Tropenrooster

30-06-2015 16:55 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
School gaat donderdagmiddag en vrijdagmiddag dicht. Ik heb het gelukkig kunnen regelen met enkele andere mama's, dus mijn dochter gaat lekker daar zwemmen. Er is wel opvang voorzien voor de kinderen waar de ouders geen vrij kunnen krijgen, maar dat is wel heel erg sneu vind ik. Maar ook ik kan niet op zo'n korte termijn vrij regelen.

En of het nu echt nodig is voor twee dagen, stel ik me de vraag. Volgens mij kunnen ze toch ook op school lekker wat badjes opzetten en waterspelletjes doen ?

Maar goed, enkele telefoontjes en whatsappjes verder en het is gelukkig geregeld.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Wat is je punt?
Je hebt het nu toch goed geregeld?

De school van mijn kinderen heeft geen tropenrooster. De kinderen vinden het bijna allemaal te warm om buiten te spelen en zitten liever binnen. Mijn kindjes kwamen vanmiddag thuis met de vraag of ze alsjeblieft tv mochten kijken in het souterrain. Ze vonden het buiten te warm en beneden was het tenminste koel. Kleine watjes!
Wat raar.

Bij dochter op school gaan ze eind van de week inderdaad in de ochtend lekker buiten met een sproeier en wat teilen water.

's Middags gaan ze lekker rustig binnen spelen, ijsje erbij.
Ik vind het gek, waarom kunnen de kinderen inderdaad niet een aangepast schoolrooster krijgen, maar dan alleen qua activiteiten? In de ochtend leren over de zon, en op basaal niveau over warmte, het weer en dat soort dingen en dan vanaf 11 uur lekker poedelen en natspetteren. Ouders vragen extra veel vocht mee te geven en lekker fruit voor iedereen. Om 13 uur leren over warme landen en over siesta, dan allemaal een dutje (dat laatste is natuurlijk een grapje, maar de rest is serieus: waarom dit niet meenemen in de lesactiviteiten?!)...
De school van mijn kinderen geeft gewoon les en de school waar ik werk ook. Ik ga juist niet buiten met water spelen, veel te warm voor. Extra drinken mee en rustig aan doen.
Misschien is het heel warm in het gebouw? Of heeft dat er niets mee te maken?
Een tropen rooster? Omdat het warm is? OMFG wat een land is dit aan het worden qua betutteling.

Wij gingen onder de sproeier of gewoon binnen rustig aandoen. Ik kan me niet heugen dat ik tijdens mijn basisschooltijd (jaren 90) ooit wegens warmte niet naar school hoefde. En het is toch echt weleens rond de 35 graden geweest in die tijd.
Overigens was mijn halve school eens afgefikt en zaten we in een noodgebouw wat we toepasselijk Het Achterhuis noemden (ik zat op de Anne Frank School dat verklaart de naam) en daar kon het ook heerlijk heet worden in de zomer. Dan kregen we weleens buiten les in de schaduw van het gebouw echt super cool was dat.
Plat dak en te warm. En vroeger ( ja toen zogenaamd niemand zeurde over hitte) hadden wij bijna elkaar jaar wel een paar dagen een tropenrooster en dicht was dicht.

Dus fijn dat ze voor opvang hebben gezorgd indien je niks hebt kunnen regelen.

Begrijp ook niet wat verder nog het probleem is.
quote:GrumpyCat2 schreef op 30 juni 2015 @ 17:17:

Een tropen rooster? Omdat het warm is? OMFG wat een land is dit aan het worden qua betutteling.

Wij gingen onder de sproeier of gewoon binnen rustig aandoen. Ik kan me niet heugen dat ik tijdens mijn basisschooltijd (jaren 90) ooit wegens warmte niet naar school hoefde. En het is toch echt weleens rond de 35 graden geweest in die tijd.Ehm ik wel hoor, hele vaak tropenrooster of ijsvrij gehad.
Hier ook een tropenrooster donderdag en vrijdag. Gelukkig is donderdag de opa en oma dag en vrijdag is mijn man vrij. Maar mijn eerste gedachte was ook waar de tijd van de brandslang en waterpistolen is gebleven? Kom zeg, en wat nou als het volgende week wéér zo warm wordt?

Mijn kinderen zitten notabene in een net nieuw opgeleverd gebouw.
Mijn oudste dochter is vrijdag vrij, want dan begint de vakantie.

Deze 2 dagen die komen nemen ze extra water mee en een handdoek. Ik gok dat er waterspellen gedaan worden.

Mijn jongste gaat naar de PSZ en dat is een platgebouw en daar heb ik net mail van gehad, het was daar vanmiddag al 36 graden binnen en niet alles kan zomaar open staan daar.

De middagspeeluurtjes worden ws afgelast ivm veiligheid kinderen en leidsters die op 20 kinderen moeten letten. Begrijpelijk.
Ik vind het niet gek hoor. Hier is geen tropenrooster, maar als dat wel was geweest had ik het prima gevonden. Op school is het zooooo ontzettend warm binnen, veel warmer dan buiten. En buiten is het ook heet
Hier noemen ze het zelfs 'calamiteitenverlof'; ook donderdag- en vrijdagmiddag vrij.

Ik vind het zwaar overdreven.
quote:Feeksje1977 schreef op 30 juni 2015 @ 17:21:

[...]

Ehm ik wel hoor, hele vaak tropenrooster of ijsvrij gehad.Nou idd, veel meer dan dat ze nu krijgen.
De volgende stap is dat de buitenschoolse opvang ook dicht gaat wegens de hitte
quote:consuelabananahammok schreef op 30 juni 2015 @ 17:33:

[...]

Nou idd, veel meer dan dat ze nu krijgen.

Ik heb het idee dat vroeger juist veel meer rekening met weersomstandigheden gehouden werd. Juist alles even wat op een ander tempo. Meer vrij of eerder beginnen.

Nu moet alles maar doordraaien en gewoon doorwerken en och jee als je klaagt of een stapje terug wil doen, dan ben je een zeurpiet.
quote:Feeksje1977 schreef op 30 juni 2015 @ 17:21:

[...]

Ehm ik wel hoor, hele vaak tropenrooster of ijsvrij gehad.Ik heb 1 keer ijsvrij gekregen en nog nooit een tropenrooster.
quote:reisa1978 schreef op 30 juni 2015 @ 17:40:

[...]

Ik heb 1 keer ijsvrij gekregen en nog nooit een tropenrooster.Ja dat kan.
quote:lionlily schreef op 30 juni 2015 @ 17:11:

Ik vind het gek, waarom kunnen de kinderen inderdaad niet een aangepast schoolrooster krijgen, maar dan alleen qua activiteiten? In de ochtend leren over de zon, en op basaal niveau over warmte, het weer en dat soort dingen en dan vanaf 11 uur lekker poedelen en natspetteren. Ouders vragen extra veel vocht mee te geven en lekker fruit voor iedereen. Om 13 uur leren over warme landen en over siesta, dan allemaal een dutje (dat laatste is natuurlijk een grapje, maar de rest is serieus: waarom dit niet meenemen in de lesactiviteiten?!)...

Ik zou dit qua tijden andersom doen. Die kinderen verbranden levend. Nou ja, mijn zoontje in ieder geval wel als die rond het middaguur de zon wordt ingestuurd.

Hier morgenochtend badjesdag! Superleuk! Ik weet nog dat wij dat vroeger ook hadden, leuke herinneringen aan 😃.
quote:Pauline65 schreef op 30 juni 2015 @ 17:32:

Hier noemen ze het zelfs 'calamiteitenverlof'; ook donderdag- en vrijdagmiddag vrij.

Ik vind het zwaar overdreven.Het calamiteitenverlof mag je hiervoor inzetten, maar dat zou betekenen dat de kinderen de laatste vrijdag voor de zomervakantie naar school moeten.
Tropenrooster is toch niet vrij, maar om 7 uur 's ochtends beginnen en dan heel vroeg naar huis?
Ik had vroeger een ijsrooster op de middelbare school. Eind jaren 70
quote:TessTan schreef op 30 juni 2015 @ 17:46:

[...]

Ik zou dit qua tijden andersom doen. Die kinderen verbranden levend. Nou ja, mijn zoontje in ieder geval wel als die rond het middaguur de zon wordt ingestuurd.

Hier morgenochtend badjesdag! Superleuk! Ik weet nog dat wij dat vroeger ook hadden, leuke herinneringen aan 😃.Ze zegt toch om 13.00 uur binnen en om 11.00 uur buiten spelen. Andersom lijkt me juist niet goed idee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven