Antwerpen

12-07-2015 14:01 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Binnen kort ga ik 3 dagen naar Antwerpen. Heb natuurlijk al een lijstje gemaakt met dingen die mij leuk lijken om te zien/doen.

Maar hebben jullie nog leuke do's voor Antwerpen?

Leuke tentjes om te lunchen, dineren of gewoon om een biertje/wijntje te drinken.

Dus kom maar op met jullie tips :-)
Ik neem aan dat het Mas al op je lijstje staat?

Verder kan je misschien kijken of er een leuke aanbieding is om te eten : https://www.socialdeal.be/deals/antwerpen/

Bovendien kan je bij patissier Roger van Damme een dessertje gaan eten!

Dat is wel wat prijziger ... ;)
dubbel
Ik heb fantastisch gegeten bij Graanmarkt 13, wel wat chiquer maar echt heel erg goed. Kan voor zowel lunch als diner.
Ik heb een tijdje in Antwerpen gewoond en wat ik echt kan aanraden is om uit eten te gaan in een van de diverse restaurantjes op de Groenplaats (halte met de metro of lopend vanuit de winkelstraat De Meir) of op het Dageraadplein. Je kunt goed lowbudget winkelen in de Handelstraat (vlakbij het station) ook heb je hier allerlei winkeltjes met buitenlandse lekkernijen. Naast het station is De Zoo, altijd leuk om een middagje heen te gaan.
Restaurant Noord (grote markt) kun je heerlijke scampi curry/pernod eten. En verse wafels met noorderkrieken.

Het Elfde gebod is een kroegje waar je echt even moet zijn geweest (staat vol gestouwd met allerlei jezus en maria beelden. Zit in 'n steegje achter de kathedraal. Het Vermoeide model (zelfde steegje volgens mij) kun je heel romantisch eten bij kaarslicht.
Shoot first, ask questions later!
Hendrik Conscienceplein is mooi om even heen te gaan, klein pittoresk pleintje
Op zondagochtend natuurlijk even naar de vogeltjesmarkt!
voor het pleintje bij die grote bioscoop zijn ook allerlei leuke tentjes. ben effe de naam kwijt van die bioscoop. Megapolis of zo.

daar kun je heerlijk op een terras zitten en genieten van kleine garnalenkroketjes.
Metropolis is idd 'n heel fijne grote bioscoop met ook veel eet/drinkgelegenheid op het terrein. En... je kunt er gratis parkeren! Op zaterdagavond is het salsa avond in één van die barretjes bij de bioscoop.
En ga vooral ook 'n cocktailtje doen in Brasserie Appelmans: https://www.brasserieappelmans.be/absinthbar/
Dank je Maree, dat wilde ik aanraden maar ik kwam niet meer op de naam. Heel leuk stukje is dat daar, bij het Conscienceplein. Leuke kroegjes, qua eten veel van hetzelfde.

Brasserie Appelmans vond ik persoonlijk dan weer afschuwelijk, maar smaken verschillen natuurlijk
Ik weet niet of je met de trein gaat, maar het Centraal Station is absoluut de moeite waard om even een kijkje te nemen. Daarnaast ligt ook de dierentuin, onlangs geheel gerenoveerd en ook heel erg leuk. Aan de andere kant de Joodse Buurt, ook heel apart.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
De leukste eet-adresjes vind ik rond het MAS en op het Zuid. Felix Pakhuis, bv. Elis burger voor lekkere hamburgers (of anders voor hetzelfde De Burgerij). Dansing Chocola op het Zuid is een aanrader voor de lunch. En als je van Indisch houdt, moet je naar Aahaar (niet zo ver van het station). Het ziet er niet uit, maar heel lekker (neem het buffet) en voor geen geld. In de buurt van Metropolis zou ik persoonlijk niet zo snel eten. Net als De Keyserlei. Met uitzondering van een Argentijn in een zijstraat van De Keyserlei wiens naam mij nu ontsnapt. Die biefstukken zijn echt wel lekker.
Bij Metropolis heb je geen echt gezellige resto's om uitgebreid te gaan eten, maar het is meer voor 'n snack (broodje, pizza e.d.) of 'n cocktail voor/na de film.

De Zoo is idd wel leuk voor zo'n kleine stads dierentuin. In de Keijzerlei is men best bekakt in de restaurants, vind ik geen gezellige buurt. Nabij het Eilandje (MAS) en de Grote Markt en Groenplaats is het veel gezelliger.
Bedankt voor alle tips tot nu toe.

Ga het allemaal even goed noteren..
Ik woon in centrum van Antwerpen de wijk Zurenborg ! Kom zeker naar hier neem een stukje joodse wijk mee. Hierna kan je zeker iets lekker drinken of eten op Dageraadplaats of draakplaats (draakplaats: burgerij, Bellini). wandel rond en bezoek zeker de cogelsosylei en straten hier rond. (Restaurant: Dome of the jane is ook hier aanwezig)

Ga hier ook zeker naar de zomerfabriek een openlucht bar omgeven door een van de grootste graffiti muren van europa!

In het centrum van stad zijn veel goede restaurants en bars maar er springen er een paar uit voor mij persoonlijk : Pasta Hippo Vino (achter de groenplaats) Casa Bayla (héél goed(kope) cocktails en cubaanse sfeer aan de ernst van deyckkaai)

Winkelen doe je in de nationalestraat en de wilde zee

Hou de Facebook pagina van Antwerpen stad in oog daar staan allemaal leuke tips wat er op het moment te doen is ! (stuur me gerust een PM voor meer info als je specifieke dingen zoekt)
En natuurlijk wat de Antwerpenaren zélf leuk vinden: http://www.spottedbylocals.com/antwerp/
You can never have too many hats, gloves and shoes
Oh en je mag Strantwerpen natuurlijk niet missen!

http://www.strantwerpen.be/index2.php?lan=1&cat=1
Koffie en evt. lunch: Daily Roast (Hoogstraat 13). Je kan ook beneden zitten.

Als je van Grieks eten houdt: Griekse Taverne die deel uitmaakt van het Grieks Huis (Vlasmarkt 28). Heeft een fijne binnentuin!

(bier)café: Paters Vaetje (Blauwmoezelstraat 1). Eten schijnt ook goed te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven