Werk & Studie alle pijlers

Job

13-07-2015 21:51 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames, ben benieuwd naar jullie mening. Helaas moest vanwege een reorganisatie mijn vorige werkgever verlaten.

Nu ben ik in de gelukkige situatie dat 2 bedrijven mijn een contract willen geven. 1 bedrijf; jaar contract daarna vast andere bedrijf 2x 1 jaar en eventueel gaan ze over 2 jaar reorganiseren. Jullie snappen het woord reorganiseren geeft bij mij alarm bellen.

Het tijdelijke bedrijf contract is wel groot kan je doorstromen eventueel. Andere bedrijf is middelgroot.

Ik zou in de toekomst wel willen nadenken over gezinsuitbreiding.

Een onbepaalde tijd is tegenwoordig wel een schijn zekerheid (had ik bij mijn vorige werkgever ook) maar voor toekomstplannen houd ik daar wel rekening mee. Vind het persoonlijk eng om dan een bepaalde tijd contract te hebben.

Hoe hebben jullie dit gedaan? Of wat zouden jullie doen? Zijn er mensen met zelfde ervaringen
Volgens mij is veel belangrijker met welke baan je gelukkiger wordt! En waar je je verder kunt ontwikkelen. Zekerheid bestaat niet meer.
Beide geven mij een goed gevoel. Tuurlijk staat dat voorop, je hebt helemaal gelijk.

Onbepaalde tijd is een schijn zekerheid, maar toch heb ook verhalen gehoord van vrouwen welke zwanger zijn met bepaalde tijd contract die "ontslagen" geen contractverlenging hebben gekregen. En dan sta je toch mooi op straat, dat is niet mijn droomsituatie
Ja, maar dat kan in beiden situaties gebeuren. Tenminste als je binnen een jaar zwanger wordt. Ik zou zeker gaan voor het leukste in deze luxe positie.
Ga voor de leukste baan, in deze tijd heb je geen zekerheid meer. In het ergste geval word je contract niet verlengd, ga je paar maanden WW in en meteen weer solliciteren na je verlof.

Ik heb hier ook zó lang over gewikken en gewogen, maar zie het nu dus gewoon heel gemakkelijk want er komt nooit een perfect moment, en je kan niet constant je leven on hold zetten
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Het is inderdaad een luxe positie en als je 10 jaar geleden mij had gevraagd. Ging ik voor salaris bedrijf collega's etc. Nu merk ik toch op dat ik naar veel voorwaarden (rand) ga.

Met bedrijf moet Zeker een klik zijn, dat is er ook bij beide. Maar is denk ik ook wel door vorige werkgever een blauwe plek mbt reorganisatie, die onzekerheid was totaal niet leuk. Dus als ik het woord hoor krijg ik wel ergens stress. Maar morgen kan de wereld er ook wel weer anders uit zien.

Vind het zo lastig, fijn dat ouder worden en de nieuwe uitdagingen die erbij komen kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven