Campingbedje

01-07-2015 23:31 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraagje...

Met wat geluk en moeite heb ik een woning kunnen bemachtigen voor mij en mijn dochter.

Nu heeft deze woning maar 1 slaapkamer die wat aan de kleine kant is 10m2.

Ik kan soms niet tegen drukke ruimtes (veel spullen, mensen of geluid).

Maar ondanks de ruimte gebrek wil ik graag dat mn dochter in een eigen bed slaapt vooral ook omdat we al een tijdje samen slapen nu en ik merk dat ik niet uitrust.

Nu dacht ik dat een campingbed met een normale matras een goede oplossing zou zijn omdat k dat s ochtends kan opbergen en het uit zicht is zodat k me niet opgejaagd voel (omdat er teveel spullen op mekaar zijn) alleen vroeg k me af kan dat slecht zijn voor haar? Qua ligging ofzo...

En nee er staan niet veel spullen, mijn bed en kast en dan dat campingbedje en dan is het al aardig vol voor MIJN gevoel.
quote:KiaOraHoi schreef op 02 juli 2015 @ 01:48:

Tja ik ben wel van mening dat het wel gevaarlijk is om samen in een bed te slapen. Maar dat is mijn mening en ervaring.

Je hoort mij nergens iets zeggen over je gastgezin maar ik vraag mij dat gewoon af. De gemiddelde baby rolt zo uit bed en dan heeft het na een bepaalde leeftijd geen nut om kussens erom te leggen. Heb helaas regelmatig humpty dumpty's moeten behandelen.

Ik heb alleen gelezen dat je op zoek gaat naar een ander ledikant ik heb de bank gemist. Mijn excuses.

Ik zat te bedenken kun je het niet omwisselen? De woonkamer en slaapkamer, hebben vrienden van mij ook gedaan. Ik weet niet wat de indeling is maar geeft misschien wat ruimte/rust?

Lijkt me niet prettig want ik heb een open keuken dus ik hou de indeling zoals het is. Anders kook ik in de slaapkamer.

Het is maar tijdelijk dus misschien is een slaapbank (af en toe) in de woonkamer slapen wel een goed idee voor als het me te veel wordt.

En verrassend genoeg "roept" ze als ze wakker is en zit ze netjes te wachten tot ik er aan kom en kijk ik ook vaker dan gemiddeld even de kamer in om enige beweging te spotten.

We slapen samen maar met een kussen of deken er tussen.
Nee koken in je slaapkamer zou ik ook niet doen.

Ik zit mij nog af te vragen waarom je zoals je eerst aangaf dat bedje iedere keer wilde opruimen. Want je staat op ik gok samen met of net voor dochter, je brengt haar tussen de middag naar bed en haalt haar eruit. En dan in de avond nog een keer naar bed en dan zelf naar bed toe. Dus veel kom je er niet, wat stoort je dan zo? 'S nachts licht uit en ogen dicht dan zie je het niet en dan kun je het als het ware "ontkennen" dat het best vol is.
Ga eens kijken bij Ikea, daar hebben ze in de showroom van die mini-slaapkamers zo ingericht dat er een volwassene én kind in kunnen slapen. Om een beetje inspiratie op te doen. Het helpt misschien als je het voor je ziet.
quote:KiaOraHoi schreef op 02 juli 2015 @ 02:01:

Nee koken in je slaapkamer zou ik ook niet doen.

Ik zit mij nog af te vragen waarom je zoals je eerst aangaf dat bedje iedere keer wilde opruimen. Want je staat op ik gok samen met of net voor dochter, je brengt haar tussen de middag naar bed en haalt haar eruit. En dan in de avond nog een keer naar bed en dan zelf naar bed toe. Dus veel kom je er niet, wat stoort je dan zo? 'S nachts licht uit en ogen dicht dan zie je het niet en dan kun je het als het ware "ontkennen" dat het best vol is.

Ze gaat 4 dagen naar de opvang dus is maar 3 hele dagen thuis en dan zou ze een dutje op mijn bed doen alleen s avonds op zichzelf slapen omdat ik dan moeilijk uitrust. Zij slaapt heerlijk (denk ik tenminste).

Ik lig s avonds, zoals nu vaak in bed nog op mn telefoon en dan zijn me ogen al gauw gewend zie ik het toch.

Maar ik ga het proberen en de ruimte zo licht mogelijk houden en ideeën op doen om een ruimte er ruimtelijker uit te laten zien
Wel interessant dat niemand de feitelijke vraag: kan het kwaad? beantwoord?

Ja! Het kan kwaad: campingbedjes worden niet beschouwd als veilig met een extra/andere matras er in en om die reden ook niet meer gebruikt door veel gastouders ed.

Zie:

http://www.kinderoase.nl/extra-matras-c ... niet-doen/
Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat.
neem zelf een hoogslaper, en zet het ledikant daaronder
Hele topic gelezen, jeetje kun je ook de 'ja, maar-modus' even uitzetten? Bij elke oplossing die hier gegeven wordt bedenk jij een probleem.

Hoe sneu kun je denken. Mama wil persee een twee persoonsbed voor haarzelf alleen, en voor bed van kind is geen plek. Hoe moet een kind zich straks voelen als ze dat gaat merken? Mijn bedje moet opgeruimd worden want daar heeft mama last van! Zet alsjeblieft je kindje op de eerste plaats en zorg dat jullie allebei een goed bed hebben, groot genoeg voor allebei.

Je schrijft nu dat je een groot ledikant hebt, gebruik dat en koop voor jezelf een éénpersoonsbed. Als dat ledikant groter is dan 120x60 kan ze daar misschien tot haar vierde in slapen. Je dochter heeft gaan eigen slaapkamer, maar dan tenminste wel een eigen plekje in de vorm van een bed. Je veilig voelen gaat ook over of jouw aanwezigheid en de aanwezigheid van jouw spullen goed voelt. Gedoogd worden is niet echt het begin van een veilige thuissituatie.
quote:inw0nderland schreef op 02 juli 2015 @ 02:09:

[...]

Ze gaat 4 dagen naar de opvang dus is maar 3 hele dagen thuis en dan zou ze een dutje op mijn bed doen alleen s avonds op zichzelf slapen omdat ik dan moeilijk uitrust. Zij slaapt heerlijk (denk ik tenminste).

Ik lig s avonds, zoals nu vaak in bed nog op mn telefoon en dan zijn me ogen al gauw gewend zie ik het toch.

Maar ik ga het proberen en de ruimte zo licht mogelijk houden en ideeën op doen om een ruimte er ruimtelijker uit te laten zienGebruik ja kamer om te slapen, ga er niet liggen rondkijken! De oplossing zit in jezelf, niet in andere, betere spullen, maar vooral in anders denken. Zoek daar hulp bij. Ook al is deze woning tijdelijk, het kan nog best lang duren voordat je iets hebt gevonden dat echt bij je past.
Ik ben ook een geordende opgeruimde en ruimte liefhebbende moeder.

Toch zul je er aan moeten gaan werken dat dit voor jou en kind handelbaar zal zijn.

Campingbedje zou ik zeker niet doen. Dan nog eerder matras op de grond en dat overdag onder het bed schuiven. Weet echter niet hoe oud kind is en of het al zonder ledikantspijlen kan slapen.

Waarom niet investeren in een fijne plek voor haar en jij gedurende 1,5 jaar wat minderen op comfort?

Ik zou een slaapbank kopen.
Tip: Bij ikea hebben ze ook een hoogslaper van 1.40 breed. Tenminste paar jaar geleden wel. Dan kan de ledikant er gewoon onder en hoef je die ook niet steeds op te ruimen

Deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00160866/ of http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90179786/
anoniem_219491 wijzigde dit bericht op 02-07-2015 07:28
Reden: link
% gewijzigd
quote:suusje3378 schreef op 02 juli 2015 @ 06:36:

neem zelf een hoogslaper, en zet het ledikant daaronderOok een goed idee!
Je kan ook nog kijken naar een slaapbankje in stoelmodel (dus voor 1p) voor jezelft. Of zo'n bed wat je omhoog tegen de muur kan klappen.
TO, je dochter rolt/kruipt/valt nu misschien nog niet uit bed maar ze wordt echt ondernemender en ineens is de dag daar dat ze wel op de grond duikelt of uit bed klimt.

Er zijn al veel goede oplossingen voorbij gekomen en dan begin je weer met 'ja maar ik lig 's avonds nog wel eens met mijn telefoon in bed en dan zie ik de spullen'. Je maakt jezelf gek hoor. Werk aan dat probleem niet aan minder (essentiële!) spullen voor je dochter.
Zoiets kan ook

To, ik snap je wel. Ten eerste wil ik je een compliment geven hoe je nu met de situatie om bent gegaan. Je hebt gekozen wat goed is voor jezelf en je kind, namelijk voor veiligheid. Dat hoor je als moeder te doen, maar helaas is dat niet vanzelfsprekend.

Ik denk dat jouw manier van overzicht, rust willen hebben in huis, voorkomt uit rust in je hoofd willen hebben. Ik herken dat wel. Rust in je huis is rust in je hoofd. Kan me voorstellen dat je daar in jouw situatie erg naar snakt.

Toch raad ik je aan om niet met een campingbedje te werken. Denk dat het lichamelijke prima is, als er een goed matras in zit. Maar steeds opzetten en opruimen zorgt juist voor onrust. Bovendien vind ik een campingbedje juist rommelig staan.

Heel veel sterkte gewenst in je situatie. Zal verre van makkelijk zijn. Kies daarom voor makkelijke oplossingen, daarmee help je jezelf het meeste, en daarmee ook je kindje.
Campingbedjes worden afgeraden. Je kan voor dochter ook kijken voor ledikant met kastjes erom heen gebouwd. En een commodeplank die je er op kan klikken. Dan heb je bergruimte en een slaapplek en kan de kast misschien weg.
vervelende situatie TO! Ach, het belangrijkste voor zo'n kleintje is een blije moeder, en als jij blij wordt van orde, gewoon doen hoe het jou fijn lijkt

Hier ook slaapkamers van 2 bij 4, 8 m2 dus. Gok dat het bij jou ook zo is? Dan heb je ruimte voor een eenpersoonsbed (2 meter lang) en aan het voeteneinde een ledikant (1,20 toch?) Heb je nog 80 centimeter speling voor wat ruimte tussen jouw bed en dat van je kind. Kan je aan de andere kant tegen de muur de commode en dergelijke zetten. Past alles ruim, zonder te moeten proppen. Ikea heeft ook heel veel handige opbergopties voor kleine ruimtes. Afhankelijk van de hoogte zou je ook nog een hoogslaper voor jezelf neer kunnen zetten met het ledikant eronder
Als je dan toch echt zelf een tweepersoonsbed nodig denkt te hebben zou ik een tweepersoons hoogslaper kopen en het ledikant daaronder zetten. Dan maak je het beste gebruik van de vloeroppervlakte denk ik, want daar waar je loopt staan dan alleen het ledikant, een kast en het trapje van het bed. Ik zag al voorbeelden van ikea voorbij komen volgens mij en die zijn ook echt niet duur.
quote:sandt2.0 schreef op 02 juli 2015 @ 06:51:

Hele topic gelezen, jeetje kun je ook de 'ja, maar-modus' even uitzetten? Bij elke oplossing die hier gegeven wordt bedenk jij een probleem.

Hoe sneu kun je denken. Mama wil persee een twee persoonsbed voor haarzelf alleen, en voor bed van kind is geen plek. Hoe moet een kind zich straks voelen als ze dat gaat merken? Mijn bedje moet opgeruimd worden want daar heeft mama last van! Zet alsjeblieft je kindje op de eerste plaats en zorg dat jullie allebei een goed bed hebben, groot genoeg voor allebei.

Je schrijft nu dat je een groot ledikant hebt, gebruik dat en koop voor jezelf een éénpersoonsbed. Als dat ledikant groter is dan 120x60 kan ze daar misschien tot haar vierde in slapen. Je dochter heeft gaan eigen slaapkamer, maar dan tenminste wel een eigen plekje in de vorm van een bed. Je veilig voelen gaat ook over of jouw aanwezigheid en de aanwezigheid van jouw spullen goed voelt. Gedoogd worden is niet echt het begin van een veilige thuissituatie.

Als je goed had gelezen had je zien staan dat mijn dochter een eigen ledikant krijgt! Maarja...

Zal wel.

Ik wil juist het beste, daarom vraag ik of het wel of niet kan en heb ik een ander passend oplossing gezocht.
En zoiets?

http://www.mamaloesbabysj ... -inklapbaar-ledikant.html

Of zou deze bodem ook te hard zijn voor je baby?

Anders hoogslaper met een ledikant eronder of een inklapbed. Mijn ouders sliepen vroeger ook op een inklapbed in de woonkamer wegens ruimtegebrek. Als iedereen wakker was werd hij ingeklapt en dan zag je er niets meer van, het was net een kast!

Via Marktplaats zijn ze vast wel goedkoop te vinden.

Succes met verhuizen en succes met de situatie!
[quote][message=19151635,noline]inw0nderland schreef op 02 juli 2015 @ 00:10[/message

En ja, niet zeuren is makkelijk praten als je niet weet hoeveel last ik er van heb na 2 weken gooi ik toch wat weg voor meer ruimte. Ik kan er werkelijk waar NIET tegen. Iedereen zn eigen gekke punten wat een ander niet makkelijk kan begrijpen.[/quote

Hoe ga je dat handelen dan als ze ouder wordt en steeds meer speelgoed gaat krijgen
Elke avond voor het slapengaan alles opruimen in een mand of iets dergelijks is toch niet zo raar? Er zijn altijd wel oplossingen te bedenken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven