Spijt van abortus...

13-07-2015 22:22 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al.

Spijt van abortus die ik een jaar geleden heb ondergaan.

En nu weet ik niet goed hoe ik er mee om moet gaan.
Praat er met je huisarts over.

Sterkte, dat is niet niks nl spijt.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Ik zou een goede therapeut zoeken.

Op de site van FIOM kan je een traject anoniem online volgen als je het moeilijk hebt na je abortus.
Wat een ontzettend naar gevoel moet dat zijn. Misschien kan je via je huisarts hulp krijgen bij rouw verwerking?

Sterkte hoor
Je hebt er destijds vast met een reden voor gekozen. Ik wil je verdriet niet bagatelliseren, maar beter spijt van je abortus dan van de keus om het kind te houden. Een nieuw kind krijgen kan nog, als je daar eenmaal aan toe bent. Andersom niet..

Sterkte!
Is er iets specifieks gebeurd waardoor je nu spijt hebt?
De huisarts, ja daar wil ik van de week heen bellen. Er is niet iets specifieks gebeurd, waardoor ik dat gevoel heb.

Er was inderdaad toen een reden waarom we dit hebben gedaan, maar het is wel blijven knagen..

Ik hoop dat de huisarts me kan helpen.
Hou je vast aan die reden die je toen had, je hebt toch uit liefde voor het kindje gehandeld. Ga jezelf dat nu niet verwijten. Ik vind zoiets juist heel sterk, en wens je het allerbeste.

Edit; je schrijft trouwens over 'jullie,' hopelijk hebben jullie nog wat aan elkaar nu?

Zoek hier hulp voor, en bedenk je dat je destijds de abortus om een goede reden hebt gedaan,dat zal de spijt niet volledig weg nemen maar misschien kan je het wel accepteren.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ja jullie zijn wij en wij zijn nog samen.
De beslissing heb je genomen om een reden. Het is heel gemakkelijk om die reden achteraf te bagatelliseren. Omstandigheden heden veranderen waardoor je er nu anders tegenaan kijkt en wellicht een andere beslissing had genomen. Maar het is geen lichtzinnig besluit geweest.....gun jezelf het respect en de rust die je verdient.

Ga naar de huisarts en vraag hulp hierbij, die kan je doorverwijzen naar iemand of een instantie die je hiermee kan helpen. Krop het niet op, dan blijf je er mee rondlopen. Heb je iets aan je (toenmalige) vriend? Kan je er met hem of iemand die je toen bij stond over praten?

Sterkte
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik ga nu slapen..
quote:geheimpje1980 schreef op 13 juli 2015 @ 22:31:

De huisarts, ja daar wil ik van de week heen bellen. Er is niet iets specifieks gebeurd, waardoor ik dat gevoel heb.

Er was inderdaad toen een reden waarom we dit hebben gedaan, maar het is wel blijven knagen..

Ik hoop dat de huisarts me kan helpen.Je deed destijds wat het beste was voor jou/jullie. Vergeef jezelf.
als je 35 jaar oud bent dan is het idd zonde. 35 jaar is al oud om zwanger te worden. De meeste vrouwen worden moeilijk zwanger op die leeftijd en jij gaat ff een abortus plegen, tenzij je verkracht bent dan is het een ander verhaal maar blijkbaar ben je nog samen met diegene
Spijt van abortus is irrationeel. Spijt dat je geen kind hebt kun je oplossen door je weer te laten bezwangeren.
Shoot first, ask questions later!
Het heeft zo weinig zin om spijt te hebben, je maakt het jezelf er alleen maar moeilijk door.
water en zand
quote:TaylorSwift89 schreef op 15 juli 2015 @ 02:14:

als je 35 jaar oud bent dan is het idd zonde. 35 jaar is al oud om zwanger te worden. De meeste vrouwen worden moeilijk zwanger op die leeftijd en jij gaat ff een abortus plegen, tenzij je verkracht bent dan is het een ander verhaal maar blijkbaar ben je nog samen met diegeneWauw, zelfs de echte Taylor Swift had geen dommere reactie neer kunnen zetten.

als je 35 jaar oud bent dan is het idd zonde. 35 jaar is al oud om zwanger te worden. De meeste vrouwen worden moeilijk zwanger op die leeftijd en jij gaat ff een abortus plegen, tenzij je verkracht bent dan is het een ander verhaal maar blijkbaar ben je nog samen met diegeneJij stond niet vooraan met hersens uitdelen he?
quote:redbuIIetje schreef op 15 juli 2015 @ 06:11:

Spijt van abortus is irrationeel. Spijt dat je geen kind hebt kun je oplossen door je weer te laten bezwangeren.

RedBully en TaiorSwift.....

Sterkte TO.

Er zijn verschillende hulp instanties voor deze spijt.

Bijvoorbeeld

Veel sterkte
Jullie reacties, de meeste dan tenminste 😉, waren erg fijn om te lezen en relativeerden ook al behoorlijk voor mij. Ik was denk ik gewoon even extra gevoelig, emotioneel waardoor ik dat gevoel zo sterk had.

als je 35 jaar oud bent dan is het idd zonde. 35 jaar is al oud om zwanger te worden. De meeste vrouwen worden moeilijk zwanger op die leeftijd en jij gaat ff een abortus plegen, tenzij je verkracht bent dan is het een ander verhaal maar blijkbaar ben je nog samen met diegeneGadverdamme, ga weg uit dit soort topics als je TO zo een dreun wil geven. Ik heb je gestaft.
quote:Kaneelrol schreef op 16 juli 2015 @ 08:52:

[...]

RedBully en TaiorSwift.....

Sterkte TO.

Er zijn verschillende hulp instanties voor deze spijt.

Bijvoorbeeld

Veel sterkte

Wat redbull zegt is niet erg subtiel, maar wel waar. In andere woorden gepost, kan het best iets zijn waar TO wat aan heeft.

Valt me op dat redbull vaak hele rake dingen zegt, alleen niet verstopt in mooie woorden.

Maar TO, fijn om nog wat van je te lezen, succes en het komt vast goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven