bio opvoeding

05-07-2015 17:40 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 22 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik wil graag borstvoeding geven en als dat niet reëel is bio opvolgmelk van hipp. Verder houten speelgoed en alles waar geen gif in zit of van gemaakt is. Voeding niks in potjes zakjes blikken etc zelf bio klaarmaken. Eerste jaar zelf opvoeden na een jaar parttime werken en een nanny inschakelen Ik wil mijn kind gezond en wel opvoeden zonder suiker zout en gif. Zijn er meer superfood moeders op dit forum?
Oscar Wilde “To live is the rarest thing in the world. Most people exist, that is all.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je het allemaal voor elkaar krijgt zoals je het in gedachten hebt, maar je zal merken dat je vanzelf makkelijker wordt omdat het soms niet anders is of kan.

Mijn zoontje is nu 14 maanden en krijgt op het kdv wel biologisch (warm) eten, maar thuis niet. We bereiden wel alles met verse producten, niks uit potjes, blikjes, zakjes, etc. á la Rapley. Dat vind ik al heel wat. Verder let ik wel heel erg op de toegevoegde suikers, dat vind ik niet nodig (eten wij zelf ook niet). Geen (vruchten)sapjes/drankjes, koeken, etc., maar tijdens vakanties en verjaardagen ben ik ook de beroerdste niet. Wij 'cheaten' zelf ook wel eens, dus waarom onze zoon niet. En als hij straks naar de basisschool gaat zal ik het ook meer moeten loslaten, maar tot die tijd hou ik liever zoveel mogelijk zelf in de hand.

Ik vind je gedachtes over een kdv wel erg kortzichtig. Mijn zoontje gaat 4 dagen (het is helaas niet anders), maar hij vindt het fantastisch en is totaal niet gestrest. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat hij al op jonge leeftijd met andere kindjes in aanmerking komt, ik zie er vooralsnog alleen maar de voordelen van. Maar goed het kan ook per kind verschillen natuurlijk.

Verder ben ik zelf ook niet zo'n fan van plastic speelgoed (zeker niet met al die hysterische geluidjes) en gelukkig vind mijn zoon zijn houten speelgoed helemaal prima (op het kdv hebben ze ook geen plastic speelgoed). Maar als hij een keer een V-tech ding cadeau krijgt, ga ik dat ook niet verstoppen voor hem.

Probeer hier en daar een beetje water bij de wijn te doen, je maakt het jezelf anders wel heel erg moeilijk. Geniet verder van je zwangerschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven