Stel dat...

07-07-2015 12:02 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik zit met een dilemma. Pas geleden ben ik bevallen en vader was niet in beeld. Op een dag wou hij toch graag zijn kindje zien en dus hebben we afspraak gemaakt en goed gepraat, wat hij wilt. Ik heb hem vaak genoeg gevraagd of hij zeker is dat hij verder met mij wilt gaan en met zijn huidige vriendin langzaam wilt gaan breken.

Na talloze gesprekken, waar ook ouders bij betrokken zijn, is hij een paar dagen naar zijn huidige vriendin gegaan om na te denken.

Ik snap het niet meer en ben bang dat hij voor haar gaat kiezen en ik dus zwaar gekwetst wordt. Mijn vraag gaat nu echt door mijn hoofd van. Wat als hij voor haar kiest en waarom moet hij denken bij zijn huidige vriendin wat hij wilt? Betekent dit dat hij niet verder meer met mij wilt gaan?

Het klinkt heel egoïstisch waarschijnlijk maar als hij voor zijn vriendin kiest dan wil ik dat hij nooit meer in het leven van mijn zoontje komt echt nooit meer. Hoe kan ik ervoor zorgen dat, stel hij voor zijn vriendin kiest, maar wel in het leven van mijn zoontje betrokken wilt zijn, hoe kan ik ervoor zorgen dat, dat niet gebeurd?

Sorry als dit egoïstisch is.
quote:starry-sky schreef op 07 juli 2015 @ 13:20:

Wat blijkt? Die vriendin speelde een smerig spelletje omdat zij niet wilt dat mijn ex met mij omgaat en probeerde dus ruzie tussen mij en mijn ex te kweken.

Zo'n persoon moet de rest van zijn leven uit mijn buurt blijven.Joh? Gek zeg, zo'n vriendin die niet wil dat haar vriend met zijn ex neukt.
quote:Moiren_ schreef op 07 juli 2015 @ 12:47:

[...]

Dus mag er niet benoemd worden dat ze in het belang van het kind moet handelen?

Oh jawel, maar je kunt dat doen vanaf het morele hoge paard (en TO ermee om de oren slaan dat ze zich op haar 17/18 nog niet volwassen gedraagt/perfect is, of belerende opmerkingen maken over dat ze hopelijk nu wel voorbehoedsmiddelen gaat gebruiken - een opmerking waar TO op dit moment weinig aan heeft, maar die ongetwijfeld moraalridderkudo's opleveren), of je kunt je wat begripvoller opstellen en zeggen: okay, je hebt het verneukt. Kan gebeuren op die leeftijd. Hoe kunnen we het beste met de ontstane situatie omgaan. Een beetje zoals Doreia dus.

Mag jij raden wat het meest effectief is.
IMHO
quote:starry-sky schreef op 07 juli 2015 @ 13:08:

Eerst mij mooie praatjes beloven en dan vervolgens dit.

Ik heb hem de keuze gegeven en vaak genoeg hem hetzelfde gevraagd en elke keer was hij zeker met mij verder te willen.

En dan vervolgens weer moeilijk doen omdat hij het achteraf toch niet weet?

Dat maakt mij pislink. En hij moet 1 ding weten en dat is dat ik niets van zijn vriendin wil weten en dat ze ook never nooit mijn zoontje tegemoet komt of in zijn leven komt dat wil ik niet.

- Laat je ex zijn voor wat het is, een ex

- Ga om tafel zitten voor erkenning van jullie kind en bijbehorende plichten

- Maak een omgangsregeling waarbij het belang van jullie kind voorop staat

- Zorg voor rust in jouw leven en dat van je kind

En draai de situatie eens om. Stel dat jij zijn huidige vriendin bent en je vriend is vader geworden van een kind welke verwekt is tijdens vreemdgaan. Het is voor alle partijen een lastige situatie, maar je ex terug willen? Dát snap ik niet.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:turquasi schreef op 07 juli 2015 @ 14:03:

stel dat; jij besluit dat je je kind zijn vader gunt, ondanks de uitkomst van zijn beslissing

stel dat; jij daarvoor jouw eigen gevoelens zoveel mogelijk buiten beschouwing laat

stel dan; zou dat niet het meeste geluk voor je kind opleveren, en daardoor uiteindelijk de moeite waard zijn?

Ik geef je op een briefje dat het niet makkelijk gaat worden maar probeer dat te doen wat goed is

(en je kind van hem en anderen weghouden is dat niet)

Eens.

Hou dit in gedachten als je dat gesprek in gaat, want nogmaals, het draait hier allang niet meer om puberliefdes die aan en weer uit gaan en waar iedereen elkaar zoveel mogelijk dwars zit, maar om je zoon!
quote:grimblegrumble schreef op 07 juli 2015 @ 14:37:

[...]

Oh jawel, maar je kunt dat doen vanaf het morele hoge paard (en TO ermee om de oren slaan dat ze zich op haar 17/18 nog niet volwassen gedraagt/perfect is, of belerende opmerkingen maken over dat ze hopelijk nu wel voorbehoedsmiddelen gaat gebruiken - een opmerking waar TO op dit moment weinig aan heeft, maar die ongetwijfeld moraalridderkudo's opleveren), of je kunt je wat begripvoller opstellen en zeggen: okay, je hebt het verneukt. Kan gebeuren op die leeftijd. Hoe kunnen we het beste met de ontstane situatie omgaan. Een beetje zoals Doreia dus.

Mag jij raden wat het meest effectief is.Ik heb TO met niets om de oren geslagen en alleen gezegd dat ze nu moeder is, dus vanuit het belang van haar kind moet handelen. Daarbij komt deze TO hier al een tijdje en doet ze nooit wat met het gegeven advies. Eigenlijk gewoon zonde van je tijd dus.
quote:Anyco schreef op 07 juli 2015 @ 13:25:

Ik heb toch zo'n ontzettende medelijden met dat jongetje wat, nog voor hij zich ervan bewust is, als pion ingezet wordt om een man aan zijn moeder te binden en de boel lekker te manipuleren, gadverdamme Nou...
quote:grimblegrumble schreef op 07 juli 2015 @ 14:37:

[...]

Mag jij raden wat het meest effectief is.

Geen van beiden, niet door te dringen bij deze TO.

En misschien kan je zelf ook even van je moraalridderpaardje komen?
quote:Feeksje1977 schreef op 07 juli 2015 @ 15:14:

[...]

En misschien kan je zelf ook even van je moraalridderpaardje komen?Hehe, ja, daar heb je gelijk in. Done.
IMHO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven