Campingbedje

01-07-2015 23:31 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje...

Met wat geluk en moeite heb ik een woning kunnen bemachtigen voor mij en mijn dochter.

Nu heeft deze woning maar 1 slaapkamer die wat aan de kleine kant is 10m2.

Ik kan soms niet tegen drukke ruimtes (veel spullen, mensen of geluid).

Maar ondanks de ruimte gebrek wil ik graag dat mn dochter in een eigen bed slaapt vooral ook omdat we al een tijdje samen slapen nu en ik merk dat ik niet uitrust.

Nu dacht ik dat een campingbed met een normale matras een goede oplossing zou zijn omdat k dat s ochtends kan opbergen en het uit zicht is zodat k me niet opgejaagd voel (omdat er teveel spullen op mekaar zijn) alleen vroeg k me af kan dat slecht zijn voor haar? Qua ligging ofzo...

En nee er staan niet veel spullen, mijn bed en kast en dan dat campingbedje en dan is het al aardig vol voor MIJN gevoel.
Oh, nog een optie: wat dacht je van een stapelbed? Jij boven, kind onder. Hekje om de babyplek maken. Je hebt ook half hoge stapelbedden, die haaks staan.
Je hebt bij de ikea zo'n uitschuifbed die is 1 persoons en uit te schuiven tot 2 persoons. Ideaal als je straks groter woont. Daar zitten 3 enorme laden in! Gooi je kleding daarin, heb ik in mijn studententijd ook gedaan en is prima te doen voor tijdelijk. Helemaal als het maar een jaartje is. Je dochter een gewoon ledikant. Dan heb je anderhalf bed in de slaapkamer staan. En verder niets dus niet overvol. En daarbij je staat op en je komt er alleen nog maar als het goed is om de kleine in bed te stoppen en eruit te halen.

Serieus je dochters rug en ontwikkeling is belangrijker dan dat jij er kriegel van wordt.
quote:inw0nderland schreef op 02 juli 2015 @ 00:19:

[...]

Alsof je iemand met smetvrees zegt vuil aan te raken... doe maar gewoon.Yup dat heet exposure therapie! Misschien heb je ook wat psychische ondersteuning nodig.
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2015 @ 00:23:

[...]

Als jouw probleem met ruimte zo groot is en vergelijkbaar met smetvrees, dan vraag ik me echt af of het wel goed gaat komen met jou en een baby op een krappe tweekamerflat.....

Ja, komt goed.

Want ik geen moeite met rotzooi dat ik uit de weg kan ruimen. Haar speelgoed ruim ik op wanneer ze naar bed gaat.

We zitten nu tijdelijk bij een familielid op een kamer, zo min mogelijk spullen (dat blijft staan dus bed, kast blabla) en ze heeft een berg speelgoed waar ze vrij mee mag spelen maar naderhand ruim ik het op en heb ik er geen last van.

Als een ruimte veel vaste spullen heeft voel k me opgejaagd en wil ik niet in die ruimte blijven of gooi ik wat weg voor "rust".
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2015 @ 00:25:

Oh, nog een optie: wat dacht je van een stapelbed? Jij boven, kind onder. Hekje om de babyplek maken. Je hebt ook half hoge stapelbedden, die haaks staan.Dit: http://www.kinderbeddenwe ... ing-kleur-white-wash.html
quote:KiaOraHoi schreef op 02 juli 2015 @ 00:26:

Je hebt bij de ikea zo'n uitschuifbed die is 1 persoons en uit te schuiven tot 2 persoons. Ideaal als je straks groter woont. Daar zitten 3 enorme laden in! Gooi je kleding daarin, heb ik in mijn studententijd ook gedaan en is prima te doen voor tijdelijk. Helemaal als het maar een jaartje is. Je dochter een gewoon ledikant. Dan heb je anderhalf bed in de slaapkamer staan. En verder niets dus niet overvol. En daarbij je staat op en je komt er alleen nog maar als het goed is om de kleine in bed te stoppen en eruit te halen.

Serieus je dochters rug en ontwikkeling is belangrijker dan dat jij er kriegel van wordt.

Daarom vraag ik het na, want ik weet dus niet of het wel of geen kwaad kan.

Ik ga nog want andere opties bekijken en anders slapen we maar samen of wordt het een ledikant maar dan geen kast ofzo.
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2015 @ 00:30:

[...]

Dit: http://www.kinderbeddenwe ... ing-kleur-white-wash.html

Of eerst het ledikant eronder schuiven en als ze ouder wordt het grotere bed.

Goed idee trouwens.
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2015 @ 00:30:

[...]

Dit: http://www.kinderbeddenwe ... ing-kleur-white-wash.html

Oh leuk voor later als we groter wonen en neefjes en nichtjes komen.

Alleen voor nu niet zo want er is maar 1 kant waar dit bed past (ivm deur ad andere kant en te smal aan de andere zijdes) en daar is er een raam waar ze zo uit floept als die even op een kier staat of zo
quote:inw0nderland schreef op 02 juli 2015 @ 00:29:

[...]

Ja, komt goed.

Want ik geen moeite met rotzooi dat ik uit de weg kan ruimen. Haar speelgoed ruim ik op wanneer ze naar bed gaat.

We zitten nu tijdelijk bij een familielid op een kamer, zo min mogelijk spullen (dat blijft staan dus bed, kast blabla) en ze heeft een berg speelgoed waar ze vrij mee mag spelen maar naderhand ruim ik het op en heb ik er geen last van.

Als een ruimte veel vaste spullen heeft voel k me opgejaagd en wil ik niet in die ruimte blijven of gooi ik wat weg voor "rust".

Je dochter is nog geen 1 jaar oud. De hoeveelheid ruimte die zij nodig heeft is nog klein. In het komende jaar gaat de ruimte die ze nodig heeft om goed te kunnen spelen, explosief toenemen. Echt waar. En ook met vaste spullen, zoals een poppenhuis, een keukentje, een tekentafeltje met stoeltje....

Ik snap je gevoel hoor, echt. Maar je zal iets met dat gevoel moeten doen, niet met de ruimte die je dochter nodig heeft om zich goed te kunnen ontwikkelen. Naar mate ze groter wordt, heeft ze meer speelruimte nodig dan jij in een kwartier op kunt ruimen. En die tijd komt er al heel snel aan.
quote:inw0nderland schreef op 02 juli 2015 @ 00:36:

[...]

Oh leuk voor later als we groter wonen en neefjes en nichtjes komen.

Alleen voor nu niet zo want er is maar 1 kant waar dit bed past (ivm deur ad andere kant en te smal aan de andere zijdes) en daar is er een raam waar ze zo uit floept als die even op een kier staat of zo

Dan doe je een hekje voor het raam.

Dit bed neemt iets meer dan 3 m2 ruimte in beslag. Ideaal voor een kleine slaapkamer.

Wat wil je nu eigenlijk TO? Je maakt je druk over een slaapbank, want iedereen zit er met zijn kont op. Verwacht je zoveel bezoek dan?

Een bed als dit is leuk voor later, neefjes, nichtjes. Hallo, je zoekt voor nu een oplossing.

Voor elk probleem is er een oplossing TO. Je moet hem alleen willen zien, en willen aanvaarden.
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2015 @ 00:37:

[...]

Je dochter is nog geen 1 jaar oud. De hoeveelheid ruimte die zij nodig heeft is nog klein. In het komende jaar gaat de ruimte die ze nodig heeft om goed te kunnen spelen, explosief toenemen. Echt waar. En ook met vaste spullen, zoals een poppenhuis, een keukentje, een tekentafeltje met stoeltje....

Ik snap je gevoel hoor, echt. Maar je zal iets met dat gevoel moeten doen, niet met de ruimte die je dochter nodig heeft om zich goed te kunnen ontwikkelen. Naar mate ze groter wordt, heeft ze meer speelruimte nodig dan jij in een kwartier op kunt ruimen. En die tijd komt er al heel snel aan.

Klopt! Ik zal er ook zeker hulp voor zoeken omdat ik er echt last van heb ook als ik op bezoek ben bij iemand voel ik me opgejaagd om zsm te vertrekken.

Maja, vreemd genoeg heb ik met mn dochter haar spullen geen last. Maja heb nu nog niet veel vaste spullen van haar staan maar vind t niet onwaarschijnlijk dat ik wat het huis uit knikker zodat zij alle ruimte heeft om haar spullen te plaatsen.

In de woonkamer komt daarom alleen een bank, tv meubel en een eettafel.
quote:inw0nderland schreef op 02 juli 2015 @ 00:32:

[...]

Daarom vraag ik het na, want ik weet dus niet of het wel of geen kwaad kan.

Ik ga nog want andere opties bekijken en anders slapen we maar samen of wordt het een ledikant maar dan geen kast ofzo.

Dit snap ik nog steeds niet. Een eenpersoonsbed is ruim 2 m2. Een ledikant is iets minder. Een kast is hooguit 1,5 m2 grondoppervlak. Dan heb je een kast van 50 cm diep en 3 m lang. En dat is erg lang, dus ik denk een kast van hooguit 2 m lang. Is 1 m2.

Of ga jij uit van een tweepersoonsbed voor jou?
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2015 @ 00:43:

[...]

Dan doe je een hekje voor het raam.

Dit bed neemt iets meer dan 3 m2 ruimte in beslag. Ideaal voor een kleine slaapkamer.

Wat wil je nu eigenlijk TO? Je maakt je druk over een slaapbank, want iedereen zit er met zijn kont op. Verwacht je zoveel bezoek dan?

Een bed als dit is leuk voor later, neefjes, nichtjes. Hallo, je zoekt voor nu een oplossing.

Voor elk probleem is er een oplossing TO. Je moet hem alleen willen zien, en willen aanvaarden.Ja maar lieve mevrouw, ik mag niet aan de ramen/kozijnen zitten. Het is van een woningbouw en dan mag je niet van alles aanpassen. Hier tenminste niet. Heb ook nagevraagd voor kiepramen maar dat doen ze ook niet.
Dan maak je dat hekje aan het bed vast, lieve andere mevrouw

Dat zeg ik, voor elk probleem is er een oplossing. Het lijkt alsof jij niet open staat voor oplossingen. Hoe komt dat?
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2015 @ 00:53:

Dan maak je dat hekje aan het bed vast, lieve andere mevrouw

Dat zeg ik, voor elk probleem is er een oplossing. Het lijkt alsof jij niet open staat voor oplossingen. Hoe komt dat?

Dat kan inderdaad.

Maar ik ga kijken voor een ledikant en een slaapbank voor als het te druk in mijn hoofd wordt ik naar de woonkamer kan verkassen terwijl ze veilig ligt
Wat voor bed heb je zelf, of heb je voor jezelf in gedachten? Kan jij slapen in een eenpersoonsbed?
Ik heb al een 140/200 en zij een ledikant en campingbedje voor uitlogeren en wilde t graag met die dingen doen...

Maar ik ga een andere, kleinere ledikant zoeken want die van nu is gigantisch.

Eenpersoonsbed zie ik niet echt zitten omdat ik een onrustige slaper ben als ik alleen ben en al uit een tweepersoonsbed val omdat ik alle kanten op ga... heb ik met mn dochter naast me geen last van ik word alleen steeds wakker
Eigenlijk wil jij een wondermiddel van ons wat wij je nu niet kunnen geven. Ik heb goede opties voorbij zien komen maar niets is goed genoeg of kan niet omdat...

Ik denk dat jij je verwachtingen moet gaan bijstellen. De opties zijn zelf in de woonkamer, kleiner bed voor jezelf, de hoogte in. Verder zijn er geen oplossingen om die kamer te vergroten.

Je dochter bij jou in bed, geen optie! Jij rust niet uit en slaapt onrustig dus nog gevaarlijk ook. Vraag mij serieus af hoe je dat nu doet want je gaat vast om 19.30 uur ofzo niet gelijk met je dochter naar bed, rolt zij niet uit het grote bed?
quote:KiaOraHoi schreef op 02 juli 2015 @ 01:27:

Eigenlijk wil jij een wondermiddel van ons wat wij je nu niet kunnen geven. Ik heb goede opties voorbij zien komen maar niets is goed genoeg of kan niet omdat...

Ik denk dat jij je verwachtingen moet gaan bijstellen. De opties zijn zelf in de woonkamer, kleiner bed voor jezelf, de hoogte in. Verder zijn er geen oplossingen om die kamer te vergroten.

Je dochter bij jou in bed, geen optie! Jij rust niet uit en slaapt onrustig dus nog gevaarlijk ook. Vraag mij serieus af hoe je dat nu doet want je gaat vast om 19.30 uur ofzo niet gelijk met je dochter naar bed, rolt zij niet uit het grote bed?

Zoals ik al aangaf met mijn dochter naast me slaap ik niet onrustig maar word ik constant wakker ipv bewegen! Dus het is niet gevaarlijk. Daarom rust ik niet uit omdat ik steeds wakker wordt.

En nee zij rolt er niet uit anders had ik wel wat anders verzonnen voor nu maar het is niet mijn huis en mijn kamer dus ga niet veel klagen en zeuren moet al blij wezen dat ik hier even kan blijven! Terwijl zij zich in twee kamer ophopen met zn vieren.

En ik gaf net ook aan een ledikant aan te schaffen en een slaapbank zodat als het te druk word voor mij ik toch in de woonkamer kan slapen!

Dus ik snap niet waarom jij zegt wat je zegt gezien ik (voor nu) wel een goede oplossing heb aangegeven.

Wanneer ik alles op orde heb, verhuizen we naar een grotere woning en kan zij lekker spelen en slapen in haar eigen kamer. Helaas zit het er niet meer in want dat had ze allemaal al.
quote:inw0nderland schreef op 02 juli 2015 @ 01:17:

Ik heb al een 140/200 en zij een ledikant en campingbedje voor uitlogeren en wilde t graag met die dingen doen...

Maar ik ga een andere, kleinere ledikant zoeken want die van nu is gigantisch.

Eenpersoonsbed zie ik niet echt zitten omdat ik een onrustige slaper ben als ik alleen ben en al uit een tweepersoonsbed val omdat ik alle kanten op ga... heb ik met mn dochter naast me geen last van ik word alleen steeds wakker

Als je ook uit een tweepersoons valt, maakt het niet uit of je in een eenpersoons gaat slapen. Er uit vallen doe je toch.

Tenzij je gaat voor een (halfhoog) stapelbed. Daar zitten hekjes omheen.

Maar je wilt geen oplossing. Je wil iets anders. Wat?
Hoe groot is dat ledikant dan? Ons ikea ledikantje heeft nl dezelfde afmetingen als een campingbedje. Op mp kun je ze evt goedkoop vinden.

Ik geloof trouwens niet dat het kwaad kan om een kind op goed matras in campingbedje te laten slapen. Alleen het op- en afbreken is echt teveel gedoe om een paar keer per dag te doen ( neem aan dat kind overdag nog dutjes doet?) en ik denk dat die scharniertjes daar ook niet op gemaakt zijn. Bovendien lijkt me dat rommeliger staan dan een eenvoudig ledikantje.
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2015 @ 01:36:

[...]

Als je ook uit een tweepersoons valt, maakt het niet uit of je in een eenpersoons gaat slapen. Er uit vallen doe je toch.

Tenzij je gaat voor een (halfhoog) stapelbed. Daar zitten hekjes omheen.

Maar je wilt geen oplossing. Je wil iets anders. Wat?Haha... ja. Ik val er niet letterlijk uit maar ik ga alle kanten op. En daarbij heb ik al een oplossing en ook aangegeven wat die is.
quote:jaguar14 schreef op 02 juli 2015 @ 01:39:

Hoe groot is dat ledikant dan? Ons ikea ledikantje heeft nl dezelfde afmetingen als een campingbedje. Op mp kun je ze evt goedkoop vinden.

Ik geloof trouwens niet dat het kwaad kan om een kind op goed matras in campingbedje te laten slapen. Alleen het op- en afbreken is echt teveel gedoe om een paar keer per dag te doen ( neem aan dat kind overdag nog dutjes doet?) en ik denk dat die scharniertjes daar ook niet op gemaakt zijn. Bovendien lijkt me dat rommeliger staan dan een eenvoudig ledikantje.

Ik zou t buiten t zicht opbergen maar ik heb al een ander idee.

Ik weet de afmetingen niet uit mijn hoofd maar wel groter dan de standaard maat.
Tja ik ben wel van mening dat het wel gevaarlijk is om samen in een bed te slapen. Maar dat is mijn mening en ervaring.

Je hoort mij nergens iets zeggen over je gastgezin maar ik vraag mij dat gewoon af. De gemiddelde baby rolt zo uit bed en dan heeft het na een bepaalde leeftijd geen nut om kussens erom te leggen. Heb helaas regelmatig humpty dumpty's moeten behandelen.

Ik heb alleen gelezen dat je op zoek gaat naar een ander ledikant ik heb de bank gemist. Mijn excuses.

Ik zat te bedenken kun je het niet omwisselen? De woonkamer en slaapkamer, hebben vrienden van mij ook gedaan. Ik weet niet wat de indeling is maar geeft misschien wat ruimte/rust?
quote:patchouli_ schreef op 02 juli 2015 @ 01:36:

[...]

Maar je wilt geen oplossing. Je wil iets anders. Wat?Dat was ook mijn gedachte.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven