Welke Iphone?

09-07-2015 15:58 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, dit is mijn eerste topic. Ik lees al een tijdje mee en voornamelijk in andere pijlers, zal zeker meer gaan posten, maar nu heb ik een (voor mij) dringende vraag.

Ik heb een jaar lang een Iphone 5 gehad, dat was mijn eerste smartphone ooit en ik was er zeer blij mee. Nu is deze helaas gaan zwemmen, ofwel, mijn ex-vriend heeft hem in het water gegooid maar dat doet er nu niet toe. Punt is, ik wil een nieuwe iphone. Nu zit ik net op marktplaats te kijken en er wordt wat aangeboden, ook refurnished.

Mijn vraag is, welke iphone bevalt, beviel jullie het beste? Moet ik weer voor de 5 gaan? Of de 5s, of 5c? Ik zie door de bomen het bos niet meer en wordt uit de beschrijvingen ook niet veel wijzer.

Ik wil er wat apps op hebben, en de camera vind ik ook belangrijk. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren en jullie ervaringen willen delen.

Bij voorbaat dank.
Ik heb de 5c en ben er erg tevreden over.
Ik heb de 4s en geen enkele reden/behoefte aan een nieuwe, bevalt super!
Ik heb ook de 5c maar met 8 GB.

Ik wordt er HELEMAAL gek van het weinige GB's. Ik heb bijna geen filmpjes en totaal geen spelletjes op mn tel. Ik doe alleen maar facebook, instragram en wat voedingsapps (weight watchers/MFP) en dat ding schreeuwt bij 150 foto's al dat ie vol zit.. Na synchronisatie met laptop blijft dat zo.

...Kan er voor mijn gevoel dus niet veel mee.

Snap er niets van, want voorheen kon ik wel 600 foto's met 8 GB

Kortom: VEEL GB's nemen
quote:Kippenmama schreef op 09 juli 2015 @ 16:05:

Ik wordt er HELEMAAL gek van het weinige GB's. Ik heb bijna geen filmpjes en totaal geen spelletjes op mn tel. Ik doe alleen maar facebook, instragram en wat voedingsapps (weight watchers/MFP) en dat ding schreeuwt bij 150 foto's al dat ie vol zit.. Na synchronisatie met laptop blijft dat zo.

Kortom: VEEL GB's nemen De IOS kost veel GB.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Kippenmama schreef op 09 juli 2015 @ 16:05:

Kortom: VEEL GB's nemen Met elke nieuwe editie heeft de camera een hogere resolutie, wat betekent dat de foto's meer ruimte innemen
Als je de camera belangrijk vindt: heb zelf een iPhone 6 en die heeft een betere camera dan de oudere modellen:

http://snapsnapsnap.photo ... -previous-iphone-cameras/

De 6 Is mijn eerste iPhone, dus kan hem verder niet vergelijken met de 5.
Oké, op z'n minst wil ik dus 16 gb. Want maak redelijk wat foto's. Ik twijfel nu tussen 5s en 5c. 5c is veel goedkoper, ook met 16 gb. Vraag me af waarom.

Dank voor jullie reacties al trouwens!
De 5c is goedkoper omdat dat het "budget" model is van apple. De behuizing is van plastic, het scherm is minder goed en de processor is minder (dacht ik). Maar als je niet geeft om een geweldig beeld dan is het waarschijnlijk de beste keuze. De 5s is een upgrade model ten opzichte van de 5, dus iets beter specs en andere features.
Ja, de 6 zal inderdaad wel de beste zijn. Maar ookmnet iets te duur nog. Zoek het tot Max 400 euro. En dat is dan al tweedehands, maar ben een beetje huiverig voor particulieren op marktplaats. Mochten jullie ook nog tips hebben waar ik anders een te betalen en voornamelijk te vertrouwen aanbieder kan vinden; ik houd me aanbevolen.
http://www.everymac.com/s ... c-iphone-5s-iphone-5.html

Hier de verschillen tussen de 5, de 5c en de 5s.

Wat ik eerder zei over het scherm klopt dus niet!
Waszak super bedankt voor de link! Hier heb ik wat aan!
Hou er rekening mee dat de iphone 5 modellen uiteindelijk niet meer ondersteund zullen worden, dat er dus geen nieuwe updates voor iOS meer op zullen kunnen. Het gevolg van geen nieuwe updates is dat app ontwikkelaars uiteindelijk ook geen ondersteuning meer bieden voor hun apps, dus dat die niet meer zullen werken op oudere iOS versies. Omdat de iphone 6 het huidige model is, zal je daar nog wel enkele jaren iOS updates voor krijgen.

Ik weet nog toen ik jaren geleden een iphone 3G had, dat Whatsapp niet meer werkte, omdat de telefoon geen nieuwe iOS updates meer kreeg.

Denk dus ook aan de lange termijn
Oké, ben overstag gegaan. Iphone 6 besteld. Voor de zekerheid. Dank jullie wel nogmaals
Ik zit met dezelfde vraag.

Ik vind de opmerking over de lange termijn wel een goede. Zeker omdat ik mijn mobieltjes gewoonlijk gebruik tot ze helemaal op zijn. Ik zat aan de 5S te denken, maar misschien dan toch maar een 6?
De 4s wordt ook nog ondersteund, de 4 niet meer. Dat is trouwens al 2 jaar de situatie, en nog steeds is niet de stekker uit de 4s gehaald. Dus voordat de 5 niet meer ondersteund wordt zal nog wel een tijdje duren denk ik
Ik zou zeker voor de iPhone 6 gaan, als je het je kunt permitteren natuurlijk. Heb er zelf een en ben er erg blij mee. Je gebruikt een iPhone toch vooral voor internet e.d. en dan is een wat groter scherm erg fijn. En veel sneller/ betere camera etc. dan oudere modellen.

Prijsverschil tussen de 5s en de 6 is in verhouding niet zo groot (minder dan 100 euro voor los toestel) , terwijl je voor de 6 veel meer waar voor je geld krijgt en je weer even up-to-date bent. Als je een 5/ 5C/ 5S koopt, geef je ook veel geld uit en dat voor oudere techniek.
quote:Meisie90 schreef op 09 juli 2015 @ 17:10:

De 4s wordt ook nog ondersteund, de 4 niet meer. Dat is trouwens al 2 jaar de situatie, en nog steeds is niet de stekker uit de 4s gehaald. Dus voordat de 5 niet meer ondersteund wordt zal nog wel een tijdje duren denk ik

Sinds de update naar iOs 8 wordt de iPhone 4 niet meer ondersteund. Deze is vanaf 17 september vorig jaar voor iedereen beschikbaar. Dus die 2 jaar die jij vermeld, zijn een beetje overdreven.

Verder is de iPhone 5C gewoon de iPhone 5 in een ander jasje. iPhone 5S of een iPhone 6 is wel vooruitgang! En zeker op de langere termijn..
quote:ducktape schreef op 09 juli 2015 @ 17:56:

[...]

Sinds de update naar iOs 8 wordt de iPhone 4 niet meer ondersteund. Deze is vanaf 17 september vorig jaar voor iedereen beschikbaar. Dus die 2 jaar die jij vermeld, zijn een beetje overdreven.

Verder is de iPhone 5C gewoon de iPhone 5 in een ander jasje. iPhone 5S of een iPhone 6 is wel vooruitgang! En zeker op de langere termijn..O ik heb de 4s in augustus 2 jaar en toen werd al gezegd dat de 4 niet meer ondersteund werd. Of misschien dan gedeeltelijk niet?
quote:Meisie90 schreef op 09 juli 2015 @ 18:08:

[...]

O ik heb de 4s in augustus 2 jaar en toen werd al gezegd dat de 4 niet meer ondersteund werd. Of misschien dan gedeeltelijk niet?Hadden ze je dat 2 jaar geleden al gezegd? Want ik heb sinds maart de iPhone 5s en daarvoor 2,5 jaar de iPhone 4 gehad. En ik heb de eerste 2 jaar gewoon kunnen updaten. En idd, vanaf september oid kon ik niet meer updaten. Telefoon werd traag, etc. etc. dus toen maar een "nieuwe" gekocht. Nadeel van niet updaten is dat je ook whatsapp e.d. niet meer kan updaten. Daar loopt mijn vriend nu tegen aan, welke nog wel een iPhone 4 heeft.
quote:Vedette schreef op 09 juli 2015 @ 16:51:

Oké, ben overstag gegaan. Iphone 6 besteld. Voor de zekerheid. Dank jullie wel nogmaalsHoe bevalt de iPhone 6? Heb je uiteindelijk voor 16GB gekozen? Ik ben ook toe aan een nieuwe smartphone en mijn voorkeur gaat uit naar de iPhone 6. Ik ben benieuwd naar ervaringen.
Ik ben echt zo ongelofelijk blij met m'n nieuwe iPhone 6!

Echt een verschil met de 5 vind ik.

Het beeldscherm is fantastisch. En ook de camera en nieuwe camera functies vind ik echt een aanwinst.
En ik heb inderdaad voor 16gb gekozen. Heb m al barstensvol apps gezet en ook al heel wat foto's en video's gemaakt, en hij is nog steeds supersnel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven