Waterspelletjes

29-06-2015 09:41 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen willen een waterfeestje organiseren, hartstikke leuk plan en ze hebben al veel ideeën aangedragen.

Er zijn echter wat obstakels,

de uitgezochte locatie heeft geen directe aanvoer van water, wel 250 mtr verderop

Ik heb een buikschuifbaan geopperd, stuk plastic met water en zeepsop, iemand enig idee hoe je dat plastic een beetje strak vastzet zonder enge haringen of iets anders waar je je buik zo lekker aan kan ophalen?

Waterpistolen paint ball ( met onuitwasbare waterverf 😉)

Waterballonen trefbal

Andere ideeën zijn van harte welkom!
Adem in en.....adem uit. Herhaal indien nodig
Een sponzenestafette!

Twee teams maken en twee keer hetzelfde parcours. Aan het begin en aan het einde een emmer neerzetten (liefst in ieder geval twee dezelfde aan het begin). De achterste emmers zijn gevuld met water en beide teams een zelfde spons geven. Via het parcours rennen ze naar de achterste emmer en zuigen daar de spons vol met water. Met de volle spons het parcours weer over en leegknijpen in de andere emmer. Doe dit bijvoorbeeld 10 minuten en kijk daarna wie de meeste centimeters water in zijn emmer heeft!
Niet zo zeuren joh. Vogels, die hebben pas last van katers!
http://www.spelensite.be/spel/waterspelletjes
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
http://mens-en-samenlevin ... er-en-nog-eens-water.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Onuitwasbaar??zou ik niet doen.

Flessen voetbal.

Lege fles vullen met water. Ieder kind een eigen fles. Met de voetbal moeten ze de fles van de anderen proberen om te schoppen.

Appel\snoep happen in een bak water.

Hoe oud zijn de kinderen??

Emmer estafette

2 teams zitten op een rij met een bak water(afwas teil) beide teams hebben een voorwerp in de bak water. Die moeten ze met hun voeten uit hun eigen bak halen en in de bak van de volgende.
De sponzen estafette kan ook met een plastic bekertje met gaatjes
quote:miss_bubbles schreef op 29 juni 2015 @ 09:49:

Onuitwasbaar??zou ik niet doen. , volgens mij maakt TO een grapje naar aanleiding van de color run van gisteren waarbij andere verf is gebruikt dan de vorige edities, deze was helaas niet zo goed uitwasbaar, waardoor de meeste deelnemers nog bijzonder gekleurd zijn.
Bedankt voor de link BGB, daar kunnen ze nog leuke dingen vanaf halen

Estafette doen, ook leuk, en inderdaad, dat van die verf was een grapje.

(Ik zag zulke mooie gekleurde kapsels op Facebook nav de Color Run)
Kan je wel met een tuinslang bij de waterbaan komen? Er moet nl voortdurend water op lopen om hem glad te houden.

Waterballonnen overgooien van de ene kant naar de andere kant. Het team met de meeste hele ballonnen op het eind heeft gewonnen.
Je zou ook flessen trefbal kunnen doen, weet niet meer precies hoe het ging maar je moet de flessen water op een rij zetten en die moeten ze dan met een bal omgooien. Of het nou 1 rij flessen in het midden was of elk team heeft een rij flessen wat ze moeten verdedigen weet ik niet meer...

Ik speel niet meer zo vaak buiten
quote:dolfje schreef op 29 juni 2015 @ 11:21:

Je zou ook flessen trefbal kunnen doen, weet niet meer precies hoe het ging maar je moet de flessen water op een rij zetten en die moeten ze dan met een bal omgooien. Of het nou 1 rij flessen in het midden was of elk team heeft een rij flessen wat ze moeten verdedigen weet ik niet meer...

Ik speel niet meer zo vaak buiten Daar kan je natuurlijk eindeloos op variëren
Uiteraard!
Groene-zeep Twister, leuk voor alle leeftijden!!!

Je legt een Twister zeil neer en hier overheen een doorzichtig zeil. Het doorzichtige zeil smeer je in met groene zeep en hier overheen water (net als met het buikschuiven) en dan twisteren maar!!!
Life is what happens to you while you are busy making other plans...
Voor wat betreft het water op de betreffende plek krijgen, ofwel gebruik maken van een tuinslang, maar je kunt ook een (schone) kliko/duobak/vuilnisbak vullen met water en deze naar de betreffende plek rijden
Life is what happens to you while you are busy making other plans...
Het lijkt me het grootste obstakel dat de water toevoer zo ver weg is.

Ik heb gegoogled, maar een lange tuinslang lijkt steeds 50 meter te zijn.

Is er niet een huis in de buurt ofzo waarbij je kan aanbellen of je hun water zou kunnen gebruiken en dan een afspraak maken over hoeveel je gaat betalen. En dan als ze een meter hebben, het getal vóór het feest en na het feest noteren.
quote:_blabla_ schreef op 29 juni 2015 @ 10:21:

[...]

, volgens mij maakt TO een grapje naar aanleiding van de color run van gisteren waarbij andere verf is gebruikt dan de vorige edities, deze was helaas niet zo goed uitwasbaar, waardoor de meeste deelnemers nog bijzonder gekleurd zijn.Oh. Haha. Snap hem!
Zeepworstelen? Groot zeil met groene zeep & water, en dan de ander op z'n rug proberen te krijgen.

Doelwit proberen te raken met een waterpistool? Of bijvoorbeeld een plastic bekertje van een muurtje schieten.

Overgooien met waterballonnen?

Inderdaad estafette, bijvoorbeeld met een maatbeker aan het begin, en wie het eerste tot een bepaald streepje komt.

Trefbal kan je beter doen met sponzen dan met waterballonnen, aangezien ballonnen kapot gaan.

Flessenvoetbal

Een soort hollandse leeuwen met waterpistolen? (naar de overkant zonder nat te worden).
Water aanvoeren met een kliko vind ik een superplan. Deze houd ik achter de hand.

Ik ga inderdaad maar bij iemand aanbellen met veel plantjes in de voortuin ☺️ Om te vragen of we misschien de tuinslang mogen gebruiken.

Verder laat ik ze lekker hun gang gaan, ik zag al bekertjes, flessen en dienbladen voorbij komen, evenals mijn groene zeep.

Volgens mij komt het helemaal goed.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven