Gebroken vriendschap
maandag 13 juli 2015 om 13:47
Hallo, ik ben een vrouw van 25 jaar en zou graag wat advies/tips en meningen willen hebben!
Ongeveer 8 jaar heb ik een hele goede vriend, we zegen elkaar elke dag en deden alles samen. Maar sinds een paar maandjes heb ik het gevoel dat 'ie me laat stikken. Hij spreekt namelijk telkens met andere mensen af en sluit mij buiten. Om de zoveel dagen zie ik hem wel even maar dan voelt het voor mijn gevoel niet goed.
Wat moet ik doen?! Moet ik er iets van zeggen? (En hoe moet ik dat dan brengen? Ik ben niet zo goed in het uiten van mijn emoties)
Of moet ik maar accepteren dat ik nu eenmaal wat minder belangrijk ben en doen alsof er niets aan de hand is?
Ik heb verder niemand dus ik voel me wel zwaar beroerd.
Bedankt voor het lezen.
Ongeveer 8 jaar heb ik een hele goede vriend, we zegen elkaar elke dag en deden alles samen. Maar sinds een paar maandjes heb ik het gevoel dat 'ie me laat stikken. Hij spreekt namelijk telkens met andere mensen af en sluit mij buiten. Om de zoveel dagen zie ik hem wel even maar dan voelt het voor mijn gevoel niet goed.
Wat moet ik doen?! Moet ik er iets van zeggen? (En hoe moet ik dat dan brengen? Ik ben niet zo goed in het uiten van mijn emoties)
Of moet ik maar accepteren dat ik nu eenmaal wat minder belangrijk ben en doen alsof er niets aan de hand is?
Ik heb verder niemand dus ik voel me wel zwaar beroerd.
Bedankt voor het lezen.
maandag 13 juli 2015 om 14:09
quote:Gruzielement schreef op 13 juli 2015 @ 14:06:
Ik vind het prima dat je soms met andere mensen afspreekt, heb alleen de angst dat ik straks aan de kant geduwd voor door mensen die blijkbaar gezelliger zijn dan ikEn wat wil je daar aan doen dan? Als je vriend dat zo wil dan is dat zo. Niet zo needy opstellen.
Ik vind het prima dat je soms met andere mensen afspreekt, heb alleen de angst dat ik straks aan de kant geduwd voor door mensen die blijkbaar gezelliger zijn dan ikEn wat wil je daar aan doen dan? Als je vriend dat zo wil dan is dat zo. Niet zo needy opstellen.
maandag 13 juli 2015 om 14:41
Subtiel vissen komt meestal niet zo subtiel over op de ander. En vragen of je iets verkeerds hebt gedaan, getuigt opnieuw van afhankelijkheid. Want nu verlang je een verklaring van je vriend, alsof hij iets verkeerds doet als hij zich meer op andere mensen richt. Dat gaat echt anders lopen dan je je nu in je hoofd voorstelt.
donderdag 16 juli 2015 om 10:29
Jullie zijn van dezelfde leeftijd? Recent klaar met studie/opleiding en aan het werk.Hij heeft waarschijnlijk gewoon minder tijd om te verdelen, dus ook jij hoort minder van hem. Om dan gelijk te vinden dat hij laat stikken... als het nu zo was dat jullie meer waren dan vrienden, dan is het nog iets anders.
Je zult gewoon moeten accepteren dat hij een leven heeft buiten jou.
Je zult gewoon moeten accepteren dat hij een leven heeft buiten jou.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.