September2016

20-11-2014 10:42 1692 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hieronder de tabel, jullie kunnen 'm zelf bijwerken.

NaamLeeftijd (v/m)KindjeBijzonderhedenbb1432/331e Gestart met ICSI

Bevallen!

NaamLeeftijdKindjeBijzonderhedenPoppie0022382e 01-03-2015 bevallen van een zoon!Twinklinstar 26/29 1e 11-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van een zoon!Nina888281e 18-03-2015 bevallen van een dochter!

??-09-2016 bevallen van twee zoons!Buuv.Betty341e 19-03-2015 bevallen van een zoon!Mila81 33 1e 24-03-2015 bevallen van een dochter!jaimesblond36/341e 03-06-2015 bevallen van een zoon!Lotus8726/301e ??-06-2015 bevallen van een dochter!

??-12-2016 bevallen van een zoon!Kaatje1988261e ??-01-2016 bevallen van een dochter!Weekend25/292e ??-04-2016 bevallen van een zoon!sohappy35/351e 13-01-2017 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:56
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
4.30% gewijzigd
Sohappy, balen he als mensen zich er ongevraagd mee bemoeien.

Wij zijn er toendetijd erg open in geweest, ook omdat mensen sowieso wel vragen gaan stellen als je eenmaal getrouwd ben, een 'volwassen' huis hebt etc... Het is jammer als iedereen er vanaf weet, maar ik heb er ook veel steun uit gehaald, vooral van mensen in een soort gelijke situatie.

Als je er over wil praten moet je dat doen en als je dat niet wil, moet je dat ook vooral kunnen zeggen!

Hmm.. Leuke droom van je man!!! mijn ervaring is dat als een man eenmaal denkt dat je zwanger ben (als vrouw denk je dat immers elke maand), het vaak nog klopt ook!! ben benieuwd ;)

Hier inderdaad weer aan het werk, het is me 100% meegevallen! en het is extra genieten als je thuiskomt en er een klein, lief meisje en een lieve papa blij zijn om je te zien!
Sohappy, een vriendin van mij had ook gedroomd dat ik zwanger was (van mijn eerste toen) en wij schrokken daar enorm van want ik was toen inderdaad zwanger :-)

Ze wist overigens wel dat wij bezig waren toen.

Enne, inderdaad gewoon heel duidelijk zijn naar andere mensen toe als je niet wilt dat ze ergens naar vragen. Dan houdt het het snelste weer op.

Hier eigenlijk veeeeeeel te moe. Het is druk met twee kinderen en dan ook weer werken. Ik weet niet of ik dat op termijn blijf trekken, maar we zullen zien.
@poppie, het viel uiteindelijk best mee zaterdag, wel kort over gehad maar niet zo uitgebreidt. En met iemand waarbij het bij haar zus ook 5 jaar duurde, dus dat praat al heel anders.

Gisterochtend na de sex wat bloedverlies en vanmorgen heb ik een paar kleine drupjes lichtbruin/gele afscheiding dus helaas, deze maand zal het ook niet gelukt zijn..

Vind het toch wel lastig hoor, de arts had aangeven dat we eigenlijk geen medische hulp nodig zouden moeten hebben en toch lukt het niet.. Dat maakt me weleens somber dat ik denk hoe kan het nou? het zou zo welkom zijn..
@poppie lijkt me idd zwaar met 2 + werk, denk aan jezelf he. Als t niet gaat dan nog even rust proberen te nemen.

@twinklinstar hier ook verteld en soms fijn en soms niet fijn. Zeker nu t al zolang duurt dan gaan mensen helemaal denken... Probeer nu ook maar wat meer open erin te zijn door zelf maar wat meer te vertellen.

@sohappy: moeilijk als een arts idd zegt dat t medisch geen probleem is, en je elke maand op de goede tijden seks heb en t geen resultaat heeft. Ik vind t ook altijd lastig hoor, waarom word iedereen zo makkelijk zwanger en ik niet...

Morgen onderzoeken bij de gyn dus wel spannend! Bloedprikken en bespreken traject
Weekend, succes morgen! Zijn jullie er zelf al uit hoe jullie het vervolg traject zouden willen?

Frustrerend he als het overal om je heen lijkt te lukken en het bij jezelf maar niet wil :(

En dan wordt het nog eens extra spannend als het raak is, of het allemaal goed zit... Bah!

Sohappy, balen dat je alweer ongesteld lijkt te worden :(

Lijkt me ook best frustrerend als een arts zegt dat er geen hulp nodig is, het toch nog niet wil lukken...

Maar blijf hoop en vertrouwen hebben! Als er niks geks is bij jullie beide en het toch al eens gelukt is.... Zou je toch denken dat het nog eens een keer goed raak moet zijn
@weekend, succes morgen he!

Het is ook zeker frustrerend, ik snap er gewoon niks van en voel me heel onzeker over me eigen lichaam.

Ik probeer echt vertrouwen/hoop te houden maar wat is dat moeilijk! Ik krijg soms gewoon steeds meer het gevoel dat mijn lichaam het zelf niet gaat redden en hulp nodig heeft.

Afgelopen eisprong hebben we 3x sex gehad ervoor en op de dag zelf en we doen ook standjes waarbij zijn sperma er niet gelijk uit kan lopen, blijf ff omhoog liggen. Dus we proberen er echt wel zoveel mogelijk aan te doen en toch valt het kwartje niet.

Ik snap er gewoon niks van waarom het de 1e keer na 5 mnd raak was en nu het al 1,5 jaar duurt en het kwartje niet valt, wat vind ik dat verdrietig. Me man ook hoor, hij wil ook zo graag vader worden.

Er heeft nog niks doorgezet, af en toe lichtbruine stipjes afscheiding, opgezette buik. Dat vind ik zo vervelend aan deze dagen, dat het nu een paar dagen duurt voordat ik ongesteld word. Toch die hoop dat er geen bloed bijkomt.

We mogen in september weer terug komen, ik ga in augustus maar ff bellen of ze al een datum weten.

Het goede nieuws voor ons is gelukkig wel dat de verkoop van zijn huis definitief is en in augustus de overdracht zal zijn.

Als het ons dan gegeven mag zijn om weer zwanger te raken, kan ik gelukkig met een gerust hart minder werken..

Maar wat hoop ik dat ik voor mijn 35e zwanger mag raken...
@weekend, hoe is het gegaan bij de gynaecoloog?

Hier helaas weer ongesteld geworden.. Ben behoorlijk moedeloos na 1,5 jaar proberen, 1x zwanger geweest wat een miskraam werd.

Vertrouwen in me eigen lichaam wordt steeds minder. HOE doe ik dat?

Ik voelde me vanmiddag op me werk behoorlijk klote/verdrietig/ en vooral zo moedeloos.

Ik blijf elke keer maar denken dat we het met zijn tweeen ook nog goed hebben,je zo de deur uit kan gaan om uiteten te gaan enzo en dat is echt nog heel lekker.

Maar wat zouden we graag weer zwanger willen worden..

De arts gaf aan dat we eigenlijk alle kansen hebben om via de natuurlijke weg zwanger te worden maar wat is dat moeilijk om je daaraan vast te houden als je al een tijdje bezig bent en het niet lukt..
Dat is ook zeer zeker moeilijk, sohappy. Het is iets wat je graag wilt en die wens komt nog altijd niet uit.

Ik hoop voor je dat binnenkort deze wens gewoon helemaal gaat uitkomen en goed zal gaan. Met of zonder hulp van de gynaecoloog.

En tot die tijd (en ook daarna): genieten, genieten, genieten!
Wat balen he Sohalpy, ik snap er ook niks meer van maar merk wel dat t plezier in t leven afneemt, en t veel moeite kost om plezier te hebben.

Gyn ging goed krijg woensdag de uitslag van t stolling,

Mocht daar niks uitkomen dan doen we chromosomen onderzoek. Ik doe t apart wegens de hoge kosten.
We blijven ook zeker genieten hoor! Gaan volgend weekend lekker een nachtje weg. We zijn ook dolgelukkig met elkaar en hoe moeilijk ik het dan weer ff vind, blijf gewoon nog maar van de voordelen genieten van nog geen kinderen hebben.

Heb gelukkig nog wel volop plezier, al vind ik het omgaan naar de buitenwereld wel lastig en doet zeer dat het zo anders is gelopen dan ik had gedacht. Dat we het zwanger worden niet meer voor onszelf kunnen houden.

Kies gewoon wat vaker voor mezelf, zoals vanavond. Her en der wat uitnodigingen staan om een borrel/bbq te komen doen maar drukke week gehad, gisteravond later nog gesport ( tennis) en vandaag weer vroeg en ben gewoon moe. Geen zin om gezellig te doen maar lekker thuis te zijn dus dat doe ik ook.

De gynaecoloog gaf aan dat we het tussen dag 10 en dag 17 een groot hart in onze 'moeten' zetten, als je het op internet invul zijn je vruchtbare dagen een stuk korter.

Maar goed, eigenlijk hoeven we er helemaal niet zo op te letten, we hebben geregeld sex. De natuur moet ons gewoon een keer weer goed gezind zijn. Maar goed, wie wat wat ons nachtje weg weer doet

@weekend, probeer evengoed plezier in het leven te houden al is dat soms hard werken. Het leven gaat zo snel voorbij!
Ja klopt sohappy maar op m'n werk word ik zooo vaak geconfronteerd met zwangere vrouwen, abortussen, ongewenste zwangerschappen, miskramen en dat is echt zoooo confronterend elke keer. En dan maar proffesioneel blijven...

Dus dan ben ik thuis gewoon helemaal 'leeg' en dan natuurlijk de zorg voor m'n dochter. Ik merk dat t zwaarder begint te vallen en echt even een nieuw lichtpuntje nodig heb.
weekend
@weekend, het is ook heel lastig! Je wilt zo graag weer zwanger worden en dan heb je om je heen zoveel zwangeren, baby's e.d

Dat is ook heel confronterend!

Heb soms ook echt wel last van jaloerse gevoelens, nou meer gevoelens van verlangen.

Goed om jezelf denken!

Een hele dikke knuffel voor jou
@weekend en sohappy: hele dikke knuffel voor jullie allebei! Het is soms ook gewoon verschrikkelijk moeilijk als het allemaal zo lang duurt.

@hier: uiteindelijk bleek de vroege menstruatie alleen spotting te zijn. Het is nog een paar dagen rustig geweest en daarna ben ik alsnog ongesteld geworden. Ik ben dus inmiddels weer aan het spuiten in de gebruikelijke dosis, niet een lagere. Gek lichaam ook! ;) Morgen heb ik weer een follikelmeting. Ik voel al wat pijntjes bij m'n eierstokken, dus ik denk dat er wel weer wat aan het groeien is.
Hoi dames,

Wat is het stil hier.

Hoe is het weekend, BB en sohappy? Hoop dat het spuiten goed is gegaan BB!! Wanneer is jullie NOD?

En hoe is het met de baby's van de bevallen dames?

Hier gaat het goed. Nog wel steeds gebroken nachten, maar hij slaapt steeds langer door! Het is bijzonder hoe snel zo'n kleintje groeit!

Ik duim nog steeds voor jullie BB, sohappy en weekend!!
Hoi Jaimesblond,

Fijn dat het goed gaat, wel jammer van de gebroken nachten! Hoe oud is je zoontje inmiddels?

Hier een mama die heel erg verliefd is op die enorme lachjes van haar zoon. Hij is alweer ruim 4.5 maand en ik ben alweer twee weken met hapjes bezig voor hem, die ik zelf maak. Momenteel eet hij er goed van, keurig van het lepeltje, maar of dat hij het hapje gewoon geweldig vindt of dat hij eindelijk er iets van geleerd heeft, of dat ik het beter aangeef.... we zullen nog wel zien!

Eergisteren was hij alleen enorm huilerig wat onduidelijk was voor ons. Gisteren ook nog niet helemaal terug naar zijn normale doen, maar wel weer rustig en af en toe een lachje. Hopelijk vandaag weer volop lachjes..... anders maak ik me toch weer zorgen!

BB, weekend, sohappy, ik durfde eigenlijk niet te updaten omdat ik niet te vaak jullie actief wilde triggeren.

BB is er weer iets moois aan het groeien bij jou? BB, Sohappy en weekend
@jaimesblond en poppie: leuk om te horen hoe het bij jullie gaat! Wat gaat de tijd dan toch snel zeg, ongelooflijk!

@hier: deze ronde gaat niet zo lekker. De follikels willen niet echt doorgroeien. Ben gisteren op een hogere dosis gezet, dus hopelijk doet dat wel wat. Vrijdag weer een meting. Ik ben deze ronde wat vergeetachtig met de spuiten, misschien komt het daar ook wel door. Wel alles gezet en ook niet een dag later of zo, maar wel soms een aantal uren te laat. Verder een gezellig feestje met genoeg alcohol gehad. Het zal allemaal wel niet meehelpen. Vanochtend tot m'n verbazing ook nog spotting gezien. Kortom, een rare ronde! Hopelijk ziet het er vrijdag wel goed uit en eindigt deze ronde alsnog in een mooie eisprong.

Sohappy en weekend, hoe ist bij jullie?
@jaimesblond en poppie, wat fijn om te horen dat het goed gaat bij jullie! De tijd vliegt echt voorbij.

@bb14, wat lastig! Succes bij de meting vrijdag!

Hier gaat het op zich wel goed hoor, we zijn lekker een weekend weg geweest afgelopen weekend. Lekker genoten met en van elkaar, uiteten geweest, borrel gedaan en geshopt. Hebben ook elke dag genoten van elkaar omdat we er echt zin in hadden. De afgelopen maanden was mijn eisprong meestal op dag 13 ( afgelopen maandag) dus hopelijk met succes.

Al wordt het vertrouwen in me eigen lichaam, dat het spontaan lukt, wel steeds minder.

( heb nu ook wat woorden met me zus over iets wat momenteel meer me gedachten beheerst dan denken aan me eisprong en het grote hart in me agenda ( woorden vd arts)

die gaf aan dat je tussen dag 10 en 17 een groot hart in je agenda moet zetten, als je gegevens invult via internet, is je vruchtbare periode een stuk korter.

Houd maar aan wat de arts zei..

Mijn nod is 5 augustus.
Oh BB wat balen zeg! Hopen dat de hogere dosis wel nog voor goede eitjes gaat zorgen!

Sohappy, wat fijn dat jullie er lekker uit geweest zijn! hopelijk heeft het genieten tot een extra cadeautje geleid! wel vervelend van de ruzie met je zus..

Wat leuk om weer wat updates te zien.

Poppie, misschien een nieuw soort hapje geintroduceerd waardoor die wat last kan hebben?

Hoor ook veel mensen om me heen waarbij de baby een dag verhoging/koorts heeft, dus misschien heerst er wel iets..

Hier gaat ook alles goed.

Het is soms best wel even pittig, zeker met het werk er weer bij. Onze dame slaapt overdag nog steeds erg weinig, maar kan zich gelukkig aardig vermaken en is best tevreden. Laatst waren er wel ineens een paar gebroken nachten, man dat sloopt! Wij zijn echt superblij dat zij 's nachts normaal zo goed slaapt, want je kon me opvegen :D

Gelukkig is het grootste deel echt enorm genieten van zo'n klein mensje die zich zo snel ontwikkelt!

Ze is nu heel lief alle geluidjes aan het ontdekken die ze kan maken (ook tong uit de mond en 'blazen' wat gepaard gaat met veel kwijl haha). Ook rolt ze op haar buik en speelt ze druk met allerlei dingen.

Hier ook met groente begonnen. Gaat tot mijn verbazing echt makkelijk, ze doet heel netjes haar mond al open als het lepeltje er aan komt! <3
Poppie, mijn zoontje is vandaag 7 weken oud! Hij begint ook al een beetje te lachen.

Wat leuk dat jou zoontje lekker van een lepeltje eet.

Twinklinstar, wat fijn dat het met jou meisje ook zo goed gaat! Ik kan me voorstellen dat het best pittig is als je idd weer aan het werk bent. Ik mag gelukkig nog 5 weken genieten van mijn verlof.

Sohappy, fijn dat jullie een leuk weekend hebben gehad! Ik duim voor een mooi resultaat ;)
Dames, wat leuk om te horen dat het goed gaat met jullie kleintjes! Ik kan me goed voorstellen dat het moeilijk is om weer te gaan werken, dan moet je ineens zoveel van je kleintje missen!

Bb, wat vervelend dat deze ronde zo vreemd verloopt. Hopelijk groeit er alsnog iets moois!

Sohappy, fijn dat je een leuk weekend hebt gehad, hopelijk met een mooi resultaat. Ik snap hoe moeilijk het is, zeker met druk van buitenaf. Ik heb op een gegeven moment gezegd: 'het zal allemaal wel, volgende maand krijg ik de verwijzing. Daar wacht ik op, en dan zien we wel wat er daarna gaat gebeuren.' Resultaat hiervan is dat ik vrijdag 16 weken zwanger ben... Helemaal loslaten lukt niet, maar het hart in je agenda enigszins loslaten helpt wel! Ik heb die maand ook niets berekend ofzo, ik ging er gewoon van uit dat het ons zelf niet zou lukken. Ik hoop dat jullie dat ook gaat lukken en geen hulp nodig hebben.

Hier gaat het goed, inmiddels dus bijna 16 weken zwanger van een meisje! Er is nog niets te zien aan m'n buik, helaas! Vorige controle was spannend, ze lag nog erg laag en ze konden haar hartje niet horen. Maar de vk maakte zich geen zorgen, aangezien ik van mezelf best zwaar ben is het lastiger om het hartje te horen. Ook heb ik een vrij hoog schaambeen, waardoor ze daar nog bijna helemaal achter lag. Bij de volgende echo bleek ook dat de placenta voor ligt, dus nog een extra laag waar de doppler door moet. Over een week weer een controle, hopelijk is het hartje dan wel goed te horen!

We zijn inmiddels wel begonnen met het leeghalen van het kamertje en het behang is er ook van af. Dan kunnen we na onze vakantie beginnen met behangen en verven. Ik heb er zin in!
Kaatje, wat leuk, zwanger van een meisje! Gefeliciteerd!
@kaatje, wat leuk een meisje! Gefeliciteerd. Jammer dat je nog niks zie van je buik, dat lijkt me zo leuk als je zwanger bent en je een beginnend buikje krijg.

@twinklestar, wat leuk dat jullie lekker zo genieten van jullie meisje. Het gaat echt zo snel hoor ik vaak om me heen. En het zal al zo normaal zijn dat ze in jullie leven is.

@jaimesblond, 7 wkn alweer. Geniet nog lekker van je verlof!

We hebben het allebei gelukkig een beetje los kunnen laten deze ronde, tenminste niet dat als we sex hadden dat we dachten van, nou 'moet' het deze week omdat me eisprong is. Dat ging gelukkig niet bewust door me hoofd, kan het ook niet helemaal uitschakelen maar we hadden sex omdat we echt zin hadden. En dan helpt een weekendje weg wel..

Nu zomaar weer een ander kwaaltje na me eisprong wat ik nog niet eerder gehad heb, zere tepels.. au hij mag er ook niet in knijpen doet echt zeer..
Grrrr.. heel verhaal getypt, alles weg!

Even kort nu dus: hier eindelijk pregnyl gezet gisteravond! Eisprong komt er dus aan, op naar het fijne wachten!

Jij ook succes met wachten sohappy, hopelijk betekenen de onbekende kwaaltjes iets goeds!
Bb14 succes met je ei vinden!! Vaak komt die dan een dag later toch? Zei mm vriendin altijd.

Sohappy spannend!! Hopelijk zijn dat de goede tekenen!

Hier vandaag negatief getest ( had ik al verwacht) vind t alleen fijn om van te voren te weten of ik ongesteld word, dan kan ik er rekening mee houden qua gevoel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven