Vroeger kon dat gewoon.....

25-06-2015 20:26 267 berichten
Alle reacties Link kopieren
Soms hoor / zie / lees je iets waar van je denkt 'als ze dat nu uit zouden brengen was de wereld te klein'. Zo draaide manlief net dit liedje. Origineel uit 1929.

Heb meelij Jet PDF Afdrukken E-mail

tekst : K. Pruis, muziek : W. Ostermann

De Jansens leven heel de dag in harmonie en vree

Ik zeg expres de hele dag want 's nachts owee owee

Er is een bed dat is zo nauw en zij tweehonderd kilo vrouw

Zij is een walvis hij een sprot zodoende komt er mot

En ligt het stel in bed begint de grootste pret

Heb medelij Jet heb medelij Jet

Is er voor mij geen plaats meer in bed

Ik lig met mijn rug op de scherpe rand

En ik hang voor de helft uit het ledikant

Heb medelij Jet, heb medelij Jet

Is er voor mij geen plaats meer in bed

Je neemt al de dekens o monstervrouw

Ik bibber van de kou

Hij heeft een strop want Jet was slank toen hij haar handje vroeg

En toen ze trouwden was hun bed voor beiden groot genoeg

Maar Jansen werkte hard zodat hij mager werd gelijk een lat

Zij werd maar dikker onze Jet nu zwemt ze in haar vet

Draait zij in het ledikant dan vliegt hij aan de wand

refr.

Het was een daalder waard te zien in bed dat vreemde stel

Een hoge berg was zij en hij wat beentjes met een vel

Het komt nog zover zekere keer dan slaakt die man zijn kreet niet meer

Dan hangt hij als een dooie mug aan Jet haar vette rug

En het allerlaatste woord dat Jet nog van hem hoort (ben je gestoord !)

refr.

Zo zijn er vast meer liedjes, teksten, beelden etc waar men nu je strot voor afbijt maar waar men vroeger geen aanstoot aan nam. Kom maar op met voorbeelden!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Dat allemaal leidde tot een generatie met ondermeer probleemoplossers en uitvinders, die bereid zijn risico’s te nemen.Dan vraag ik me toch af hoe 't komt dat deze generatie zo zeikerig met hun kinderen omspringen, ze als prinsjes behandelen, het voor prinsje opnemen ipv voor de politie/buurman/leraar die iets op hun gedrag aan te merken heeft...
Shoot first, ask questions later!
quote:Snoesje666 schreef op 26 juni 2015 @ 12:07:

Je kreeg hogere cijfers voor gym als de meester je in de ringen mocht tillen (pubermeiden).

Daarvoor pakte hij je bij de billen. Het werd mijn spijbelvak.

Een paar jaar later, allang van school af, zag ik hem weer.

Hij bleek trainer bij de meisjes volleybal-mini's. Ik flipte zowat toen ik hem zag.

Maar goed, in die sporthal gedroeg hij zich keurig.

Wij hadden vroeger een gymleraar die alleen nog les mocht geven aan de jongens.

Toen hij nog lesgaf aan de meisjes ging hij bij het (verplichte) douchen na afloop van de les controleren of ze wel hun ondergoed uit hadden gedaan. Vanwege de hygiene, zei hij. Hij werd niet geschorst, maar in de meisjes kleedkamer mocht hij niet meer komen.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:redbuIIetje schreef op 10 juli 2015 @ 02:33:

[...]

Dan vraag ik me toch af hoe 't komt dat deze generatie zo zeikerig met hun kinderen omspringen, ze als prinsjes behandelen, het voor prinsje opnemen ipv voor de politie/buurman/leraar die iets op hun gedrag aan te merken heeft...Nou, je neemt 'risico' en toont 'probleemoplossend gedrag' door op hoge poten naar de leraar te gaan ipv braaf te volgen wat de beste man/vrouw te melden heeft. Ik vind hem logisch hoor, je neemt geen genoegen met, maar fixt 'm wel even.
quote:Snoesje666 schreef op 26 juni 2015 @ 20:52:

Tien pond bananen

Bananen zijn gezond

[afbeelding]Mijn god ja. Die ken ik. Maar compleet vergeten. Waar komt dat liedje vandaan?
.
quote:Donkeyshot schreef op 10 juli 2015 @ 10:51:

[...]

Toen hij nog lesgaf aan de meisjes ging hij bij het (verplichte) douchen na afloop van de les controleren of ze wel hun ondergoed uit hadden gedaan. Vanwege de hygiene, zei hij. Hij werd niet geschorst, maar in de meisjes kleedkamer mocht hij niet meer komen.

Herinner me dat de leraar op de basisschool een paar keer de meisjeskleedkamer in kwam om te controleren of iedereen zn voeten wel goed afgedroogd had. Dat zou namelijk heel 'gevaarlijk' zijn als we dat niet deden.

Achteraf gezien....
quote:slwhisper schreef op 10 juli 2015 @ 13:24:

[...]

Herinner me dat de leraar op de basisschool een paar keer de meisjeskleedkamer in kwam om te controleren of iedereen zn voeten wel goed afgedroogd had. Dat zou namelijk heel 'gevaarlijk' zijn als we dat niet deden.

Achteraf gezien....OMG ja onze gymleraar in de 1e van de middelbare school kwam ook binnen om te controleren of we allemaal hadden gedouched
En dit gedichtje schreef een klasgenootje in 1993 in mijn Poëziealbum

Zeven kleine negertjes

die dansten in het rond

Ze zongen er een liedje bij

en stampten op de grond

Zeven kleine eskimo's

die gingen naar de zee

Ze haalden er een walvis uit

en legden 'm op een slee

Eskimo's of negertjes

die zijn heus net als jij

Al zijn ze wit, al zijn ze zwart

ze spelen even blij
quote:Donkeyshot schreef op 10 juli 2015 @ 10:51:

Toen hij nog lesgaf aan de meisjes ging hij bij het (verplichte) douchen na afloop van de les controleren of ze wel hun ondergoed uit hadden gedaan. Vanwege de hygiene, zei hij. Hij werd niet geschorst, maar in de meisjes kleedkamer mocht hij niet meer komen.Bij de jongens hoefde hij niet te controleren?
quote:redbuIIetje schreef op 10 juli 2015 @ 02:33:

[...]

Dan vraag ik me toch af hoe 't komt dat deze generatie zo zeikerig met hun kinderen omspringen, ze als prinsjes behandelen, het voor prinsje opnemen ipv voor de politie/buurman/leraar die iets op hun gedrag aan te merken heeft...+ 100
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:GrumpyCat2 schreef op 10 juli 2015 @ 13:56:

En dit gedichtje schreef een klasgenootje in 1993 in mijn Poëziealbum

Zeven kleine negertjes

die dansten in het rond

Ze zongen er een liedje bij

en stampten op de grond

Zeven kleine eskimo's

die gingen naar de zee

Ze haalden er een walvis uit

en legden 'm op een slee

Eskimo's of negertjes

die zijn heus net als jij

Al zijn ze wit, al zijn ze zwart

ze spelen even blijIk vind deze wel lief eigenlijk. Goed bedoeld.
.
@ Anque hij is inderdaad heel goed bedoeld maar als je dat nu in een poëzie album zou zetten dan krijg gaan mensen gegarandeerd roepen dat het racisme is en dat het niet kan.
Vroeger heeft mijn moeder regelmarig gevraagd of ik gehandicapt was.

Toen ik wat ouder was, en had weer eens wat woorden met mijn zus dan waren we truten.

Heb ook regelmatig te horen gekregen dat ik met mijn luie reet van de bank moest komen. Ik was 13 toen ik ging roken. Als ik er aan terug denk kan ik nog de schop onder mijn reet herineren. Was een letterlijke schop onder mijn reet. Die ik wel vaker heb gehad.

Als mijn moeder in de keuken stond en we vloekte dan kreeg je de theedoek tegen je aan, de 2de keer was het met nat puntje.

Als mijn ouders op school moesten komen om te praten over iets wat ik gedaan had. Waren ze boos! Niet op de leraar maar op mij. En kreeg de leraar onherroepelijk gelijk. Waarom omdat hij volwassen was.

Heb wel eens buiten geslapen als ik weer eens te laat van het stappen terug kwam.

Als we niet wouden eten wat er op tafel stond dan at je maar niet.

Papa kreeg 2 stukken vlees omdat hij papa was. Ook was de afstandbediening van papa.

Heb 1 keer een nacht op het politie bureau moeten doorbrengen. Politie belde naar huis dat ik opgehaald kon worden. Vader had maar 1 boodschap, dat is haar eigen probleem! Zal maar door lopen als ik haar was. Als ze te laat voor eten is dan is ze te laat. Heb de 25 km naar huis mogen lopen. Als we te laat voor eten waren dan kregen we niets.

we moesten verplicht helpen in het huishouden. Niets geen zakgeld er voor in ruil. Gewoon doen. Als we het niet deden, prima dan zoek je maar een ander huis!

Heb het overleeft. Ben ik er minder van geworden? NEE!

Sommige dingen kunnen nu echt niet meer! Als mijn kinderen problemen met een leraar hebben dan lossen ze dat zelf maar op met de leraar. Behalve die ene keer dat mijn zoon door de gym leraar geslagen was, die man heeft dat geweten ook!! Dat was dan wel weer de grens.

Als het gemeld was was hij waarschijnlijk zijn werk kwijt geweest.

Maar mochten mijn kinderen ooit bij de politie moeten logeren. Maakt mij niet uit hoe sneu mensen ze het vinden. Lopen zullen ze!
quote:GrumpyCat2 schreef op 10 juli 2015 @ 16:58:

@ Anque hij is inderdaad heel goed bedoeld maar als je dat nu in een poëzie album zou zetten dan krijg gaan mensen gegarandeerd roepen dat het racisme is en dat het niet kan.

Logisch. Kan ook niet.

Ik vind het merkwaardig dat dit 'versje' uit 1993 stamt, dat is nog niet eens zo lang geleden.
Wij willen WW ...

Daar in Suriname/ Zijn wij altijd werkeloos/ Zeg niet dat wij lui zijn/ Want dan word ik heel erg boos/ Wij willen beter leven/ Dat kan in Nederland/ Bij die Sociale Zaken/ Krijg je WW á contant/

.

Wij willen WW

.

Wij willen heus hard werken/ Al zijn wij dat niet gewend/

Door die Nederlandse gulden/ Voelen wij ons snel verwend/

Wij hebben niet veel nodig/ Dat weet ik uit de West/ Spaar een ticket voor mijn moeder/ Dat doe ik van de rest

.

Ja, van de WW

.

Als zij snel is gekomen/ Dan moet ik een groter huis/ Dan gaan wij naar die Bijlmer/ Daar voelen wij ons thuis/ Daar swingen de galerijen/ Door het geld der overheid/ Ja wij leven daar als vorsten/ Dankzij dit koninkrijk
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Denk dat dit soort plaatjes maken als fotograaf tegenwoordig niet meer zonder risico is.Maar David Hamilton is er heel groot en beroemd mee geworden: https://www.google.nl/sea ... L4f20gWGmoDABQ&gws_rd=ssl

En Bilitis was mss destijds baanbrekend.Maar later nog eens gezien,viel bijna in slaap
Vraag blijft,why is the rum gone?
Ik had een hele grote poster van David Hamilton op mijn kamer, nooit iets erover gehoord van mijn vader of moeder

Heel veel meisjes hadden dat toen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven