bio opvoeding

05-07-2015 17:40 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik wil graag borstvoeding geven en als dat niet reëel is bio opvolgmelk van hipp. Verder houten speelgoed en alles waar geen gif in zit of van gemaakt is. Voeding niks in potjes zakjes blikken etc zelf bio klaarmaken. Eerste jaar zelf opvoeden na een jaar parttime werken en een nanny inschakelen Ik wil mijn kind gezond en wel opvoeden zonder suiker zout en gif. Zijn er meer superfood moeders op dit forum?
Oscar Wilde “To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all.
hm, er ging iets mis
quote:FaileyRosa schreef op 05 juli 2015 @ 18:31:

Mijn vriendin haar dochtertje is supergestrest als ze naar de kinderopvang is geweest hartstikke stijf als ze thuis is is ze rustig en huilt niet en in de opvang huilt ze heel veel.De ene opvang is de andere niet, hè. De eerste opvang waar zoon vanaf 6 maanden naartoe ging, daar werd ook veel gehuild en had ik ook geen goed gevoel bij. Toen van opvang geswitched. Kleinschalig en met super lieve meiden die dol zijn op kinderen. Zoon vond het er fantastisch. Hij smeerde 'm altijd als wij hem kwamen ophalen. En daar waren we blij mee!
quote:FaileyRosa schreef op 05 juli 2015 @ 20:21:

[...]

Liefde is het belangrijkste wat ik zeker ga geven ik ben nog aan het zoeken wil het heel graag goed doen. Misschien te goed, nachtmerries gehad dat het fout ging. Bbrrr

Een beetje spanning hoort erbij, aan de andere kant denk ik dat je als je het echt op een rijtje zet je bijna niks nodig hebt, en zolang je hulp in durft te schakelen als het moeilijk wordt of jij het moeilijk krijgt dan gaat er echt niks raars gebeuren.

Mijn ervaring is hoe meer spanning hoe meer sommige mensen geneigd zijn een soort schijn controle te willen verkrijgen. Het jammere daaraan is dat proberen die controle te houden door bijvoorbeeld alles 'goed' te doen vaak voor nog meer spanning zorgt. Een cirkeltje.

Als mensen dat echt heel heftig hebben kunnen ze zelfs hulp van buitenaf nodig hebben.

En terwijl het zo mooi en simpel kan zijn: je geeft te kennen het goed te willen doen, van je kind te houden. Prima geniet ervan. Ga leuke kleertjes kijken en over je buik aaien. De rest komt wel.
Maar dus ook alleen katoenen kleding?

en zelf luiers wassen, want hoe chemish zijn pampers wel niet?

en weet je hoeveel chloor er in kraanwater zit? Kun je echt niet geven hoor.

en dweilen kan ook echt niet, stel dat je kind allesreiniger binnenkrijgt via zijn handjes.

en de zandbak zou ik ook niet doen. Buiten zoizo niet, weet je hoe schadelijk de zon is!

En niet op visite bij mensen die roken hoor
Ik had ook een voorkeur voor houten speelgoed, ik vond het gewoon erg mooi. Maar mijn dochter wenste alleen knalroze plastic. Niet alles loopt altijd zoals je wilt

Zonder gekheid: gezonde keuzes maken voor je kind is helemaal niets mis mee. Met bewust leven ook niet. Bedenk alleen dat de praktijk weerbarstiger is dan de theorie. Je kunt de buitenwereld niet buitensluiten. Ik ga ervan uit: als de basis maar gezond is, dan is het goed.

Wat iemand al schreef over eenkennigheid rond het eerste jaar zou ik wel rekening mee houden. Ik ben zelf gastouder geweest, en een jonge baby went vele malen makkelijker. Overigens was ik gastouder van kindjes waarvan de ouders juist een meer flexibele opvang nodig hadden.
http://www.christofoor.nl ... jzer-van-nul-tot-een-jaar

Van mijn nichtje gekregen. Ik vond het een prettig boekje, i.t.t. Oei ik groei.

Wat ik kon gebruiken nam ik mee in de opvoeding. Zoals de verhouding groenten/koolhydraten/vetten in zelfgemaakte voeding. En inbakeren bleek een uitkomst (met twee hydrofiele luiers en veiligheidsspelden, inbakerdoeken heb ik nooit gezien destijds).
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Oh ja! Ik vergeet de katoenen luiers bijna!

Ik had ook zo mijn idealen. Dus ik kocht voor honderden euro's aan super schattige en verantwoorde wasbare luiers. Nou, na 1 keer al was ik er klaar mee en ben ik overgestapt op Pampers. (en mijn man zei "ik zei het toch")
quote:FaileyRosa schreef op 05 juli 2015 @ 20:21:

[...]

Liefde is het belangrijkste wat ik zeker ga geven ik ben nog aan het zoeken wil het heel graag goed doen. Misschien te goed, nachtmerries gehad dat het fout ging. Bbrrr

Misschien moet je dan eens af van die keiharde oordelen over gif in speelgoed en eten. Kinderen worden ook gezond groot met Playmobil en Olvarit.

Als je denkt dat er gif zit in speelgoed en eten kan ik me voorstellen dat je daar nachtmerries van krijgt. Waarom maak je het jezelf zo moeilijk?
Katoen is zwaar milieuvervuilend, qua gif- en waterverbruik.

Maar wollen ondergoed kriebelt gemeen, kiezen uit twee kwaden.

Lekker katoen, dus.
quote:spinnekop schreef op 05 juli 2015 @ 20:33:

En niet op visite bij mensen die roken hoor

Op visite bij mensen die binnen roken, in mijn zoons aanwezigheid doe ik niet hoor, dat vind ik echt smerig. Gelukkig doet niemand dat in mijn omgeving dat.

@to: http://biobim.com

En misschien vind je Sofie de giraf wel leuk? http://www.sophiedegiraf. ... hie-de-giraf-geschenkdoos
quote:WonderGirl2 schreef op 05 juli 2015 @ 20:46:

[...]

Op visite bij mensen die binnen roken, in mijn zoons aanwezigheid doe ik niet hoor, dat vind ik echt smerig. Gelukkig doet niemand dat in mijn omgeving dat.

@to: http://biobim.com

En misschien vind je Sofie de giraf wel leuk? http://www.sophiedegiraf. ... hie-de-giraf-geschenkdoos

Sophie is niet van hou-hout!!!!

Dus per definitie hartstikke giftig!!!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Hé, is het iemand opgevallen dat de 'bio-moeders' uit de OP zijn verdwenen?

Edit: èn de ADD en de ADHD?
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:Snoesje666 schreef op 05 juli 2015 @ 20:45:

Katoen is zwaar milieuvervuilend, qua gif- en waterverbruik.

Maar wollen ondergoed kriebelt gemeen, kiezen uit twee kwaden.

Lekker katoen, dus.

Het wollen ondergoed van nu kriebelt niet hoor. Zoek maar eens op cosilana of Joha. Heerlijk om je baby in warm te houden.

Of voor biokatoen kiezen, maar ik heb het idee dat bio in dit topic niet zo lekker ligt.
En nu moet je een superfood moeder zijn volgens de openingspost?
quote:streepjessokken schreef op 05 juli 2015 @ 20:50:

Edit: èn de ADD en de ADHD?Er is van alles vertrokken.
Dan toch liever de bio-moeders...

Och het verhaaltje is aangepast, je bent niet meer bang voor add en adhd door niet biologische opvoeding en een normale opvang?

Slap.
Absoluut geen superfoodmoeder hier...
quote:streepjessokken schreef op 05 juli 2015 @ 20:48:

[...]

Sophie is niet van hou-hout!!!!

Dus per definitie hartstikke giftig!!!

Ooooh nee

Haha, ik probeerde een alternatief te vinden voor hout, want daar kan een baby zichzelf ernstig mee verwonden, las ik eerder ergens in dit topic.
quote:FaileyRosa schreef op 05 juli 2015 @ 20:10:

[...]

Het is voor mij allemaal nieuw ik ben zo bang dat ik het verkeerd doe. Het zijn wel de richtlijnen die ik wil volgen maar ik bedoel helemaal niet om bevooroordeeld te zijn ieder voor zich. Ben hartstikke zachtaardig en ik wil het beste voor mijn kind dat denkt iedere moeder toch als ze net zwanger is van de eerste??

Hèhè.... Natuurlijk. En dat kan ons allemaal onzeker maken. De één meer dan de ander. Met zulke hoge standaarden is er het gevaar dat je je enorm schuldig gaat voelen als je bijv. eens voeding uit een potje geeft om welke reden dan ook. Daar probeer ik, en ben niet de enige, je steeds voor te waarschuwen.

We moeten elkaar niet extra onzeker maken door te doen alsof één manier altijd de beste is. Het is soms allemaal al lastig genoeg.
quote:streepjessokken schreef op 05 juli 2015 @ 20:50:

Edit: èn de ADD en de ADHD?

Nee, was me niet opgevallen.

Wel goed van TO dat ze iets doet met de feedback en probeert om haar topic zo aan te passen dat ze minder mensen tegen zich in het harnas jaagt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:Conchobarmacnessa schreef op 05 juli 2015 @ 20:09:

[...]

Ik geloof wel dat hormonen bepaald gedrag kunnen versterken, maar niet dat een in wezen aardig, weldenkend en fatsoenlijk persoon ineens verandert in Eucalypta omdat er extra hormonen in een lijf rondzwerven. Dat zat er dan al in.Dan ken je duidelijk mij en m'n dochter nog niet
Later is nu
Mijn jongste heeft flesvoeding gehad, plastic speelgoed en zijn eerste vaste voeding was friet.

Mijn oudste heeft bijna een jaar bv gehad, had leuk houten speelgoed (mooier hè!) maar is nu zo dyslectisch als wat. Jongste scoort alles bovengemiddeld. Als nooit ik nog een kind krijg, geef ik het alleen maar friet en plastic rommel. Stel je voor zeg, nóg een dyslect in huis.
quote:blauwmetstippen schreef op 05 juli 2015 @ 20:54:

[...]

Het wollen ondergoed van nu kriebelt niet hoor. Zoek maar eens op cosilana of Joha. Heerlijk om je baby in warm te houden.

Of voor biokatoen kiezen, maar ik heb het idee dat bio in dit topic niet zo lekker ligt. bij mij kriebelt álle wol (en ja.. ik heb in veel kleding gelopen, dat écht niet zou kriebelen, maar zelfs kriebelde met een tshirt eronder). En polyester en andere kunstoffen. Alleen viscose gaat nog wel, niet altijd
Later is nu
quote:Bluegreen schreef op 05 juli 2015 @ 21:15:

Mijn jongste heeft flesvoeding gehad, plastic speelgoed en zijn eerste vaste voeding was friet.

Mijn oudste heeft bijna een jaar bv gehad, had leuk houten speelgoed (mooier hè!) maar is nu zo dyslectisch als wat. Jongste scoort alles bovengemiddeld. Als nooit ik nog een kind krijg, geef ik het alleen maar friet en plastic rommel. Stel je voor zeg, nóg een dyslect in huis.

Potjandriedubbeltjes.

Mijn oudste én mijn middelste zijn dyslectisch. En die hebben dus beide ook een jonger broertje gekregen.

Ik weet het nu zeker: van kleine broertjes krijg je dyslectie.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven