bio opvoeding

05-07-2015 17:40 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik wil graag borstvoeding geven en als dat niet reëel is bio opvolgmelk van hipp. Verder houten speelgoed en alles waar geen gif in zit of van gemaakt is. Voeding niks in potjes zakjes blikken etc zelf bio klaarmaken. Eerste jaar zelf opvoeden na een jaar parttime werken en een nanny inschakelen Ik wil mijn kind gezond en wel opvoeden zonder suiker zout en gif. Zijn er meer superfood moeders op dit forum?
Oscar Wilde “To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all.
quote:Bumba1985 schreef op 05 juli 2015 @ 18:01:

Niks mis met een biologische opvoeding, alleen de gedachte dat je alle gezondheidsproblemen kunt voorkomen door biologische voeding en houten speelgoed is denk ik niet echt reëel; vandaar ook de weerstand in je topic.

Verder valt er het eerste jaar nog weinig op te voeden, de grote opvoedings-issues komen pas aan het eind van het eerste jaar en daarna begint het échte opvoeden pas. Daarvoor is het toch vooral veel verzorgen, veel slaapjes en af en toe wat spelen.

Maargoed, ik begon ook met ongeveer dezelfde idealen als jij, hoor. Geen speelgoed met batterijen, geen plastic speelgoed.... Maargoed, dan komt je schoonmoeder met een plastic lawaai-speelgoedding aan en blijkt dat je kindje er dol op is. Geloof me, dan laat je die idealen toch wel varen, want het belangrijkste is toch dat je kindje gelukkig is...

Overigens speelt ons zoontje nog wel veel met zijn Grimm regenboog en met houten blokken. Maar plastic speelgoed helemaal weren... Daar is helaas geen beginnen aan, tenzij je alle andere mensen in zijn omgeving helemaal buitenspel zet.En dat lukt nog wel als je dat wilt. Totdat je kind naar school gaat, en daar kinderen ziet met allemaal andere dingen. Ik ben er absoluut tegen dat je kind alles moet krijgen wat andere kinderen ook hebben, maar het helemaal uitsluiten is ook niet goed voor ze.
quote:FaileyRosa schreef op 05 juli 2015 @ 18:02:

[...]

Wil je mij een privé bericht sturen voor meer infoje weet dat de gebiedende wijs niet echt lekker overkomt?

[...]

Wil je mij een privé bericht sturen voor meer infoWant je google is stuk?

[...]

Wil je mij een privé bericht sturen voor meer infoOf je gebruikt je Google.
Tvp

Gewoon, ter vermaak
Ha, succes!
Ah, ik ga er eens lekker voor zitten, ben dol op idealistische aankomende moekes!
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
quote:FaileyRosa schreef op 05 juli 2015 @ 17:48:

Ik wil graag ervaringen lezen van biomoeders geen commentaar.Er staan 3 reacties van mensen die ervaring hebben met een opvoeding zoals jij deze voor ogen ziet. Wat wil je nog meer?
quote:MadameQetesh schreef op 05 juli 2015 @ 18:01:

[...]

En met 3 niet meer?

Nooit kinderen om zich heen gehad en opeens in een groep met 12 kinderen.Ben je wel eens naar een kinderopvang geweest? Veel baby's en dreumes zijn gestrest. Mijn kind word opgevoed in een veilige omgeving thuis met opa oma of nanny.
Oscar Wilde “To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all.
Ik ben een wildplukker. Je hoort er pas echt bij wanneer je regelmatig brandnetels eet en vis resten.

http://superfoodmama.nl/n ... -die-bijna-gratis-zijn-2/
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:ambra schreef op 05 juli 2015 @ 18:05:

[...]

je weet dat de gebiedende wijs niet echt lekker overkomt?Wil je mij sturen / stuur mij.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Laat kind niet in een bubbel opgroeien want dan kan je kind straks nergens tegen en krijgt het al zijn kinderziekten laat waardoor het erger is. Of je kind wordt allergisch vanwege de uber-hygiënische omstandigheden. Zwangerzilla stel je kind svp bloot aan andere kinderen, opvang is niet onveilig en moet aan allerlei regels voldoen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Hasse88 schreef op 05 juli 2015 @ 18:11:

Ah, ik ga er eens lekker voor zitten, ben dol op idealistische aankomende moekes! Een blog zou denk ik wel wat zijn voor TO.
quote:FaileyRosa schreef op 05 juli 2015 @ 18:14:

[...]

Ben je wel eens naar een kinderopvang geweest? Veel baby's en dreumes zijn gestrest. Mijn kind word opgevoed in een veilige omgeving thuis met opa oma of nanny.Wahahahahaha Mijn peuter gaat 2 dagen naar de opvang en vindt het daar zo relaxed dat als hij speelt dat hij weg gaat (hij roept dan daaaaaag!) en ik vraag waar ga je heen, hij de naam van zijn opvang noemt :-)

[...]

Ben je wel eens naar een kinderopvang geweest? Veel baby's en dreumes zijn gestrest. Mijn kind word opgevoed in een veilige omgeving thuis met opa oma of nanny.

[...]

Ben je wel eens naar een kinderopvang geweest? Veel baby's en dreumes zijn gestrest. Mijn kind word opgevoed in een veilige omgeving thuis met opa oma of nanny.Oh my! Ben jij weleens in een kinderopvang geweest?
Serieus, eerlijk gezegd schrik ik zelf ook wel van de hoeveelheid van oa suiker in bijvoorbeeld Olvarit. Je kind wordt dan opgevoed om van zoet te houden en wordt al opgeleid tot toekomstige consument van bewerkte producten die de rest van het concern maakt. Ik zal iemand geen slechte moeder noemen die zo nu en dan een potje open trekt vanwege het gemak maar het is idd wel handig om je daar bewust van te zijn.
Ik ken een stel dat de kinderen ´bio´ opvoedt (nog, ze zijn 7 mnd en 3 jaar). Biologische producten en houten speelgoed. Gewoon, omdat ze dat mooier/prettiger vinden. Maar ze draven niet zo door. De drie-jarige mag gewoon met het kermiswaterpistool spelen. De kinderen gaan naar een kdv-boerderij en ja, die van 7 mnd ook.

ADHD hebben beiden volgens mij niet, voor zover je dat met 7 maanden al zou kunnen beoordelen. Maar of dat nou met het eten of speelgoed te maken heeft, betwijfel ik toch.

Zelf let ik alleen op de etiketten. Wij eten zo min mogelijk blikvoer en ik zie mijn dochter liever met een boek dan met de tablet. Maar vanaf het moment dat ze naar school ging en vriendinnetjes kreeg, was het afgelopen met alleen maar rozijntjes als snoepjes. En dan had ik nog de mazzel van opa´s en oma´s die die rozijntjes ook heel erg verantwoord vonden.

Maar jij komt erg kortzichtig over. Als je echt zo star in de opvoeding wilt zijn, mag je hopen dat je kindje gezond is. Want ow, als daar iets mee is.....

Afijn. Heel veel succes.
En overigens heeft mijn opvang alles in bio. Hij krijgt daar 's middags een warme biologische maaltijd, en al het speelgoed is van hout. Mijn opvang voldoet meer aan jouw eisen dan mijn eigen huis en eten :-)
Kijk eens op de site van green evelien. Dat is echt bio. En wat een onzin dat kinderen op een kdv gestrest zijn.
quote:viva-amber schreef op 05 juli 2015 @ 18:24:

Serieus, eerlijk gezegd schrik ik zelf ook wel van de hoeveelheid van oa suiker in bijvoorbeeld Olvarit. Je kind wordt dan opgevoed om van zoet te houden en wordt al opgeleid tot toekomstige consument van bewerkte producten die de rest van het concern maakt. Ik zal iemand geen slechte moeder noemen die zo nu en dan een potje open trekt vanwege het gemak maar het is idd wel handig om je daar bewust van te zijn.Als je normaal je verpakkingen controleert dan zie je dat veel dingen die je 'verwacht-niet-verwacht' ook weleens anders kunnen zijn. Zo is de biobim baby muesli gezoet met maltodextrine (why? Zelfs ik vind dat spul heel zoet) en de kruidvat fruitpotjes zijn gewoon gepureerd fruit bijvoorbeeld.
T O heb je alle topics gemist over oma's die het niet goed doen?
quote:FaileyRosa schreef op 05 juli 2015 @ 17:48:

Ik wil graag ervaringen lezen van biomoeders geen commentaar.

Wat is een biomoeder?

Krijgt die zelf nog borstvoeding?

[...]

Ben je wel eens naar een kinderopvang geweest? Veel baby's en dreumes zijn gestrest. Mijn kind word opgevoed in een veilige omgeving thuis met opa oma of nanny.

Laat me je vertellen over mijn buurmeisje. Moeder dacht er precies zo over, en heeft bovendien een rijke man, dus ze neemt de opvoeding zelf voor haar rekening. Vers koken, verantwoord speelgoed, kinderen alleen onder toezicht naar buiten. Op een winderige dag speelden alle kinderen buiten in de modder, behalve buurmeisje. Die speelde binnen. Wat er precies gebeurde weet niemand, maar ze kwam met haar wijsvinger ergens tussen de plaat die de zitting van een bureaustoel vastzet aan het onderstel.

Na een operatie, waarbij de vinger gehecht werd, kwam er een bacterie bij. Een goede week later was het kind zo ziek dat er een keuze gemaakt moest worden. Vinger amputeren of de kans dat ze het niet zou overleven.

Moraal van dit verhaal: Je kunt je kinderen onmogelijk tegen álles beschermen.
quote:draaiorgel schreef op 05 juli 2015 @ 18:19:

[...]

Wahahahahaha Mijn peuter gaat 2 dagen naar de opvang en vindt het daar zo relaxed dat als hij speelt dat hij weg gaat (hij roept dan daaaaaag!) en ik vraag waar ga je heen, hij de naam van zijn opvang noemt :-) Wat schattig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven