Slaap problemen
maandag 29 juni 2015 om 21:48
Hallo allemaal,
Mijn zoontje wordt aankomende woensdag 2 jaar.
Nu is het zo dat hij zijn middagslaapje nog prima slaapt en dan snel in slaap valt (hij lijkt het echt nog nodig te hebben) hij slaapt dan 1-2 uurtjes.
Maar nu het probleem... s'Avonds weigert hij tegenwoordig te slapen.. Hij ligt soms wel tot 22:30 te kletsen, spelen, jammeren in zijn bed.
Ook de dagen waarop hij s'middags soms maar 30-60 minuten slaapt is hij tot heel laat wakker...
Wat denken jullie moet ik dan toch zijn middagslaap je overslaan ondanks dat hij rond 13:00 echt wel moe is?
Het is best vermoeiend de hele avond bezig te zijn om hem in slaap te krijgen.
Graag jullie advies.
Groetjes Iris
Mijn zoontje wordt aankomende woensdag 2 jaar.
Nu is het zo dat hij zijn middagslaapje nog prima slaapt en dan snel in slaap valt (hij lijkt het echt nog nodig te hebben) hij slaapt dan 1-2 uurtjes.
Maar nu het probleem... s'Avonds weigert hij tegenwoordig te slapen.. Hij ligt soms wel tot 22:30 te kletsen, spelen, jammeren in zijn bed.
Ook de dagen waarop hij s'middags soms maar 30-60 minuten slaapt is hij tot heel laat wakker...
Wat denken jullie moet ik dan toch zijn middagslaap je overslaan ondanks dat hij rond 13:00 echt wel moe is?
Het is best vermoeiend de hele avond bezig te zijn om hem in slaap te krijgen.
Graag jullie advies.
Groetjes Iris
maandag 29 juni 2015 om 21:59
Ik dacht al dat ik net een topic geopend had en t weer vergeten was (zwanger...) maar ik heb een dochter die 3 maandjes ouder is. Zelfde verhaal, met handen in t haar omdat ze maar niet wil slapen. Ook maar bedacht t slaapje achterwege te laten en te zien hoe t gaat.
Maar ik ga dat slaapje wel missen
Maar ik ga dat slaapje wel missen
maandag 29 juni 2015 om 22:05
maandag 29 juni 2015 om 22:14
Wat Reisa zegt dus.
Hier ook rond die leeftijd het middagslaapje overgeslagen. In het begin erg lastig, want moe natuurlijk maar niet snel daarna was uk eraan gewend. Om 19u ligt hij nu zonder te protesteren in bed en ligt binnen 2 minuten in diepe slaap.
Echt heerlijk want dat opblijven tot 22u was ik ook echt helemaal zat.
Succes, even doorbijten
Hier ook rond die leeftijd het middagslaapje overgeslagen. In het begin erg lastig, want moe natuurlijk maar niet snel daarna was uk eraan gewend. Om 19u ligt hij nu zonder te protesteren in bed en ligt binnen 2 minuten in diepe slaap.
Echt heerlijk want dat opblijven tot 22u was ik ook echt helemaal zat.
Succes, even doorbijten
maandag 29 juni 2015 om 22:24
Mijn dochter had rond die leeftijd een aantal weken dat ze ook niet wilde slapen in de avond. Middagslaapje eraf en toen ging dat weer wel. En toen was ze ineens weer zo moe dat ze toch nog een half jaar wel geslapen heeft 's middags. Daarna was het definitief gedaan met dat rustmomentje
In het begin deden we om en om trouwens, de ene dag wel slapen 's middags, de andere dag niet.
In het begin deden we om en om trouwens, de ene dag wel slapen 's middags, de andere dag niet.
maandag 29 juni 2015 om 22:34
maandag 29 juni 2015 om 22:39
quote:Razzmatazz schreef op 29 juni 2015 @ 22:11:
Heeft hij het niet te warm ? misschien slaapt hij daarom niet 's avonds ?
Ik vind hem eerlijk gezegd wel vrij jong om helemaal het middagslaapje over te slaan, maar je kan het allicht proberen..Mijn kinderen waren beide twee toen ze ophielden met tussen de middag slapen, is volgens mij niet heel gek.
Heeft hij het niet te warm ? misschien slaapt hij daarom niet 's avonds ?
Ik vind hem eerlijk gezegd wel vrij jong om helemaal het middagslaapje over te slaan, maar je kan het allicht proberen..Mijn kinderen waren beide twee toen ze ophielden met tussen de middag slapen, is volgens mij niet heel gek.
maandag 29 juni 2015 om 22:42
Same here. Mijn zoon (2 jr 3 mnd) slaapt zeker nog 2 uur 's middags, maar valt 's avonds niet eerder dan een uurtje of 22 in slaap. Gelukkig zonder gepiep, hij ligt gewoon te kletsen of met z'n knuffels te spelen, maar het zit me toch dwars.
Overdag lijkt hij het wel echt nog nodig te hebben, zeker gezien de duur van z'n slaapjes.
Ook twijfel hier dus.
Overdag lijkt hij het wel echt nog nodig te hebben, zeker gezien de duur van z'n slaapjes.
Ook twijfel hier dus.
maandag 29 juni 2015 om 22:48
Ons dochtertje is precies even oud, wordt over twee weken twee en sinds een week ofzo wil ze 's avonds maar moeilijk slapen.
Wij laten haar nooit te lang jammeren, maar gaan met haar op de bank in haar kamertje liggen, in het donker. Dat vindt ze heel gezellig en na een kwartier, twintig minuten valt ze dan steevast in slaap. Goede methode dus. Ze is denk ik gewoon heel druk in haar hoofdje omdat ze zich steeds meer bewust wordt van alles.
Ik heb ook overwogen om het middagslaapje over te slaan of in ieder geval te verminderen, omdat ze de laatste tijd erg vroeg wakker wordt, maar ze kan het volgens mij nog echt heel goed gebruiken. Ze slaapt overdag zo'n twee tot drie uur en dan moeten we haar meestal echt wakker maken.
Wij laten haar nooit te lang jammeren, maar gaan met haar op de bank in haar kamertje liggen, in het donker. Dat vindt ze heel gezellig en na een kwartier, twintig minuten valt ze dan steevast in slaap. Goede methode dus. Ze is denk ik gewoon heel druk in haar hoofdje omdat ze zich steeds meer bewust wordt van alles.
Ik heb ook overwogen om het middagslaapje over te slaan of in ieder geval te verminderen, omdat ze de laatste tijd erg vroeg wakker wordt, maar ze kan het volgens mij nog echt heel goed gebruiken. Ze slaapt overdag zo'n twee tot drie uur en dan moeten we haar meestal echt wakker maken.
IMHO