het snel en op een gegeven moment had ik niet eens meer door hoe druk het was en dergelijke. Behalve bij de hele drukke rijen bij toeristische dingen. Iedere keer als ik in Amsterdam ben lijkt het echt veel drukker dan Shanghai of Hong Kong. In Bejing heb ik weinig door de stad gewandeld helaas aangezien we het te druk hadden met de bezienswaardigheden.

Wat mij wel erg mee viel was dat het wel schoon was overal. Je hoort vaak dat China zo'n vies land is maar dat valt echt mee. Het is wellicht niet zo schoon als hier en in de binnenlanden/dorpen is het misschien ook minder maar ik heb nergens echt heel erge viezigheid gezien. Wel veel Chinezen die 's morgens vroeg de straten aan het vegen waren of afval aan het opruimen waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven